Unification - Romulan invasie van Vulcan WTF?

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Unification - Romulan invasie van Vulcan WTF?

Bericht door 3rd RemataKlan »

Kort geleden deze two parter gezien. Deel 1 vind ik een geweldige aflevering waarbij goed gebruik wordt gemaakt van recente gebeurtenissen zoals Gowron die zichzelf wilt distantiëren van de Federatie. Goede opbouw van de spanning, hoog tempo, tof spionage gevoel en de mogelijkheid dat Spock toch had overgelopen oid.

Maar toen kwam deel II en ik vond het zwaar tegenvallen. Riker's ondezoek kon me weinig boeien vooral nadat hij dat schip had opgeblazen en in die bar ging rondhangen.

Scenes tussen Picard en Spock waren saai. De scenes tussen Spock en Data daarentegen niet, gelukkig.

Het verhaal van deel II slaat helemaal nergens op.

Wat hoopten de Romulans in hemelsnaam te bereiken door met 3 kleine scheepjes, die samen iets meer dan 2000 soldaten aan boord hadden, Vulcan te veroveren? Zonder verdere ondersteuning of wat dan ook?
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Het was niet de bedoeling van de schepen om op oorlogspad te gaan. Dit zou pas van latere zorg zijn. Eerst zouden ze naar Vulcan gaan om daar zogenaamd vriendschap mee te sluiten om pas later de macht over te nemen (wanneer er ook meer schepen komen). En een slapende vijand valt goed te verslaan.

Maar verder wel een redelijke uitzending. Minder als de andere dubbel-afleveringen, maar nog steeds redelijk goed.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik moet deze ook maar een keer zien, in welk seizoen komt deze dan download ik em gelijk :P want tng is wel leuk
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tactical_Cube schreef:ik moet deze ook maar een keer zien, in welk seizoen komt deze dan download ik em gelijk :P want tng is wel leuk
Seizoen 5.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

AstroStart schreef:Het was niet de bedoeling van de schepen om op oorlogspad te gaan. Dit zou pas van latere zorg zijn.
Nee, ze zouden meteen de macht grijpen.
AstroStart schreef:Eerst zouden ze naar Vulcan gaan om daar zogenaamd vriendschap mee te sluiten om pas later de macht over te nemen (wanneer er ook meer schepen komen). En een slapende vijand valt goed te verslaan.
Waar haal je dit vandaan?
Er zaten tweeduizend Romulan troepen in de drie schepen, geen diplomaten en hun staf.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Seizoen 5.
thnx kga ze gelijk downloaden
Romulans zijn cool :P
Mar
Ensign
Ensign
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 nov 2003, 09:19

Bericht door Mar »

Zeiden ze niet dat het de bedoeling wsa om zich in te graven op vulcan en zo konden ze veel doden maken ofzo....

Maakt ook niet uit want dit slaat ook nergens op. Ze hebben, zoals je zei, verder geen ondsteuning en ik stel em toch zo voor dat 2000 sodlaatjes zo worden weggevaagd door een bescheiden aantal sterrenscheepjes.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Mar schreef:Zeiden ze niet dat het de bedoeling wsa om zich in te graven op vulcan en zo konden ze veel doden maken ofzo....

Maakt ook niet uit want dit slaat ook nergens op. Ze hebben, zoals je zei, verder geen ondsteuning en ik stel em toch zo voor dat 2000 sodlaatjes zo worden weggevaagd door een bescheiden aantal sterrenscheepjes.
Ja ze zouden zich ingraven.

Niet alleen starships maar ook de Starfleet en Vulcan troepen die al op Vulcan aanwezig zijn. Zullen er echt wel meer dan 2000 zijn.
Mar
Ensign
Ensign
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 nov 2003, 09:19

Bericht door Mar »

Ja dat snap ik, maar een of 2 schepen zijn toch al genoeg om 2000 om te brengen? Ze blijven gewoon in de ruimte hangen en schieten de meeste al af met hun fasers. Dat kan, het is al vaak voorgekomen dat de Enterprise iets met hun fasers op een planeet moest doen. Het lijkt me sterk dat de romulans wapens hebben die schepen in de ruimte kunnen neerhalen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dat zullen ze zeker niet hebben. Maar starships kunnen mogelijk weinig uitrichten als de troepen zich in de steden bevinden. Natuurlijk hebben de Vulcan strijdkrachten Starfleet niet eens nodig om die 2000 Romulan troepen de baas te zijn. 8-)
Moosse
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mar 2004, 23:52

Bericht door Moosse »

Dat waren toch drie vulcan-shepen? Als die bij Vulcan komen, kunnen ze wel die 2000 soldaten op belangrijke plekken neerstralen zonder dat het veel achterdocht opwekt (iig tot het te laat is).

Op die manier hebben ze waarschijnlijk belangrijke politieke centra in bezit en kunnen ze op die manier Vulcan 'gijzelen'.

Maar je hebt gelijk. Als je erover nadenkt, klinkt het vrij onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Moosse schreef:Dat waren toch drie vulcan-shepen? Als die bij Vulcan komen, kunnen ze wel die 2000 soldaten op belangrijke plekken neerstralen zonder dat het veel achterdocht opwekt (iig tot het te laat is).
Transporter beams worden meteen al opgepikt. En zo worden je 2000 troepen helemaal verspreidt waardoor ze nog makkelijk op te rollen zijn.

Trouwens het idee dat die drie schepen Vulcan zouden bereiken vind ik al absurd.

Een diplomatieke missie met drie schepen waar totaal 2000 personen aan boord zijn en de schepen zijn ook nog van Vulcan ipv Romulan ontwerp. Zoiets roept vragen op. En een inspect zal geeist worden.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nou ik zal de ep nu effe uitkijken maar tot nu toe (de eerste 60 minuten) vind ik hem nog aardig saai
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

jullie letten niet goed op he, eerst zouden die 3 vulcan schepen met romulans naar vulcan gaan en dan daar zich ingraven zoals jullie zeiden (ook al is dit mij ontgaan) maar jullie weten niet hoeveel gecloakte warbirds erbij waren, wij hebben er maar 1 gezien maar gezien de romulans zullen er wel meer zijn geweest, misschien wel 5 ofzo, dat weten we niet, dus dan zouden ze eerst zonder dat er weerstand zou komen (als hun plan goedging) die 2000 man neerstralen en mensen doden en dan zouden de warbirds decloaken en schieten en misschien waren het er erg veel, het was een goed idee van de romulans en zonder picard was het nog gelukt ook.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Met 2000 man en een aantal warbirds leg je geen federatie-wereld lam hoor.
Als het goed is had iedere federatie-wereld zijn eigen verdediging.

En zo'n verdediging zal niet enkel uit schepen of orbital stations(of whatever) bestaan, maar ook zeer zeker(lijkt me) uit een grote hoeveelheid grondtroepen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:jullie letten niet goed op he, eerst zouden die 3 vulcan schepen met romulans naar vulcan gaan en dan daar zich ingraven zoals jullie zeiden (ook al is dit mij ontgaan) maar jullie weten niet hoeveel gecloakte warbirds erbij waren, wij hebben er maar 1 gezien maar gezien de romulans zullen er wel meer zijn geweest, misschien wel 5 ofzo, dat weten we niet, dus dan zouden ze eerst zonder dat er weerstand zou komen (als hun plan goedging) die 2000 man neerstralen en mensen doden en dan zouden de warbirds decloaken en schieten en misschien waren het er erg veel, het was een goed idee van de romulans en zonder picard was het nog gelukt ook.
Het was nooit gelukt. Die 'Vulcan' schepen zouden onderschept zijn met de eis dat ze doorzocht mochten worden. Waarom zouden de Romulans met DRIE VULCAN schepen gevuld met TWEEDUIZEND Romulans een DIPLOMATIEKE missie naar Vulcan lanceren?

Als er veel gecloakte Warbirds zouden zijn, zouden die waarschijnlijk opgepikt worden.

Verder is het simpelweg dom om je zo diep in vijandelijke ruimte in te graven. Romulan troepen op Vulcan zouden afgesneden zijn van de rest. Ook zou Romulus een oorlog beginnen met de Federatie die het niet kan winnen.

En als Romulus die oorlog wilde waarom drukte het dan niet meteen door tijdens de Klingon Burgeroorlog?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Het verhaal wordt door die z.g. invasie helemaal om zeep geholpen.
Want kijk eens goed naar het nieuws op tv en je ziet hoeveel grondtroepen een locale oorlog kost. En dan een invasie met 2000 man om een complete planeet diep in de federatie ruimte te veroveren? Dat wordt een bloedbad. Versterkingen komen er nooit door. En de Romulans riskeren een totale oorlog met de federatie. Zo stom zijn ze echt niet. Conclusie: de schrijvers hebben met dit einde een best goed verhaal om zeep geholpen.
Mar
Ensign
Ensign
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 nov 2003, 09:19

Bericht door Mar »

En als je er echt over na gaat denken maakt het echt helemaal geen sense. Zoals 3rd RamataKlan al zei: Waarom moeten ze op zon manier een oorlog beginnen? Je kan toch ook in de neutral zone beginnen. Vanaf daar kunnen ze makkelijk bij de Klingon homeworld komen, een belangrijk lid van de federatie. Ze kunnen op die manier gewoon versterkingen blijven aanvoeren etc.

Want wat is er nu precies op vulcan? Ik weet de ligging van de planeten niet, maar uit geen van de afleveringen van TNG blijkt dat Vulcan van groot strategisch belang is of dat er iets vreselijks belangrijks is te vinden.

Idd slecht over nagedacht en dat is toch erg jammer.

En dan ook nog de vraag waarom het perse op vulcan schepen moest. De Romulans beschikken over cloak en kunnen denk ik vrij makkelijk met een aantal geloackte schepen bij vulcan komen en dan de troepen neerstralen. Maar daar heb ik verder weinig verstand van.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

mjah eigenlijk is het wel dom ja, maar met die vulcan schepen wouden ze er voor zorgen dat de vulcans niet ongerust waren denk ik zodat ze niet op hun hoede waren.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

het was ook meer bedoeld als soort van wraak op Vulcan. De Romulans wilden de Vulcans terugpakken.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Hoe? Door te sterven? :lol:
GPS schreef:Want kijk eens goed naar het nieuws op tv en je ziet hoeveel grondtroepen een locale oorlog kost. En dan een invasie met 2000 man om een complete planeet diep in de federatie ruimte te veroveren? Dat wordt een bloedbad. Versterkingen komen er nooit door.
Inderdaad. De tijd van grote legers op het slagveld is voorbij maar toch zijn er wat soldaten nodig om een land ter grootte van Irak te veroveren.
En we hebben dan ook nog te maken met de grootste, meest geavanceerde krijgsmacht ter wereld vs een armzalig legertje wat tien jaar geleden finaal de pan werd in gehakt, toen was het Iraakse leger het vierde grootste leger van de wereld. Ook moest de VS haar troepen in buurlanden stationeren, het is niet zo dat ze rechtstreeks van de VS zelf in Irak werden gedropt.

De Amerikaanse strijdkracht begon al heel snel door te stoten richting Bagdad maar dat had uiteindelijk wel tot gevolg dat de aanvoerslijnen lang waren en grotendeels onbeschermd waardoor toen ondersteunend militair personeel gedood of gevangen genomen werd.

De actie in Unification zou hetzelfde zijn als tijdens de Tweede Wereldoorlog paratroepen zo werden gedropt in Berlijn om Duitsland veroveren.
Mar schreef:Je kan toch ook in de neutral zone beginnen. Vanaf daar kunnen ze makkelijk bij de Klingon homeworld komen, een belangrijk lid van de federatie. Ze kunnen op die manier gewoon versterkingen blijven aanvoeren etc.
De Klingons zijn niet lid van de Federatie hoor. Maar je hebt groot gelijk dat de Romulans de omliggende ruimte zouden moeten veroveren voordat ze Vulcan zelf zouden kunnen aanvallen.
Mar schreef:Want wat is er nu precies op vulcan? Ik weet de ligging van de planeten niet, maar uit geen van de afleveringen van TNG blijkt dat Vulcan van groot strategisch belang is of dat er iets vreselijks belangrijks is te vinden.
Vulcan ligt wel redelijk dichtbij de Aarde, het is wel van strategisch belang maar dan als een vijandelijke macht de Federatie wilt veroveren. Maar in Unification leek het alsof de Romulans alleen maar geinteresseerd waren in Vulcan.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik zeg niet dat het een goede tactiek is, maar geef alleen de beweegreden. Ik probeer niks goed te praten ofzo.
Gesloten