(5.25) The Inner Light

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gesloten

Wat vinden jullie van Inner Light?

Goed, want...
12
100%
Slecht, want...
0
Geen stemmen
Pff, doet me weinig
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

(5.25) The Inner Light

Bericht door Nebulaguy »

An unsophisticated alien probe assumes a relative position, holding steady with the U.S.S. Enterprise, and releases a nucleonic particle stream that penetrates the ship's shields. Focusing solely on Picard, the beam knocks him unconscious. When he wakes up, Picard finds himself in unfamiliar surroundings, being cared for by an attractive woman. The woman, Eline, tells him his name is "Kamin," and he is her husband of three years. She also tells him that he has been sick and must be experiencing a memory loss. Picard soon learns that he lives on the planet Kataan, where he works as a simple iron weaver. His confusion is compounded when he notices that Eline wears an exact replica of the alien probe as jewelry. She tells Picard he gave her the necklace as a gift.

On the Enterprise, the crew is unable to revive Picard. Realizing the particle emission that has attached itself to him may control his life, they are afraid to destroy the beam. Only a few moments have passed, but on Kataan, it is already five years later, and Picard is settling into his life. He comes up with a solution to the drought that is destroying the planet, but his advanced ideas are laughed at by leaders of the primitive society. However, his life is not without its pleasures. Picard kisses Eline, an act that causes his pulse to rise back on the Enterprise. Worf insists they must destroy the beam since their Captain is under attack.

They do so, and Picard's pulse drops dramatically. On Kataan, where seven more years have passed, he falls to the floor. Acting quickly, the crew restores the beam. Back on Kataan, another 12 years have passed, and Picard has two children. The drought continues to worsen, and Picard's teenage daughter, Meribor, realizes their planet is doomed. At the same time, Geordi and Data are able to chart the probe's radiation to Kataan, a planet that was destroyed in a supernova explosion over a thousand years ago.

On Kataan, the years continue to fly by. Picard continues his quest to get something done about the drought, but his suggestions fall on deaf ears. Later, Eline dies, as does Picard's best friend Batai, and his first grandchild is born.

The elapsed time on the Enterprise is still only a few minutes. However, Dr. Crusher becomes alarmed when she realizes that Picard's metabolic rates match those of an 80-year-old man. In fact, Picard is actually 85 years old on Kataan, where the drought has almost completely destroyed the planet. His children and grandchild convince the unwilling old man to accompany them to a missile launching — an event they are all very excited about. Picard doesn't understand the point, knowing the missile will do nothing to save the planet or its people. However, as the missile takes off, his family, with the help of Eline's spirit, explain to Picard that they are launching a probe into the future to find a person who will bring them immortality by telling others about their planet after it is destroyed. Picard realizes the missile is actually the probe that brought him to Kataan over 30 years ago. As this happens, he wakes up aboard the Enterprise and is amazed to learn he has only been unconscious for 25 minutes, in which time he lived a third of a lifetime.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze eps komt nu vrijdagavond om 19h45 op BBC II.
Laatst gewijzigd door Nebulaguy op 23 okt 2003, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: (5.25) The Inner Light

Bericht door Frank »

Nebulaguy schreef:Deze eps komt nu maandagavond om 19h45 op BBC II.
Ik denk dat deze aflevering gewoon aankomende vrijdag komt (24 oktober).
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ik vind dit een leuke aflevering omdat het een Picard aflevering is en verdieping geeft van zijn karakter. Het enige wat ik jammer vind is dat Picard lelijk en nep oud wordt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

dit is een van de tngeps die ik het vaakst gezien heb, als ik het niet vergeet ga ik kijken maandag (ik kijk dus niet maargoed)
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door TARAraboemdijee »

Dat melodietje uit deze aflevering, geweldig!
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Het was toch vrijdag, het einde was anders dan ik herinnerde?!? Weird.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Echt knappe gevoelige eps, waar mooi wordt omgesprongen met gevoelens, iets wat je soms wat mist in Trek. Heel mooi, hoe Patrick Stewart hier de eps op z'n schouders draagt. Een 9.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

1 van mijn favo eps, en ik heb hem dus weer gekeken op de bbc
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Echt een ep. die er bovenuit steekt van TNG......nog maar eens een bewijs wat een klasse-acteur, Patrick Stewart wel is. 8-)
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Nalan »

een van mijn favo eps,en wat ik ook mooi vond is dat hij als hij weer in de "normaale wereld is"dat hij zijn fluit krijgt die hij daar gebruikt heeft.
erg mooi gedaan
Gebruikersavatar
Neelix
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 nov 2003, 00:26
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Neelix »

Ik vind met deze eps net of hij veel langer duurt dan de 45 min die de andere afl duren, niet omdat het verveeld maar omdat het zo'n geweldig verhaal is.
Moeilijk te omschrijven misschien snappen jullie het wel. :{
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Idd, het is een eps die uitermate lang duurt voor je gevoel. Maar ze zit toch o-zo goed in elkaar.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

goede aflevering, zat goed in elkaar en ook echt geweldig hoe ze picard oud gemaakt hebben.

een toppertje! 8-)
Gebruikersavatar
Dr Soong
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jul 2003, 15:41
Locatie: Assen

Bericht door Dr Soong »

Geweldige aflevering.

Had het denk ik nog leuker gevonden als hij 2 afleveringen duurde, waarbij de tweede aflevering vooral stond in het teken van Picard die na 50 jaar afwezigheid weer Captain moet spelen, het lijkt me dat hij in de tussentijd wel het een ander vergeten is. (een tricorder..... wasda????)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Dr Soong schreef:Geweldige aflevering.

Had het denk ik nog leuker gevonden als hij 2 afleveringen duurde, waarbij de tweede aflevering vooral stond in het teken van Picard die na 50 jaar afwezigheid weer Captain moet spelen, het lijkt me dat hij in de tussentijd wel het een ander vergeten is. (een tricorder..... wasda????)
Die periode van 50 jaar duurde uiteindelijk maar 30 minuten, het leek alleen 50 jaar. Dus zoveel zal ie niet vergeten hebben.
Gebruikersavatar
Dr Soong
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jul 2003, 15:41
Locatie: Assen

Bericht door Dr Soong »

Die periode van 50 jaar duurde uiteindelijk maar 30 minuten, het leek alleen 50 jaar. Dus zoveel zal ie niet vergeten hebben.
Jawel, voor Picard duurde dat 50 jaar, crusher constateerde dat zijn hersens tig keer zo snel werkte dan normaal, ook kon je aan het eind zien dat hij echt moest nadenken over hoe het ook al weer werkte op een sterren schip. En in 50 jaar vergeet je een boel.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Dr Soong schreef:
Die periode van 50 jaar duurde uiteindelijk maar 30 minuten, het leek alleen 50 jaar. Dus zoveel zal ie niet vergeten hebben.
Jawel, voor Picard duurde dat 50 jaar, crusher constateerde dat zijn hersens tig keer zo snel werkte dan normaal, ook kon je aan het eind zien dat hij echt moest nadenken over hoe het ook al weer werkte op een sterren schip. En in 50 jaar vergeet je een boel.
Zo te zien moet ik die ep nog eens bekijken, ik herinner me niet meer dat ie zich terug moest aanpassen.
Gebruikersavatar
Jimbo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 679
Lid geworden op: 29 dec 2003, 01:54
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jimbo »

Nebulaguy schreef:
Dr Soong schreef:
Die periode van 50 jaar duurde uiteindelijk maar 30 minuten, het leek alleen 50 jaar. Dus zoveel zal ie niet vergeten hebben.
Jawel, voor Picard duurde dat 50 jaar, crusher constateerde dat zijn hersens tig keer zo snel werkte dan normaal, ook kon je aan het eind zien dat hij echt moest nadenken over hoe het ook al weer werkte op een sterren schip. En in 50 jaar vergeet je een boel.
Zo te zien moet ik die ep nog eens bekijken, ik herinner me niet meer dat ie zich terug moest aanpassen.
Net als hij weer wakker wordt kijkt hij een beetje verbaast om zich heen, en als dan naar zijn werkkamer loopt doet ie ook zo. Hij kijkt een beetje, voelt een beetje. maar verder wordt er niks meer over gezecht, daarom was het wel leuk geweest als ze daar een hele aflevering over zouden doen. 8-)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hij liep niet naar z'n werkkamer maar ging met met Crusher mee naar sickbay en daarna kwam Riker naar zijn hut toe en zegt ie dat het moeilijk is om zich weer aan te passen (Riker geeft hem de fluit)
Gesloten