"Lost" (2004) (US)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Galenfuinion schreef:Zo te lezen begreep je het einde niet....
Fijn dat je dat zegt,
Want dat wil zeggen dat jij het me nu eens gaat uitleggen :) Als je dat kunt.... Alvast succes ermee gewenst ;)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Wat jij zegt is dat er allemaal verhaallijnen door elkaar kopen.

Dat is helemaal niet waar. Alles is gewoon gebeurd zoals gebeurd, en de alternate reality was een soort afterlife, dus nadat ze gestorven waren.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Galenfuinion schreef:Wat jij zegt is dat er allemaal verhaallijnen door elkaar kopen.

Dat is helemaal niet waar. Alles is gewoon gebeurd zoals gebeurd, en de alternate reality was een soort afterlife, dus nadat ze gestorven waren.
Geloof me dat was het beste wat ik er ook kon van maken... Maar ik weet niet of je het je nog kunt herinneren.

Jack die heeft daar in die put de steen weer op dat gat gezet, en het licht kwam terug. Bij mijn weten stonden Hugo en die andere snoodaard daar toen boven nog op hem te wachten.

Niettegenstaande is de eindscène dat Jack door de bamboes wandelt. Klaar om te sterven zullen we maar zeggen.Hoe hij daar terug gekomen is? En of Hugo en de andere snoodaard hem daarbij geholpen hebben??

Net voor Jack zijn ogen gaat sluiten ziet hij nog een vliegtuig overvliegen. Interessant. Is dat het vliegtuig waar de anderen inzitten. Saywer , de piloot,Kate en Miles?

Maar dat klopt dan weer niet met het zogenaamde 'afterlife-spoor', Want daar lopen Saywer, Kate en Miles al de ganse tijd rond. Dat het vliegtuig daar op het einde overvliegt zou ons dus niet veel hoop mogen baren, want aangezien "iedereen" al in the afterlife zit, maakt het niet meer uit wat er in die zogenaamde 'hier en nu' tijdlijn afspeelt.

Zo is Hugo in die optiek dan eigenlijk ook al dood en de snoodaard ook, Hoewel Hugo van Jack nog de opdracht gekregen had om de taak van 'Jacob' over te nemen. Je zou veronderstellen:' het eiland is gered, want het licht is teruggekomen , dankzij Jack' en Hugo wordt de nieuwe Jacob. Dat zou allemaal nog een beetje steek houden.

Maar in 'the afterlife realiteit' en sorry dat we het moeten zeggen maar zo wordt het daar echt een beetje in beeld gebracht. Daar lijkt het alsof iedereen al dood is en alsof ze allemaal eigenlijk gewoon nog staan te wachten op Jack. Jack valt neer in de bamboes, en en sterft daar, (dat mogen we toch stellen) en daarna komt hij in the afterlife al zijn vrienden daar tegen. Zo lijkt het alsof hij de laatste in lijn is die komt te overlijden, die link wordt toch duidelijk gelegd (tussen baboe scène en kerkscène waar iedereen bij mekaar komt) zo wordt tenminste de indruk gewekt dat dat de te volgen chronologie is.

Maar die chronologie klopt dus niet als je ervan uit gaat dat Sawyer en co toch nog ontsnapt zijn van het eiland...

Dus ik weet niet, als jij hier nog enige ideeën over hebt om daar wat orde in te scheppen ik ben één en al oor... :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

in het afterlife was geen sprake van tijd, dat zei Jack zijn vader ook in dat gesprek tussen Jack en hem in die kerk op het eind. kijk het nog maar eens terug, ;)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

uss defiant schreef:in het afterlife was geen sprake van tijd, dat zei Jack zijn vader ook in dat gesprek tussen Jack en hem in die kerk op het eind. kijk het nog maar eens terug, ;)
Verdorie, !! verdorie !! ge hebt gelijk!! Zou dat misschien dan toch de oplossing kunnen zijn.
Damn ! uss defiant ! meest wijze opmerking ooit op dit forum !! Mansfeld heeft gesproken 8-)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Kate zei ook: 'I've waited so long for you, Jack', wat dus suggereert dat Kate nog een lang leven geleid heeft nadat ze zijn weggevlogen.

Zo ook Hurley en Ben: 'You were a great number two.'

Kijk de aflevering nog maar eens dus :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Galenfuinion schreef:Kate zei ook: 'I've waited so long for you, Jack', wat dus suggereert dat Kate nog een lang leven geleid heeft nadat ze zijn weggevlogen.

Zo ook Hurley en Ben: 'You were a great number two.'

Kijk de aflevering nog maar eens dus :)
Ja maar zoals het voorgesteld werd in die kerk waren zij er al Kate , nog voor Jack. Natuurlijk in de afterlife speelt tijd geen rol.
En dat van die 'great number two' was me ook niet ontgaan.
Maar ik had the afterlife dan ook eerder geïnterpreteerd als een alternatieve realiteit, en daar doet tijd er wel toe.
Bovendien is dat idee van een 'afterlife' toch echt wel een zwak verzinsel... Tot dan toe waren de tijdssprongen voor of achterwaards, altijd redelijk consequent geweest , in de zin dat ze toch nog duidelijk verband hielden met de realiteit.

Maar hier mogen we dus stellen dat de afterlife dat helemaal niet is. Dat is zoals een beetje een antwoord geven op vanalles en nog wat zoals het je goed uitkomt, het steekt toch allemaal niet nauw meer dan...

Erg goeiekope truuk dus... Nee Lost stelt teleur, toch dat laatste seizoen.... Jammer... ;-(
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Ik vind dat je toch voorbij gaat aan de goede momenten. Het gegeven dat het gesuggereerd werd als een alternatieve realiteit. Vond ik erg interessant. Ik vond het laatste seizoen echt afscheid nemen van alle hoofdpersonages.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Galenfuinion schreef:Ik vind dat je toch voorbij gaat aan de goede momenten. Het gegeven dat het gesuggereerd werd als een alternatieve realiteit. Vond ik erg interessant. Ik vond het laatste seizoen echt afscheid nemen van alle hoofdpersonages.
Ja afscheidnemen was het zeker. Ook erg emotioneel bij momenten. Maar inderdaad het ergerde me een beetje dat de gegeven antwoorden me niet helemaal bevielen. Dat van 'het licht' ook niet eigenlijk. Bleef allemaal nogal vaag.

Ik vond vooral in het begin dat het er nogal "Lost ,als vanouds" aan toe ging.

Lost was vooral sterk in het opbouwen en instant houden van mysteries. Dus ik voelde ergens al dat de kans groot was dat het op het einde wel eens in de mist zou kunnen gaan.

Maar ja Lost is en blijft gewoon goed. Zelfde met Battlestar, ook een belabberd einde, maar daarom is de serie op zich niet minder goed...
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Ik had bij Lost al lang opgegeven dat er heldere antwoorden zouden komen, bij Lost is het namelijk een kwestie van puzzelstukjes samenklikken en je eigen ideeën over iets.

Serie gewoon een keer volledig herkijken, dan valt er veel op zijn plaats.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Galenfuinion schreef:Ik vind dat je toch voorbij gaat aan de goede momenten. Het gegeven dat het gesuggereerd werd als een alternatieve realiteit. Vond ik erg interessant. Ik vond het laatste seizoen echt afscheid nemen van alle hoofdpersonages.
Maar 't sloot gewoon totaal niet aan bij de rest van Lost.
Mansfeld schreef:Maar ja Lost is en blijft gewoon goed. Zelfde met Battlestar, ook een belabberd einde, maar daarom is de serie op zich niet minder goed...
Vind van niet; een slecht einde aan een serie betekent voor mij dat het geheel een stuk minder is. Het hoort er immers ook bij. En zeker bij series als Lost en BSG waar je als kijker jaren je tijd in geïnvesteerd hebt mag je toch wel iets beters verwachten.
Galenfuinion schreef:Serie gewoon een keer volledig herkijken, dan valt er veel op zijn plaats.
Dat is precies het probleem van Lost. Waarom zou ik het nog eens gaan kijken? Om wederom te zien dat ze bij seizoen 5 geen flauw idee meer hebben wat ze nu precies willen? Om weer heel seizoen 6 door te moeten komen, wetende dat alles zich in limbo afspeelt en we toch nooit wat te weten komen? Laat staan de eerste 3-4 seizoenen vol flashbacks die je allang kent. Dit alles maakt Lost een erg vervelende serie om meerdere keren te kijken.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

@Vis,
Ja , ben het met je eens.'laatste seizoen sloot niet echt meer aan bij de rest', Wat me ook stoorde was het ene momentum na het andere. Alsof, 'het' nu eens ging gebeuren. Maar er gebeurde nooit wat, en er kwamen zeker nooit bevredigende antwoorden.

Zo wordt op een bepaald moment Desmond naar voor geschoven als sleutelfiguur die van belang zou zijn om een belangrijke ontknoping te voltrekken. "hij" is immers degene die in de put moet afdalen, omdat hij speciale gaven heeft. Niet zo speciaal blijkt, want Jack doet de truuk met de steen nog eens over. Niets nodig gave Desmond dus...

Daar waar Desmond voor antwoorden had kunnen zorgen hebben we er gewoon weer een onafgewerkte zoveelste Lost constructie bij. What's wrong with Desmond? Nobody knows..

Ik vind ook wel Vis, dat een slecht laatste seizoen veel schade berokkend aan het geheel. Ik heb dan ook algauw de neiging om de ganse serie af te doen als slecht. Maar toch wil ik die lijn niet doortrekken. BSG blijft goed omdat de eerste twee seizoenen top waren. En het derde was ook niet slecht.
Maar ik vind persoonlijk dat ze er in het laatste seizoen echt wel een soepje van gemaakt hebben, zodanig dat de geloofwaardigheid van de karakters en alles wat BSG maakt als sneeuw voor de zon smelt. Erg pijnlijk vond ik dat... (als ik daar nu zo nog eens aan terugdenk ;-( )
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Ik denk dat dit een repeterend patroon zal blijven. Jullie hebben beiden bepaalde verwachtigen van het einde van een serie, en kunnen niet accepteren dat de schrijvers het over een totaal andere boeg gooien dan jullie.

Ik had bij beide reeksen een ander idee van het einde, maar it is what it is, en ik heb er bij beide al meerdere keren met veel plezier naar gekeken.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Welja, ik zal er ook nog meerdere keren naar kijken. En op die manier de intenties van de scenaristen wat beter proberen begrijpen...
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door sonpas »

voor mij was 1 maal ruim voldoende.....

die "making things up as we go along" formule is niet aan mij besteed.
Dan vond ik op dat vlak BSG toch stukken beter.....
.........en als je Babylon5 ziet, zie je pas echt hoe het moet!
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Ja ja, zeker, BSG was en is beter.

Wel toch een beetje verbaasd over de Babylon 5 aanhang hier... :) leuk!...
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Waarom ben je zo verbaasd over de reactie van de meeste users van dit forum m.b.t. B5 ?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Blind Guardian »

Mansfeld schreef:Ja ja, zeker, BSG was en is beter.

Wel toch een beetje verbaasd over de Babylon 5 aanhang hier... :) leuk!...
Waarom verbaasd ik ben een science fiction fan boven een star trek fan, en heb ik vaak zat aangekaart in de oude dagen toen ik hier kwam was ik meer een Star Trek fan maar dankzij het medium internet kwam ik er ineens achter dat er zoveel series zijn die beter in elkaar steken dan Star Trek, en dat Star Trek alleen zijn merknaam mee heeft ...

Overigens Lost heb ik me nog niet in verdiept ... :Y)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

sonpas schreef:voor mij was 1 maal ruim voldoende.....

die "making things up as we go along" formule is niet aan mij besteed.
Dan vond ik op dat vlak BSG toch stukken beter.....
.........en als je Babylon5 ziet, zie je pas echt hoe het moet!
Dus dan vind je alleen Babylon 5 de moeite waard? Elke serie makes it up. Er is een bijbel waarin de regels staan, en deze worden bijgeschaafd.
Alleen B5 had een vooropgezet plot, hoewel ook daar flink aan veranderd is gedurende de run van de serie. En dat moet ook denk ik. Als je het kritiek van je publiek niet aantrekt, kom je nergens.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

Blind Guardian schreef:
Mansfeld schreef:Ja ja, zeker, BSG was en is beter.

Wel toch een beetje verbaasd over de Babylon 5 aanhang hier... :) leuk!...
Waarom verbaasd ik ben een science fiction fan boven een star trek fan, en heb ik vaak zat aangekaart in de oude dagen toen ik hier kwam was ik meer een Star Trek fan maar dankzij het medium internet kwam ik er ineens achter dat er zoveel series zijn die beter in elkaar steken dan Star Trek, en dat Star Trek alleen zijn merknaam mee heeft ...

Overigens Lost heb ik me nog niet in verdiept ... :Y)
Moet je zeker doen BG. Lost is goed(behalve het einde dan ;-( )
Wel ik vind Babylon 5 'een andere sci fi -serie' naast StarTrek en nog andere sci fi. Bovendien kan ik Babylon 5 erg appreciëren vanwege een bepaald sfeertje dat er in hangt. Ook wel een goeie verhaallijn in het middengedeelte.

Maar er zijn toch ook wat puntjes aan te stippen die er niet zo goed uitkomen. Mollari is zo een iets te karikaturaal personage, met een tongval die absoluut niet aan een ver afgelegen planeet ergens in een voor ons onbekend zonnestelsel laat denken.

De decors van Babylon 5 zijn eveneens bijna over de ganse lijn om te balen. Ik verwijs maar even naar de ziekenboeg van Dr Stephen Franklin. De outfits van de personages zijn nog wansmakelijker dan wat je bij ons op Aalst Carnaval te zien krijgt.

Sheridan kan moeilijk ons van een andere indruk overtuigen dan dat hij net vanop de set van een tandpasta reclame is weggelopen. En de score als je daar al kan van spreken , is ronduit irritant. (daar kwam pas vanaf seizoen 3 wat beterschap in)

het is een beetje zo fout, dat het weer goed begint te worden.

Het is dus een beetje door een combinatie van verschillende tegenstrijdige elementen dat ik toch Babylon 5 ben gaan kunnen appreciëren, maar of ik het daarom beter vind dan StarTrek zou 'k niet durven zeggen.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door sonpas »

Galenfuinion schreef:
sonpas schreef:voor mij was 1 maal ruim voldoende.....

die "making things up as we go along" formule is niet aan mij besteed.
Dan vond ik op dat vlak BSG toch stukken beter.....
.........en als je Babylon5 ziet, zie je pas echt hoe het moet!
Dus dan vind je alleen Babylon 5 de moeite waard? Elke serie makes it up. Er is een bijbel waarin de regels staan, en deze worden bijgeschaafd.
Alleen B5 had een vooropgezet plot, hoewel ook daar flink aan veranderd is gedurende de run van de serie. En dat moet ook denk ik. Als je het kritiek van je publiek niet aantrekt, kom je nergens.
ik vind meerdere series de moeite waard, geloof me. Maar Lost was imo uiteindelijk gewoon een hoop tijdsverlies. Het startte veelbelovend, maar het ging uiteindelijk nergens heen. Toch heb ik volgehouden tot het bittere einde, alhoewel ik de vele kijkers die afhaakten onderweg, volledig kan begrijpen. Het is toch niet normaal dat je voor sommige raadsels 6! seizoenen moest wachten, voor je daar een antwoord op kreeg dat je dan nog niet eens bevredigend kon noemen. Lost reikt nog niet tot aan de enkels van Babylon5 op gebied van een doordacht verhaal. Dat ze bij die serie ook dingen hebben aangepast gedurende de jaren, daar heeft de aandachtige kijker niks negatief van ondervonden, iets wat je van Lost totaal niet kan zeggen.
Mansfeld schreef:Babylon5.......het is een beetje zo fout, dat het weer goed begint te worden.
:slap3:
Laatst gewijzigd door sonpas op 02 nov 2010, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Precies. Er werden zoveel vragen opgeroepen, maar er kwam nooit een antwoord. Iets lang opbouwen is geen probleem, zolang er maar wel een keer een payoff komt. Bij Lost kwamen alle antwoorden echter pas seizoenen later, op een moment waarop je al niet eens meer wist wat de vraag nu precies was en dat het je totaal niet meer uitmaakte.

In de laatste seizoenen was zeer duidelijk te zien dat er geen sprake meer was van een vooraf opgezet plan. Al beweerden ze van wel, wat het nog erger maakt want dan was 't wel heel slecht uitgedacht. Aan het einde gingen ze nog even kijken waar ze in al die jaren nog geen antwoord op hadden gegeven en drukten er daar nog een paar van in de laatste afleveringen. Nou, bedankt hoor.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Mansfeld schreef:Maar er zijn toch ook wat puntjes aan te stippen die er niet zo goed uitkomen. Mollari is zo een iets te karikaturaal personage, met een tongval die absoluut niet aan een ver afgelegen planeet ergens in een voor ons onbekend zonnestelsel laat denken.

De decors van Babylon 5 zijn eveneens bijna over de ganse lijn om te balen. Ik verwijs maar even naar de ziekenboeg van Dr Stephen Franklin. De outfits van de personages zijn nog wansmakelijker dan wat je bij ons op Aalst Carnaval te zien krijgt.

Sheridan kan moeilijk ons van een andere indruk overtuigen dan dat hij net vanop de set van een tandpasta reclame is weggelopen. En de score als je daar al kan van spreken , is ronduit irritant. (daar kwam pas vanaf seizoen 3 wat beterschap in)

het is een beetje zo fout, dat het weer goed begint te worden.
Tja.. het is maar hoe je er naar kijkt. Het mooie van science fiction is dat al dit soort dingen totaal niet uitmaken. Het gaat erom dat je je kan verplaatsen in een bepaalde fictieve wereld. Of het nu een 3D spaceship is uit Avatar of een simpel jaren-90 plaatje uit B5, het beeldt hetzelfde uit en staat voor hetzelfde. Of je nu een "realistisch" buitenaards ras ziet zoals in District 9, of een normaal persoon met een bepaalde hair style of een accent: het gaat om hetzelfde. Met een lager budget zul je zelf meer je fantasie moeten gebruiken en kan de serie je enkel een bepaalde richting geven. Maar zolang je hier doorheen kunt prikken...
Mansfeld schreef:Het is dus een beetje door een combinatie van verschillende tegenstrijdige elementen dat ik toch Babylon 5 ben gaan kunnen appreciëren, maar of ik het daarom beter vind dan StarTrek zou 'k niet durven zeggen.
Het is voornamelijk anders, en het ligt er maar aan met welk onderdeel/aspect van Star Trek je 't vergelijkt.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Mansfeld »

helemaal mee eens. Je moet je inleven in sci fi, ook al is het wat gedateerd of met een minder budget.

Ik heb geloof ik wel al gelijkaardige dingen verteld ivm TOS. Ik hou wel van B5 maar er zijn voor mij niet echt elementen die eruit springen om het nou beter te vinden dan StarTrek.

BSG, heeft wel kwaliteiten die maken dat het de tot noch toe best gemaakte sci fi serie is.... :)

maar goed... allemaal subjectief...

@^Vis, over Lost, : 'nog maar eens gelijk!!' ;)

@ Sonpas. over Lost. Ik weet niet. Als je Babylon 5 en Lost gaat vergelijken, wat daar moet uitkomen. Lijken me nogal twee verschillende werelden. De aanpak van Lost was en is best goed. Het opbouwen van mysteries, de actie en de personages er rond. Zeker in de eerste twee seizoenen ging dat toch wel als een trein.

Het concept was ook erg goed bedacht. Een groep mensen op een eiland, waarbij je dan langzaam te zien krijgt wie wie is(met flashbacks) en wie welke kwaliteiten heeft, die dan al dan niet van pas komen op het eiland. De ontrafeling , dat er wel wat meer aan de hand was met het eiland vooral in de afleveringen met "het luik" waren subliem.

Het ingeven van die lettercode enzo, en het geloof of niet geloof erin... allemaal erg goed gevonden was dat... Ik geloof als je daar Babylon 5 naast legt, dat je dan toch minstens moet zeggen dat de opbouw eerder klassiek was. Hoewel je ook daar toch ineens met een bijzonder misterieuze vijand te maken krijgt.

Het sterke in Babylon is dat het reilen en zeilen op het station, met de episodes soms toch goed te vergelijken was met StarTrek episodes. De input van die misterieuze en erg duistere vijand die echt wel bij verrassing opduikt vind ik wel sterk...
Maar 'k geloof dat iedere reeks, en dus elke schrijver en producer wel zijn sterke kaarten achter de hand heeft als hij aan iets begint... maar voor elke reeks is dat weer iets anders... gelukkig maar :) daarom is het moeilijk te vergelijken.
Wat sterk is in Lost vind je niet direct in die vorm terug in andere reeksen. En omgekeerd ook.. dus ja..
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Bluray binnen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

Nice!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Geld uitgeven om die serie nog een (slechts één?) keer kijken om weer het baggereinde te moeten zien :rofl:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

Dat moet hij toch zelf weten?

Er zijn hier zat mensen die troep kijken/kopen, ga je die nou allemaal belachelijk lopen maken visje? Want dan krijg je weer vlokjes van een b-merk hoor :(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Miriam schreef:Dat moet hij toch zelf weten?
Ik mag er toch om lachen?
Miriam schreef:Er zijn hier zat mensen die troep kijken/kopen, ga je die nou allemaal belachelijk lopen maken visje? Want dan krijg je weer vlokjes van een b-merk hoor :(
Dat snap ik ook niet inderdaad.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: "Lost" (2004) (US)

Bericht door sonpas »

tja.......smaken verschillen hé........maar Lost zou bij mij nu ook niet direkt in aanmerking komen om aan te schaffen op blu-ray.
Plaats reactie