Off-mission topic

Volg hier of doe mee aan de startrek.nl forum sim

Moderators: mr_Vulcan, Raynor's Revenge, captain crash

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Off-mission topic

Bericht door captain crash »

In dit topic kan over alles gepraat worden dat te maken heeft met de gang van zaken tijdens de sim. Hier mogen alleen mensen posten die meedoen aan de sim. Posts van users die niet meedoen aan de sim worden verwijderd. Als dit vaker voorkomt, zie regels van dit forum. Posts die offtopic zijn (dus niet over de sim gaan) worden ook verwijderd. Als dit vaak voorkomt krijgen betreffende users een waarschuwing. Als je toch offtopic wil leuteren hebben we een fantastisch grote mess hall waar je aanwezigheid door * vast op prijs wordt gesteld.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Denkt iedereen erom dat je eerst een log maakt! En hou dit log ook bij...
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Dit lijkt me de beste plek om dit te melden:

Ik heb mijn bio iets aangepast m.b.t. de geschiedenis van mijn karakter. In plaats van Chief Science op de USS Cortez heb ik me nu Assistent Chief Science gemaakt. Ook heb ik de promotie tot lieutenant commander laten plaatsvinden op mijn post op de Ba'ku planeet. (op de leeftijd van 33 in plaats van op 29)
Imo iets realistischer.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Als eerste wil ik even melden dat UC-posts (Under Construction-posts) zoveel mogelijk vermeden moeten worden.

Je typt een verhaal en maakt het af of je post niets. Wacht gewoon en post om je verhaal compleet te maken, post niet om te posten.
Nieuwe posts gaan verder waardoor je latere aanvulling misschien niet meer in het rijtje past. Bovendien lees ik bijna nooit terug en zal ik verderop niet weten dat de post ondertussen langer is geworden.

Kortom, ik heb een hekel aan UC en zal ze nooit begrijpen.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Ik heb dat even gedaan zodat ik morgen verder kan Sander, want tijd is iets wat ik weinig heb. Zal voortaan niet meer iets UC zetten
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik wist niet eens dat het kon maar wil er nog korter over zijn: het gebeurt gewoon helemaal niet. Je kan een post best gewoon afmaken of je maakt hem gewoon nog even niet als je er de tijd toevallig niet voor hebt.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Thanks. :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Een UC post kun je ook in word opslaan en naderhand kopieren naar het forum. Dan kun je wel met tussenpozen werken en hebben mensen er toch geen last van. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Oh en nog iets anders...assistenten kunnen zich alleen bij hun chief melden als deze al aan boord is...zou denken dat dat logisch is maar ik meld het toch nog maar even
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

BG:

1. Zie boven, ik geloof niet dat jouw commanding officer zich al gemeld heeft. Betekent niet dat je niet al aan boord kan zijn maar je kan je dus nog niet melden.

2. De Nebula class is niet klein, iets kleiner dan de Galaxy en das dus best groot.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

1e Ja dat verander ik nog,
2e Vanuit het perspectief, van een Klingon Bird of Prey volgens mij wel, daarnaast denkt hij dat... daarom zet ik het in cursief
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Volgens de ency is de Bird of Prey kleiner
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Post word vandaag, of morgen nog veranderd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Probeer dat even asap aan te passen ivm verdere reacties enzo :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

jemig mijn personeel is ook al aanwezig. Nou ja morgen dan maar eens wat verzinnen :)

Ik wil alleen even aangeven, als het soms wat te lang duurt (bv er zijn al enkele dagen voorbij en iemand wacht echt op mijn antwoord) stuur dan aub een pm, dan weet ik dat tenminste. Ik wil namelijk wel een de neiging hebben als ik het druk heb om dan het forum even niet te bezoeken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat is een van de redenen dat er een maximum is van een post per dag, zo blijft het bij te houden als je het eens druk hebt. Nogmaals: het gaat niet om de kwantiteit van de posts in de sim maar om de kwaliteit. Dan duurt het verhaal maar een maand langer, boeie.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Maakt niet uit hoor Paul ik heb geduld. :*)

btw.:Ik heb m'n bio ook iets aangepast zodat het beter klopt dat hij nu Lieutenant JG is.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

uss defiant schreef:Een UC post kun je ook in word opslaan en naderhand kopieren naar het forum. Dan kun je wel met tussenpozen werken en hebben mensen er toch geen last van. :)
Wel als je op school verder werkt :P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

als je weet dat je op verschillende plekken aan je post gaat werken kan je ook een wordfile maken en deze naar je eigen email adres sturen, zodat je hem elders weer op an halen. via hetzelfde principe kan je natuurlijk ook met PMs werken, maar gezien wij het gebruik van een spellingscorrector prefereren... ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nog een opmerking van algemene aard wat betreft de nu bezig zijnde gang van zaken in de sim zelf: alléén de departement heads hoeven zich bij de kapitein te melden, ieder ander moet zich bij zijn departement head melden. de reden? we hebben een bemanning van ongeveer 300 man, als die alemaal tegelijk naar de brug gaan.......
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Daarbij komt nog dat een assistent van de chief engineer niet op de brug tenzij specifiek wordt uitgenodigd dit te doen. Alle ensigns hebben zich toch ook niet gemeld bij Picard tijdens Encouter at Fairpoint...

...en daar komt nog bij dat dit dus ook in de eerste post van de captain staat. Blijf dus wel lezen!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Alleen de Senior staff meld zich op de brug. De rest vande staff meld zich bij zijn of haar afdelings hoofd.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Even een vraagje, ik neem aan dat het makkelijkste is om een stardate bij je logboek entry te posten. Echter zou ik niet weten waar ik die vandaan moet halen.

Ik kan wel een variatie maken op een al bestaande stardate zoals die uit CC haar log.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

CC heeft deze gebruikt; onze datum is nu de 16e van januari (gezien haar post stelde dat ze 'morgen' aan zou komen)
Laatst gewijzigd door Raynor's Revenge op 15 jan 2007, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Miriam schreef:Alleen de Senior staff meld zich op de brug. De rest vande staff meld zich bij zijn of haar afdelings hoofd.
Spuit 11 :lachhuil:

Als de chief nog niet aan boord is, dan is in dit geval de assistent chief de hoogste in rang, dus de andere personen kunnen zich bij hem ook melden.
In het geval van startrekfan001 dus kan hij zich ook gewoon bij .:admiraaljaneway:. melden aangezien deze wel aan het werk is al.
De chief, ikzelf dus :) , hoort dan van zijn plaatsvervanger wel wie aan boord zijn gekomen.

btw, is het normaal voor iemand die net aan boord is om even een potje te gaan racketballen? Als het je dienst niet is akkoord, maar dit kon ik even niet uit de post opmaken :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ik heb even een vraagje, junior officier slaapkwartieren, word dat gedeeld ?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:CC heeft deze gebruikt; onze datum is nu de 16e van januari (gezien haar post stelde dat ze 'morgen' aan zou komen)
Nee onze datum is de 15e want mijn post komt pas morgen ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Nee, dat is alleen bij ensigns zo lijkt mij de Nebula class is een groot schip dus dat zal wel niet maar als junior officer verwacht geen grote kamer :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Mijn karakter is niet anders gewend :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Crew Quarters: Standard Living Quarters are provided for both Starfleet Non-Commissioned Officers and Ensigns. These persons are expected to share their room with another crewmate due to space restrictions aboard the starship. After six months, crewmembers are permitted to bring family aboard the ship and a slightly larger room is allocated to them.

Enlisted crewmembers share quarters with up to 4 others.

Officers' Quarters: Starfleet personnel from the rank of Lt JG and up to Commander are given one set of quarters to themselves (they do not need to share).

Executive Quarters: The Captain and Executive Officer of the ship both have special quarters, located on Deck 8.
Plaats reactie