Off-mission topic

Volg hier of doe mee aan de startrek.nl forum sim

Moderators: mr_Vulcan, Raynor's Revenge, captain crash

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Misschien Tuvok een beetje. Ik snap nu wat het is.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Zal... Over de dag wel even een berichtje plaatsen heb er nou even geen hoofd naar :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

daarnaast doet second officer ook dienst als XO als deze laatste CO-tje speelt, maar dat was inmiddels waarschijnlijk al duidelijk :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Tactical_Cube schreef:maar harry was godzijdank geen second officer :):P
hij had alleen controle over de night shift :P
voyager had niet echt een second officer
Nee maar Voyager is dan ook prut, Der second neemt de 3 shift (dus nacht) over en is 3 in rang op de brug enin de CoC
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Vraagje: Ik heb nooit zo opgelet bij het Star Trek kijken. Als gewoon engineering officer, bij wie moet ik me allemaal melden, wanneer, van wie en waar krijg ik mn orders en hoe zit het met de holodeck regelingen? Heb ik gewoon een uurtje per dag ofzo en dan niet meer? En hoelaat begin ik en eindig ik met mn diensten? En mijn belangrijkste werkplek is dus engineering, de Chief zit meestal op de brug heb ik begrepen, mag ik ook zomaar op de brug komen als ik ff kennis ga maken met de cap (volgens mij wel tog, zal ook wel) En mogen we crewmembers erbij bedenken (zoals ik net in Ten forward heb gedaan met T'Jak?) want anders word het een beetje stil in engineering met ons tweetjes :)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

startrekfan001 schreef:Vraagje: Ik heb nooit zo opgelet bij het Star Trek kijken. Als gewoon engineering officer, bij wie moet ik me allemaal melden, wanneer, van wie en waar krijg ik mn orders en hoe zit het met de holodeck regelingen? Heb ik gewoon een uurtje per dag ofzo en dan niet meer? En hoelaat begin ik en eindig ik met mn diensten? En mijn belangrijkste werkplek is dus engineering, de Chief zit meestal op de brug heb ik begrepen, mag ik ook zomaar op de brug komen als ik ff kennis ga maken met de cap (volgens mij wel tog, zal ook wel) En mogen we crewmembers erbij bedenken (zoals ik net in Ten forward heb gedaan met T'Jak?) want anders word het een beetje stil in engineering met ons tweetjes :)
Je moet je melden bij de Chief of als die niet aanwezig is de Assistant Chief. Als ik het goed heb begrepen krijgen Junior Officers alleen regelingen in holosuites. De Holodecks mogen ze heen als er meerderen zijn hiervoor lijkt het me het slimste bij Operations te kijken wat er mogelijk is. De alpha shift is 0800-1600, de beta 1600-0000 en de gamma 0000-8000. Een simpele Junior Officer komt niet zomaar op de brug tenzij hij een rapport moet afleveren ofzo. Uitzonderingen voor reparaties of Operations, Security en Tactical personeel. En bovendien is het niet standaard dat iedereen zich bij de Captain meld zeker niet op zo'n groot schip. Ik weet niet zeker hoe het hier is maar ik denk wel dat je er enkele chars bij mag verzinnen zolang je ze maar niet echt speelt.

Hopelijk beantwoord dit je vragen, als er iets niet klopt mogen anderen me verbeteren.
Laatst gewijzigd door .:Admiral-Janeway:. op 20 jan 2007, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Ik ben toch geen junior officer? Ik d8 dat ik een 'gewone' officer was of niet?
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

startrekfan001 schreef:Ik ben toch geen junior officer? Ik d8 dat ik een 'gewone' officer was of niet?
Jup zowel jij en ik zijn Junior Officers, de Chief's zijn Senior Officers
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

'gewone' officieren zijn eigenlijk altijd junior officers, dit inderdaad in contrast met de senior officers (de chiefs en assistant chiefs, XO en CO). het is overigens, zoals ik ook al eerder zei, niet de bedoeling dat iedereen zich gaat melden bij de captain. met 300 man aan boord blijft-ie bezig... je assignments kan je zowel bij je chief als bij je assistant chief halen, vermocht de eerstgenoemde afwezig zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Alfa, beta, delta & gamma is het geloof ik, Al klopt dat niet met het alfabet. (TNG-Chain of Command part 1)
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Miriam schreef:Alfa, beta, delta & gamma is het geloof ik, Al klopt dat niet met het alfabet. (TNG-Chain of Command part 1)
security clearances ofzo? :?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

shifts

's ochtends
's middags
's avonds
's nachts denk ik :P
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

En hoe kom ik er nou weer achter in welke shifts ik zit? :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ja maar dat is zon geklier om dat bij te gaan houden in een sim
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Zelf maar wat verzinnen dan maar? Is het eigenlijk niet beter als iedereen in zn bio gewoon opschrijft in welke shifts hij/zij zit? En zullen we dan maar even uitgaan van de Alpha(0000-0600) Beta(0600-1200) Gamma(1200-1800) en Delta(1800-0000) shifts?
for the opname: Ik zit in shifts Alpha en Beta(bij 2 shifts mag ik dan willekeurig een uur aan pauze verdelen, per shift een half uur dus). Hoe laat vertrekt het schip? dan weet ik of ik present moet zijn :)

Iedereen akkoord met deze regeling?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Nee, geen zin in om shifts te gaan onthouden. Zeker niet gezien t feit dat het schip niet synchroom loopt met RL :bye:
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Inderdaad, het zou gaan betekenen dat iedereen in zijn/haar posts moet gaan rekening met de tijd. Dit is allemaal onnodig veel moeite.

Althans ik ben er geen voorstander van.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Ow njaah laat dan maar. het was te proberen. :Y)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

startrekfan001 schreef:Ow njaah laat dan maar. het was te proberen. :Y)
Nee, juist niet dat is niet te proberen.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Miriam schreef:
startrekfan001 schreef:Ow njaah laat dan maar. het was te proberen. :Y)
Nee, juist niet dat is niet te proberen.
Het was te proberen om voor te stellen dat we dat zouden proberen. En dat heb ik dus geprobeerd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Oki :*)


Zo eindelijk gepost
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Miriam schreef:Alfa, beta, delta & gamma is het geloof ik, Al klopt dat niet met het alfabet. (TNG-Chain of Command part 1)
Volgens mij is het alfa,beta en gamma hoor staat in ieder geval op meeste sites.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Jellico sprak er over in TNG CoC pt1
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Miriam, blijf jij nu commander? Aangezien een counselor niet echt deze rang behoeft.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

sorry voor 2 posts vandaag, maar ik betwijfel of ik morgen tijd heb en de afgelopen dagen heb ik sowieso heel weinig gepost....
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Guess who? schreef:Miriam, blijf jij nu commander? Aangezien een counselor niet echt deze rang behoeft.
miriam's karakter is een lt Commander, zoals sinds we daadwerkelijk met de sim zijn begonnen in haar bio staat :) het rang-plaatje in het manifest was ik iderdaad vergeen aan te passen, dat is nu gefixt.
startrekfan001 schreef:sorry voor 2 posts vandaag, maar ik betwijfel of ik morgen tijd heb en de afgelopen dagen heb ik sowieso heel weinig gepost....
het is niet de bedoeling dat je posts 'opspaart', zodat je na een dag niet gepost te hebben twee posts mag doen. één post per dag blijft één post, of je nou veel aanwezig blijft of niet.
ik heb je post dus weggehaald en naar je toe ge-PM-ed. als je 'm morgen opnieuw wil maken ben je daar vrij te (hoewel je er dan wel op moet letten dat dingen misschien inmiddels veranderd zijn).
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

wauw wat veel gepost :o
Ik zit nu even internetverbinding van mijn nicht te jatten, dus ik kan niet posten nou.
Zal morgenavond wel weer even post maken :)
Gebruikersavatar
Lisanne
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jan 2007, 22:40
Contacteer:

Bericht door Lisanne »

heb nu geen zin, dus ik post morgen wel, als ik zin heb, dan, en dat is waarschijnlijk inet, maarja, I will Try
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Of niet, tis maar waar je net zin in hebt he? :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Muts af sander
Plaats reactie