Log - Kea'e Kumeliki

Volg hier of doe mee aan de startrek.nl forum sim

Moderators: mr_Vulcan, Raynor's Revenge, captain crash

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Log - Kea'e Kumeliki

Bericht door Dawn »

==/\==[STARFLEET PERSONNEL FILE – KUMELIKI, KEA'E ]==/\==

Afbeelding

GENERAL
==========
Name: Kumeliki
First name: Kea'e
Age: 34
Gender: Female
Race: Terran
Birth Place: Waipahu, Hawaii
Birth-date : July 3, 2345
Marital Status: Single

FAMILY INFO
=============
Parents : Kakoku Kumeliki and Mali Kumeliki - Kamike
Siblings: Brother named Laimonuku Kumeliki
Children: None

SERVICE INFO
===============
Rank: Lieutenant Commander
Position: Chief Medical
Status: Active
Service Number : 486-075-18-Delta
Assigned to: USS Lagrange - NCC-86209

SERVICE HISTOY
================
2363: Enlisted in Starfleet Academy
2367: Graduation from Starfleet Academy
2367: Enlisted into Starfleet Medical School
2371: Internship on Jupiter Station
2372: Graduation from Starfleet Medical School
2372: Afbeelding Assigned to USS Merrimack NCC-61827 as Medical Officer
2374: Afbeelding USS Merrimack NCC-61827 promoted to Assistant Chief Medical Officer
2375: Afbeelding USS Merrimack NCC-61827 Acting Chief Medical Officer
2376: Afbeelding USS Merrimack NCC-61827 Chief Medical Officer
2380: AfbeeldingAssigned to USS Lagrange NCC-86209 as Chief Medical Officer

MEDICAL PHYSICAL
=================
Length: 1,65 m
Weight: 68 kg
Hair Color: Black
Eye color: Brown
Hair Style: Long
Allergies: Nickel, latex

PERSONALITY
==============
Strengths: Cheerful, positive thinker, great skill in adaptability and improvisation.
Weaknesses: Prefers to avoid heavy crowds. Not always a sociable person. Bad sense of orientation.
Personality: Kea'e almost seems to be in a permanent state of good mood, though when you look in her eyes, it seems she hides a lot of pain inside.
The war left some mental scars. Being a medical officer, she has been confronted a lot with wounded and deaths shortly after she graduated, which was around the same time the war started. Still she managed to keep her positive way of thinking, capable of always seeing an up side to a down side situation, she helped some fellow crewmen through the hardiness of war . She is an example of one of the newly graduated cadets that made a fast career due to the war, where many died, and the next in line had to take charge of their department.
She is very shy of nature, but she usually tends to open up more to people she considers good friends.
Hobbies: Painting, reading books, listening to music.
Sport: Surfing

===============================================
Laatst gewijzigd door Dawn op 17 mar 2007, 21:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Afbeelding
Lt.-Cmdr. Kea'e Kumeliki - Chief Medical

--Earth, Waipahu, Hawaii--


Kea’e staarde naar de sterren. Haar verlof zou er binnenkort op zitten. Even wist ze niet of ze daar wel zo blij mee moest zijn. Ze had een nieuwe aanstelling gekregen, als chief medical officer op USS Lagrange. Ieder ander persoon zou daar blij mee zijn. Kea’e twijfelde daaraan. Haar bekroop het gevoel alsof ze deze promotie ten koste van anderen gekregen had. Hoeveel mensen heeft ze wel niet zien sterven de laatste paar jaren van haar leven? Corey, Karla, dr. Yamamoto. De mensen die haar mentoren hadden moeten zijn.
Ze wist het nog zo goed. met haar diploma net op zak, naar haar eerste aanstelling als arts assistent. Veel had ze al geleerd, en toen zou ze nog veel meer leren. Niet lang daarna brak de oorlog uit...
Een voor een stierven de mensen die haar zouden begeleiden naar arts. Mogelijkheden om de verliezen te vervangen was er niet altijd. Noodgedwongen leerde ze de kneepjes van het vak in vaak onmogelijke tempo. Ingrepen uitvoeren, waarvan ze niet dacht dat ze er al klaar voor was. Dr. Yamamoto geloofde dat ze het wel aan kon. Ze moest wel, ze had geen keus. Hij geloofde in haar, tot aan het moment dat hij het leven liet. Buiten woedde de strijd van leven op dood, evenals in de ziekenboeg. Het redden van mensenlevens werd haast een passie, van tijd tot tijd een onmogelijke strijd. Niet iedereen bleek te redden. De dood van dr. Yamamoto was haar vuurdoop. Op dat moment was zij de medical officer met de hoogste bevoegdheid. Met een team van groentjes stond ze er alleen voor. Kea’e herinnerde zich nog heel goed de angst in hun ogen. Alsof ze er nooit levend weg zouden komen...

“O na hoku no na kiu o ka lani”, zei haar vader glimlachend terwijl hij de veranda opliep. “De sterren zijn de ogen van de hemel, zij zien alles Keiki...”, hij reikte haar een kom thee aan, “Zelfs dat wat jij niet graag wil laten zien.”
“Makua, soms denk ik dat het allemaal te snel is gegaan. Dat het gewoon niet klopt...”
“Kea’e, op dit punt in je leven ben je gekomen op eigen kracht. De eer om mee te gaan op deze missie is je gegund. Voor het eerst sinds de oorlog weer een echte onderzoeks missie. Het leven hersteld zich weer, Keiki. Het zal weer allemaal beter gaan.”, zei haar vader met een glimlach. Kea’e liet een kort grinnikend geluid ontsnappen. Hij wist altijd wel hoe hij haar op moest beuren als ze in een dipje zat. Diep van binnen was hij trots op zijn dochter, dat haar talenten erkend werden. Zelf was Kea’e daar niet zo zeker van. Ze kon zelf geen reden bedenken waarom zij was uitgekozen voor de missie.
Nog een laatste keer keek ze omhoog naar de sterren.
“Waar denk je aan, Keiki?”, vroeg haar vader.
“Ik denk dat ik mijn spullen maar eens verder ga inpakken, Makua.”, zei Kea’e met een glimlach.
“Gelijk heb je, morgen is de grote dag...”
Laatst gewijzigd door Dawn op 17 mar 2007, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

- Chief Medical's log, stardate 57042.5 -

Ik en mijn staff zijn vandaag voornamelijk bezig geweest sickbay optimaal in te richten. Standaard inrichting van Starfleet is adequaat, maar kan op sommige puntjes toch iets functioneler. Mijn staff was het daar ook mee eens, daar ik van hun kant ook veel suggesties heb ontvangen. Het is een enthousiaste groep, het grootste deel ervan is enorm ervaren op hun gebied.
Daardoor vraag ik me af, of Starfleet al deze mensen wel kan missen voor deze ene missie, hoe belangrijk het ook mag zijn.
Veel van hen kijken mij met een scheef oog aan. Ze vinden mij misschien te jong, maar dat kan me niet zoveel schelen. Ik ben door starfleet aangewezen, daar kan ik verder ook niet veel aan doen, en dat zullen ze maar moeten accepteren.

Ik heb vandaag overigens mijn eerste patiënt aan boord mogen behandelen. Niemand minder dan de first officer zelf. Hij had via de comm om hulp geroepen, in sickbay bleek niemand aanwezig. Mijn assistent zou waarschijnlijk wel ergens in het lab bezig zijn geweest en hem niet horen binnenkomen. Zelf was ik nog maar net op weg naar de holodeck, maar besloot daar maar van af te zien, om zelf even te kijken wat er scheelde.
Een leiding was in zijn gezicht geëxplodeerd en had een flinke snee veroorzaakt. De wond zelf vond ik wel mee vallen, in de oorlog heb ik ergere wonden gezien. Behandeling met dermal regenerator met succes voltooid.

Heb vandaag ook nog kennis gemaakt met de chief counselor. Ik ben blij dat ik kennis heb kunnen maken met de vrouw die vooral voor de mentale gezondheid van de crew gaat zorgen. Zoiets gaat vrij vaak hand in hand met lichamelijke gezondheid.

Het zal niet lang meer duren voor de Lagrange vertrekt, ik zal dan voorlopig in sickbay blijven om erop toe te zien dat mijn staff al hun posten bemant.

- End Log -
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

- Chief Medical's log, stardate 57042.9 -

Sinds de officiële start van de missie loopt het niet zo vlot. Tijdens een test van de biofunctie monitoren, bleek er een af te wijken. Het apparaat had een storing, en dat heb ik moeten bekopen met tweedegraads brandwonden op mijn hand en onderarm. De chief engineer heeft het bewuste apparaat gecontroleerd, en gerepareerd. Het zal nu weer naar behoren functioneren.
De functionaliteit in mijn rechter hand is echter tijdelijk verminderd. Ik behandel het met dermaline gel zoals gebruikelijk is in dit geval, en ik verwacht ook dat mijn hand morgen genoeg hersteld is om het weer als normaal te kunnen gebruiken.

Kort daarop kwam er een noodtransport binnen. De executive officer kwam met lieutenant McAllen binnen. De XO had lichte verwondingen, die heb ik door ensign Clausen laten behandelen. De lieutenant had een steekwond van 20 cm diep. De milt had ernstige trauma opgelopen. Met behulp van lieutenant Varel heb ik hem met succes kunnen opereren. Lt. McAllen heeft door bloedverlies 2 units donorbloed ontvangen. De wond is goed geheeld, en McAllen zal volledig herstellen. De narcose zal zo uitwerken, dan zal ik hem nog een laatste controle geven voor ik hem uit sickbay ontsla.

- End Log -
Plaats reactie