All Good Things

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

All Good Things

Bericht door !¿!Mats!¿! »

wat vind je van deze afleveringen?

ik vind dit de beste Star Trek afleveringen die ik ooit gezien heb. Picard die door de tijd reist, Enterprise D-Refit, Q. geweldige aflevering!!! 8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Re: All Good Things

Bericht door 3rd RemataKlan »

!¿!Mats!¿! schreef:wat vind je van deze afleveringen?

ik vind dit de beste Star Trek afleveringen die ik ooit gezien heb.
Heb je niet veel gezien...
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

waarom moet je altijd mij hebben?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Omdat je overduidelijk laat zien dat je weinig anders heb gezien dan ENT.
Je "keuze" in uur voor uur elke week is een voorbeeld. En daar om moet ie jou hebben.
Laatst gewijzigd door EMH op 03 feb 2005, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Mats heeft toch al meer gekeken dan Ent en Voy? Toch mats?
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ja ik heb alle series gezien behalve DS9 maar dat geloven ze schijbaar niet. en dat tijdreizen spreekt mij gewoon aan.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Hij is slim. Hij bewaart het beste om als laatste te bekijken! 8-)

On-topic: Stom einde
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ik heb nog veel te kijken inderdaad. 8-)

allemaal in de jaren zonder nieuwe Star Trek. 8-)
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

tjah, deze ep heb ik dus nog nooit gezien. Ik schaam me er diep om. Btje begin tng kijken, terwijl t op t eind pas echt tof wordt :P. Maar ik w8 rustig af met downloaden :P
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

!¿!Mats!¿! schreef:ik heb nog veel te kijken inderdaad. 8-)

allemaal in de jaren zonder nieuwe Star Trek. 8-)
wees blij;
wij hebben alles al gezien - en nu ent is gecancelled kunnen we weinig nieuws op statrek gebied meer tegemoet zien in de nabije toekomst - en dus gaan we ons afreageren op noobs - niet omdat we ons beter voelen, maar omdat we jarloers zijn op mensen die zo over een ontgonnen schat aan niet bekeken afleveren beschikken

;( ;( ;(
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

tjah, maak dan zelf maar de episodes:p Haal wat crew bij elkaar, bouw je kamer om, maak zelf een leuk schipje, en met een videocamera kan je vele wonderen doen. Wie weet stuur je ze ooit nog naar paramount:p
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

R2D2 schreef:
!¿!Mats!¿! schreef:ik heb nog veel te kijken inderdaad. 8-)

allemaal in de jaren zonder nieuwe Star Trek. 8-)
wees blij;
wij hebben alles al gezien - en nu ent is gecancelled kunnen we weinig nieuws op statrek gebied meer tegemoet zien in de nabije toekomst - en dus gaan we ons afreageren op noobs - niet omdat we ons beter voelen, maar omdat we jarloers zijn op mensen die zo over een ontgonnen schat aan niet bekeken afleveren beschikken

;( ;( ;(
Een prachtpost, want hij is gewoon waar.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Nebulaguy schreef:
R2D2 schreef:
!¿!Mats!¿! schreef:ik heb nog veel te kijken inderdaad. 8-)

allemaal in de jaren zonder nieuwe Star Trek. 8-)
wees blij;
wij hebben alles al gezien - en nu ent is gecancelled kunnen we weinig nieuws op statrek gebied meer tegemoet zien in de nabije toekomst - en dus gaan we ons afreageren op noobs - niet omdat we ons beter voelen, maar omdat we jarloers zijn op mensen die zo over een ontgonnen schat aan niet bekeken afleveren beschikken

;( ;( ;(
Een prachtpost, want hij is gewoon waar.
dan weten wij dat k weer.

Maar de aflevringen die ik heb gezien, waren gewoon goed.
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

tng is ook leuk, maar voyager is simpelweg de beste serie ever.. 8-)

en met noobs afzeiken is helemaal nix mis!
en voor degene die (net zoals ik) alles al hebben gezien, die moeten op een zaterdag (dit weekend carnaval = goed excuus!) gewoon 10 afleveringen achter mekaar kijken; wedden dat er een hoop details naar voren komen die je nog niet waren opgevallen?!?. *D
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Als je ze allemaal hebt gezien begin je toch gewoon van voren af aan? Zoals sponder zei, dan vallen er vast nieuwe dingen op...
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Re: All Good Things

Bericht door Rogueborg »

!¿!Mats!¿! schreef:wat vind je van deze afleveringen?

ik vind dit de beste Star Trek afleveringen die ik ooit gezien heb. Picard die door de tijd reist, Enterprise D-Refit, Q. geweldige aflevering!!! 8-)
Laat je niet gek maken hoor 8-)

Dit is een van de leukste afleveringen uit het star trek universum. Goed acteerwerk, leuk plot en een erg gave battle.
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

ik vondt het wel een leuke aflevering
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Gigantisch plot hole.

Het fenomeen is anti-tijd en wordt groter in het verleden. Dus waarom zag Picard het niet toen hij er met de Pasteur was? En LATER wel met de fanboy fanwank Enterprise?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef:Gigantisch plot hole.

Het fenomeen is anti-tijd en wordt groter in het verleden. Dus waarom zag Picard het niet toen hij er met de Pasteur was? En LATER wel met de fanboy fanwank Enterprise?
Misschien omdat dit een fantasyverhaal is?

Heel misschien kun je je fantasie is een keer gebruiken bij het zien van een aflevering die niet uit de DS9 reeks komt, dan worden de andere series een stuk leuker voor je.

En de reden waarom Picard het nog niet ziet, is het feit dat de ontploffende Pasteur de rift in de tijd maakt.
jonker1541
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 nov 2004, 18:47

Bericht door jonker1541 »

Ik ken alleen nog maar TNG. T/m seizoen zes heb ik nu wel drie keer gezien. Zeven net gekocht, maar ik ben pas bij disc 4, dus nog geen "all good things" :-)

En daarna heb ik DS9 en ENT nog om te kijken (ken ik allebei niet)

En dan kan ik ook altijd nog VOY kopen en kijken of ie op DVD mooier is dan op TV :-P

Goh wat fijn om een noob te zijn.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Misschien omdat dit een fantasyverhaal is?
Uhm nee, het was de toekomst, niet één of andere fantasy van Q. Q hielp Picard maar daar bleef het bij.
Rogueborg schreef: Heel misschien kun je je fantasie is een keer gebruiken bij het zien van een aflevering die niet uit de DS9 reeks komt, dan worden de andere series een stuk leuker voor je.
Bla bla bla.
Rogueborg schreef:En de reden waarom Picard het nog niet ziet, is het feit dat de ontploffende Pasteur de rift in de tijd maakt.
Het was ANTI-TIJD.

Toen Picard het verschijnsel in het verleden zag, had hij het nog niet gecreeërd. Dus hoe kon hij dan zien? Juist ja ANTI-TIJD.
Dus waarom zag hij het niet als een zeer klein verschijnsel toen hij er met de Pasteur kwam?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef: Bla bla bla.
3rd RemataKlan schreef:
Rogueborg schreef:En de reden waarom Picard het nog niet ziet, is het feit dat de ontploffende Pasteur de rift in de tijd maakt.
Het was ANTI-TIJD.

Toen Picard het verschijnsel in het verleden zag, had hij het nog niet gecreeërd. Dus hoe kon hij dan zien? Juist ja ANTI-TIJD.
Dus waarom zag hij het niet als een zeer klein verschijnsel toen hij er met de Pasteur kwam?
Daar zijn verschilende verklaringen voor. Een daarvan is dat doordat in dat tijdsframe er nog niks is gebeurd (geen ontploffing) en dat daardoor de antitijd er nog niet was (een soort tijdsparadox).
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dan zou het ook niet merkbaar moeten zijn in het verleden van dezelfde tijdlijn.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

3rd RemataKlan schreef:Gigantisch plot hole.

Het fenomeen is anti-tijd en wordt groter in het verleden. Dus waarom zag Picard het niet toen hij er met de Pasteur was? En LATER wel met de fanboy fanwank Enterprise?
gelukkig, was al bang dat t alleen mij was opgevallen :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Even filosoferen.
25 jaar in de toekomst veroorzaakt Picard dus een scheur in de ruimte-tijd continuum, waardoor er anti-tijd onstaat, die tegonovergesteld werkt aan normale tijd wat ook in de aflevering werd gezegd.
Dit veroorzaakt een effect dat terugreist in de tijd waardoor de anomalie in de geschiedenis op z'n grootst is en op het punt van oorsprong(toekomst) het kleinst.
Q laat Picard heen en weer reizen in de tijd, naar het punt van Enounter at Farpoint, het heden, en de toekomst vlak VOOR het moment waar, zonder dat hij het weet, de fatale tijdsscheur veroorzaakt.
Q laat hem bovendien nog een periode verder terug zien, het punt waarop leven op aarde ontstond wat door de anomalie in gevaar kwam.

Wat wel vreemd blijft is het waarom van de tijsscheur.
Maar het hele gebeuren is om te beginnen door het Q-Continuum opgezet om Picard een lesje te leren. Q heeft hem een handje geholpen.
Op het eind is namelijk Picard de enige die herinneringen heeft aan het hele gebeuren wat suggereerd dat het miscchien alleen maar voor hem daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Met Q weet je immers maar nooit.

Maar ja tijdreizen, je moet er niet over na denken, je krijgt er hoofdpijn van. De enige wijze les van Janeway.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

EMH schreef:Maar het hele gebeuren is om te beginnen door het Q-Continuum opgezet om Picard een lesje te leren.
Kijk, dit had helemaal niet zo hoeven te zijn maar Generations gooide roet in het eten. (En later Nemesis nog meer)
EMH schreef:Maar ja tijdreizen, je moet er niet over na denken, je krijgt er hoofdpijn van. De enige wijze les van Janeway.
Ik geloof dat Chief Miles O'Brien eerder met die les kwam aanzetten. Hoe dan ook, ik hecht meer waarde aan zijn mening dan die van Janeway. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

3rd RemataKlan schreef:
EMH schreef:Maar het hele gebeuren is om te beginnen door het Q-Continuum opgezet om Picard een lesje te leren.
Kijk, dit had helemaal niet zo hoeven te zijn maar Generations gooide roet in het eten. (En later Nemesis nog meer)
Ben ff de weg kwijt misschien. In wat voor opzicht heeft All Good Things... met Generations te maken.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Generations vernietigt de Enterprise-D en de Duras zusters worden gedood.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Maar dat heeft op zich niks met het gebeuren in All Good Things te maken.
Je doelt op het feit dat de Enterprise D niet vernietigd kan worden in Generations omdat er een toekomstige versie van Enterprise-D in AGT zit denk ik.
Dat maakt niet uit want die toekomst die je te zien krijgt is geen vastgestelde toekomst. Alleen Picard wist daar trouwens van en Data zei aan het eind van de aflevering ook dat de toekomst zich al anders aan het ontwikkelen was dan Picard hem meemaakte.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ach kom op zeg. Picard wist niet alles wat er zou gaan gebeuren. Dus op één of andere manier werd de Enterprise-D niet vernietigd in de AGT tijdlijn.

En de Duras Zusters dan? Hun dood zorgt ook voor problemen met "Firstborn" uit seizoen 7.
Plaats reactie