Vraagje over Deanna

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Vraagje over Deanna

Bericht door Kira1701 »

In Chain of Command staat Capt. Jellico erop dat Deanna een uniform draagt. Waarom blijft ze dat doen zelfs nadat Picard terug is?. Hij vond dat blijkbaar nooit belangrijk.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Misschien beviel het Troi wel.

Achter de schermen: Marina Sirtis wilde zelf het Starfleet uniform gaan dragen.
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Was ze soms jaloers op de anderen :-D :-D
Gebruikersavatar
SayDay
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jul 2003, 01:38

Bericht door SayDay »

En terecht. Ze is een Starfleet officier, die als het moet de brug over kan nemen. Dan mag je op z'n minst een uniform aan.
Met Seven en Neelix is het een ander verhaal. Dat zijn officieel geen officieren.
Gebruikersavatar
Bart V
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 dec 2002, 21:08
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Bart V »

Ik denk ook niet dat er ook maar iemand bezwaar heeft tegen 7 of 9 haar kleding :P
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Het lijkt me voor Jeri Ryan anders minder prettig.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

SayDay schreef:En terecht. Ze is een Starfleet officier, die als het moet de brug over kan nemen.
Uhm ja als counselor... We zagen wel hoe goed ze het deed in "Disaster". :roll:
SayDay schreef:Dan mag je op z'n minst een uniform aan.
Dat is waar.
SayDay schreef:Met Seven en Neelix is het een ander verhaal. Dat zijn officieel geen officieren.
Ze zijn niet eens Starfleet personeel. Maar dat waren de Maquis ook niet en die hadden wel uniformen aan.
Gebruikersavatar
Bart V
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 dec 2002, 21:08
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Bart V »

Jadzia schreef:Het lijkt me voor Jeri Ryan anders minder prettig.
In een intervieuw heeft ze ooit gezecht dat ze eerst wat aazelde toen ze het zag maar ze er uiteinderlijk weinig problemen mee had.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ik bedoelde eigenlijk dat zoiets niet lekker kan zitten.
Gebruikersavatar
AmigaFreak
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 jul 2003, 21:36
Contacteer:

Bericht door AmigaFreak »

Telkens als op de brug kwam vond ik ze toch altijd sexy.Ik denk daarom dat captain picart niks van zegt.
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Je bent er heel erg aan gewend dat Deanna geen uniform draagt dat het er ook ineens gek uit gaat zien als ze het wel draagt. Ze had ook een tijdje dat ze een blauwe jurk droeg, moest ook even wennen.
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Nalan »

Ik vond haar er beter uit zien in het uniform dan in het grijze pak wat ze ook vaak aan had.
en ik denk dat ze het heeft aangehouden om dat het makkelijk is, en het haar gewoon heel goed stond.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ja dat grijze pak hoort volgens mij beter bij die periode van TNG, toen ze nog jong was, nu ze wat rijper is is het volgens mij logischer dat ze een kostuum draagt.
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Het beste stond haar het rode pak. Het paste heel goed bij haar donkere haar, voordat ze haar haar lichter verfde.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Al bij al het blijft een knappe vrouw vind ik, ook met haar rimpeltjes 8-)
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ze droeg in die ep. toch het blauwe uniform? Om een of andere reden associeer ik dat toch altijd met medical staff.
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Nalan »

ze is een Conselor dus valt ze onder de medical staf
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ja logisch toch, bij command en bij security hoort ze nog veel minder. Maar ze heeft wel het privilege van altijd op de brug te mogen vertoeven, terwijl Crusher toch altijd in sickbay blijft.
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Nalan »

ja dat moet ze om dat ze dan kan voelen of de genen die hun oproepen niet liegen.
en als zij ergens in het schip zit dan is ze er niet op tijd.
(zo komt het bij mij over)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

no offense maar geloof je dat nu zelf, haar telepathisch gevoel zal toch geen invloed ondervinden van 600m meer of minder afstand zeker? Tenzij ze de persoon echt moet zien om telepatisch te kunnen werken.
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Vash schreef:Ze droeg in die ep. toch het blauwe uniform? Om een of andere reden associeer ik dat toch altijd met medical staff.
Zoals Nalan al zei, ze is counselor. Ze heeft een graad in psychologie, dus dat valt onder medisch. Maar volgens mij is blauw niet alleen medisch, die vriendin van picard (weet zo even haar naam niet, speelde piano) deed stellar cartography en zij droeg ook blauw.
Nebulaguy schreef:no offense maar geloof je dat nu zelf, haar telepathisch gevoel zal toch geen invloed ondervinden van 600m meer of minder afstand zeker? Tenzij ze de persoon echt moet zien om telepatisch te kunnen werken.
Voor zover ik het heb begrepen, moet ze in line of sight of in direct contact zijn. En het viewscreen was dan voldoende.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Alleen met een viewscreen heb je geen echt line of sight. Troi ziet de persoon in kwestie niet rechtstreeks maar over een mogelijk erg grote afstand. En line of sight was nooit een vereiste.

Troi's gaven waren ook nogal onderhevig aan wat de schrijvers op dat moment wilden. Maar ja.
Nalan schreef:Ik vond haar er beter uit zien in het uniform dan in het grijze pak wat ze ook vaak aan had.
en ik denk dat ze het heeft aangehouden om dat het makkelijk is, en het haar gewoon heel goed stond.
Starfleet uniform staat vrij goed bij de dames. Toen Seven het aan had in VOY "Relativity" zag ze er goed in uit. Stond veel beter dan die belachelijke catsuits.

Of Kira die nog lekkerder werd in Starfleet uniform tijdens DS9's Final Chapter. :9~
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Troi's gaven waren ook nogal onderhevig aan wat de schrijvers op dat moment wilden. Maar ja.
Echt consequent zijn ze bij bijna niemand, dacht ik.

Ok dat de catsuit van 7 eerder een publiekstrekker dan een echt nuttig gegeven is, ik kan daar best mee leven...

Maar nu je het zegt in Relativity droeg ze idd een uniform, bijna compleet vergeten.

Nu iets anders, lijkt Deanna sinds First Contact niet groter dan in de TNG - series? Dat is iets wat me wat opvalt, dat ze opeens een cm of 7-8 erbij kreeg, of is de rest allemaal gekrompen?
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Oh what a magic wonder zijn toch die hele hoge hakken :-D :-D
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Kira1701 schreef:Maar volgens mij is blauw niet alleen medisch, die vriendin van picard (weet zo even haar naam niet, speelde piano) deed stellar cartography en zij droeg ook blauw.
Klopt, het kan ook 'Sience' zijn, kijk maar naar Jadzia in DS9 :)
3rd RemataKlan schreef:Of Kira die nog lekkerder werd in Starfleet uniform tijdens DS9's Final Chapter. :9~
:yes: Zeker weten!
Nebulaguy schreef:Nu iets anders, lijkt Deanna sinds First Contact niet groter dan in de TNG - series? Dat is iets wat me wat opvalt, dat ze opeens een cm of 7-8 erbij kreeg, of is de rest allemaal gekrompen?
Hmm was me niet opgevallen, misschien heeft ze andere schoenen aan met dikkere zolen? Of misschien had ze haar haar anders...:)
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Ik d8 dat ze met close ups op een kist stond
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

haha of zo'n walkway zoals ze voor cyclops in X-men hebben gebruikt. Acteur is kleiner dan de rest, maar cyclops niet. Dus moest hij altijd over een verhoging lopen als hun voeten niet in beeld waren, verder droeg hij hoge zolen :-D
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Ik vroeg me af of jullie dit ook was opgemerkt:

In het eerste en tweede seizoen is Counselor Troi soms wel eens weg van de Enterprise naar verschillende dingen heen. En elke keer als zij weg is is er een aflevering over een verrader of een leugenaar ofzo. Ik bedoel, dan hebben ze haar expres tijdelijk van de Enterprise afgeschreven, omdat zij natuurlijk meteen zou doorhebben dat er iets mis is met die mensen. Dat viel me gewoon op, omdat de andere afleveringen daar niet over gaan :-D
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Deanna is ook niet altijd even telepathisch begaafd, soms weet ze het zelfs niet. Sommige rassen zijn ook immuun tegen telepathie en verweren zich. Het is geen exacte wetenschap, maar idd wat je zegt is wel opvallend. Moet ik eens opletten in het vervolg.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Ja ik zat weer een heleboel afleveringen van TNG te kijken omdat ik ziek was, en meestal als je ziek bent zie je altijd meer over films en series :-D :+ vandaar viel het mij op!!!
Gesloten