Klingon Civil War

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Klingon Civil War

Bericht door 3rd RemataKlan »

De Klingon burgeroorlog die plaatsvond in "Redemption, part I&II" na een opbouw die terugging naar "Sins of the Father" uit seizoen 2.

Toch jammer dat TNG geen mini-arc had gemaakt van de oorlog zelf. Drie of vier afleveringen. Of alleen maar "Redemption, part II" fatsoenlijk maken met een betere rol voor Worf.

Het hele gebeuren had grootschaliger kunnen zijn.

In "Reunion" vertelde K'Ehlyr dat andere rijken ook betrokken zouden raken bij een Klingon oorlog

"Klingon wars seldom remain confined to the Empire. Sooner or later they'll drag in the neighboring star systems, then the Tholians, the Ferengi... the Federation won't be able to stay out of it for long."

Federatie inmenging zou tof zijn geweest. Nu irriteerde ik me enigszins aan de naieve houding van de Starfleet admirals die vasthielden aan de Prime Directive. Een overwinning van de Duras zussen zou het Klingon Rijk tot een vazalstaat van het Romulan Rijk maken. Wat de machtsbalans in het Kwadrant zou verstoren in het nadeel van de Federatie. Tenzij de Federatie op geheime wijze Gowron steunde in zijn strijd. Maar dat zagen we helaas niet.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Ik vraag me af wat Sectie 31 deed tijdens dat gedoe:-D
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Is een beetje een minpunt aan TNG dat belangrijke gebeurtenissen (Redemption, maar ook de Vulcan-Romulan dubbelep, ik mis de naam momenteel) werden samengevat in een dubbelep, terwijl men meer had kunnen doen daarmee.

Best of Both Worlds, Redemption en Unification (!) hadden alle 3 hun eigen arc kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Grisnakh
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 841
Lid geworden op: 05 sep 2004, 22:48
Locatie: Schagen

Bericht door Grisnakh »

Ik heb dat Romulaanse paard van troje nooit begrepen want zelfs als het lukte dan zouden ze gelijk in oorlog zijn met de Federatie
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Grisnakh schreef:Ik vraag me af wat Sectie 31 deed tijdens dat gedoe:-D
Ik vraag me eerder af of de Federatie meer deed dan simpelweg achterover leunen en hopen dat Gowron zal winnen. Ik heb grote moeite om te geloven dat de Federatie niet op heimelijke wijze Gowron heeft gesteund. Fleet Admiral Shanti zegt dat de oorlog een interne Klingon zaak is waardoor de Prime Directive van toepassing is. Maar ik hoop toch echt dat dit alleen maar het officiele beleid was.

Nebulaguy schreef:Is een beetje een minpunt aan TNG dat belangrijke gebeurtenissen (Redemption, maar ook de Vulcan-Romulan dubbelep, ik mis de naam momenteel) werden samengevat in een dubbelep, terwijl men meer had kunnen doen daarmee.

Best of Both Worlds, Redemption en Unification (!) hadden alle 3 hun eigen arc kunnen krijgen.
BOBW twijfel ik over maar Redemption en Unification heb je helemaal gelijk in.

En de Klingon oorlog had een opbouw waarin Worf een grote rol speelde. "Sins of the Father" waarin Worf achter het verraad van Duras komt maar moet zwijgen om een burgeroorlog te voorkomen. In "The Emissary" werd K'Ehlyr, een oude vlam van Worf, geintroduceerd en in "Reunion" ontdekt ze de waarheid ontrent Duras en wordt hierdoor gedood. Waarna Worf uit wraak Duras doodt. Waardoor Gowron als enige kandidaat overblijft.

"Redemption" is de grote finale. Deel I is hartstikke tof maar zoals met elke TNG twoparter laat deel II het afweten, en deze nog gruwelijk ook. Worf speelt geen rol van betekenis, Picard en Data mogen de dag redden door een blokkade in deep space op te zetten en de hele oorlog eindigt met een overwinning voor Gowron. Eventuele Federatie inmenging komt niet aan bod. En hetzelfde geldt voor andere rijken op de Romulans na.

De eerste twee of drie afleveringen hadden er aan besteed kunnen worden. Grootschaliger maken, de Federatie die zich erin gaat mengen op wat voor manier dan ook.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hou zou Picard gereageerd hebben wanneer hij erachter zou komen dat de Federatie in het geheim Gowron steunde of zelf het bevel kreeg om bv wapens of andere steun te leveren?

Zeer verontwaardigt dat de Prime Directive op zulke wijze wordt geschonden of toch inzien dat een Duras overwinning zeer nadelig zou zijn voor de Federatie en absoluut voorkomen dient te worden?
Gesloten