Welk karakter in TNG is het best ontwikkeld volgens jou?

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Welk TNG karakter is het best ontwikkeld in de serie?

Picard
7
17%
Riker
1
2%
Data
20
49%
Worf
11
27%
Troi
0
Geen stemmen
Beverly Crusher
1
2%
LaForge
0
Geen stemmen
Wesley Crusher
0
Geen stemmen
Pulaski
1
2%
Yar
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Assimilated
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 529
Lid geworden op: 25 jul 2004, 05:14

Bericht door Assimilated »

3rd RemataKlan schreef:Daarom vindt de Doc het uiteindelijk tof dat hij een hologram is en zichzelf als superieur ziet in vergelijking met mensen.
Not true.

Body and Soul: De dokter voelt zich heerlijk in het lichaam van Seven. Hij zou willen eten, nadat hij het heeft ervaren.

Author, Author: De doktor voelt zich anders en vind dat onprettig. De mobile emitter herinnert hem hieraan..

Als je het over Endgame hebt: Hij zegt trots dat hij over 40 jaar nog steeds dezelfde knappe hologram is. Maar dit is een toekomstbeeld van hem, dus telt het niet mee in de ontwikkeling..
Gebruikersavatar
-=porthos=-
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 359
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:49

Bericht door -=porthos=- »

De Doc is altijd met zichzelf bezig en leert niet van al die stomme fouten. De Doc staat gewoon stil.
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

het is een moeilijke keuze maar ik denk dat ik toch voor picard ga.
zowiezo een geweldige acteur!
Gebruikersavatar
trekkienr1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 337
Lid geworden op: 25 feb 2005, 10:40
Locatie: Castricum

Bericht door trekkienr1 »

Data natuurlijk.

Hij is het minst menselijk van de hele bemanning, maar doet uiteindelijk het meest menselijke wat je kunt doen. (je leven geven voor de rest van de bemanning) :yes:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

trekkienr1 schreef:Data natuurlijk.

Hij is het minst menselijk van de hele bemanning, maar doet uiteindelijk het meest menselijke wat je kunt doen. (je leven geven voor de rest van de bemanning) :yes:
Agreed :yes:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

trekkienr1 schreef:Data natuurlijk.

Hij is het minst menselijk van de hele bemanning, maar doet uiteindelijk het meest menselijke wat je kunt doen. (je leven geven voor de rest van de bemanning) :yes:
Maar dat gebeurde in een film en niet in de serie.
Gebruikersavatar
trekkienr1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 337
Lid geworden op: 25 feb 2005, 10:40
Locatie: Castricum

Bericht door trekkienr1 »

3rd RemataKlan schreef:
trekkienr1 schreef:Data natuurlijk.

Hij is het minst menselijk van de hele bemanning, maar doet uiteindelijk het meest menselijke wat je kunt doen. (je leven geven voor de rest van de bemanning) :yes:
Maar dat gebeurde in een film en niet in de serie.
Klopt als een bus, maar TNG en de laatste 4 films lopen zo in elkaar door, dat je kunt zeggen dat ze een geheel vormen. In ieder geval past dit beter in dit topic dan de doc van VOY (hoewel die inderdaad een gelijkenis vertoont aan Data)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik snap niet helemaal wat iedereen nu voor ontwikkeling ziet aan het karakter van data. Hij is een robot en alles wat hij meemaakt is een variatie op programmering (hetzelfde geldt voor de dokter in voyager btw) en dus geen karakterontwikkeling maar programma-ontwikkeling.

Zoals eerder al aangehaald is TNG niet de serie van de hele heftige karakterontwikkeling, maar er is wel ontwikkeling te zien in karakters. Zaken die ze eerder hebben meegemaakt hebben invloed op handelingen die ze in de toekomst uitvoeren (dit is dan ook het grote verschil met VOY en voor een deel met ENT). Voor welk karakter geldt dit het sterkste? Ik ben dan toch geneigd om Picard te zeggen en dan voornamelijk de ontwikkeling die hij mee maakt betreffende Borg. Ook Pulaski is een goed voorbeeld, ook al was ze er maar een seizoen, en ik vind persoonlijk Riker ook wel een aardig voorbeeld. Maar, Picard toch het meeste.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Data is als best ontwikkeld denk ik zo, in het begin echt nog gewoon een machine, maar op het eind en by Generations is dat wel veranderd
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Data is als best ontwikkeld denk ik zo, in het begin echt nog gewoon een machine, maar op het eind en by Generations is dat wel veranderd
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Thierry schreef:Data is als best ontwikkeld denk ik zo, in het begin echt nog gewoon een machine, maar op het eind en by Generations is dat wel veranderd
Op het einde is hij nog steeds een machine zonder emoties...in generations krijgt hij emoties dmv een chip maar hij blijft een machine die alle problemen via kansberekening benadert. Een mooi voorbeeld van wat ik hiermee bedoel kan je zien in de aflevering Data's Day. Data zelf is in die seizoen niet verandert, hij is een machine gebleven, zijn interactie met de omgeving is wél veranderd maar dat komt voornamelijk door die omgving zelf en niet door Data. Je kan in zijn geval dus niet spreken van [/b]karakter[/b] ontwikkeling (natuurlijk wel van 'ontwikkeling' maar daar ging dit topic niet over als ik het goed heb).
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Jah, of die ep waarin die ene vrouw wat met data wil hebben omdat ghaar vorige relatie fout ging, je kunt dan zien dat hij geen emoties heeft dan, maar hij kan toch veel beter omgaan met de crew dan eerst
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wat ik stel is dat hij niet beter met de crew kan omgaan maar dat de crew beter met hem kan omgaan. Ofwel dat het grootste gedeelte van die ontwikkeling niet bij hem zit maar bij de andere crewleden.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Jah, maar hij leert wel veel dingen.
Je hoort ook in Nemesis dat Riker zegt van: I saw Data on the Holodeck, trying to whistle.

Dat soort dingen leert ie dus wel
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik geloof niet dat je het punt begrijpt, kijk de ep Data's Day nog maar een keer en dan snap je misschien beter wat ik bedoel (vermoedelijk niet).
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Eerst School nog even uitleven ;)
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door extatix »

Geen Spot?
Gebruikersavatar
-=porthos=-
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 359
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:49

Bericht door -=porthos=- »

Is die kat überhaupt wel zindelijk? :P :P :P
Gebruikersavatar
trekkienr1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 337
Lid geworden op: 25 feb 2005, 10:40
Locatie: Castricum

Bericht door trekkienr1 »

captain crash schreef:Wat ik stel is dat hij niet beter met de crew kan omgaan maar dat de crew beter met hem kan omgaan. Ofwel dat het grootste gedeelte van die ontwikkeling niet bij hem zit maar bij de andere crewleden.
Ben ik niet met je eens, Data's grote doel in zijn 'leven' is het steeds meer menselijk worden. Dit houdt ook sociale contacten in. Een van de redenen dat de bemanning beter met Data kan opschieten is dat hij steeds meer hun respect wint. Ook nog even over je eerder post, Data en de doc zijn geen machines. machines verbeteren zich niet, Data wel. data heeft duidelijk een doel voor ogen (menselijker worden) en wil graag veel doen om dit te bereiken. Hij doet echter niet alles om dit te bereiken omdat hij een gevoel heeft van goed en kwaad. Hij weet dat wat de Borg doen in ST:FC slecht is. (en dan heb ik het niet over zijn reserveprogrammering uit ST:INS)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Als data's grote doel 'leven' is dan heeft zijn karakter zich in zeven jaar TNG helemaal niet ontwikkeld want hij leeft nog net zo erg niet als aan het begin van de serie.
Gebruikersavatar
trekkienr1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 337
Lid geworden op: 25 feb 2005, 10:40
Locatie: Castricum

Bericht door trekkienr1 »

Met leven bedoel ik niet leven in de biologische zin van het woord. En als je goed had gelezen had je kunnen weten dat er staat:
Data's grote doel in zijn 'leven' is het steeds meer menselijk worden.
In dat opzicht is zijn levensdoel geslaagd, want hij krijgt steeds meer een beeld van de mensen om zich heen en gebruikt dat in zijn eigen gedrag.
Gebruikersavatar
-=porthos=-
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 359
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:49

Bericht door -=porthos=- »

Vooral als je naar de films kijkt (met name nemesis) zie je dat Data ontwikkled is. Hij begrijpt en maakt (!) grapjes en hij heeft meer sociale vaardigeheden verworven.
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Ik heb gekozen voor Data. De opzet van de personage is niet uniek (vergelijking met Spock) maar als je hem in het eerste seisoen vergelijkt met bijvoorbeeld First Contact is er erg veel aan zijn persoonlijkheid veranderd.

Er is in de loop van TNG erg vaak gesleuteld aan zijn persoonlijkheid.
Dit karacter leende zich uitstekend om door ontwikkeld te worden.


Hoewel O'Brien ook vele ontwikkelingen heeft meegemaakt, heb ik niet voor hem gekozen omdat dit vooral door DS9 te danken is. Zelfde geld voor Worf.
Gebruikersavatar
trekkienr1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 337
Lid geworden op: 25 feb 2005, 10:40
Locatie: Castricum

Bericht door trekkienr1 »

-=porthos=- schreef:Vooral als je naar de films kijkt (met name nemesis) zie je dat Data ontwikkled is. Hij begrijpt en maakt (!) grapjes en hij heeft meer sociale vaardigeheden verworven.
that's it in a nutshell
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En we denken allemaal positief en een robot heeft een menselijke persoonlijkheid...ik weet alweer waarom ik niet met trekkies in discussie ging over karakters in TNG en VOY (specifiek de karakters van Data en de Dokter).
Gebruikersavatar
-=porthos=-
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 359
Lid geworden op: 03 mar 2005, 22:49

Bericht door -=porthos=- »

trekkienr1 schreef:
-=porthos=- schreef:Vooral als je naar de films kijkt (met name nemesis) zie je dat Data ontwikkled is. Hij begrijpt en maakt (!) grapjes en hij heeft meer sociale vaardigeheden verworven.
that's it in a nutshell
Thank you! *D
Plaats reactie