"Lost" (2004) (US)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door CmdrCrichton »

Vind z'n karakter gewoon niet zo, spreekt me niet aan. Dus dat was geen einde waar ik zoiets had van; Yes, Desmond!
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

Desmond is cool, maar ik wist wel al gelijk toen Charles zei "it's not a what, it's a who" dat het Desmond zou zijn. Verder wel een coole ep.
Gebruikersavatar
Magena
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2010, 17:13

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Magena »

CmdrCrichton schreef:Coole ep, maar herinner me er niet zoveel van, dat er echt iets noemenswaardig gebeurd is, dus zo maar eens opnieuw bekijken.
Mee eens! heb hem net gezien, maar vond het nou niet echt heel erg veel toevoegen eigenlijk..

En haha we hadden toch gelijk over desmond ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

uss defiant schreef:Desmond is cool, maar ik wist wel al gelijk toen Charles zei "it's not a what, it's a who" dat het Desmond zou zijn. Verder wel een coole ep.
Nee, ik dacht meteen al toen sawyer langs die gesloten deur liep op de submarine.

en Desmond blijft een van de coolste inderdaad :)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door CmdrCrichton »

Magena schreef:
CmdrCrichton schreef:Coole ep, maar herinner me er niet zoveel van, dat er echt iets noemenswaardig gebeurd is, dus zo maar eens opnieuw bekijken.
Mee eens! heb hem net gezien, maar vond het nou niet echt heel erg veel toevoegen eigenlijk..

En haha we hadden toch gelijk over desmond ;)
Hmm in de herhaling voegt het wel wat kleine dingen toe, met name nog de terugkomst van Desmond. Verder lijkt het meer een set up voor volgende week, dus ben benieuwd. :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

Mocht ook wel natuurlijk na 8 afleveringen afwezig te zijn geweest.

Ben ook zeer benieuwd wat Desmond zijn functie nu precies is.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

Coole ep :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

Echt weer een top aflevering :)

En Daniel is terug :good:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Trekscaper »

Alle afleveringen waarin Desmond centraal stond zijn super afleveringen, deze was geen uitzondering. Grappig om al die bekende karakters in de parallelle universum te zien.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

Nieuwe lost was weer cool!

Het was leuk om Michael & Libby weer terug te zien en dat Hurley eindelijk alsnog zijn Libby heeft :)

Alleen waarom moest Desmond nou die put in?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

Coole ep idd.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Trekscaper »

In de laatste aflevering zag je de rol van Desmond in de andere tijdlijn pas goed. Wel vet Desmond en Lock in beide tijdlijnen :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

6x14 :O ;(
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Blind Guardian »

Al zes jaar verloren ... wat sneu nou :{
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

;(
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Trekscaper »

Dat was een droevige en krachtige aflevering. Vind erg sneu voor de 2 personages en Hurley in tranen uitbarstend was erg zielig.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

+ Sayid ;(

Al was die toch niet echt veel fun meer de laatste tijd, sinds hij over was gegaan naar de dark side
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

Jep

En misschien Frank Lapidus ook nog he, maar das nog niet zeker.

Volgende week wordt echt episch heb ik het idee. Met een gastrol van Allison Janney ook nog eens.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

Einde van Lost is eigenlijk gewoon kut :roll:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

:rofl:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

Hmm, weet niet wat ik van deze ep moet denken. Cool aan de ene kant, te vaag voor de ep die antwoorden had moeten brengen aan de andere kant, maar misschien nog even laten inwerken op me allemaal.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

We leren 2 dingen die we al min of meer hadden afgeleid:
1. MiB wordt MiB door dat licht
2. Jacob wordt niet ouder door die wijn (die Richard ook drinkt)

En dat was 't wel. De hele mystiek rondom "Jacob" is nu gewoon vervangen door z'n 'moeder', zonder daadwerkelijk wat uit te leggen.

Daarnaast is nogsteeds niet duidelijk uit welke tijd dat grote beeld komt. Hierin komen voor zover ik weet geen Egyptische dingen terug, wat zou suggereren dat dit zich ervoor afspeelde, en we leren dat de putten door deze mensen gegraven werden. Echter, in de flashback episode staat Sawyer op een plek zónder zo'n put, maar het standbeeld is er dan al wél, wat weer suggereert dat dit zich allemaal ver na het standbeeld afspeelt. Ofwel: bweh.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

Volgens een interview dat ik nu niet kan vinden met een van de schrijvers speelde dit zich af in 23 na Christus. De Egyptische invloeden zouden dan eerder moeten zijn geweest als we de gewone geschiedenis van Egypte bekijken. In de tempel echter is een hiëroglief zichtbaar die het smoke monster afbeeldt, dus dat zou betekenen dat:
1) de Egyptische invloeden van later zijn
2) die hiërogliefen later zijn toegevoegd.
3) er al eerder een smoke monster bestond

Interessante suggestie die ik hoorde was dat Jacob's broer stierf en dat het smoke monster alleen zijn uiterlijk heeft overgenomen, zoals ook met Locke gebeurde.

Andere suggestie waar ik wel wat in zag is dat Jacob's moeder altijd al wilde dat MIB haar zou vervangen (ze hield meer van MIB dan van Jacob) en dit alles zo gepland had. (daarom zei ze ook Thank You toen ze stierf) Jacob is niet haar vervanger, maar MIB. Zo was ook zij een smoke monster voor MIB dat werd, wat zou verklaren hoe ze in 1 dag die put dichtgooit en het volk uitroeit.

Nouja, qua antwoorden geen bevredigende ep iig, ben benieuwd naar volgende week en de finale de week erna.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

uss defiant schreef:Interessante suggestie die ik hoorde was dat Jacob's broer stierf en dat het smoke monster alleen zijn uiterlijk heeft overgenomen, zoals ook met Locke gebeurde.
Ja, de smoke kan dode lichamen innemen: broer Jacob, pa van Jack, Locke.
uss defiant schreef:Andere suggestie waar ik wel wat in zag is dat Jacob's moeder altijd al wilde dat MIB haar zou vervangen (ze hield meer van MIB dan van Jacob) en dit alles zo gepland had. (daarom zei ze ook Thank You toen ze stierf) Jacob is niet haar vervanger, maar MIB.
MiB wilde weg van het eiland en met het licht gaan klooien; zij wilde juist dat ze bleven om het eiland en het licht te beschermen. Jacob was de nieuwe beschermer, dus die zorg was ze al kwijt. Alleen zal er met haar ook wel iets zijn geweest dat ze niet dood kon, en zichzelf niet kon doden, dus bedankte ze MiB dat ze eindelijk 'vrij' was.
uss defiant schreef:Zo was ook zij een smoke monster voor MIB dat werd, wat zou verklaren hoe ze in 1 dag die put dichtgooit en het volk uitroeit.
Dat zou wel kunnen inderdaad. Dat ze daardoor weet hoe gevaarlijk het is om bij dat licht te komen. Aan de andere kant: als ze hetzelfde zou zijn dan was ze niet doodgegaan, enkel haar al dode lichaam. Misschien had ze gewoon wat andere onbekende powers of hield ze wat van die mensjes onder schot, vernielden ze alles zelf, en maakte ze ze daarna dood.

...

...


En nog een lolpic: http://goo.gl/d9wg
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

What They Died For

Hoe dichter het bij het einde komt hoe slechter LOST eigenlijk wordt ;-(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Ik wil het heel graag geweldig vinden allemaal, maar het blijft allemaal enorm afgeraffeld aanvoelen. Ga maar 's na wat voor iets je verwachtte na alle opbouw van de eerste drie seizoenen, en waar het nu uiteindelijk mee gaat eindigen... De meeste karakters zijn nogsteeds wel goed, maar 't geheel valt me uiteindelijk wel wat tegen. We hebben alleen de finale nog, we weten na deze aflevering vrij zeker wat er zal gaan afspelen, alleen de uitkomst is nog onbekend (al is die ook wel voorspelbaar gezien het nog altijd een US-serie blijft). En dan kom ik bij 't volgende...

... namelijk dat er 3 alternatieve eindes zijn. Grrr! Het is erg leuk en fijn dat ze meerdere eindes kunnen verzinnen, maar dit komt op mij, zeker gezien dit seizoen en de manier waarop nu naar een einde wordt toegewerkt, meer over van: "Ok, fans. Dit is het einde. Maar... wij wisten ook niet meer wat we er nu eigenlijk mee wilden want we kunnen zóveel kanten op! Dus hier heb je nóg een paar mogelijkheden!" Blehh. Ik zie liever gewoon dat de schrijvers een duidelijk einde voor ogen hadden, en dat dát ook het einde is, klaar. Maar ik loop op de zaken vooruit.. misschien valt 't allemaal mee :) Gelukkig ben ik niet de enige die 't niet de enige die wat droevig is:

...
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Ja dat is goed opgemerkt, de eerste twee tot drie seizoenen wordt er van alles opgezet, geheimzinnige verhaalclou's waarvan je nieuwschierigheid alleen maar wordt opgewekt. Maar die verwachtingen worden maar zelden ingelost.
Wie torens mistiek op mekaar stapelt moet op het einde uiteindelijk door de mand vallen, dat is wat ik ervan opsteek. En ook wie te veel verhaallijnen door mekaar begint te weven raakt op de duur verstrikt, in zijn eigen web.Een scenarist heeft zoveel op zijn bord liggen dat hij denkt dat het niet meer opvalt als hij een verhaallijntje gewoon in de prullemand gooit, lees:'afhaspelt'. Maar slechte ontknopingen, dat is ontgoochelend voor de fans, en een beetje ondankbaar ook.
Ik heb van het laatste seizoen van Lost nog niets gezien, maar ik zal het me waarschijnlijk toch wel nog aanschaffen op dvd, goed of slecht... :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Trekscaper »

Vandaag wordt in Amerika de seriesfinale uitgezonden. Niet alleen in Amerika overigens, maar ook in vele Europese landen wordt de seriesfinale gelijktijdig uitgezonden. Dit vanwege het illegaal downloaden en voor de spoilers. Wat verwachten jullie van de seriesfinale? Worden al onze vragen beantwoord? Krijgen we een tevredenstellende einde?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door captain crash »

hangt er vanaf, zijn die plannen voor de film er nog steeds?

als dat het geval is, natuurlijk krijgen we dan niet alle antworoden...anders...geen idee...ze hebben het zichzelf erg moeilijk gemaakt om er nog een echt bevredigend einde van te maken.
Plaats reactie