Ik wist niet dat TNG prijzen gewonnen had

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
Drone01
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jan 2004, 04:26
Locatie: Zoetermeer

Ik wist niet dat TNG prijzen gewonnen had

Bericht door Drone01 »

Startrek The Next Generation premiered in 1987 as the no.1 show in syndication. The show's list of awards and honours include 16 Emmy awards, 46 Emmy nominations, the Peabody Award and the 1993 Hugo Award for Science Fiction Achievements. In 1994 Star Trek The Next Generation got nine additional Emmy Nominations, including Best Drama Series.


http://home.planet.nl/~ldejong/scifi/


Nu wel :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wist ik ook, iets dat andere trek na tng niet nog eens gedaan heeft. Wel prijzen gewonnen, maar nooit meer beste drama serie
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En dat is niet vreemd. Sci-fi wordt altijd genegeerd voor de 'echte' categorieën. TNG was uiteindelijk zo groot, zo populair dat het niet meer genegeerd kon worden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tjah, meest Sci-Fi is ook weer niet zo goed he, eigenlijk vind ik het ook niet helemaal terecht dat TNG die prijs gewonnen heeft. Het was een aardige serie maar zeker niet briljant, ook in haar eigen tijd niet. Maar idd, toen het zo 'groots' werd kon het niet meer genegeerd worden. Awards zijn nu eenmaal ook tvpolitiek he :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Maar verschillende science fiction series kunnen zich op dramatisch vlak meten met de beste.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Weet ik niet, ondanks wat veel mensen zeggen is Sci-Fi (en dan hebben we het echt over de ruimteseries, niet over dingen als buffy en angel e.d., dat is wat mij betreft geen Sci-Fi en vallen dus ook niet onder de zaken die ik nu noem) toch echt een redelijk beperkt genre. Daarbij is het vaak zo dat je niet echt kan zien of er ook daadwerkelijk goed geacteerd wordt en/of geschreven door dit beperkende 'format'. Das hetzelfde probleem waarom een comedy of soap geen emmy voor beste dramaserie zou vinden. Voor Sci-Fi als apart genre hebben we natuurlijk de Hugo Awards (btw, 3rd weet jij of voy die ooit gewonnen heeft en/of ent dit ooit gedaan heeft?).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dat je door het format/genre niet kunt zien of er goed geacteerd of gescheven wordt, vind ik onzin. Andere series hebben dan ook maar een beperkt format...

VOY is nooit genomineerd geweest voor een Hugo.
ENT's "A Night In Sickbay" is genomineerd geweest. :eek:

De Hugo wordt overigens door science fiction fans georganiseerd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Weet ik, maar wel al jaren en ik vind het betere genreprijzen dan de emmies die je hebt voor sitcoms en soaps enzo, juist doordat het mede ook door fans wordt bepaald (niet alleen toch?)
Gebruikersavatar
Chewie
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 03 nov 2003, 11:15
Locatie: Kashyyyk

Bericht door Chewie »

Kan iemand een lijstje geven met daarin de prijzen nader beschreven?

Btw... de link die naar die site verwijst, daar staan volgens mij wel een paar fouten in. Zo is TOS 'The Original StarTrek', dacht dat het stond voor The Original Series. Ook claimt de maker van de site dat Rick Berman hoofdverantwoordelijk was voor TNG vanaf het begin, volgens mij had Gene Roddenberry de leiding tot aan zijn dood, en dan nog was Rick Berman niet de big chief. Of niet?
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ik had er geen idee van dat TNG de prijs voor drama serie in de wacht heeft gesleept, maar ik kan me er best wel wat bij voorstellen. De interactie tussen de verschillende personages komt toch wel in de buurt van drama, neem nou een aflevering als attatched, dat is pure drama.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Dat wist ik nu wel..........ik vind het ook niet verwonderlijk.....TNG kon nu eenmaal steunen op een reeks sterke acteurs, daar waar in latere Trek-serie's een duidelijk gebrek aan is....... ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Alleen Patrick Stewart en Brent Spiner hadden voor TNG al serieus een naam opgebouwd en van die twee is alleen Patrick Stewart NA TNG nog echt succesvol geweest...ik weet niet waarmee je vergelijkt, maar ik kan een serie noemen waar meer bekendere acteurs in meespeelden die later ook nog succesvol zijn geweest...
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

captain crash schreef:ik weet niet waarmee je vergelijkt, maar ik kan een serie noemen waar meer bekendere acteurs in meespeelden die later ook nog succesvol zijn geweest...
een trek-serie...? :?
Gesloten