First Contact (Stardate Unknown)

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Scanner
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2010, 15:06

First Contact (Stardate Unknown)

Bericht door Scanner »

Hoi allen, dit is mijn eerste post ooit hier op het forum. Ik ben op het moment veel Star Trek: The Next Generation aan het kijken, zo ook de afleveringen Who Watches The Watchers? & First Contact (Stardate Unknown). Beiden zijn echt fantastisch, met name omdat ze gaan over contact leggen met andere beschavingen, ik ken zo uit mijn hoofd verder geen andere afleveringen van Star Trek die hetzelfde onderwerp behandelen. Voornamelijk omdat ik bijna geen Voyager, een beetje DS9 en geen Enterprise heb gezien(Star Trek & Star Trek: TNG ken ik redelijke goed..). Volgensmij gaat Enterprise veel over dit onderwerp? Wie kent er nog meer soortgelijke afleveringen uit het Star Trek universum?
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: First Contact (Stardate Unknown)

Bericht door CmdrCrichton »

De memory alpha wiki heeft hier een (mooi) en handig artikel over. :)

http://memory-alpha.org/en/wiki/First_contacts
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: First Contact (Stardate Unknown)

Bericht door Nemesis »

Scanner schreef:Hoi allen, dit is mijn eerste post ooit hier op het forum. Ik ben op het moment veel Star Trek: The Next Generation aan het kijken, zo ook de afleveringen Who Watches The Watchers? & First Contact (Stardate Unknown). Beiden zijn echt fantastisch, met name omdat ze gaan over contact leggen met andere beschavingen, ik ken zo uit mijn hoofd verder geen andere afleveringen van Star Trek die hetzelfde onderwerp behandelen. Voornamelijk omdat ik bijna geen Voyager, een beetje DS9 en geen Enterprise heb gezien(Star Trek & Star Trek: TNG ken ik redelijke goed..). Volgensmij gaat Enterprise veel over dit onderwerp? Wie kent er nog meer soortgelijke afleveringen uit het Star Trek universum?
Je kan inderdaad naar die link gaan die CC aangeeft. Dat zal vast vele malen uitgebreider zijn dan wie dan ook hier kan vertellen. Het is wel een stuk saaier.

First Contact verhalen zie je continu in Star Trek. Vooral in Star Trek TOS en TNG. Maar ook DS9, VOY en ENT leveren de nodige afleveringen. Wat leuk om te horen dat iemand zich weer heeft aangemeld die praktisch niets van Star Trek heeft gezien. Wat is de reden dat je bent gaan kijken? Kwam dat door de nieuwe film, of wilde je altijd al wel kijken, maar kwam je er niet aan toe. Ben erg benieuwd wat je mening is over de series e.d. In de korte tijd dat ik fan ben heb ik alle films en series al meerdere malen gezien.

Naast de series heb je dus ook films. Film 1, 4, evt 5 en 6, maar zeker film 8 en klein beetje film 9 hebben first contact in het verhaal zitten, film 8 heet zelfs zo.

Blijf vooral kijken. Er zijn zoveel first contacts, dus je hebt veel te genieten lijkt mij.
Scanner
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2010, 15:06

Re: First Contact (Stardate Unknown)

Bericht door Scanner »

Bedankt voor de reacties.

Ik zag als kind begin jaren '90 natuurlijk al TNG op de BBC hier, maar ben eigenlijk nog ver voor de nieuwe film in Star Trek geraakt(begin 2008), bij toeval eigenlijk. Ik ben begonnen met alle films te kijken(ik weet het, eigenaardige logica) en toen met TOS en TNG. Ik vind TOS het beste van alle Star Trek die ik heb gezien. TNG kijkt gewoon heerlijk weg, en het is dus voor mij toch een bepaalde vorm van nostalgie. De nieuwe film vind ik trouwens erg goed, maar(ook al ben ik relatief onbekend met de franchise) het is wel echt een vervreemding van de type films die voorheen kwamen. Sign of the times. Ze rebooten alles.

Star Trek: First Contact is trouwens mijn favoriete Star Trek film, dus ik was ervan op de hoogte. Ik heb de film gister nog gekeken, meesterlijk. :)

Ik kan trouwens ook een hele aardige podcast aanraden, Now Playing (Star Trek retrospective). Hij is gratis(we zijn Nederlanders!) en bestaat uit recensies door enkele kenners van allerlei franchises. Zo ook Halloween, Friday The 13th, Back To The Future etc. Het is professioneel en verslaat dus ook alle Star Trek films, je komt meteen een hoop te weten, mits je nog niet zo veel van de films af wist. www.nowplayingpodcast.com Pas op, het is verslavend.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: First Contact (Stardate Unknown)

Bericht door sonpas »

In het "Star trek Algemeen" forum zijn er hier een paar leuke topics, met de beschrijving en mening van users over episode's van alle verschillende StarTrek series.
bv. Uur voor uur en de ST Contest. ......heel leuk als je net komt kijken, vind ik. :)
Gesloten