Tasha Yar

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Tasha Yar

Bericht door Tactical_Cube »

ik vind Tasha een erg leuk karakter uit tng, en ik vind het jammer dat ze dood is maar in welke aflevering is dat eigenlijk want die wil ik wel eens zien.

en ik las net op startrek.com dit:
As explained to me by Guinan, a highly-perceptive El-Aurian and my close friend, a duplicate Tasha Yar in a parallel time-line re-entered this universe in 2344 via a time vortex, aboard the Ambassador-class U.S.S. Enterprise, NCC-1701- C. Unknown to outsiders, Yar was taken as a consort by a Romulan general aboard the ships that attacked and defeated that Enterprise without leaving a trace of it, and she gave birth a year later to his daughter, Sela. In 2349, when Sela was 4, she foiled her own mother's escape attempt and Tasha was killed again.

Die ep yesterdays enterprise vink erg leuk en als ik het goed begrijp is er dus een vervolg van?


En heeft dat bovenstaande te maken met Unification want die ene Romulan is tog dezelfde Actrice als Tasha Yar
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: Tasha Yar

Bericht door Frank »

Tactical_Cube schreef:ik vind Tasha een erg leuk karakter uit tng, en ik vind het jammer dat ze dood is maar in welke aflevering is dat eigenlijk want die wil ik wel eens zien.
Skin of Evil
Tactical_Cube schreef:Die ep yesterdays enterprise vink erg leuk en als ik het goed begrijp is er dus een vervolg van?
Yesterday's Enterprise laat een soort alternatieve tijdlijn zien waarin Tasha Yar nog wel in leeft.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

thnx voor die ep ik zoek em gelijk op, ja yesterdays enterprise laat een andere tijdlijn zien maar in dat stukje wat ik in mijn vorige post heb geplakt staat dus dat zij voor het schip de ent-c kapot ging zij door de romulans werd ontvoerd en dat ze nog een kind kreeg op romulus ofzoiets
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Tactical_Cube schreef:thnx voor die ep ik zoek em gelijk op, ja yesterdays enterprise laat een andere tijdlijn zien maar in dat stukje wat ik in mijn vorige post heb geplakt staat dus dat zij voor het schip de ent-c kapot ging zij door de romulans werd ontvoerd en dat ze nog een kind kreeg op romulus ofzoiets
yep en haar dochter is sela die in unification ook voor komt als baddie.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

martine schreef:
Tactical_Cube schreef:thnx voor die ep ik zoek em gelijk op, ja yesterdays enterprise laat een andere tijdlijn zien maar in dat stukje wat ik in mijn vorige post heb geplakt staat dus dat zij voor het schip de ent-c kapot ging zij door de romulans werd ontvoerd en dat ze nog een kind kreeg op romulus ofzoiets
yep en haar dochter is sela die in unification ook voor komt als baddie.
Sela komt nog in heel wat andere eps voor, ook in die ep waar LaForge ontvoerd wordt door de Romulans en een soort spion moet voorstellen.

Kortom Romulans in TNG is met Sela. :)
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Nebulaguy schreef:
Sela komt nog in heel wat andere eps voor, ook in die ep waar LaForge ontvoerd wordt door de Romulans en een soort spion moet voorstellen.

Kortom Romulans in TNG is met Sela. :)
welke eps. is dat?? Welk seizoen?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Mind's Eye, alleen een silhouet
Redemption
Unification
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

3rd RemataKlan schreef:The Mind's Eye, alleen een silhouet
Redemption
Unification
Bedankt 3rd RemataKlan
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

En natuurlijk als Yar weer in All Good Things...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja die aflevering is erg goed :-D die hebk op de time travel box staan kheb em al vaak gezien en hij blijft goed.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tactical_Cube schreef:ja die aflevering is erg goed :-D die hebk op de time travel box staan kheb em al vaak gezien en hij blijft goed.
Die Galaxy upgrade met 3 nacelles en dat superkanon is idd best wel kwijlen geblazen. :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

idd, heel mooi hoe dat ding zo door die Klingon schepen heen boort :-P
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ace of Spades schreef:idd, heel mooi hoe dat ding zo door die Klingon schepen heen boort :-P
Die Klingon schepen lijken nochtans razend goed op de Negh'Var uit DS9.

[zeurmode]Hoe kan dat nu, die schepen stammen uit een veel later tijdperk en toch zien we ze al in All Good things[/zeurmode]
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Nebulaguy schreef:
Ace of Spades schreef:idd, heel mooi hoe dat ding zo door die Klingon schepen heen boort :-P
Die Klingon schepen lijken nochtans razend goed op de Negh'Var uit DS9.

[zeurmode]Hoe kan dat nu, die schepen stammen uit een veel later tijdperk en toch zien we ze al in All Good things[/zeurmode]
ja, dat vind ik ook. daarom vind ik All good things ook 1 van de slechtste afleveringen van TNG. (NOT!) :-P :-P :-P
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Maar terug over Tasha Yar:

Waarom hield men haar voor 1 seizoen? Was er een bepaalde reden waarom zij uit TNG moest?
Mar
Ensign
Ensign
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 nov 2003, 09:19

Bericht door Mar »

Nebulaguy schreef:Maar terug over Tasha Yar:

Waarom hield men haar voor 1 seizoen? Was er een bepaalde reden waarom zij uit TNG moest?
Wel is bij de mogelijkheid stilgestaan dat ze zelf geen zin meer had?

Of ik had laatst hier gelezen dat ze uit de serie werd geschreven omdat ze niet veel toevoegde ofzo. Was ook de bedoeling bij Troi, maar dat werd op het laatst toch niet gedaan. Weet neit of hjet waar is.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Nebulaguy schreef:Waarom hield men haar voor 1 seizoen? Was er een bepaalde reden waarom zij uit TNG moest?
Simpel. Tasha Yar is het meest stomme, idiote karakter dat Star Trek ooit gehad heeft. Ik zat niet echt te rouwen dat ze dood ging. Niet lullig bedoeld hoor, maar TNG is veel beter af zonder haar.

Misschien ligt dat ook wel aan de acteer stijl van Denise. Ik vond haar ook niet echt goed acteren.

Nou ja, Tasha Yar is dood, en dat vind ik niet echt erg.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ze nam zelf ontslag omdat ze niet tevreden was met haar rol. Bovendien kwam ze later zelf met het voorstel van Sela.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

wel leuk, ik vond haar wel een leuk karakter eigenlijk (ook al heb ik nog maar 4/5 s1 eps met haat gezien) maar ik weet niet waarom maar kvind het wel jammer dat ze er uit is, wel grappig trouwens dat ze zelf met dat idee is gekomen en dat ze het ook nog deden.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Het mag wel ff gezegd worden dat Sela interessanter was dan Tasha Yar qua personage. Het ging haar gewoon veel beter af om de slechte te spelen.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Galenfuinion schreef:Ze nam zelf ontslag omdat ze niet tevreden was met haar rol. Bovendien kwam ze later zelf met het voorstel van Sela.

ja omdat ze er enorm spijt van had gekregen dat ze ontslag had genomen want tng was een kijkcijferkanon tegen haar verwachtingen in, tja.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ja, inderdaad. Na één seizoen zag het er niet erg rooskleurig uit voor TNG...maar toen kwamen de Borg :-P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Galenfuinion schreef:Ja, inderdaad. Na één seizoen zag het er niet erg rooskleurig uit voor TNG...maar toen kwamen de Borg :-P
TNG was van het begin af aan al een kijkcijferhit.

Crosby wilde meer screentime. Kreeg ze niet dus stapte ze op om een filmcarriere te beginnen, nou we weten hoe dat is uitgepakt. Vervolgens heeft ze zich telkens proberen terug te plaatsen in Trek.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Hier staat ook nog wat Tasha info: http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?t=6189


t2h.: beetje onoverzichtelijk 2 topic met dezelfde titel.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

wist niet eens dat die er was.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

3rd RemataKlan schreef:
Galenfuinion schreef:Ja, inderdaad. Na één seizoen zag het er niet erg rooskleurig uit voor TNG...maar toen kwamen de Borg :-P
TNG was van het begin af aan al een kijkcijferhit.

Crosby wilde meer screentime. Kreeg ze niet dus stapte ze op om een filmcarriere te beginnen, nou we weten hoe dat is uitgepakt. Vervolgens heeft ze zich telkens proberen terug te plaatsen in Trek.
dat bedoelde ik ook, was alleen te lui om dat er nog na te typen. was eigenlijk de screentime en dat ze verwachte dat tng niet al te veel kijkers zou krijgen. meteen de eerste ep. was geloof ik goed voor 20 miljoen amerikanen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

das best wel veel :P, nou ja dom van haar dus
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

In de eerste seizoenen liep TNG niet zoals het vanaf seizoen 3 zou worden(vanaf toen werd het ook pas echt leuk).
Gebruikersavatar
Locutus66
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 jul 2002, 14:00
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Locutus66 »

Denise is wel de echte "spijtoptant" van ST. Ook vind ik het best wel zielig hoe ze met haar documentaires ook nog wat uit de ST-ruif probeert mee te pikken. Maar ja, wie probeert dat niet ....... ;-(
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik heb net een stukje gezien van skin of evil, saaie ep en ik kijk hem dan dus ook niet verder, een zinloze domme dood van tasha yar maar jah we moeten het er mee doen.

En ik snap wel dat ze terug zou willen :P ook al is het voor kleine rolletjes en die docus ze is gewoon dom geweest
Gesloten