Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door Miriam »

Je kent ze vast wel; van die afleveringen die eigenlijk zo belachelijk zijn en zo'n inbreuk doen aan de continuïteit van TNG, dat je ze zelfs voor ENT te ver gaan. Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen; "elke aflevering met Wesley" maar er zijn er natuurlijk veel meer zoals; Up the Long Ladder of Rascals. Wat vind men hier nog meer crap afleveringen?

na een tijdje zullen er 10 worden uitgekozen en deze zullen in een nieuw topic met poll worden gezet om de definitieve grootste bagger ep uit TNG te vinden.belachelijke

Graag het liefst ook met een korte beschrijving er bij waarom jij dat vind.
Laatst gewijzigd door Miriam op 07 jan 2012, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door X-File »

The Naked Now
Code of Honor
Skin of Evil
The Outrageous Okona
The Outcast
Genesis
Sub Rosa
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door Miriam »

Vertel er ook bij waarom :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door X-File »

X-File schreef:The Naked Now
Code of Honor
Skin of Evil
The Outrageous Okona
The Outcast
Genesis
Sub Rosa
The Naked Now
- Vreselijk episode welke een fikse boost gaf aan de Wesley-hatedom. Kopie van een TOS aflevering. Walgelijk acteer werk van vrijwel de gehele cast.

Code of Honor
- De crew reist naar Space-Africa en loopt daar een stereotype neger cultuur tegen het lijf. Alles is fout aan deze episode. Vrijwel de meest racistische Trek aflevering ooit.

Skin of Evil
- :{
Seriously, hier heb je uitleg bij nodig? Prima dat je een aflevering nodig hebt om van een main character af te komen, maar maak er dan ook wat van. "Blargh, ik absorbeer jou met mijn drab! Nu ben je dood, hahaha. Ik ben kwaadaardig want ik zeg dat en ieder ander persoon ook! BLAAAARGH!"

The Outrageous Okona
- 45 Minuten lang aan moeten horen hoe geweldig Okona wel niet is. En iedereen vindt dat. Dus ja, dan is dat zo. Er gaan geen 5 minuten voorbij zonder dat iemand opmerkt hoe geweldig die rogue Okona wel niet is. Nou nou. Jammer dat het nergens uit blijkt, ik zie alleen een hoog irritant figuur die de spil vormt van een fabeltastisch slechte aflevering waar de main cast maar een beetje bijhangt.
Oh, en de top van komedie was in de jaren '80 blijkbaar Joe Piscopo. Wie? Precies.

The Outcast
- Riker bewijst dat hij alles neemt wat los of vast zit. Een onzijdig ras heeft een probleem, want sommige leden willen daadwerkelijk voor een geslacht kiezen. Aan Riker om een onzijdig figuur aan de haak te slaan en het in de problemen te laten komen. Riker is a dick.

Genesis
- Trek wetenschap faalt episch. De crew de-evolueert terug naar eerdere bestaansvormen van het oorspronkelijke ras dat ze waren. Zo blijkt de voorouder van de betazoide/mens een amfibie te zijn. En blijkbaar stamt de mens af van de spin. Wist je dat de genetische voorouder van de kat een leguaan was? Geordi bleef min of meer zichzelf, wat ons wellicht terugbrengt bij Code of Honor qua ondertoon?

Sub Rosa
- Een echte Dr. Crusher episode. Ze heeft last van een geest in de lamp, die haar te pas en te onpas tot copulatie dwingt. Of zoiets. Tenenkrommende aflevering, met als enige pluspunt de verandering van omgeving voor een keer. Crusher episodes trek ik gewoon niet, maar deze is helemaal tergend. :{
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door Trutgras »

X-File schreef: Code of Honor
- De crew reist naar Space-Africa en loopt daar een stereotype neger cultuur tegen het lijf. Alles is fout aan deze episode. Vrijwel de meest racistische Trek aflevering ooit.
Gelukkig, ik was niet de enige.
X-File schreef: Oh, en de top van komedie was in de jaren '80 blijkbaar Joe Piscopo. Wie? Precies.
Ik vond Joe Piscopo geweldig in Dead Heat.... aan de andere kant, ik vond alles aan die film geweldig.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door The Silencer »

X-File schreef: Genesis
- Trek wetenschap faalt episch. De crew de-evolueert terug naar eerdere bestaansvormen van het oorspronkelijke ras dat ze waren. Zo blijkt de voorouder van de betazoide/mens een amfibie te zijn. En blijkbaar stamt de mens af van de spin. Wist je dat de genetische voorouder van de kat een leguaan was? Geordi bleef min of meer zichzelf, wat ons wellicht terugbrengt bij Code of Honor qua ondertoon?
Bijna net zo erg als Insaneway en Paris die evolueren naar een stel reptielen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door Nemesis »

nee, dat heb je niet helemaal goed begrepen, men de-evolueert wel, maar niet naar de specifieke voorouder maar naar een deel wat in onze genen zit.. dat is de definitie dat we uit één organisme komen, en vanuit daar alle andere organismes zijn ontstaan... in ons dna zit veel overeenkomsten met die andere dieren...

iets dergelijks wat ik nu zeg, wordt ook gezegd in die specifieke aflevering tussen data en picard..
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door X-File »

Dan nog slaat het nergens op. We de-evolueren naar een andere vorm, ok, dat kan ik nog volgen. Vervolgens veranderen we in een soort wiens code nooit opgeslagen ligt in onze dna, zoals een spin of voor katten een leguaan: dat kan niet.
Hoewel een spin best in de basis overeenkomsten kan hebben met ons dna, ligt in onze dna niet de specifieke code opgeslagen waardoor wij in een spin zouden kunnen veranderen. Net zo min als uit geslachtgemeenschap tussen mens en dier op aarde een hybride of uberhaubt een kind kan komen.
Het hele principe van stamcellen alleen al werkt op basis van de basisstof van de specifieke soort, daarom gebruikt men ook geen koeien embryo's voor toepassingen op menselijk vlak voor dergelijk onderzoek: er is geen compatibiliteit.

Dus Genesis zou ergens op slaan als alles via de normale lijn zo de-evolueren. Echter, de-evolutie gevolgd door dna aanpassing naar soorten wiens code wij niet bezitten... Daar gaat elke bioloog van huilen.

Daarbij komt ook nog eens uit voort dat de premise op zichzelf ook slap os, dus dat maakt de aflevering helemaal jammer. Genesis en Threshold zijn wat dat betreft wel broeders.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door Nemesis »

het is duidelijk dat jij hier meer kaas van hebt gegeten dan ik, maar maakt dat de aflevering dan ook niet leuk?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Meest belachelijke excuus voor een aflevering.

Bericht door X-File »

Ik vond de aflevering, zeker zo laat in de serie, kwalitatief gezien slecht. Was er zo dicht op het einde echt niets beters te verzinnen?
Ook de karakterisering van personages was slecht gedaan.
Barclay was terug bij af, qua omgaan met andere mensen.
Worf die zulke fouten maakt achter tactical con?

En dan nog het rare excuus van Data en Picard om maar niet aanwezig te hoeven zijn (horen torpedo's vanzelf te ontploffen na een bepaalde afstand?). En waarom duurde het 3 dagen voordat ze weer terug waren? Ging die torpedo ineens op warp snelheid?

Er was ook goed acteerwerk: Gates Mcfaddens' pijnkreet was huiveringwekkend. Dat ben ik anders niet gewend van haar matte acteerwerk.
Plaats reactie