All Good Things

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:Ach kom op zeg. Picard wist niet alles wat er zou gaan gebeuren. Dus op één of andere manier werd de Enterprise-D niet vernietigd in de AGT tijdlijn.

En de Duras Zusters dan? Hun dood zorgt ook voor problemen met "Firstborn" uit seizoen 7.
In principe is die AGT tijdlijn een Q-Continuum versie. Die toekomst ligt dus ook niet vast. Hetgeen wat Picard heeft meegemaakt hoeft dus niet zo plaats te vinden. Je kunt dan eigenlijk ook zeggen dat ie Ent-D versie met die 3 warpnacelles gewoon een cool SFX shot opleverde voor die episode.

Wat de Duras zusters betreft, Ik zal Firstborn nog even opnieuw moeten zien.
Ik kan me niet alles meer voor de geest halen wat hun plaats is in het geheel waardoor hun dood in Generations een probleem zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

@Duras zusters: Door terug te gaan in de tijd heeft Alexander weer een andere tijdslijn veroorzaakt. Ik weet niet meer of hij terug reist naar de toekomst, of in het heden bleef. Hij zou in elk geval niet meer passen in de huidige tijdslijn(zoals Worf in "parallels").

@AGT-paradox: Als ik mij goed herinner zei Data dat, als ze snel waren, ze de INITIELE VORMING van de scheur nog konden waarnemen. In dit geval is het toch mogelijk dat ze eerst in de toekomst groeit voor ze zich gedraagt als "anti-tijd"? Dat zou natuurlijk meehebben dat de scheur zichtbaar wordt voor hun alter-ego's in het (toekomstig)verleden,en zo een andere toekomst begint. In dat geval denk ik dat dié alternatieve toekomst als een parallel mag worden beschouwd, en speelt ze niet meer mee in de toekomst die we in de aflevering dan zien. De vraag is dan wel waarom we niet oneindig veel Enterprises zien in de scheur zelf...
Misschien te doen met het feit dat er maar 3 waren die de scan deden met dezelfde configuratie? :cocktail:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

intron schreef:@Duras zusters: Door terug te gaan in de tijd heeft Alexander weer een andere tijdslijn veroorzaakt. Ik weet niet meer of hij terug reist naar de toekomst, of in het heden bleef. Hij zou in elk geval niet meer passen in de huidige tijdslijn(zoals Worf in "parallels").
In in welke zin is deze tijdlijn dusdanig veranderd waardoor de Duras zusters gingen samenwerken met Soran en vervolgens in het Veridian stelsel opgeblazen werden?

intron schreef:@AGT-paradox: Als ik mij goed herinner zei Data dat, als ze snel waren, ze de INITIELE VORMING van de scheur nog konden waarnemen. In dit geval is het toch mogelijk dat ze eerst in de toekomst groeit voor ze zich gedraagt als "anti-tijd"? Dat zou natuurlijk meehebben dat de scheur zichtbaar wordt voor hun alter-ego's in het (toekomstig)verleden,en zo een andere toekomst begint. In dat geval denk ik dat dié alternatieve toekomst als een parallel mag worden beschouwd, en speelt ze niet meer mee in de toekomst die we in de aflevering dan zien. De vraag is dan wel waarom we niet oneindig veel Enterprises zien in de scheur zelf...
Misschien te doen met het feit dat er maar 3 waren die de scan deden met dezelfde configuratie?
Leuke theorie over die tijdlijn, jammer voor je dat de aflevering het tegenspreekt.

Tijdens de Farpoint missie zag men het verschijnsel en moest naar de Neutral Zone toe gaan. Geen contact met Q. Alles zou daardoor anders zijn maar de hedendaagse tijd, 7 jaar later, was normaal. En Data had geen enkele herinnering dat 7 jaar eerder het schip naar de Neutral Zone ipv Farpoint moest gaan.
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

3rd RemataKlan schreef:In in welke zin is deze tijdlijn dusdanig veranderd waardoor de Duras zusters gingen samenwerken met Soran en vervolgens in het Veridian stelsel opgeblazen werden?
Ooit gehoord van het "butterfly-effect"? Er kan vanalles gebeurd zijn...
3rd RemataKlan schreef: Leuke theorie over die tijdlijn, jammer voor je dat de aflevering het tegenspreekt.

Tijdens de Farpoint missie zag men het verschijnsel en moest naar de Neutral Zone toe gaan. Geen contact met Q. Alles zou daardoor anders zijn maar de hedendaagse tijd, 7 jaar later, was normaal. En Data had geen enkele herinnering dat 7 jaar eerder het schip naar de Neutral Zone ipv Farpoint moest gaan.
Mh. Ik nam aan dat dàt Q's helpende hand was. Het door de tijd heen bewegen van Picard. Lijkt me logisch dat hij hierbij voorzichtig te werk ging
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

intron schreef:Ooit gehoord van het "butterfly-effect"? Er kan vanalles gebeurd zijn...
Jammer voor je dat Trek de tijdlijn altijd als vrij solide heeft neergezet. Geen (grote) veranderingen door kleine aanpassingen.
intron schreef:Mh. Ik nam aan dat dàt Q's helpende hand was. Het door de tijd heen bewegen van Picard. Lijkt me logisch dat hij hierbij voorzichtig te werk ging
Q's hulp was dat hij Picard's bewustzijn door al die tijdlijnen liet gaan.

Dat hele gedoe van "het was een alternatieve tijdlijn!" kwam pas NA Generations toen fans die middelmatigheid gingen verdedigen.
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

3rd RemataKlan schreef:Jammer voor je dat Trek de tijdlijn altijd als vrij solide heeft neergezet. Geen (grote) veranderingen door kleine aanpassingen.
Heb je daar een voorbeeld van dat dit uitsluitend bevestigt?
3rd RemataKlan schreef:Q's hulp was dat hij Picard's bewustzijn door al die tijdlijnen liet gaan.

Dat hele gedoe van "het was een alternatieve tijdlijn!" kwam pas NA Generations toen fans die middelmatigheid gingen verdedigen.
Bewustzijn of niet doet er toch niet toe? En is het belangrijk wannéér de fans het een of ander dachten? Het gaat hier toch om een zekere universaliteit. Indien men later kan bewijzen dat de aflevering niet kan kloppen, is het geen star trek meer... :ban:
Laatst gewijzigd door intron op 14 jun 2005, 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

intron schreef:Mh. Ik nam aan dat dàt Q's helpende hand was. Het door de tijd heen bewegen van Picard. Lijkt me logisch dat hij hierbij voorzichtig te werk ging
:lol: Q, voorzichtig :rofl:
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

Raynor's Revenge schreef::lol: Q, voorzichtig :rofl:
In één van de boeken zegt Q dat hij niet zomaar met tijd mag spelen. Het had hem in het verleden narigheid opgeleverd met zijn mede-entiteiten. Er wordt trouwens ook uitgelegd waarom Q zo begaan is met de mensheid. O-)

-EDIT-het was "Q-space" van een zekere G. Mills
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

intron schreef:Heb je daar een voorbeeld van dat dit uitsluitend bevestigt?
Elke tijdreisaflevering en -film van Trek.
intron schreef:Bewustzijn of niet doet er toch niet toe? En is het belangrijk wannéér de fans het een of ander dachten? Het gaat hier toch om een zekere universaliteit. Indien men later kan bewijzen dat de aflevering niet kan kloppen, is het geen star trek meer...
Tuurlijk doet het er wel toe.

AGT liet een interessante toekomst zien waarin grootschalige veranderingen hadden plaatsgevonden. Zeer interessant, helemaal wanneer daar langzaamaan naartoe gewerkt zou worden in de films en vervolgseries.

Meteen daarna komt Generations die dat allemaal reset door de Enterprise-D te vernietigen en de Duras zussen te doden. :r

En waarom?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:
intron schreef:Bewustzijn of niet doet er toch niet toe? En is het belangrijk wannéér de fans het een of ander dachten? Het gaat hier toch om een zekere universaliteit. Indien men later kan bewijzen dat de aflevering niet kan kloppen, is het geen star trek meer...
Tuurlijk doet het er wel toe.

AGT liet een interessante toekomst zien waarin grootschalige veranderingen hadden plaatsgevonden. Zeer interessant, helemaal wanneer daar langzaamaan naartoe gewerkt zou worden in de films en vervolgseries.

Meteen daarna komt Generations die dat allemaal reset door de Enterprise-D te vernietigen en de Duras zussen te doden. :r

En waarom?
3rd jij gaat er dus vanuit dat die toekomst met oa die fanboy Ent-D de werkelijke Star Trek toekomst zou moeten zijn?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

intron schreef:
Raynor's Revenge schreef::lol: Q, voorzichtig :rofl:
In één van de boeken zegt Q dat hij niet zomaar met tijd mag spelen. Het had hem in het verleden narigheid opgeleverd met zijn mede-entiteiten. Er wordt trouwens ook uitgelegd waarom Q zo begaan is met de mensheid. O-)

-EDIT-het was "Q-space" van een zekere G. Mills
de doorsnee st-kijker heeft geen idee wat er in de boeken staat, als zij al weten dat deze er zijn. Verder noem ik zoiets niet canon. Je zal toch echt moeten afgaan op wat je in de series ziet.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:3rd jij gaat er dus vanuit dat die toekomst met oa die fanboy Ent-D de werkelijke Star Trek toekomst zou moeten zijn?
Die fanboy upgrade zou natuurlijk nooit vertoond moeten worden maar de rest vind ik interessant. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:
EMH schreef:3rd jij gaat er dus vanuit dat die toekomst met oa die fanboy Ent-D de werkelijke Star Trek toekomst zou moeten zijn?
Die fanboy upgrade zou natuurlijk nooit vertoond moeten worden maar de rest vind ik interessant. :)
Voor een hele nieuwe serie zou het een leuk gegeven geweest zijn ja om naar die toekomst toe te schrijven.
Maar helaas kozen Beavis en Butthead voor een ander optie, die dit nu niet meer mogelijk maakt.
Je kunt blijven twisten of het goede of verkeerde keuze was.
Het is meer dat iedereen verschillende iedeeen heeft over een mogelijk verloop van de ST tijdlijn.
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

Dat vind ik juist zo interessant in Star Trek. Je kan een tijdsparadox hebben zoals in "yesterday's Enterprise", en je kan weer helemaal van voor af aan beginnen met geschiedenis te schrijven...

@boeken: hoewel de boeken moeten kloppen met het ST-universum, wordt er in de series idd weinig rekening mee gehouden.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:Voor een hele nieuwe serie zou het een leuk gegeven geweest zijn ja om naar die toekomst toe te schrijven.
Serie misschien een beetje te maar de TNG films hadden het kunnen doen.

DS9 sprak sowieso niets tegen en maakte van Worf de Federatie ambassadeur voor het Klingon Rijk. Komt hij een stap dichter in de buurt van zijn toekomst zoals besproken/te zien in "Firstborn" en "All Good Things".

AGT vertelde ons dat de Klingons het Romulan Rijk hadden veroverd. Die verovering had niet getoond hoeven worden maar bv de uiteenvalling van het Romulan Rijk had wel een aardig idee kunnen zijn voor een TNG film IMO.
EMH schreef:Je kunt blijven twisten of het goede of verkeerde keuze was.
Franchise heeft nu een pauze van onbepaalde tijd. Insurrection had een tegenvallende opbrengst en Nemesis was een flop.
EMH schreef:Het is meer dat iedereen verschillende iedeeen heeft over een mogelijk verloop van de ST tijdlijn.
Omdat de producers/schrijver een toekomstbeeld maken omdat vervolgens weer te negeren.

AGT had TNG/Trek's "Deconstruction of Fallen Stars" kunnen zijn.


intron schreef:Dat vind ik juist zo interessant in Star Trek. Je kan een tijdsparadox hebben zoals in "yesterday's Enterprise", en je kan weer helemaal van voor af aan beginnen met geschiedenis te schrijven...
Herschrijven zul je bedoelen.

En wat is er interessant om een tof toekomstbeeld te laten zien waarin grote veranderingen hebben plaatsgevonden omdat vervolgens te negeren en dan dezelfde saaie, herkauwde zooi voorschotelen?
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

Herschrijven zul je bedoelen.
daarmee dat ik schreef "van voor af aan".
En wat is er interessant om een tof toekomstbeeld te laten zien waarin grote veranderingen hebben plaatsgevonden omdat vervolgens te negeren en dan dezelfde saaie, herkauwde zooi voorschotelen?
Omdat dat grond is voor veel meer avonturen en in-depth personage ontdekkingen. En ik denk absoluut niet dat de films herkauwde zooi zijn. Integendeel...Of waar had je het over anders? :?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

itron schreef:Omdat dat grond is voor veel meer avonturen en in-depth personage ontdekkingen. En ik denk absoluut niet dat de films herkauwde zooi zijn. Integendeel...
Oh nee?

Generations, Insurrection en Nemesis hanteren hetzelfde format. First Contact wijkt nog iets af maar niet bijzonder veel.

Picard moet het direct opnemen tegen iemand die een wereld wilt vernietigen/onleefbaar maken met één of ander doomsday apparaat. En Picard moet altijd geholpen/gered worden.

Personage ontwikkeling is geen sprake. Wel personage achteruitgang.

AGT liet een toekomst zien waar grote veranderingen hadden plaatsgevonden.
De TNG films gaan over status quo handhaving en personage achteruitgang.

"in-depth personage ontdekkingen" zoals jij het noemt is absoluut geen sprake van.

Picard werd een Action Man met schijt aan gezond verstand en de regels.

Data krijgt een emotiechip die vervolgens met elke film minder invloed krijgt tot het punt dat het ding niet eens bestaan heeft! Insurrection Data is een TNG seizoen 3 Data en Nemesis Data lijkt meer op seizoen 1 Data. Hij wordt juist minder menselijk. :shake:

Worf is een clown. Alleen aanwezig voor flauwe komische momenten die ten koste gaan van het personage. Zijn geweldige ontwikkeling in DS9 wordt volledig genegeerd en zelfs gereset. :r

Riker, Troi, LaForge, en vooral Crusher doen amper mee en zijn niet veel meer dan window dressing.
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

How daar,
ik bedoelde dat er ruimte werd geschept voor karakter-ontwikkeling na AGT en voor Generations! En Piccard is ontwikkeld(veranderd), we zien emoties bij hem loskomen die hij in de serie al helemaal niet had(altijd streng, mislukking in sociaal leven). Hij is natuurlijk meer actie gericht geworden, omdat hij het hoofdpersonage is. Dat is ook een aanleiding geweest om zijn emoties uit te diepen. Kijk naar de scene in Generations als hij vertelt over zijn doodgebrand neefje, of hoe hij gek van woede en vooroordeel dingen begint te brullen in First Contact. Dat zijn echte emoties. Ik vind het ook jammer dat Data daar niet veel meer blijk van heeft gegeven, maar op een subtiele manier zie je die emoties wél. Spiner is een geweldige acteur, en de manier waarop hij dingen zegt is veel meer gevarieerd qua gezichtsmimiek dan in de series. Het moet niet altijd hetgene zijn wat op het eerste gezicht te zien is. Dat is voor de mensen die gewoon een film willen zien. Als je ze terug bekijkt merk je dat er een verschil is...
3rd RemataKlan schreef: Worf is een clown. Alleen aanwezig voor flauwe komische momenten die ten koste gaan van het personage. Zijn geweldige ontwikkeling in DS9 wordt volledig genegeerd en zelfs gereset. :r

Riker, Troi, LaForge, en vooral Crusher doen amper mee en zijn niet veel meer dan window dressing.
Er zijn altijd maar 2 hoofdpersonages in een film...De rest heeft pech als hun personage het verhaal niet voorthelpen. Wel jammer idd
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Intron, ik vind de verandering van het karakter van Picard die jij aangeeft helemaal niet positief. Eerst was het een man van principes, die sterk in zijn schoenen stond en dat is precies wat men van een Starfleet Captain verlangt of zou moeten verlangen. Jij meent dat hij tijdens de serie een mislukkeling in sociaal leven was. Dat zie ik er helemaal niet in. Hij had vrienden en vrouwen genoeg.
intron schreef:Kijk naar de scene in Generations als hij vertelt over zijn doodgebrand neefje, of hoe hij gek van woede en vooroordeel dingen begint te brullen in First Contact. Dat zijn echte emoties.
Dat zijn hele sterke emoties. Dat is wat anders dan echte emoties. Die heeft hij altijd al gehad.
(En dat gebrul heeft Picard sociaal niet sterker gemaakt ofzo.)
intron schreef:Er zijn altijd maar 2 hoofdpersonages in een film...De rest heeft pech als hun personage het verhaal niet voorthelpen.
Pech!? Het is buitengewoon SLECHT als andere personages er alleen maar bij staan voor het erbij staan. Dat is hopeloos oninteressant en helemaal niet nodig.
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

Wel, veranderingen zijn zowel positief als negatief. Ik wil maar zeggen dat ze er waren...
Picard was wel niet iemand die erg sociaal was hoor. Dat hij af en toe eens een vrouw aantrok per seizoen zegt niet zo veel vind ik...
Pech!? Het is buitengewoon SLECHT als andere personages er alleen maar bij staan voor het erbij staan. Dat is hopeloos oninteressant en helemaal niet nodig.
²nd that. In ST-films zijn we dat niet gewoon. Maar het is iets waar het geleidelijk aan naar toe is gegaan...En in 2/4 films werkt het, maar daarna vraag je je af wat er is gebeurd met tng :?
Dus in dat opzicht heb ik al van AGT genoten. Het liet ruimte vrij voor de verbeelding, the sky is the limit! :cocktail:
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

All good things is ongetwijfeld de beste aflevering van TNG :D
het cyniele van Picard, die tijdreizendingen, die Q, die Klingons en de Pasteur :P

en op het einde van de aflevering, die vind ik goed, dat kaartspel, de camera die uit de enterprise verdwijnt. Was beetje triestig maar tog fantastisch
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Vond dit nogal een rare EP ik hou niet van dat tijdreis gedoe veel te nep altijd. enige was wel dat John deLancie er in zat. :)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

is SF niet meestal nep?
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

SFi Nep :bigeek:

Komt spuit 11
Gebruikersavatar
james.t kirk
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2007, 09:09
Locatie: Mechelen

Bericht door james.t kirk »

dit is de beste aflevering van star trek TNG die ik ooit gezien heb
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

james.t kirk schreef:dit is de beste aflevering van star trek TNG die ik ooit gezien heb
Echt waar? :o Wie had dat nou gedacht
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ja man, m'n broek zakte af van die ep. :o
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

EMH schreef:Ja man, m'n broek zakte af van die ep. :o
Hoop wel, dat je 'm weer opgehesen hebt? :o
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

GPS schreef:
EMH schreef:Ja man, m'n broek zakte af van die ep. :o
Hoop wel, dat je 'm weer opgehesen hebt? :o
Ja toen ik omlazerde bij het lopen heb ik m maar weer opgehezen.
Plaats reactie