Wesley = the best!

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Volgende film geheel over Wesley?

Beste idee ooit!
5
16%
Naar zo'n film zou ik gaan!
0
Geen stemmen
Ik ook, twee keer zelfs!
0
Geen stemmen
Ik ook, maar dan drie keer!
0
Geen stemmen
Ha, ik altijd een keer meer dan wie dan ook!
1
3%
Ik ga oneindig vaak!
1
3%
Echt niet!
3
10%
Echt wel!
0
Geen stemmen
Doe niet zo kinderachtig!
4
13%
Moet jij zeggen!
1
3%
Kunnen we weer even on topic gaan?
2
6%
Waar ging het ook alweer over?
1
3%
Een TNG film over Wesley!
2
6%
Oh jah! Nou, die ga ik echt vaak zien!
1
3%
Ik van mijn leven NIET!
10
32%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Ja ik ontken niet dat er in Ds9 zeker in Seizoen 1 best een paar afleveringen tussen zaten die zelfs voor Voyager te laag waren. Maar dat neemt niet weg dat over het algemeen Seizoen 1 van DS9 vele malen beter is dan seizoen 1 van TNG.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wesley = the best!

Bericht door Nemesis »

uiteraard, maar er zitten wel 6 jaren tussen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Ja maar tussen S1 van ENT en S1 van DS9 zitten ook een paar jaar en S1 van ENT is ongeloofelijk bagger :lachhuil:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wesley = the best!

Bericht door EMH »

ENT en DS9 hadden ook niet dezelfde schrijvers.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Wesley = the best!

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef::lachhuil: .. ik irriteerde me voornamelijk aan het "I sense something" en het gezever van mevr. Yar
hm,ja dat moet ik beamen, d'er zitten inderdaad nogal wat irritante zaakjes in. Maar seizoen één is toch voornamelijk opwarmen. In mijn herrinneringen staat seizoen twee toch genoteerd als een erg goed seizoen, en wat daarop volgt ook. Zes en zeven zijn ietsjes bergaf weer.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Wesley = the best!

Bericht door uss defiant »

Eigenlijk raar dat iedereen het bij star trek altijd heeft over "nog wat opwarmen" enzo, terwijl mensen bij elke andere serie allang afgehaakt waren tegen de tijd dat het echt wat werd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Misschien stond het al vast bij parmounth dat er meerdere seizoenen van TNG zouden komen? Anders weet ik het ook niet of de kijkcijfers moeten heel hoog geweest zijn?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wesley = the best!

Bericht door EMH »

Bij het begin van TNG was er wel minder concurrentie dan bij begin van DS9, VOY en ENT.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Dat is ook weer zo. TNG was eind jaren 80 begin jaren 90 dat is duidelijk te zien.
Veel concurrentie was er toentertijd volgens mij niet., daarbij komt kijken dat het natuurlijk ook Star Trek is, iets wat voor vele mensen herkenbaar was uit hun jeugd.
Toen DS9 uitkwam was er nog TNG op tv en er kwamen ook vele nieuwe series (B5, DSV) bij. Toen begon eigenlijk de Sci-fi weer een beetje populair teworden.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wesley = the best!

Bericht door EMH »

Die sci-fi opleving kwam ook door het "oeeeehhhhh het einde van de eeuw nadert, als we de eeuwisseling maar overleven" gedoe enzo.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Ja die geniale Millennium bug hoax :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wesley = the best!

Bericht door Nemesis »

Miriam schreef:Ja maar tussen S1 van ENT en S1 van DS9 zitten ook een paar jaar en S1 van ENT is ongeloofelijk bagger :lachhuil:
daar zijn de meningen over verdeeld.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:
Miriam schreef:Ja maar tussen S1 van ENT en S1 van DS9 zitten ook een paar jaar en S1 van ENT is ongeloofelijk bagger :lachhuil:
daar zijn de meningen over verdeeld.
Over het algemeen heb ik gelijk, maar je hebt altijd een paar anders denkers er tussen zitten. Daar valt weinig aan te doen en vaak draaien ze zelf bij.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wesley = the best!

Bericht door Nemesis »

ik ben het met je eens dat een grote groep mensen Enterprise niks vind. Er is ook een grote groep kijkers die helemaal gek is van Enterprise en het de meest geweldige serie vind. Je hebt een kleine groep kijkers die daar tussen zitten. Ik zit daar tussen.

Het is onvoorstelbaar hoeveel Enterprise fans er zijn. Zowel mannen als vrouwen. Ik denk dat de groep liefhebbers minstens zo groot is als de groep die het niets vind.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:Het is onvoorstelbaar hoeveel Enterprise fans er zijn. Zowel mannen als vrouwen. Ik denk dat de groep liefhebbers minstens zo groot is als de groep die het niets vind.
Ja vast :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wesley = the best!

Bericht door Nemesis »

ga maar eens surfen op het internet.. niet voor niets dat er een save enterprise campaign 6 miljoen dollar bij elkaar had.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Wesley = the best!

Bericht door Mansfeld »

uss defiant schreef:Eigenlijk raar dat iedereen het bij star trek altijd heeft over "nog wat opwarmen" enzo, terwijl mensen bij elke andere serie allang afgehaakt waren tegen de tijd dat het echt wat werd.
"bij StarTrek", ik geloof dat elke serie moet opwarmen hoor. Er zijn maar een paar uitzonderingen waar 'de vlam direct in de pan slaat'. Maar in dit geval. Next Gen, was de eerste keer dat StarTrek weer in een tv-serie te zien was sind de Originelen uit de jaren zestig. En voor zover ik begrepen heb was er sinds het eind van de Originele series een opbouw van fans, dus ik geloof dat NextGen best wel hoge kijkcijfers had hoor,misschien gewoon al vanwege de fanbasis.

De naam StarTrek was eigenlijk al een legendarische term als het over sifi ging, net als StarWars. Dat helpt. Ik geloof dat zelfs Battlestar niet zo legendarisch is als StarTrek. Nochthans is de huidige reeks van het beste wat er op sifi-vlak ooit gemaakt is (voor televisie)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Wesley = the best!

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:
Het is onvoorstelbaar hoeveel Enterprise fans er zijn. Zowel mannen als vrouwen. Ik denk dat de groep liefhebbers minstens zo groot is als de groep die het niets vind.
Ja, 'k weet ook niet of ik me kan rekenen tot die mensen die Enterprise over de ganse lijn goed vind. Zoals hier ook al eerder vermeld vond ik seizoen 3 bijzonder goed. Had echt gehoopt dat ze op dat elan verder zouden gaan. Lang niet meer zo genoten van sifi als toen. Elke aflevering was goed geschreven en paste dus in het geheel. Het overkoepelende verhaal. Seizoen vier was daarna echt wel een afknapper. Enige leutigheid misschien nog. Het feit dat ze verklaren waarom de Klingons er uitzien zoals ze er nu uitzien, erg verschillend van de Klingons in de Originele reeks. Na zo'n slecht seizoen moet ieder zichzelfrespecterende tv-maker wel de handdoek in de ring gooien. op tijd gestopt dus :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Wesley = the best!

Bericht door uss defiant »

Wat ik bedoel is, als een andere serie zulke matige afleveringen ertussen had zitten op het begin er een hoop mensen waren afgehaakt en het waarschijnlijk na 1 of 2 seizoenen gecancelled zou worden. Omdat het de naam star trek draagt blijven de fans kijken en worden die zwakke verhalen getolereerd.

En sorry, maar als een serie een heel seizoen of zelfs twee nodig heeft om zijn weg te vinden dan is er eigenlijk iets goed mis. Binnen 10 afleveringen moet het eigenlijk wel goed zitten.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Wesley = the best!

Bericht door Mansfeld »

'k weet niet of het zo overkwam. Maar persoonlijk, dat zeg ik er wel bij, persoonlijk heb ik het vooral over de eerste drie tot vier afleveringen van seizoen één die ik als echte opwarming beschouw. Ik vind wel dat dat wat ik aan the next gen goed vind, dat dat al ruimschoots aan bod kwam in het eerste seizoen. Zo goed als alle componenten die de serie goed maken zitten ook al in het eerste seizoen. Maar bon, daar kan iedereen anders over denken natuurlijk. En zogenaamde zwakkere episodes die heb je in Stargate bijv. ook. Zowel Lost als Battlestar daarentegen zijn erg goed in eerste en tweede seizoen maar beginnen dan toch serieus van hun pluimen te verliezen in het derde seizoen.

Dat is dan welgeteld twee seizoenen op kruissnelheid. Bij Next Gen om dat voorbeeld nog maar wat blijven te gebruiken. Heb je zeker van twee tot vijf erg goeie seizoenen. Het is ook daar dat ik echt fan geworden ben. Omdat ik het een serieuze krachttoer vond om in een dergelijk genre zolang niveau aan te houden. Zes vond ik iets zwakker maar zeven is dan weer wat beter. Dus als je de balans opmaakt voor Next Gen is dit een meer dan behoorlijke serie. Dus,alweer persoonlijk vind ik dat er daar nergens 'gecanceled' hoefde te worden.

En , ik ben er nog altijd niet honderd procent uit, maar ik zou bijna durven zeggen dat NextGen van alle Startrek series het beste was. Zoals sommigen wel weten was ik van DS9 niet zo overweldigd :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wesley = the best!

Bericht door Nemesis »

Ik vind elke ST serie zijn eigen charme hebben. TNG was zeker in het 1e seizoen een beetje TOS in een TNG jasje en werd later pas echt eigen, zichzelf. De eerste afleveringen zijn overduidelijk verhaallijnen die voor TOS net zo goed kon. Later werd het zeker een zeer plezierige serie waar ik erg graag naar kijk. Het zit goed in elkaar en het blijft leuk om te kijken.

Persoonlijk vind ik DS9 nog leuker, maar ook daar is hetzelfde principe. Je zag in het 1e seizoen dat ze heel erg aan het idee van een vaste plek moesten wennen. Veel aflevering in seizoen 1 konden in basis ook wel voor TNG zijn. Ze moesten de weg nog vinden, vanaf seizoen 2 begon het echt te lopen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

VOY was gewoon TNG maar dan met het enige verschil dat het in het DQ zat.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wesley = the best!

Bericht door Nemesis »

in basis wel. Al was er dan weer een vrouwelijke captain dat leuke uitdaging gaf. Verder vond ik Tuvok en The Doctor een goede aanvulling.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Misschien dat ze in verschijning vrouw was maar verder leek Janeway net een man afentoe. Tuvok was in het begin nog wel origineel later werd het gewoon de standaard Vulcan aanboort. De Doctor was alleen met vlagen leuk, vooral dat gezeik over mens worden (mens ben je dat kan je niet worden :rofl:) was lame :Z
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wesley = the best!

Bericht door Nemesis »

the doctor wou helemaal geen mens worden, hij wilde een gelijk zijn aan daadwerkelijk levend volk.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Oja dat was het Photons be free :rofl:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Wesley = the best!

Bericht door Mansfeld »

Nemesis schreef:Ik vind elke ST serie zijn eigen charme hebben. TNG was zeker in het 1e seizoen een beetje TOS in een TNG jasje en werd later pas echt eigen, zichzelf. De eerste afleveringen zijn overduidelijk verhaallijnen die voor TOS net zo goed kon. Later werd het zeker een zeer plezierige serie waar ik erg graag naar kijk. Het zit goed in elkaar en het blijft leuk om te kijken.
hm hm, vind ik ook, sluit ik me helemaal bij aan. Inderdaad, toen ik aan TNG begon wist ik niet goed wat te verwachten, maar inderdaad, er zat nog een behoorlijk TOS-sfeertje in die eerste episodes. Of Course Rodenberry was met de zaak bezig dus, dat verklaart zo goed als alles. Maar ik herrinner me op het moment zelf toen die Next Generetion voor het eerst uitkwam, dat ik de zaak nogal rammelen vond,omdat ik de nieuwe reeks niet aansluiten vond op StarTrek. Die moderne uitwerking, 'k vond dat aan het idee voorbijschieten.Maar twintig jaar later dus toen ik TNG echt eens ging bekijken was ik geschrokken van hoe erg dat zaakje wel gedateerd is, en ook de gelijkenissen met TOS die ik dus toendertijd absoluut niet had opgemerkt('k was toen ook al na eerste episode afgehaakt, 't was m'n ding niet :)

Persoonlijk vind ik DS9 nog leuker, maar ook daar is hetzelfde principe. Je zag in het 1e seizoen dat ze heel erg aan het idee van een vaste plek moesten wennen. Veel aflevering in seizoen 1 konden in basis ook wel voor TNG zijn. Ze moesten de weg nog vinden, vanaf seizoen 2 begon het echt te lopen.
hm inderdaad. 't feit van op een station te zitten, dat hadden ze wel wat onderschat geloof ik. Maar met de nodige ups en downs zit er toch ook veel goeds in de serie :)
Nero
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 mei 2009, 10:24

Re: Wesley = the best!

Bericht door Nero »

Wesley zit in Startrek XI..
Als bad guy op Nero's schip.. Wel verkleed als Romulan, dus waarschijnlijk heeft niemand hem gezien..
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wesley = the best!

Bericht door Miriam »

Nero schreef:Wesley zit in Startrek XI..
Als bad guy op Nero's schip.. Wel verkleed als Romulan, dus waarschijnlijk heeft niemand hem gezien..
Nero ik dacht dat jou schip die tijdkloofding aan het einde van de film niet overleefd had :o
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wesley = the best!

Bericht door Nemesis »

Nero schreef:Wesley zit in Startrek XI..
Als bad guy op Nero's schip.. Wel verkleed als Romulan, dus waarschijnlijk heeft niemand hem gezien..
argumentatie? screenshots? ;)
Plaats reactie