Death in winter

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Death in winter

Bericht door Vash »

Heeft iemand dit toevallig gelezen? Is het de moeite waard om te kopen?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Blijkbaar niet
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ik denk dat je gelijk hebt.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Vash schreef:Ik denk dat je gelijk hebt.
Tis leuker als je wat meer info online zet. Misschien een afbeelding erbij...
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Toch maar ff opgezocht waar het overgaat en wanneer ooit mijn huidige stapel ongelezen boeken is verdwenen, zal ik dit boek zeker aanschaffen. Het verhaal speelt zich af direct na Nemesis. Ben zeer benieuwd wat er met B4 gaat gebeuren... :)
Afbeelding
Long before Captain Jean-Luc Picard took command of the legendary Starship Enterprise,™ he fell deeply and hopelessly in love with Doctor Beverly Crusher. Though, for one reason or another, Picard never acted on his feelings, he found a measure of contentment as Beverly's close friend, colleague, and daily breakfast partner.
But when Doctor Crusher leaves her position on the Enterprise to become the chief medical officer of Starfleet, the brightest light in Picard's life is taken from him. And he has hardly resigned himself to his loss when he learns that Beverly has been declared missing in action on a distant planet — and presumed dead.

Kevratas is a bleak, frozen world on the far side of the Romulan Neutral Zone where the Federation has become the plague-ravaged natives' only real hope of survival and freedom. Starfleet has no recourse but to send in another team to try to save the Kevrata — and Picard is the natural choice. Critical to the success of his mission are two colleagues who served under him when he commanded the Starship Stargazer — Pug Joseph, a man with a past to live down, and Doctor Carter Greyhorse, who has served time for attempted murder — as well as a Romulan who left his people years earlier and never expected to return. Together, they follow the trail of Beverly Crusher to Kevratas, determined to succeed where the doctor failed.

On the Romulan homeworld, meanwhile, the political vacuum created by the demise of Praetor Shinzon has been filled by his staunchest supporter, Senator Tal'aura. But there are those who oppose her, including Commander Donatra and the warbird fleets under her command, because of the way Tal'aura has mishandled rebellions on the Empire's subject worlds.

And one rebellion in particular; the movement for self-determination on frigid Kevratas.

So begins a desperate struggle — not only for the freedom of the long-oppressed Kevrata but also for the soul of the Romulan Empire. Before it's over, destinies will be forged and shattered, the Empire will be shaken to its ancient foundations, and Jean-Luc Picard's life will be changed...forever.


Synopsis:
This novel begins after the epic defeat of Capt. Jean-Luc Picard's clone. When medical officer Beverly Crusher disappears, Picard must race to locate her in time to find a cure for a biogenetic disease.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

But when Doctor Crusher leaves her position on the Enterprise to become the chief medical officer of Starfleet, the
Alweer.. beetje onrealistisch.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

hoezo? ze heeft jaren gefunctioneerd als chief medical op het vlaggenschip van de federation. ik vind het niet heel vreemd hoor.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Was ze niet voor een jaar hoofd van de afdeling medische zaken toen pulaski de huisdoktor van de enterprise werd ? ... overigens in de alternatieve toekomst van Q is ze ook hoofd en daarnaast ook nog kapitein van een ziekenhuis schip, zo erg vreemd klinkt het inderdaad niet.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

het is ook maar miriam die het zegt ;)

edit:
oh waha nee niet
dat ging over een andere post :+
sorry voor de belediging
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

welk wakker blijven jij :*)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

the brightest light in Picard's life is taken from him
...en Trutgras gaat dit boek dus niet lezen. Verbazend wat je met 1 zinnetje kan bereiken. Al helpt dit ook aardig mee:
Jean-Luc Picard's life will be changed...forever.
Ugh.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Trutgras schreef:
the brightest light in Picard's life is taken from him
...en Trutgras gaat dit boek dus niet lezen. Verbazend wat je met 1 zinnetje kan bereiken. Al helpt dit ook aardig mee:
Jean-Luc Picard's life will be changed...forever.
Ugh.
Voormij te weinig om het boek te kunnen beoordelen. Maar ik stik opeens in de boeken die ik nog moet lezen... :*)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja idd kan je et niet echt op beoordelen vind ik :)

kan ook simpelweg betekenen dat ie achteraf met beverly heeft en dat dat de verandering in zijn leven is. Dan is het ook nooit meer hetzelfde als voorheen omdat ze nu wel wat met elkaar hebben.
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ha ha, Trutgras heeft gelijk, het klinkt wel een beetje zoet...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

In het geval van Star Trek boeken kan je ze heel goed op die paar zinnen beoordelen hoor. Hoef deze zelf ook niet perse te lezen, ik ben langzaam aan toe aan de "a time to" boeken en daarna Titan.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:In het geval van Star Trek boeken kan je ze heel goed op die paar zinnen beoordelen hoor. Hoef deze zelf ook niet perse te lezen...
Hahahaha... ik denk niet dat ik ooit een boek zal beoordelen/veroordelen op twee kleine zinnetjes...but...that's just me...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Geloof me, als je genoeg van dit soort boeken hebt gelezen dan heb je die paar zinnetjes zelfs niet nodig. Dit soort boeken werken alleen maar als de karakters uit de serie "heel" blijven, dat doet dit boek evident niet. Dus er is aan het einde weer een of andere kunstgreep nodig om de boel toch weer passend te krijgen, en daar lees ik deze boeken niet om. Dan ga ik wel een echt SF boek lezen...
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:Geloof me, als je genoeg van dit soort boeken hebt gelezen dan heb je die paar zinnetjes zelfs niet nodig. Dit soort boeken werken alleen maar als de karakters uit de serie "heel" blijven, dat doet dit boek evident niet. Dus er is aan het einde weer een of andere kunstgreep nodig om de boel toch weer passend te krijgen, en daar lees ik deze boeken niet om. Dan ga ik wel een echt SF boek lezen...
M'n boekenkasten staat vol met sf-pockets. Goeien en slechten. Ik zou wensen dat ik jouw gave had... :lachhuil:
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Dan ga ik wel een echt SF boek lezen...
Wat is een echt SF boek? :?
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Ik ga er vanuit dat je het boek gelezen hebt. Vertel me waarom je dit een goed (SF)boek vindt. Je hebt me nu nieuwsgierig gemaakt.

Kep ff wat opgesnord:
The main character in the book (or so it seems), Daniel Eakins, inherits a belt that allows him to travel in time. This results in a series of time paradoxes, which are only resolved by the existence of multiple universes and multiple histories. Eakins, who repeatedly encounters alternate versions of himself, finds himself in progressively more bizarre situations, and ends up in an even more complex situation than the protagonist of Robert A. Heinlein's 1959 story "All You Zombies—". Much of the book deals with the psychological, physical, and personal challenges that manifest where individual time travel is possible at the touch of a button. The extraordinarily narcissistic Eakins repeatedly meets himself; has sex with himself; and ultimately cohabitation with an opposite-sex version of himself. He spends much of his own contorted lifetime at an extended party with dozens of versions of himself at different ages, before understanding the true nature of the gathering, and his true identity.
Nu moet ik je zeggen dat ik een hekel heb aan tijdreizen. Dus voormij spreekt dit boek mij helemaal niet aan. Toch ben ik erg nieuwsgierig waarom jij dit een goed boek vindt en misschien kun je me overtuigen om dit op mijn boekenlijst te zetten.. :*D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Aaargh schreef:
captain crash schreef:Geloof me, als je genoeg van dit soort boeken hebt gelezen dan heb je die paar zinnetjes zelfs niet nodig. Dit soort boeken werken alleen maar als de karakters uit de serie "heel" blijven, dat doet dit boek evident niet. Dus er is aan het einde weer een of andere kunstgreep nodig om de boel toch weer passend te krijgen, en daar lees ik deze boeken niet om. Dan ga ik wel een echt SF boek lezen...
M'n boekenkasten staat vol met sf-pockets. Goeien en slechten. Ik zou wensen dat ik jouw gave had... :lachhuil:
Dan heb je er nog niet genoeg gelezen...
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Ik ben inderdaad een pietlut op dit gebied, maar dat is alleen omdat het effectief is. Ik heb gemerkt dat als die details mij vanaf het begin storen, dat veel voorspellende waarde heeft voor het complete boek.

Dingen waarvan ik een boek automatisch laat liggen tenzij er heel sterke andere argumenten zijn om het wel te lezen:
- Als de titel op de voorkant in metaalkleurig relief staat
- Als achterflap vol staat met overdreven enthousiaste recensies voor de schrijver z'n vorige boek
- Als er lofprijzingen op de achterkant staan van schrijvers of professionele windhozen die ik verschrikkelijk vind
- Als er WOII in voorkomt of nazi's
- Als er op de eerste pagina een 'oh kijk mij eens intellectueel zijn' literatuur-citaat staat (Duitse dichters doen het goed), of een totaal humorloze opdracht aan de familie van de schrijver
- Als het plaatje op de voorkant een foto van de schrijver is
- Als ik het boek willekeurig ergens open doe en er staat zo'n lelijke zin zoals die ik hierboven uitpikte
- Als het een klassieker is en er staat een plaatje of schilderij op de voorkant van 'Het is oud, dus het maakt verder geen reet uit wat er precies op staat', dan koop ik het ook niet. Jane Austen met zo'n corsetjurk die ze 75 jaar later pas droegen. Dat is niets tegen het boek, dat is het boycotten van desinteresse.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:
Aaargh schreef:
captain crash schreef:Geloof me, als je genoeg van dit soort boeken hebt gelezen dan heb je die paar zinnetjes zelfs niet nodig. Dit soort boeken werken alleen maar als de karakters uit de serie "heel" blijven, dat doet dit boek evident niet. Dus er is aan het einde weer een of andere kunstgreep nodig om de boel toch weer passend te krijgen, en daar lees ik deze boeken niet om. Dan ga ik wel een echt SF boek lezen...
M'n boekenkasten staat vol met sf-pockets. Goeien en slechten. Ik zou wensen dat ik jouw gave had... :lachhuil:
Dan heb je er nog niet genoeg gelezen...
Hahahaha... zou kunnen. Al vermoed ik dat ik 15 jaar voorsprong op je heb kwa lezen van boeken. En ik ben errug vroeg begonnen met lezen. Hoewel de laatste jaren ik iets minder ben gaan lezen. Tis ook waar dat ik pas drie jaar geleden ben begonnen met Star Trek pockets. En ik was verrast over de kwaliteit hoewel ik altijd hunker naar een goeie schrijver na het lezen van 5 tot 10 pockets. Er is nu eenmaal een verschil.

Ben het wel met je eens dat wanneer ze het verhaal of de personages worden tenietgedaan dat dit een enorme ergenis oplevert.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

Aaargh schreef:Toch ben ik erg nieuwsgierig waarom jij dit een goed boek vindt en misschien kun je me overtuigen om dit op mijn boekenlijst te zetten.. :*D
omdat het voorspelbaar is (de oom die hem de tijreisriem geeft blijkt hij zelf te zijn) en toch boeit;
tijdreizen wordt ad absurdum doorgevoerd en het gaat om de situaties en niet om het plot;
goede scifi gebruikt het plot als middel en niet als doel, om bijvoorbeeld interessante situaties te schetsen of gewoon een idee te poneren;
het idee van dit boek is dat alles mag bij tijdreizen; moraliteit is aangeleerd; waarom zou je bijvoorbeeld geen seks met jezelf hebben?

ander goed boek is:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ik heb Death in Winter inmiddels toch gelezen en het viel idd tegen.
Plaats reactie