Riker loopt als een watje!?

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Locutus66
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 jul 2002, 14:00
Locatie: Gouda
Contacteer:

Riker loopt als een watje!?

Bericht door Locutus66 »

Ik ben me net een beetje door de DVD's van seizoen 6 aan het worstelen, en er is iets wat me steeds meer gaat opvallen (en misschien ook wel irriteren).
Als Riker "dismissed" wordt en een ruimte verlaat, doet hij dat op een heel typische manier. Armen een beetje van het lichaam, iets scheef overhellend naar rechts, en vooral met het loopje van een enorm watje. Geen uitstraling, ogen op stand "wat ben ik zielig" etc.

Of ben ik de enige die dit zo ziet?

NB: Zou hij eigenlijk *D *D *D *D *D *D *D *D :pray: zijn?
(8>
Laatst gewijzigd door Locutus66 op 22 dec 2002, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Sure, daarom wordt hij in de serie als vrouwenverslinder afgebeeld en is ie buiten de serie om gelukkig getrouwd.
Gebruikersavatar
Locutus66
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 jul 2002, 14:00
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Locutus66 »

Over-compensatie?
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Riker is geen homo.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Riker loopt als een watje!?

Bericht door Nemesis »

Locutus66 schreef:Ik ben me net een beetje door de DVD's van seizoen 6 aan het worstelen, en er is iets wat me steeds meer gaat opvallen (en misschien ook wel irriteren).
Als Riker "dismissed" wordt en een ruimte verlaat, doet hij dat op een heel typische manier. Armen een beetje van het lichaam, iets scheef overhellend naar rechts, en vooral met het loopje van een enorm watje. Geen uitstraling, ogen op stand "wat ben ik zielig" etc.

Of ben ik de enige die dit zo ziet?

NB: Zou hij eigenlijk homofiel zijn?
(8>
idd zijn loopje is een beetje irritant, dat doet ie meestal als ie wordt afedruipt of afgewezen of als ie boos is... Maar hij loopt ook altijd raar zonder dat.. hij heeft gewoon altijd een apart loopje, en of ie die nu express doet of dat ie nu zo is dat weet ik niet. Ach jah.. ik ben benieuwd hoe jij uit je ogen kijkt nadat je compleet ben afgezeken, afgewezen door een vrouw ofzo... of uitgekaffert bent door je baas.. je ogen staan dan niet op: dont worry be happy... maar eerder.. keep them dry.. dus je bent niet de enige die het ziet hoor..

btw.. waarom reageert iedereen op het punt waar juist bij staat NB!!
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Omdat Riker nu eenmaal loopt zoals ie loopt, en dat homo gedeelte nou eenmaal nergens op slaat.
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Re: Riker loopt als een watje!?

Bericht door Shortskin »

Nemesis schreef:
Locutus66 schreef:
NB: Zou hij eigenlijk homofiel zijn?
(8>
btw.. waarom reageert iedereen op het punt waar juist bij staat NB!!
Daar kan ik verschillende redenen voor bedenken:
-HomoFIEL is een rotwoord, dit is een overblijfsel uit de 19e eeuw toen men het beestje voor het eerst een naam gaf, en er daarnaast van overtuigd was dat het hier een ziekte betrof, een beter woord is daarom ook homosexueel, of homo.
-De suffig lopende figuren die ik ken zijn nagenoeg allemaal hetero. Tevens zijn degenen die zo typisch met het handje zwaaien allemaal hetero.
-Het is een teneergeslagen loopje, een ongelukkig loopje, en waarom zou dat een homoloopje moeten zijn?
-De volledige stelling wordt eigenlijk onderuitgeschopt door dit laatste NB'tje. Het is net zoiets als over Andre van Duin zeggen dat ie hetero is omdat ie een vrouw zoende ofzow...
-Watje is geen synoniem voor homo...


Daarom bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nou niet al te PC worden vanwege het woord homofiel. Ik heb nooit geweten dat het negatief was richting nichten. ;)

Over Riker, het is me wel opgevallen dat hij apart loopt. Ook als hij wegloopt van iets schudt hij vaak een beetje met zijn hoofd. Of zijn hoofd gaat schuin hangen in de richting waarin hij gaat lopen, bv links de hoek om en Riker's hoofd gaat wat naar links.

Maar voor de rest is Riker wel tof. Iig loopt hij niet als een ongemakke stijve hark zoals Captain Dummie Archer. :)
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 08 dec 2002, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

3rdRemataKlan schreef:Nou niet al te PC worden vanwege het woord homofiel. Ik heb nooit geweten dat het negatief was richting nichten.
Ik eerlijk gezegd ook niet....
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

letterlijke betekenis is ook niet negatief... het betekent gewoon.. vanhetzelfdehouden... oftewel op je eigengeslacht vallen.. duidelijk toch
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

[quote=Mijn Grieks boek]
Homoios=Gelijk aan, lijkend op
Filos=Geliefd
Ho Filos= De vriend
Filia= Liefde
FileO= Gewoon zijn te, houden van
[quote]
Gebruikersavatar
Daenerys
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 dec 2002, 20:01
Contacteer:

Bericht door Daenerys »

Persoonlijk dacht ik altijd meer aan een gorilla of chimpansee als ik Riker zo zag weglopen... Niet aan een watje. Watjes herken ik duidelijk aan andere dingen. Maar goed. Daarom vond ik het ook goed getroffen toen Riker de-volueerde naar neanderthaler. Daar lijkt-ie gewoon een beetje op. Maar ik denk wel vaker vreemde dingen, dus let maar niet op mij.

... toch meer gorilla dan chimpansee... en dat boekje... 'waarom vrouwen van apen houden'... een link?
Gebruikersavatar
Shortskin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 jun 2002, 19:19
Locatie: Utrecht

Bericht door Shortskin »

Nemesis schreef:letterlijke betekenis is ook niet negatief... het betekent gewoon.. vanhetzelfdehouden... oftewel op je eigengeslacht vallen.. duidelijk toch
Letterlijk genomen hebben jullie beiden gelijk, helaas is het zo dat het "fiel" gedeelte van het woord in de volksmond doorgaans negatief is bedoeld. Maar goed, ik had een wat rottige bui toen ik mijn vorige post in dit topic plakte, had kort ervoor mijn zoveelste aanvaring gehad met een negatief reagerende persoon uit een geheel andere minderheidsgroep. daarvoor deels mijn excuses.

Het loopje van Riker. Ik heb dat nogeens uitgebreid bekeken door de seizoenen heen, en jawel:
Dit loopje is zelfs aan verandering onderhevig! Is het in seizoenen 1 en 2 nog een soort niet geheel geslaagd Schwarzenegger-loopje (maar dan wel met 1 lang en 1 kort been), Is het tegen seizoen 6 en 7 al helemaal geevolueerd tot een waar "oudere, ietwat gezette Casanova-loop".
Je zult hierover echt kunnen zeggen dat hij of heel lang heeft geoefend. of pas tegen die tijd echt zelfvertrouwen had in de rol (of in zichzelf).

Anyways: een aardig uitgebreide analyse van een vrij onbetekenend verschijnsel.
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Tis een beetje off-topic, maar ook Picard heeft zijn eigenaardigheid. Als hij gaat zitten of juist staan, trekt hij vaak zijn shirt met 2 handen recht.

Ik vind dit trouwens veel geslaagder dan Riker die rondloopt alsof de deo-bus die ochtend tot 2 keer toe onder beide oksels is ontploft. Hoewel ik Riker verder wel een geweldige Commander vind.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Mivok schreef:Tis een beetje off-topic, maar ook Picard heeft zijn eigenaardigheid. Als hij gaat zitten of juist staan, trekt hij vaak zijn shirt met 2 handen recht.
Jah idd dat hij nog geen gaten in zijn pakkie heeft.. ach jah zo heeft elk karakter zijn eigen eigennaardigheden..
Ik vind dit trouwens veel geslaagder dan Riker die rondloopt alsof de deo-bus die ochtend tot 2 keer toe onder beide oksels is ontploft. Hoewel ik Riker verder wel een geweldige Commander vind.
:lol:
Gebruikersavatar
Daenerys
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 dec 2002, 20:01
Contacteer:

Bericht door Daenerys »

Het heeft een naam, dat van Picard: The Picard Manoeuvre. En je ziet het alleen vanaf seizoen 2 (of 3?), het moment waarop de uniformen uit een stuk werden vervangen door een broek en een jasje (nouja, los in ieder geval).

Het loopje van Riker heeft voorziver ik weet geen naam. Hehehe. laten we er een verzinnen.
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Daenerys schreef:Het heeft een naam, dat van Picard: The Picard Manoeuvre...
Zo noemen ze het inderdaad wel eens, maar de Picard Manoeuvre staat in Starfleet echter bekend als een strategische manoeuvre die Picard bedacht heeft op de Stargazer (met een schip heel kort naar warp springen zodat het lijkt alsof het schip tegelijkertijd op twee verschillende plekken is).
Daenerys schreef:...je ziet het alleen vanaf seizoen 2 (of 3?), het moment waarop de uniformen uit een stuk werden vervangen door een broek en een jasje...
Ik geloof dat de producers wilde dat er nooit kreuken in z'n jas zaten.
Afbeelding
Picard Pull Animated Cursor
Gebruikersavatar
Daenerys
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 dec 2002, 20:01
Contacteer:

Bericht door Daenerys »

Ik heb nog even mijn tig boeken dorgelezen. Stewart en/of de cast kwamen op de grappige naam 'picard manoeuvre' naar aanleiding van dat getrek en gesjor en banwege die aflevering met die ferengi etc. Stewart zelf merkte gewoon dat als hij opstond uit zijn stoel dat truitje omhoogkroop en dan trok hij het naar beneden, onbewust. Spiner heeft ooit eens geszegd dat hij het jammer vond dat zijn eigen handen teveel onder de make up zaten om dezelfde recht-trek-beweging uit te voeren. Had geloof ik weinig met de producers te maken.
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Riker loopt als een watje!?

Bericht door Admiraal Benson »

Nemesis schreef:
Locutus66 schreef: Armen een beetje van het lichaam, iets scheef overhellend naar rechts, en vooral met het loopje van een enorm watje. Geen uitstraling, ogen op stand "wat ben ik zielig" etc.

Of ben ik de enige die dit zo ziet?

NB: Zou hij eigenlijk homofiel zijn?
(8>

btw.. waarom reageert iedereen op het punt waar juist bij staat NB!!
nou dit is echt een grove beschuldiging er zijn genoeg mensen die rar lopen en daar zegt niemand iets van maar om dat het Riker is zeker nou ik heb er nooit opgelet en ga dat ook niet doen en dat het een homo is wat een ONZIN :( dat zal zijn Vrouw niet leuk vinden als ze het zou kunnen lezen ;)
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Ik vind ook wel een apart loopje wat me in sz 3 of 4(heb nog niet alle sz gezien) echt opgevallen is

Ik vind dit trouwens veel geslaagder dan Riker die rondloopt alsof de deo-bus die ochtend tot 2 keer toe onder beide oksels is ontploft. Hoewel ik Riker verder wel een geweldige Commander vind.
Ik vind Riker eenwaardeloze commander en hij is al langer dan VIJFTIENJAAR eerste officier! :bigeek:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Hij kreeg de kans om als kapitein te dienen op een eigen schip, meerdere keren heeft hij dat aanbod gehad zelfs, maar hij heeft ze vooralsnog allemaal afgeslagen. Loyaliteit he ;)
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

X-File schreef:Hij kreeg de kans om als kapitein te dienen op een eigen schip, meerdere keren heeft hij dat aanbod gehad zelfs, maar hij heeft ze vooralsnog allemaal afgeslagen. Loyaliteit he ;)
ja en hij wachten op Picard dat hij weg ging. Riker wilde de stoel van de Enterprise D oke das niet gelukt maar dat wilde hij wel.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Waarom blijft hij dan op de ENT-E? Als er dan toch niets voor hem te halen is...
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

X-File schreef:Waarom blijft hij dan op de ENT-E? Als er dan toch niets voor hem te halen is...
ja stom maar hij ziet het nu ook eindelijk in want hij gaat nu weg en krijgt zijn eigen Schip toch :-D
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

X-File schreef:Waarom blijft hij dan op de ENT-E? Als er dan toch niets voor hem te halen is...
tip-spoiler-whatever. Kijk Nemesis.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dat jullie daar zo ophef overmaken zeg, |:(
Excelsior
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 373
Lid geworden op: 02 jun 2002, 21:51
Locatie: BREDA

Bericht door Excelsior »

X-File schreef:Waarom blijft hij dan op de ENT-E? Als er dan toch niets voor hem te halen is...
hij wil niet blijven.. hij bestaat niet, hij wilt niets, hij is een verzonnen karakter voor een serie... er valt dus niets te willen, je gaat hem toch niet de serie uitschrijven. je doet net alsof hij leeft... Think realistic. Het is een personage uit de serie met functie number 1 spelen. Niet te ver in ST gaan leven hè.. tis maar commerciële entertainment, en maar goed ook! :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Wat is dat nu weer voor een non-argument?
Gebruikersavatar
onok
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 dec 2002, 18:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door onok »

et valt mij ook op dat riker een raar looptje heeft. Maar das niet alleen astie zich onzeker/onwelkom voelt, maar heel vaak eigenlijk. Ik vind het eigenlijk wel grappig :)

PS. HOI, ik ben nieuw hier :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

jullie zien aan hoe iemand loopt of ie homo is? waar slaat dit nu weer op? weer duidenlijke vooroordelen over homo's waar ik een hekel aan heb, als je een paar homo's kent weet je dat de meeste helemaal niet zo flikkerachtig zijn als de meeste denken, en mensen die er flikkerachtig uit zien of zich zo gedragen hoeven helemaal niet homo te zien, gaat weer nergens over en is weer het werk van idiote debielen...
Gesloten