Crusher vs Pulaski

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gesloten

Crusher vs Pulaski

Pulaski
17
17%
Crusher
84
83%
 
Totaal aantal stemmen: 101

Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Crusher vs Pulaski

Bericht door Dr. Pulaski »

Wie is er nou beter? Zijn er nog liefhebbers van Pulaski hier? *D
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ik heb niet echt wat tegen Pulaski, maar ik kies toch voor Crusher. Vooral door de speciale 'chemistry' die ze had met Picard.
Trip
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:41

Bericht door Trip »

Pff had wel wat mogen komen van die Chemistry vond ik. Het is eigenlijk net The Nanny met die Chemistry die ze dan 7 jaar hebben en er komt nix van :) Ik heb voor Pulaski gekozen, omdat ze fijn eigenwijs is en tegen Data 'it' zegt. Tenminste nog iemand die moeite heeft met een machine die beslissingen neemt (ik moet er niet aan denken). Verder ben ik het ook niet echt eens met de praktijken van Beverly in die aflevering bijvoorbeeld dat Worf verlamd is, ze wil em geen kans geven op volledig herstel terwijl ze toch weet hoe Klingons zijn..
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

een mooie vrouw die zo slim is .. kan eigenlijk niet... ik zie dr. crusher eigenlijk meer als een mislukte moeder.. te emotioneel en echt een dom blondje die dure taal uitslaat... die ze zogenaamd begrijpt..

kan je beter een mens neerzetten.. en dat is wat Dr. Pulaski is.. een mens..
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Eigenlijk zou ik al niet op Crusher moeten stemmen omdat ze zoiets voort heeft gebracht dat Wesley heet.

En toch stem ik op Beverly :)
Laatst gewijzigd door Section31 op 16 jun 2002, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik kon Pulaski niet uitstaan. Ze was een mislukte Bones kloon, deed klote tegen Data zonder reden en had iedereen weleens gered.

Hoe irritanter Pulaski werd (ook voor de kijker) hoe beter de andere personages over haar begonnen te spreken. Het zogenaamde Pulaski-effect (gebeurd nu nog steeds in Trek) Bah! Dat is ZO goedkoop, ZO nep.

Ik was blij toen Bev haar plek als CMO weer terugnam.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ik vond dat ze helemaal niet "klote" tegen Data was...ze moest effe wennen in het begin aan een machine, maar na Unnatural Selection kon ze goed met Data opschieten. Pulaski kwam erg voor de mede mens op zoals in "Pen Pals" en ze "loog" min of meer ook tegen Picard toen Worf een kinderziekte had, dat zou die lieve Crusher nooit doen! Liegen tegen Picard? foei dat kan toch niet!
Pulaski was 1 van de weinige die tegen Picard in durfde te gaan. Pulaski liet meer karakter zien in 1 seizoen, dan Crusher in 6. >:)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr. Pulaski schreef:Ik vond dat ze helemaal niet "klote" tegen Data was...ze moest effe wennen in het begin aan een machine
Data is niet zomaar een machine maar een kunstmatige LEVENSVORM. Als dokter had ze dat moeten weten en hem met respect moeten behandelen.
Dr. Pulaski schreef:maar na Unnatural Selection kon ze goed met Data opschieten. Pulaski kwam erg voor de mede mens op zoals in "Pen Pals" en ze "loog" min of meer ook tegen Picard toen Worf een kinderziekte had, dat zou die lieve Crusher nooit doen!
Kun jij niet met zekerheid zeggen.
Dr. Pulaski schreef:Pulaski was 1 van de weinige die tegen Picard in durfde te gaan.
Andere personages gingen ook weleens tegen Picard in.Wat voorbeeldjes:
De crew vertrouwde het hele zaakje niet in "Allegiance" met kloon Picard, Crusher ging tegen Picard in, in "I, Borg", de crew stuurde Picard op vakantie in "Captain's Holiday"
Dr. Pulaski schreef: Pulaski liet meer karakter zien in 1 seizoen, dan Crusher in 6. >:)
Pulaski's karakter was niet eens origineel. :roll:
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ze had tenminste karakter!
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Niemand ging zo in tegen Picard als Pulaski...en Data...ja het blijft een machine hoor! Ik zie nauwelijks verschil tussen een gewone pc en Data, behalve dan dat hij er menselijker uitzag! Misschien weet je nog dat ook Riker moeite had met Data om hem te accepteren, dat heeft Riker zelf gezegd in (volgens mij) Encounter At Farpoint! Tussen Data en Pulaski werd het later ook stukken beter, vooral te merken in Peak Performance.
Gebruikersavatar
Alpha
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:33
Locatie: Deep space zero

Bericht door Alpha »

He dudes.
Crusher kan onmoglijk beter zijn dan Pulaski.
Onthoud 1 ding: Het is de moeder van Wesley!!!!!!!!!!!!!
En de mening over Wesley van de gemiddelde forumgebruiker mag duidelijk zijn :shoot:
Gebruikersavatar
Alpha
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:33
Locatie: Deep space zero

Bericht door Alpha »

Zo, dat is gezegd.
Gebruikersavatar
Stadi
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 766
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:42
Locatie: Vvardenfell

Bericht door Stadi »

K.. ik zal mijn mening van Wesley hier buiten houden.. want dat is dus niet de mening van de gemiddelde forumgebruiker.. Maar toch moet ik ff wat zeggen..
Je ziet Crusher toch niet alleen als de moeder van wesley.. Ze heeft een heel eigen rol.. Dat je nou Keiko ziet als vrouw van Obrien k.. Maar dat komt omdat ze verder niets toevoegd aan t verhaal..
Wat me echt heel erg verraste was dat niet iedereen pulaski verschrikkelijk vind hier.. Ik kan me echt niet voorstellen dat zo'n overdreven karakter leuk is.. Zo'n beetje expres dwars liggen doen, leuk over proberen te komen.. Nou :r moet ik ervan. ;)
Ik was echt heel blij toen Crusher weer terug kwam..
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Als iemand niet leuk probeerde over te komen dan was ik dat wel! :-D
En ik lag niet expres dwars, die hele bemanning kon er gewoon niks van!
Gebruikersavatar
Aragorn
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jun 2002, 08:19
Locatie: Houten

Bericht door Aragorn »

Ik heb ook op Crusher gestemd. Zij toonde tenminste nog emoties. Pulaski leek af en toe zelf wel een androide.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Ik heb voor Crusher gekozen. Pulaski ziet Data slechts als een machine en er was een eps wwarin Picard zelfs bewezen had dat Data meer is dan een machine.

Daarbij heb ik niets tegen Wesly (en ik ben niet de enige).
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Pulaski ziet Data slechts als een machine en er was een eps wwarin Picard zelfs bewezen had dat Data meer is dan een machine.
Ja Dat was The Measure Of A Man, in seizoen 2 het seizoen van Pulaski. Ze was toen al weer gewend aan Data.
Gebruikersavatar
4of8
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 578
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:17
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door 4of8 »


Pulaski had vroeger een keer een rol in ST:TOS.
Weet niet welke aflevering dat was, maar het viel me gewoon op.

Ik herkende haar eerst aan de stem, later ook aan het uiterlijk...
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Is There No Truth In Beauty? en Return To Tomorrow..in beiden speelde ze ook een doctor (Dr. Ann Mulhall en Dr. Miranda Jones) *D
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr. Pulaski schreef:Ze had tenminste karakter!
A. Was niet origineel.
B. De andere TNG personages of Dr. Crushe zelf had zeker geen karakter?
Dr. Pulaski schreef:Niemand ging zo in tegen Picard als Pulaski...
Zoals Stadi al zei, Dr. Pulaski lag alleen dwars puur om dwars te liggen. De andere personages hadden tenminste goede redenen om tegen Picard in te gaan als dat noodzakelijk was.
Dr. Pulaski schreef:en Data...ja het blijft een machine hoor! Ik zie nauwelijks verschil tussen een gewone pc en Data, behalve dan dat hij er menselijker uitzag!
Hier is maar 1 antwoord op mogelijk: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Dr. Pulaski schreef:Misschien weet je nog dat ook Riker moeite had met Data om hem te accepteren, dat heeft Riker zelf gezegd in (volgens mij) Encounter At Farpoint!
Riker behandelde Data tenminste wel als een persoon, Pulaski verschillende keren alsof hij niet eens bestond! Terwijl ze een arts is, dus respect voor alle levensvormen. Data had zich al bewezen in dat eerste seizoen, Pulaski kwam er toen pas bij en meteen grote bek.

En wat dan nog veel erger is, was de manier hoe de schrijvers daarmee omgingen. Een slecht geschreven personage is 1 ding, een situatie waarin alle andere personages zeggen hoe bij het verkeerde eind de kijkers het hebben door te geloven wat ze zien en maar vlug van gedachten moeten veranderen omdat zij het zeggen is veel erger. NIETS is erger dan dat en dat gebeurde met Pulaski. Iedereen, verdomme iedereen zowat, zelfs gastpersonages wisten wel te vertellen hoe ontzettend goed Pulaski wel niet was, iedereen kende wel een familielid, vriend of kennis die wel ooit geheeld was door Pulaski, of op zijn minst Pulaski's absolute briljante medische theorieën had gelezen. Als ze nog een seizoen had meegespeeld dan was er nog een heiligverklaring geweest. :roll:

En dit liep gelijkwaardig aan de alsmaar verhogende irritatiefactor van het personage zelf.

Dat ze niet populair was, blijkt wel uit het feit dat ze bij het 3e seizoen opgerot was (zonder vermelding!) en Crusher weer terug was. BOOYAH! :lol:

Alpha schreef:He dudes.
Crusher kan onmoglijk beter zijn dan Pulaski.
Onthoud 1 ding: Het is de moeder van Wesley!!!!!!!!!!!!!
Biologielesje voor Alpha, de vader speelt ook een heel belangrijke rol in de verwekking van een kind en aangezien Wesley nogal op zijn vader leek...
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Dat ze niet populair was, blijkt wel uit het feit dat ze bij het 3e seizoen opgerot was (zonder vermelding!) en Crusher weer terug was. BOOYAH!
Pulaski was opgerot omdat ze een baan aangeboden kreeg bij L.A. Law en daar meteen op in ging...en ja het schijnt dat Muldaur niet erg geliefd was bij de andere acteurs...Muldaur heeft een paar maanden geleden weer eens een interview gegeven ze zei daarin "die mensen waren alleen bezig met zichzelf" Ik weet natuurlijk niet of dat waar is of niet... Muldaur heeft idd nooit meer een cameo appearance gemaakt, dat heeft meer met Muldaur zelf te maken dan met de acteurs...ze heeft al meer dan 10 jaar (!) een rust pauze ingelast! Ze was ook goed bevriend met Roddenberry, na het overlijden van hem wilde ze nooit meer in Star Trek spelen..ze heeft in 1993 nog eens een Star Trek sea cruise met andere Star Trek acteurs zoals Majel Barret Roddenberry...maar ik weet niet wat dat precies voor cruise is...Ach ja ik moet toegeven Crusher was altijd mijn favoriet voordat ik het tweede seizoen zag...Rpomantische scenes kan ze wel erg goed spelen....

Om eerlijk te zijn zou het mij wel hilarisch hebben geleken als Pulaski en Picard de aflevering attached samen hadden gespeeld? Kun je het voorstellen? Pulaski en Picard die elkaars gedachten kunnen lezen? Dat zou een moord partij worden! :-D
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Waarom was Gates er Uberhaupt uit gegaan??
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Dr. Pulaski schreef: Pulaski liet meer karakter zien in 1 seizoen, dan Crusher in 6. >:)
grapjas...
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Gates McFadden werd als niet interessant beschouwd (sommige zeggen dat het komt omdat ze zwanger was, maar dat was pas later of dat ze zelf is opgestapt voor een filmcarriere, maar is niet waar) door de critici en makers van TNG. Men besloot om een nieuwe dokter toe te voegen die wat weg moest hebben van McCoy en wat meer karakter moest tonen...Gates werd dus ontslagen...Nadat Muldaur opstapte om naar L.A. Law te gaan werd ze gevraagd om terug te komen (en dat wilde ze maar al te graag naar haar mislukte film pogingen...)

P.S. ook nog effe een weetje: Pulaski stond nooit bij de begin credits omdat ze dit niet wilde....bij L.A. Law wilde ze dit ook al niet...bij beiden series stond ze vermeld als special guest star...weird
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

gates onslagen.. ga jij een end lekker fietsen.. zoek maar op.. nu zal je met bewijzen moeten komen(je bent toch een hij)
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Oke zal ik doen...ik heb het in ieder geval gelezen op andere forums (Trekweb) en in DVD reviews van seizoen 2...maar ik zal het proberen te vinden...
Gebruikersavatar
Gunhappy
Commander
Commander
Berichten: 1388
Lid geworden op: 13 jun 2002, 22:57
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Gunhappy »

Ik denk dat Sev Trek nog wel het beste mijn mening weergeeft. :D

Sev Trek #078

&

Sev Trek #147

:Y) >:) *D :o
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Ik heb Pulaski slechts 1 keer gezien, toen kwam ze redelijk irri over, dus ik heb maar voor Crusher gekozen, omdat ik die wel leuk vind spelen altijd
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

Ik kies ook voor Crusher... omdat zoals hier al ergens stond er een bepaalde link is met Picard.
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Crusher omdat ie er beter uitziet als Pulaski
Niet lullig bedoelt hoor! ;)
Gesloten