Nieuwe totaal box.

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

heh, ik wist niet eens dat die term bestond, maar ik kon het natuurlijk wel gedacht hebben.
alles bestaat op het Internet. 8-)

ik ben daar te oud voor... tinternet, dat is voor de jeugd, newaar.




Afbeelding
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

Om drie maand Star Trek dvd’s kijken (eerst TOS daarna ENT) in schoonheid af te sluiten, heb ik nog naar enkele afleveringen TNG gekeken. Dat blijft tenslotte mijn lievelingsreeks. :-)


- In Theory : een collega van Data wordt (zogezegd) verliefd op ‘m, en Data ziet dit als een experiment en schrijft zichzelf romantische subroutines. Graag terug gezien, I love Data-episodes.

- Parallels : Worf springt van de ene realiteit naar de andere, op het einde komen al deze parallelle universa samen. Goed !

- Yesterday’s Enterprise : Enterprise C brengt een bezoek, en daardoor zit Ent-E midden in een Klingon-Federation oorlog. Ik vind dit zeer goed, ook al is het tijdreis gegeven iets wat ik met een loep bekijk, altijd. De aflevering bevat een leuke verwijzing naar ST:ENT (planeet Archer IV). :-)

- Chain of Command I en II : Picard wordt gevangen genomen en gemarteld door Cardassians. Om de één of andere reden, die ik nu vergeten ben, dacht ik altijd dat ik deze dubbele aflevering niet graag zag. Ik ben mis. Dit was zeer goed !

- Frame of Mind : Riker gaat op in zijn rol voor een toneelstuk, maar wordt ook gevangen gehouden door een bende aliens. Na Chain of Command, wou ik wel eens zien of deze aflevering ook veel beter was dan ik dacht. Nope. Ik zag deze vroeger niet graag, en nu nog niet.

Hmmm. Smaakt naar meer. Volgend weekend misschien. ;-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Blind Guardian »

- Chain of Command I en II : Picard wordt gevangen genomen en gemarteld door Cardassians. Om de één of andere reden, die ik nu vergeten ben, dacht ik altijd dat ik deze dubbele aflevering niet graag zag. Ik ben mis. Dit was zeer goed !

David Warner :pray:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Ik heb het er vaak met m'n zwager over, die nu samen met z'n vriendin heel TNG aan het kijken is (in navolging van toen mijn vriendin en schoonmoeder de serie gingen kijken). Wij kwamen tot de volgende conclusie rond karakter-gecentreerde episodes:

Van erg naar goed:

Troi: Pfoeh. Gegarandeerd dat een Troi aflevering een verschrikkelijke zeik aflevering is. Oeh ik voel dat die Klingon boos is. No shit sherlock, kreeg je dat door voor of nadat je kapitein voor een lafaard werd uitgemaakt? Als je de hele serie bekijkt zie je een vrouw die haar empathische gaven te pas en te onpas gebruikt. Ooit van privacy gehoord Troi? In onze huidige maatschappij, waarin mensen steeds meer om privacy schreeuwen, zou deze dame geen kans maken.

Crusher (dokter): Of het nu om lantaarngeesten gaat of relaties met een smooth alien... nobody cares. Ik ben Pulaski meer gaan waarderen nadat ik Crusher weer heb zien stralen in enkele episodes. Het matte acteren van McFadden daargelaten, ik geef niets om Crusher episodes, ze is beter als onderdeel van de groep.
Deze entry is er in principe ook voor dr. Pulaski. Totaal inwisselbare karakters imo.

Riker: Kirk wannabee episodes waarin hij vaak in problemen komt, 9 v/d 10 keer vanwege een "vrouw". Stilletjes hoop je dat het niet goedkomt en dat Riker opsodemietert. Dieptepunt in mijn ogen is de episode The Outcast. Na 5 minuten zou je al willen dat het over was. Na 45 minuten bungelen je benen in de lucht terwijl je middels een touw via je nek aan een balk hangt. Enige redeeming episode was die met z'n tweelingbroer/kloon/transport-ongeluk-dubbelganger.

Geordi: STALKER STALKER STALKER STALKER STALKER.Ben ik de enige die Geordi een vieze stalker vind? Leah Brahms, I want you! WE GET IT GEORDI. Nu waren er ook aardige episodes rond Geordi (The Next Phase bijvoorbeeld), maar over het algemeen werd ik een beetje moe van Geordi zijn sexuele gefrustreerdheid. Zeg Geordi, Data is fully functional you know...

Crusher (zoon): Ja, hoger dan vier cast regulars. Met goede reden: er zijn niet zo heel veel centrale Wesley episodes, en degene die er zijn, zijn redelijk tot goed. The Game, The First Duty, en die episode dat hij samen met Picard crasht op een maan... redelijk tot goed zelfs. Hij staat echter zo laag op de lijst omdat Wesley altijd Wesley blijft. Een arrogant vervelend jongetje. De indrukken van de eerste 2 seizoenen zijn moeilijk te wissen.

Worf: FUCK YEAH! De eerste twee seizoenen hing ie er een beetje bij, maar zodra Klingons in het spel waren! YEAH! Jammer genoeg heeft Worf een beetje last van The Worf Effect in veel episodes: Zodra er een krachtig iemand is, is het Worf die klappen krijgt om te laten zien hoe sterk de indringer wel niet is. Dat en dat zijn tekst in veel episodes net zo goed stock footage had kunnen zijn "I recommend caution/firing torpedoes at it/shoot it out of the sky". Toch leefde ik wel mee met de lobbes in de afleveringen die meer over zijn cultuur/ras/verleden ging. En Parallels natuurlijk...
Echter, minpunten voor Alexander + Worf episodes.

Data: In de eerste seizoenen was er geen pijl te trekken op Data. Had ie nu wel of geen emoties? Serieus, kijk eerdere afleveringen maar terug, hij lacht praktisch mee met cast leden! En dan is er nog die TOS rip-off aflevering (en tevens dr. Crusher gecentreerd) waarin hij dronken wordt... pff...
Gelukkig voor Data zijn er massa's klasse afleveringen te vinden waarin zijn karakter wel goed naar voren komt. Of het nu gaat om zijn status als burger, de creatie van z'n eigen dochter, zijn familie episode(s) met dr. Soong en Lore... Data is een van die karakters die consistent goede c.q. leuke afleveringen heeft. En wat is er beter dan een Data? Een Fistful of Datas natuurlijk!
- Technisch gezien een Alexander + Worf aflevering, maar Data redde deze en maakt het voor mij een Data episode -. En dan zijn er nog episodes als Time's Arrow, Masks...

Picard: Picard episodes zijn een genot om naar te kijken. Heeft zeker te maken met het feit dat Picard daadwerkelijk gespeeld wordt door een acteur (lezen jullie mee, McFadden, Sirtis en Frakes?). Of de aflevering nu een Die Hard rip-off is, of dat hij Indiana Jones speelt samen met Vash... maakt niet uit! Inner Light, All Good Things..., zo gaan we nog wel even door. Patrick Stewart draagt de serie.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Nemesis »

Stewart en Spiner dragen de serie. Ben ik wel mee eens.
Als ik bijv. ook DS9 en TNG vergelijk heb ik niet het idee dat bijv. de TNG crew lang zal overleven in de Dominion War. Riker is oud en niet bepaald een echte knokker, daarvoor moet je toch Data en Worf hebben.

Ben het ook met je eens dat Crusher goed in de groep zit. Losse afleveringen zijn een beetje zweverig, maar in veel aflevering levert ze gewoon een degelijke bijdrage als geheel.

Toevallig net Remember me gezien, af en toe is het toch wel even slikken ;)

Opvallend dat Troi soms wel en soms niet ferengi's kan schouwen, zelfde geldt voor d'r moeder.

Trouwens wat vind je van Q-afleveringen?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Q: Over het algemeen goed te doen. De enige episode die mij tegenstond was de Robin Hood episode. Over het algemeen staat een Q episode in TNG garant voor fun. En dat had TNG, zeker in de eerdere seizoenen, hard nodig.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Trutgras »

X-File schreef:Riker: Kirk wannabee episodes waarin hij vaak in problemen komt, 9 v/d 10 keer vanwege een "vrouw". Stilletjes hoop je dat het niet goedkomt en dat Riker opsodemietert. Dieptepunt in mijn ogen is de episode The Outcast. Na 5 minuten zou je al willen dat het over was. Na 45 minuten bungelen je benen in de lucht terwijl je middels een touw via je nek aan een balk hangt. Enige redeeming episode was die met z'n tweelingbroer/kloon/transport-ongeluk-dubbelganger.
Pegasus?

Weet je welke je nog eens moet herkijken als je houdt van Picard karakter episodes? Time squared. Ja, die is nog uit de tijd van de giga-maillots. En er lijkt op het eerste gezicht niet echt veel te gebeuren. Maar combineer deze aflevering eens op 1 avond met Tapestry, en je staat echt verbaasd over zowel de consistentie als de gelaagdheid van het karakter.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Pegasus is wel een redeeming Riker episode, daarom staat ie niet helemaal onderaan.

Time Squared... tsja... het idee is wel aardig, maar de afwerking is maar zo zo. Tapestry is een Picard + Q episode die ik graag mag terugzien.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Trutgras »

X-File schreef:Time Squared... tsja... het idee is wel aardig, maar de afwerking is maar zo zo.
Samenvatting van de eerste twee seizoenen TNG.

De reden dat ik erover begon was in het kader van Picard karakter afleveringen. En op dat gebied vond ik 'm ontzettend interessant toen ik 'm toevallig een keer opnieuw zag, en veel beter dan ik me herinnerde. Het is, net als in Tapestry, Picard die een versie van zichzelf tegenkomt die niet overeenkomt met de officiele versie die hij in zijn hoofd heeft gezet, en hij wordt gewoon... woedend, er is geen ander woord voor. Stewart weet het perfect te verkopen. Hij staat bij die tafel en je ziet dat hij zijn alter ego het liefst wil vermoorden... en vervolgens doet hij het ook nog! (Geen 'het is een levensvorm en het heeft rechten' hier.) Wat mij betreft is Tapestry een two-parter met Time Squared als eerste helft.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Trutgras »

Nemesis schreef: schouwen
Kijk je soms naar Star Trek met de Nederlandse ondertiteling op?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Is het iemand al eens opgevallen, dat zodra de kans zich voordoet dat Picard de kans krijgt om iemand iets te vragen over de toekomst, dat alle principes het raam uitvliegen?

Time Squared (Picard vs. Picard), A Matter of Time (Picard vs. irri tijdreiziger), Time's Arrow (Picard vs Guinan / Riker vs Guinan), welke Q/tijdrommel episode dan ook (Picard vs. Q).

Bij het herkijken viel me dat na Time's Arrow ineens op. Heel hinderlijk.
Trutgras schreef:
Nemesis schreef: schouwen
Kijk je soms naar Star Trek met de Nederlandse ondertiteling op?
SBS ondertiteling zeker.

KROMMINGSSNELHEID!

KLINGOONS!
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Trutgras »

RECHT ZO DIE GAAT!

Ik denk niet dat het voor iemand hier als groot nieuws komt dat Picard ten eerste een zeer nieuwsgierig persoon is, en ten tweede nogal verschillende maatstaven hanteert voor zichzelf tov andere mensen. Aan de andere kant: nee, het is gewoon lui schrijverschap.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

X-File schreef:Ik heb het er vaak met m'n zwager over, die nu samen met z'n vriendin heel TNG aan het kijken is (in navolging van toen mijn vriendin en schoonmoeder de serie gingen kijken). Wij kwamen tot de volgende conclusie rond karakter-gecentreerde episodes:

Van erg naar goed:

Troi: Pfoeh. Gegarandeerd dat een Troi aflevering een verschrikkelijke zeik aflevering is. Oeh ik voel dat die Klingon boos is. No shit sherlock, kreeg je dat door voor of nadat je kapitein voor een lafaard werd uitgemaakt? Als je de hele serie bekijkt zie je een vrouw die haar empathische gaven te pas en te onpas gebruikt. Ooit van privacy gehoord Troi? In onze huidige maatschappij, waarin mensen steeds meer om privacy schreeuwen, zou deze dame geen kans maken.

Crusher (dokter): Of het nu om lantaarngeesten gaat of relaties met een smooth alien... nobody cares. Ik ben Pulaski meer gaan waarderen nadat ik Crusher weer heb zien stralen in enkele episodes. Het matte acteren van McFadden daargelaten, ik geef niets om Crusher episodes, ze is beter als onderdeel van de groep.
Deze entry is er in principe ook voor dr. Pulaski. Totaal inwisselbare karakters imo.

Riker: Kirk wannabee episodes waarin hij vaak in problemen komt, 9 v/d 10 keer vanwege een "vrouw". Stilletjes hoop je dat het niet goedkomt en dat Riker opsodemietert. Dieptepunt in mijn ogen is de episode The Outcast. Na 5 minuten zou je al willen dat het over was. Na 45 minuten bungelen je benen in de lucht terwijl je middels een touw via je nek aan een balk hangt. Enige redeeming episode was die met z'n tweelingbroer/kloon/transport-ongeluk-dubbelganger.

Geordi: STALKER STALKER STALKER STALKER STALKER.Ben ik de enige die Geordi een vieze stalker vind? Leah Brahms, I want you! WE GET IT GEORDI. Nu waren er ook aardige episodes rond Geordi (The Next Phase bijvoorbeeld), maar over het algemeen werd ik een beetje moe van Geordi zijn sexuele gefrustreerdheid. Zeg Geordi, Data is fully functional you know...

Crusher (zoon): Ja, hoger dan vier cast regulars. Met goede reden: er zijn niet zo heel veel centrale Wesley episodes, en degene die er zijn, zijn redelijk tot goed. The Game, The First Duty, en die episode dat hij samen met Picard crasht op een maan... redelijk tot goed zelfs. Hij staat echter zo laag op de lijst omdat Wesley altijd Wesley blijft. Een arrogant vervelend jongetje. De indrukken van de eerste 2 seizoenen zijn moeilijk te wissen.

Worf: FUCK YEAH! De eerste twee seizoenen hing ie er een beetje bij, maar zodra Klingons in het spel waren! YEAH! Jammer genoeg heeft Worf een beetje last van The Worf Effect in veel episodes: Zodra er een krachtig iemand is, is het Worf die klappen krijgt om te laten zien hoe sterk de indringer wel niet is. Dat en dat zijn tekst in veel episodes net zo goed stock footage had kunnen zijn "I recommend caution/firing torpedoes at it/shoot it out of the sky". Toch leefde ik wel mee met de lobbes in de afleveringen die meer over zijn cultuur/ras/verleden ging. En Parallels natuurlijk...
Echter, minpunten voor Alexander + Worf episodes.

Data: In de eerste seizoenen was er geen pijl te trekken op Data. Had ie nu wel of geen emoties? Serieus, kijk eerdere afleveringen maar terug, hij lacht praktisch mee met cast leden! En dan is er nog die TOS rip-off aflevering (en tevens dr. Crusher gecentreerd) waarin hij dronken wordt... pff...
Gelukkig voor Data zijn er massa's klasse afleveringen te vinden waarin zijn karakter wel goed naar voren komt. Of het nu gaat om zijn status als burger, de creatie van z'n eigen dochter, zijn familie episode(s) met dr. Soong en Lore... Data is een van die karakters die consistent goede c.q. leuke afleveringen heeft. En wat is er beter dan een Data? Een Fistful of Datas natuurlijk!
- Technisch gezien een Alexander + Worf aflevering, maar Data redde deze en maakt het voor mij een Data episode -. En dan zijn er nog episodes als Time's Arrow, Masks...

Picard: Picard episodes zijn een genot om naar te kijken. Heeft zeker te maken met het feit dat Picard daadwerkelijk gespeeld wordt door een acteur (lezen jullie mee, McFadden, Sirtis en Frakes?). Of de aflevering nu een Die Hard rip-off is, of dat hij Indiana Jones speelt samen met Vash... maakt niet uit! Inner Light, All Good Things..., zo gaan we nog wel even door. Patrick Stewart draagt de serie.
Ik kan me hier wel in vinden.
Gelukkig zijn er niet zoveel Troi of Crusher (the Doctor) afleveringen.
Data and Picard episodes rule !
Daar zijn er gelukkig heel wat meer van. Worf heeft er dan weer te weinig, vind ik. En die dubbele met die Klingon/Romulan halfbloeden vind ik maar zo zo...
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Ik kan mij -eerlijk gezegd- echt een goede Troi episode voor de geest halen. Echter, het is meer een Laxwanna Troi dan een Deanna Troi episode. Episode: Dark Page (met een jonge Kirsten Dunst!).
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Trutgras »

Face of the Enemy.

CC raadde mij die ooit aan als goede aflevering met de volgende woorden: 'Het is de enige aflevering waarin Troi wat nuttigs doet'. Ik ben het daar nog steeds wel mee eens.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Onkarakteristieke Troi aflevering mag ik wel zeggen. Ook wel bekend als een Good Troi Episode. Ik zelf vond de episode wel aardig, maar niet bijzonder.
TVTropes schreef:The quintessential Good Troi Episode, featuring Counselor Troi herself, is "Face of the Enemy". It's the one where Troi has to pretend to be a Romulan, and she manages to come across as resourceful, clever, and even ruthless, a stark contrast to her usual role of stating that she senses anger from the Klingon who is smashing furniture and cursing loudly.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Trutgras »

Mag ik vragen, heb je heel TVtropes uitgelezen, of is dat een work in progress?
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Trutgras »

Ik weet het antwoord al: Je hebt TVtropes zelf geschreven.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Af en toe een pagina, met edits waar mogelijk. ;)

Heerlijk, geen wikipedia structuur met zeikerds die overall "citation needed" achter pleuren of je edits wegzetten in de ijskast omdat het niet past in hun perfecte plaatje van een onderwerp.

Momenteel lees ik How NOT to Write a Novel, erg vermakelijk. En dan weer linkjes klikken he.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Paulstartrek »

X-File schreef:Onkarakteristieke Troi aflevering mag ik wel zeggen. Ook wel bekend als een Good Troi Episode. Ik zelf vond de episode wel aardig, maar niet bijzonder.
TVTropes schreef:The quintessential Good Troi Episode, featuring Counselor Troi herself, is "Face of the Enemy". It's the one where Troi has to pretend to be a Romulan, and she manages to come across as resourceful, clever, and even ruthless, a stark contrast to her usual role of stating that she senses anger from the Klingon who is smashing furniture and cursing loudly.

De aflevering gezien te hebben afgelopen weekend kan ik zeggen dat ik het eens ben met deze uitspraak. Het ruthless niet helemaal aangezien ze haar dreigementen niet uitvoert en geschokt blijft met de dood van een paar piraten.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

Yep, nu ge het zegt, ik heb die onlangs ook opnieuw gezien, en dat was best een aardige Troi aflevering.
Maar dat lag dan vooral aan de Romulans. 8-)

Alle gekheid op een stokje, ik was twintig jaar geleden fan van Troi. Maar dat kwam dan vooral door haar verschijning, niet door haar rol die ze had in de reeks, of door de Troi-episodes...
Ik vond dat een fris kind (nu ja), in mijn tienerjaren. Ik heb een zwak voor zwart haar. :*)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

Afbeelding

Afbeelding

nu ja, mijn hormonen zullen ook wel een rol gespeeld hebben, maar ik vind het nu nog steeds geen lelijke zoals ze toen verscheen in de reeks. ;-)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Trutgras »

el spoque schreef:Ik heb een zwak voor zwart haar. :*)
Ik heb een veilingcatalogus van Christie's, toen er allerlei TNG crap geveild werd, van Worf z'n ruggegraat tot Picard z'n Robin Hood kostuum, maar Troi d'r pruik zat daar niet bij. (Ik heb het gecontroleerd.) Eeuwig zonde.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Blind Guardian »

'captain I sense something' ....

:lachhuil:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Ace of Spades »

Blind Guardian schreef:'captain I sense something' ....

:lachhuil:
Afbeelding


"Oh captain, I sense you..."
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

:lol:

I would have been her captain, if she asked nicely.

Now, now, Mistress," I began, keeping the vibe away from her behind,
"if you want something, I believe you should ask nicely. ...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Nemesis »

Troi doet het beter in een groepsaflevering ook. Als ze wat minder in de voorgrond zit. Al moet i kzeg dat de eerste aflevering met Dwight Schultz ook een leuke rol zag voor Troi.

Verder in de aflevering waarin ze eindelijk onderdeel van de serie wordt en daadwerkelijk een starfleet uniform draagt.

Dark Page is een goede aflevering inderdaad, maar ook wel de aflevering waarin ze ontvoerd wordt samen met haar moeder en Riker door die Ferengi.

Maar dit is natuurlijk wel, als je er naar kijkt alsof het glas halfvol is, en niet halfleeg.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

ah Lt Barclay. Ik weet niet hoe het komt, maar ik was direct fan van 'm, vanaf het moment dat ik 'm zag opduiken in zijn eerste aflevering (naam zelf op te zoeken ;) ).

Het feit dat ik voordien altijd het meest fan was van Murdock, zal er ook wel iets mee te maken hebben.

Ik vond het leuk dat-ie in VOY ook nu en dan mocht meedoen, meer naar het einde van de reeks.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Nemesis »

Trutgras schreef:
Nemesis schreef: schouwen
Kijk je soms naar Star Trek met de Nederlandse ondertiteling op?
altijd...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Nemesis »

X-File schreef:Q: Over het algemeen goed te doen. De enige episode die mij tegenstond was de Robin Hood episode. Over het algemeen staat een Q episode in TNG garant voor fun. En dat had TNG, zeker in de eerdere seizoenen, hard nodig.

Doch bevat de episode met Robin Hood, QPid, wel het meest humoristische stukje van TNG.
Namelijk dat Laforge wat zit te pingelen op zijn "banjo"?. Worf zit samen met Crusher op een boomstam. Hij loopt rustig naar Laforge toe, pakt de banjo, en slaat hem kapot tegen de boom. Kijkt dan wat verdwaasd en bied zijn excuses aan en loopt weg.

Echt, heerlijke simpele humor :)
Plaats reactie