Nieuwe totaal box.

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

Nemesis schreef:
X-File schreef:Q: Over het algemeen goed te doen. De enige episode die mij tegenstond was de Robin Hood episode. Over het algemeen staat een Q episode in TNG garant voor fun. En dat had TNG, zeker in de eerdere seizoenen, hard nodig.

Doch bevat de episode met Robin Hood, QPid, wel het meest humoristische stukje van TNG.
Namelijk dat Laforge wat zit te pingelen op zijn "banjo"?. Worf zit samen met Crusher op een boomstam. Hij loopt rustig naar Laforge toe, pakt de banjo, en slaat hem kapot tegen de boom. Kijkt dan wat verdwaasd en bied zijn excuses aan en loopt weg.

Echt, heerlijke simpele humor :)

Inderdaad, een erg leuk stukje, maar toch zal die aflevering nooit één van mijn favorieten worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Nemesis »

nee, maar Vash is wel prettig om te bekijken, en het feit van een parodie op Robin Hood, toch niet verkeerd :)
Het is niet de beste, zeker niet, maar ook zeker niet de slechtste. Dan moet ik toch eerder naar de Naked Now kijken, alleen die is zo slecht, dat ie eigenlijk ook wel weer leuk is :P
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

Qpid : lang geleden dat ik de aflevering nog zag, maar ik meen me te herinneren dat het niet één van mijn favoriete afleveringen is. Niet dat ze slecht is, maar ik heb het niet zo voor dit type afleveringen. Behalve dan de western afleveringen (Fistfull of Datas (holodeck malfunction aflevering, ok, I know 8-) ), en die uit TOS). ;)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

Tja, The Nake Now, en enkele andere afleveringen uit die periode, waren inderdaad helemaal niet zo goed. ;)
Maar er zaten toch ook leuke stukjes in. :*)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

^ Ik heb mij kapot geërgerd aan die Crusher episode.

Een slap seizoen met een zeer, zeer slappe episode. Wat overigens nog een slappe remake was van een TOS aflevering.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Nemesis »

sowieso was het 1e seizoen TNG in een TOS jasje. Verhalen die over waren. Heel duidelijk komen ze overeen met TOS verhalen, alleen dan 10 minuten korter.

In seizoen 2 werd dat langzamerhand beter waar Measure of a Man toch heel bijzonder is! Ook de manier zoals Pulaski met Data omgaat, heeft toch wel iets met vooroordelen te maken en dat haar mening langzamerhand wijzigd.. Wel positief.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Nemesis schreef:sowieso was het 1e seizoen TNG in een TOS jasje. Verhalen die over waren. Heel duidelijk komen ze overeen met TOS verhalen, alleen dan 10 minuten korter.

In seizoen 2 werd dat langzamerhand beter waar Measure of a Man toch heel bijzonder is! Ook de manier zoals Pulaski met Data omgaat, heeft toch wel iets met vooroordelen te maken en dat haar mening langzamerhand wijzigd.. Wel positief.
Je bedoelt die geforceerde McCoy - Spock imitatie? Alleen jammer dat Data de helft van de tijd het gejen van McCoy Pulaski niet begreep waardoor het eerder leek op een volwassen vrouw die een autistisch jongetje pest. :{

En dat zoveel van TOS recycled werd... tsja... Gene Roddenberry + writer's strike = ouwe TOS meuk in overvloed.

Polywayter intoxication. :lachhuil:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

Nog enkele afleveringen gezien vorig weekend.

Who Watches the Watchers (s3) : Picard is god. Men zou dit een Riker/Troy aflevering kunnen noemen, maar ik vond het altijd al een goeie aflevering. En : Picard is god. ;)

Data’s Day (s4) : ik hou echt van de Data-afleveringen.
Zoveel zelfs, dat ik nog eens naar The Offspring (s3) ook heb gekeken.

Powerplay (s5) : de bezeten-door-een-alien-aflevering. Goed !
Ik vind seizoen 5 misschien wel het sterkste seizoen van de reeks.

Tijdens het Pinksterweekend ga ik nog enkele afleveringen bekijken. 8-)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

ps : nu ja, WWTW was natuurlijk niet perfect... :{

Afbeelding

;)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door el spoque »

Maar twee afleveringen gezien, vorig weekend (wegens nog eens TB3) :

Afbeelding

zéér goed !

De eerste keer dat dit op tv kwam, heel lang geleden, had ik het tweede deel gemist, zowel op VTM als op BBC. Daar ben ik lang verdrietig om geweest. ;)
Plaats reactie