"Lost" (2004) (US)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Trekscaper »

Ik heb het einde van LOST ook eindelijk gezien en kan me vinden in bovenstaande meningen. Als je puur kijkt naar het eiland en de mysteries eromheen, dan is het verhaal slecht afgerond en zijn er nog een hoop onbeantwoorde vragen.

Echter als je kijkt naar de karakters dan is het een mooi en emotioneel einde. De shot van Jack die op dezelfde plek op het eiland zijn ogen sluit en sterft waar hij ook voor het eerst zijn ogen opende in de eerste aflevering was heel goed gedaan. Ook mooi gedaan zijn de flashbacks naar het verleden van de karakters op het eiland. De alternatieve wereld zou je ook kunnen zien als de Nexus uit Star Trek: Generations: een plaats waar de karakters van het eiland elkaar kunnen opzoeken. En dat vond ik een mooi einde.

Een dubbel gevoel bij het einde, maar desondanks zie ik LOST nog steeds als een van de beste tv-serie die ooit is gemaakt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Of Lost nu om het eiland en het verhaal ging, om de karakters of om beide, maakt weinig uit. Het einde blijft achterlijk. Waarom? Omdat al die flashes uit seizoen 6 hier uiteindelijk geen bal mee te maken hadden en waren gewoon verspilde tijd. We leerden niks over de karakters van het eiland. We leerden niks over het eiland.

Het enige wat we leerden was dat de schrijvers van Lost besloten hebben dat ze ons graag een (overigens zeer uitgemolken en standaard) verhaaltje willen vertellen over wat er gebeurt als je dood gaat, en daar hebben ze voor het gemak de karakters uit Lost maar voor gebruikt.

Haal al die flashes uit het seizoen, en wat blijft er over? Ontwikkelingen die op het eiland plaatsvonden met als einde Jack die uiteindelijk z'n ogen sluit (en Vincent impliceert overigens Rose & Bernard die 'm net als Desmond weer oplappen; weer zo'n plothole).

Dus wat heeft dit met die flashes te maken? He-le-maal niks. Dan kun je een heel seizoen die flashes laten zien en er de halve finale mee volgooien, maar dat verandert er niets aan. Ze hebben de helft van S6 verspild aan iets wat niets te maken had met de andere 5 jaar van Lost.

Hierdoor is het échte verhaal, zowel over het eiland als over de levende karakters, gewoon afgeraffeld. Het einde van Widmore, het einde van Flocke. De manier waarop veel verhaallijnen geforceerd samen zijn gebracht of gewoon geheel niet meer terug zijn gekomen. Het valt moeilijk te ontkennen dat ze hier niet veel meer van hadden kunnen maken als ze dit meer tijd hadden gegeven. Of als ze daadwerkelijk al jaren terug wisten hoe ze wilden eindigen (ze kunnen zeggen wat ze willen; we zien wat we zien).

Ofwel, ik snap niet hoe iemand hier blij mee kan zijn.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door X-File »

Comic Book Guy: Worst. Ending. EVER.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door sonpas »

Trekscaper schreef:Een dubbel gevoel bij het einde, maar desondanks zie ik LOST nog steeds als een van de beste tv-serie die ooit is gemaakt.
:nothanks:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

sonpas schreef:
Trekscaper schreef:Een dubbel gevoel bij het einde, maar desondanks zie ik LOST nog steeds als een van de beste tv-serie die ooit is gemaakt.
:nothanks:
+1

Lost had heel wat goede momenten. Heel wat spanning. Maar ook heel, heel veel crap, doodsaaie afleveringen, oproepen van vragen die niet of op een knullige manier beantwoord worden, en afgezien van de finale gewoon een erg rommelig verhaal in de laatste seizoenen.

Leuke ervaring, zeker. Een van de beste tv-series ooit? No waai.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

...
The real question about the LOST finale:

Kate wasn't wearing her party dress in the church, WHERE DID SHE GET THE CLOTHES SHE WAS WEARING?

...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Trekscaper »

Alle onbeantwoorde vragen die we als fans nog hebben:


http://www.youtube.com/watch?v=amTScPbrFyM

En deze was gewoon leuk dat ik die moest delen met de rest:


http://www.youtube.com/watch?v=G-DShnvNNv0&feature=player_embedded
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door CmdrCrichton »

Geweldig einde aan een geweldige serie! :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

Het einde was gewoon bagger ]:(

Ik hoopte ook ergens stiekem dat ze nog een 7de seizoen er aan vast plakte, maar helaas ;-(
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Miriam schreef:Het einde was gewoon bagger ]:(

Ik hoopte ook ergens stiekem dat ze nog een 7de seizoen er aan vast plakte, maar helaas ;-(
Beetje raar toch hopende op een 7e als je het einde maar "bagger" vond? :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Mansfeld schreef:
Miriam schreef:Het einde was gewoon bagger ]:(

Ik hoopte ook ergens stiekem dat ze nog een 7de seizoen er aan vast plakte, maar helaas ;-(
Beetje raar toch hopende op een 7e als je het einde maar "bagger" vond? :{
als er nog een extra seizoen was waarin ze alles nogal goed gingen uitwerken... graag :P
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Zal niet gebeuren Vis. 'k geloof dat Lost hiermee afgesloten is. Ik hoop in elk geval dat het toch nog "wat is" dat laatste seizoen, want de eerste twee seizoenen waren absoluut top. :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

i know ;(
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door CmdrCrichton »

Miriam schreef:Het einde was gewoon bagger ]:(

Want?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Want... het bleek dat 50% van S6 bullshit was, en de andere 50% die wél over LOST ging daardoor minder goed is uitgewerkt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door captain crash »

Vis schreef:Want... het bleek dat 50% van S6 bullshit was, en de andere 50% die wél over LOST ging daardoor minder goed is uitgewerkt.
Ik gok er op dat we de komende maanden een aankondiging gaan krijgen van of een spinoff of een film. Laatste ligt meest voor de hand. "Return to the Island"
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

sterker nog:

Lost is NOT over—there's an epilogue on the way
http://scifiwire.com/2010/05/lost-is-no ... res-an.php
Can we trust Michael Emerson? Or is he just as weasely as his Lost character, Benjamin Linus? Because the actor just revealed startling news during an appearance on Attack of the Show!, and we need to know whether it's another one of those mind games we've grown so used to over the last six years.

It turns out that when the complete Lost series is released on DVD, the set will include what Emerson calls an "epilogue" that will focus on Ben and Hurley protecting the Island in the post-Jack era.

"It's 12 or 14 minutes that opens a window onto that gap of unknown time between Hurley becoming number one and the end of the series," Emerson told host Kevin Pereira. "It's self-contained, although it's a rich period in the show's mythology that has never been explored."
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door captain crash »

...wat een verrassing ;)

komt vast nog wel meer achter weg
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik heb beide pilootafleveringen gezien en het kan me niet boeien. Ik ben niet zo gek op flashbacks. Het stoort me niet dat er er een paar in zitten, maar ik heb de indruk dat de ganse serie er rond draait.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door EMH »

Die flashbacks zitten hoofdzakelijk in het eerste anderhalve seizoen zijn idd van belang voor het verhaal. Ik begon me er ook aan te ergeren in het begin. Na 4x dat vliegtuig te zien neer storten weet je t wel denk je dan. Echter je ziet het steeds door de ogen van een andere hoofdrolspeler. En aangezien daar nog al wat van zijn in deze serie.... ;)
Maar ik heb volgehouden te blijven kijken en dan wordt je vanzelf beloond. Je moet die flashbacks gewoon als puzzelstukjes zien van het geheel.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door captain crash »

het werkt dan ook het beste door heel veel lost in een keer te kijken :P
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Dat lukt waarschijnlijk 't best wanneer je de tv (ik kijk niet graag tv-programma's op de computer) helemaal voor jezelf hebt en er niemand anders aanspraak kan op maken. Ik bezit enerzijds die luxe en anderzijds de zin noch de tijd niet om dit te kunnen/willen doen. Ik denk dat ik 't maar aan me ga laten voorbijgaan. Misschien dat ik ergens tussenin nog wel 'ns een epje meepik, maar meer beloof ik niet.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

Het is ook geen verplichting :lachhuil:

Daarbij heb je de hype al; gemist dus is er denk ik sowieso veel minder aan. ik suggereer helemaal niet dat belgen achter de feiten aanlopen x-file
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Lost is sowieso leuker als je er echt in op kan gaan. Af en toe half een aflevering kijken enzo maakt het heel wat minder leuk. Dan beter niet kijken of gewoon wachten tot je er echt een keer tijd voor hebt. Verder alles gewoon een kans geven. Na een paar afleveringen ken je de karakters beter en waardeer je de serie altijd anders dan na enkel de pilot.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond de finale werkelijk fantastisch. Misschien sommige plotlijnen wel weinig mee gedaan, maar de finale was gewoon een schitterende afsluiting.

Ben direct erna begonnen met de rewatch, en inmiddels bij seizoen 5. Ik moet zeggen, als je het herkijkt, vallen er nog veel plotpunten op hun plaats, bijvoorbeeld de hele agenda van Widmore, en hoelang Smokey al iedereen aan het beïnvloeden is. Met een aantal aannames die gesuggereerd worden, blijkt toch alles meer beantwoord te zijn dan ik in eerste instantie dacht.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Epiloog met nog een aantal antwoorden:

http://www.youtube.com/watch?v=LrGRqDL43AU
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Trekscaper »

Galenfuinion schreef:Epiloog met nog een aantal antwoorden:

http://www.youtube.com/watch?v=LrGRqDL43AU
Voornamelijk over de ijsbeer :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

...
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Galenfuinion schreef:Ik vond de finale werkelijk fantastisch. Misschien sommige plotlijnen wel weinig mee gedaan, maar de finale was gewoon een schitterende afsluiting.

Ben direct erna begonnen met de rewatch, en inmiddels bij seizoen 5. Ik moet zeggen, als je het herkijkt, vallen er nog veel plotpunten op hun plaats, bijvoorbeeld de hele agenda van Widmore, en hoelang Smokey al iedereen aan het beïnvloeden is. Met een aantal aannames die gesuggereerd worden, blijkt toch alles meer beantwoord te zijn dan ik in eerste instantie dacht.
Ik heb het slot,(laatste seizoen 6 dus) nu pas helemaal bekeken (gekocht en direct weer verkocht ;) ) De eerste episodes waren goeie episodes vond ik , een beetje als vanouds. Naar het einde toe merk je dat er "een einde gemaakt moet worden", er wordt gezocht naar een einde wat niemand weet... Dat was en is uiteindelijk wel duidelijk gebleken.

Desmond daalt af in de put om het licht te doven (of zoiets) waarbij je had kunnen denken of vermoeden dat ze allemaal van de ene naar de andere realiteit zouden kunnen komen. Desmond was in dat geval een sleutelfiguur geweest.Maar whatever. het had toch nog steek gehouden.
Maar nee nee, het was toch niet dat. Je denkt dan , nu zijn we er. Maar het liep allemaal fout. Hugo gaat om een niet te motiveren reden mee met Jack terug naar de put , en een tweede keer wordt er afgedaald in de put. Jack sluit het gat opnieuw met de steen, het licht komt weer, en Jack verliest daarbij het leven...."of toch niet", want op het einde strompelt hij toch weer door de bamboostokken. Wel nu ja je kan wel wat alternatieve realiteiten op mekaar gooien, maar je moet er dan wel wat orde in scheppen. Wie is waar, en wie doet wat? En wat is nu eigenlijk hun lot?
No body knows.... Een slechter einde kan je toch onmogelijk bedenken voor een reeks. Je publiek dat je al die jaren gevolgd heeft in totale onwetentheid achterlaten. Althans dat is toch niet wat ik vind hoe een finale moet gaan. Of je houd het mystiek.Maar je doet het dan wel netjes en op een coole manier. Kort en krachtig. Een laatste mystieke scène, een laatste aftrap naar een "open einde" , maar niet een ganse aaneengereigde van we weten het nog niet wat en waar we het open gaan houden. Hier en daar wat losse eindjes, ginderachter ook nog een los eindje, Jack ontmoet zijn pa nog eens effe aan zijn eigen of die van zijn pa zijn doodskist... eens goed bleiten enzo... ja ja, allemaal sterk op de emoties spelen dat wel, maar voor de rest leek het me meer op de premiere van het seizoen zes van Lost in een kerk waar de kast gewoon mekaar eens in de armen komt vallen... Nauauauauw,,, wat een truttige miserie zeg. En BSG indachtig weten we allemaal hoe beschadigend zo'n slecht laatste seizoen kan zijn.
Ja maakt een paar seizoenen tv van het niveau waar iedereen van achterover valt. Absolute topklasse, en dan miezer je het op het einde maar even af. Geen zin meer, geen inspiratie meer...maakt niet uit. Gewoon niet doen dan, zo'n laatste seizoen maken. Beter stoppen op het einde van het vierde of vijfde seizoen en er daar één open aftrap aan geven... een open einde ,,, zo ééntje 'dat wel te pruimen valt'....
Ik ben hier echt niet over te spreken. Ik ben diep ontgoocheld, zowel in Lost als in BSG, ze hebben de zaak schoon verkloot op het einde.
Ben je dan al die dvd aan het opsparen en moet je tot de constatering komen dat je je laatste dvd box eigenlijk moet wegsmijten. Gewoon in je vuilbak kieperen.
een einde in een 'open vuilbak'... als dat geen einde is..... :duh2:

En zie ook hierboven Vis zijn comentaar.... daar sluit ik me helemaal bij aan.... voila, i rest my case 8-)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Zo te lezen begreep je het einde niet....
Plaats reactie