Bespreek Picards beslissingen: Clues

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bespreek Picards beslissingen: Clues

Bericht door Tactical_Cube »

Clues:
Picard maakt 2 keer de beslissing om hun geheugen te laten wissen, maar ook de tweede keer zou er iets gevonden kunnen worden waardoor ze gingen uitzoeken wat er gebeurd kon zijn, was het niet handig geweest voor Picard om een beveiligd log te maken en daarin te vertellen wat er gebeurt was en het niet verder uit te zoeken aan zichzelf zodat alleen hij en data er van af wisten.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En dan voor de rest van zijn leven afvragen wat er nu precies aan de hand was???

Verder hielden de Paxans de bemanning nauwlettend in de gaten.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ja daar dacht ik ook al aan, maar hij kan tegen zichzelf zeggen van:
  • We zijn de Palaxans (kweet zo effe niet precies wat hun naam is) tegengekomen, ze zijn een erg geisoleerd ras, en om onze vernieteging tegen te gaan heb ik een afspraak met ze gemaakt om onze korte termeins geheugen te veranderen. Het is al een keer fout gegaan maar ze hebben ons een tweede kans gegeven. Als we hier nog een keer komen is het waarschijnlijk dat we geen kans meer krijgen en vernietigd worden. Data weet er ook van
bijvoorbeeld zoiets dan weet hij genoeg en dat hij er niet meer heen moet en hij kan met data praten voor meer info
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik weet niet wat voor nut zoiets zou hebben.

Verder zou Picard alleen maar gaan twijfelen aan het bericht omdat er met zijn geheugen geknoeid is. Dat laatste is niet een fijne gedachte!
Nu weet hij van niets.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Nee oke, maar het einde word een beetje snel afgehandeld net zoals in year of hell bij voyager

opeens besluiten ze maar wat anders te doen.

Er is vast wel wat wat ze over het hoofd hebben gezien waardoor picard misschien weer gaat twijfelen (en dat bericht kan hij audio visueel maken en beveiligen met een code die alleen hij kent zodat hij weet dat het authentiek is)

Zo weet hij dat hij er niets meer aan moet doen.

En wat ik nog niet snap

die chrono meter, ze kunnen hem wel mooi zo instellen dat het lijkt alsof er maar 30 seconden voorbij gegaan zijn, maar hoe zit het met de rest van starfleet hun stardates en datums zouden dan niet overeen moeten komen met die van de enterprise omdat die meter bijgesteld is.

En opeens komen ze ook 2 dagen later bij hun bestemming aan...
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Wat stel je als prioriteit als kapitein?
Je nieuwsgierigheid en drang om alles te catalogeren bevredigen of je schip en bemanning veilig stellen, koste wat het kost?

Picard maakt hier ongetwijfeld de goeie keuze.........zoals een goeie kapitein betaamd..................btw. ik begrijp je verwarring wel na zoveel ep's met Janeway aan het commando........ ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Picard maakt hier ongetwijfeld de goeie keuze.........zoals een goeie kapitein betaamd..................btw. ik begrijp je verwarring wel na zoveel ep's met Janeway aan het commando........
......

Het kan dan wel belangrijk, maar Picard zegt zelf ook dat de mensen nieuwschierig zijn en dat een mysterie ervoor zorgt dat ze het uit gaan zoeken, wat als er nu nog iets over was dan zochten ze het weer uit. En dat brengt hun ook in gevaar en dan is het de onwetendheid van Picard die daarvoor zorgt
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

En door een boodschap te maken laat hij zeker geen aanwijzing achter? Riiight.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

als hij zichzelf genoeg informeert en alleen hem dan weet hij genoeg en hoeft hij niks te zoeken en is de crew veilig omdat hij kan beslissen daar niet heen te gaan omdat hij weet wat er dan zal gebeuren
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

die verwijzing is nu net wat die specie's niet willen.........
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

sonpas schreef:die verwijzing is nu net wat die specie's niet willen.........
Ding ding ding!
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Natuurlijk maakt hij de goede beslissing, anders gingen ze toch dood? (sorry, heel lang geleden dat ik clues gezien heb) Data heeft de integriteit om zich aan de order van Picard te houden dus waarom niet. Je moet idd grondig te werk gaan en alle clues uitwissen. Als je een bericht aan jezelf maakt werkt het toch niet, het brengt alleen problemen met zich mee.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

En opeens komen ze ook 2 dagen later bij hun bestemming aan...
Idd, dit zorgt toch ook voor twijfel? 2 dagen te laat? wat is er gebeurd.. Komen ze vanzelf weer bij dat wormhole terecht.

Dat Picard niet een geheim log bijhoud okay, maar je kunt wel de afspraak meken dat als Picard en consorten weer nattigheid voelen, Data het een en ander rechtzet, dit kan ook door niet te vertellen wat er gebeurd is. (een simpel, sorry Kapitein, u heeft mij om zeer goede redenen bevolen hier niet over te praten en we gaan ook niet terug, er staan levens op het spel. dit is volgens mij voldoende info)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

idd,

maar het vreemdste vind ik toch nog steeds dat van die tijd

ze zijn wel echt 2 dagen later maar de tijd staat op de tijd van 2 dagen geleden? :?

want anders hadden ze gemerkt dat ze 2 dagen weg waren in plaats van een paar seconden.
Gebruikersavatar
trekkienr1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 337
Lid geworden op: 25 feb 2005, 10:40
Locatie: Castricum

Bericht door trekkienr1 »

Ja, het enig wat ze hoeven te doen is de tijd controleren met het tijdsbaken van een starbase of zo, en ze komen erachter dat er is geknoeid met de klok. begint de hele handel weer van voren af aan
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Hoeft niet perse aangezien in Trek een wormhole ook een tijdverschuiving kan veroorzaken.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja maar dan zou de computer en of data dat gemerkt hebben en het verteld hebben.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ja maar dan zou de computer en of data dat gemerkt hebben en het verteld hebben.
Nee hoor.

Als zo'n wormhole twee dagen de toekomst in gaat, merkt niemand er iets van.
Gebruikersavatar
Klingon Kor
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 feb 2005, 14:31
Locatie: Nederland

Bericht door Klingon Kor »

Nee hoor.

Als zo'n wormhole twee dagen de toekomst in gaat, merkt niemand er iets van.
Tot ze een ander federatie schip tegenkomen, dan zullen ze gaan twijfelen (als ik het me goed herinner denken ze dat het een wormhole is wat ze tegen komen, maar ze denken toch niet dat ze er door gegaan zijn?)

Je zult één van die twee dagen maar jarig zijn of een date hebben met een erg lekkere en leuke man/vrouw, ben je niet echt blij dat je die dagen hebt overgeslagen...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nou ja, die verjaardag of date vindt toch plaats op het schip zelf.

En als ik het me goed herinner dachten ze wel dat ze door de wormhole waren gegaan, dat was de reden waarom ze bewusteloos waren geraakt.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 27 mar 2005, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trekkienr1
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 337
Lid geworden op: 25 feb 2005, 10:40
Locatie: Castricum

Bericht door trekkienr1 »

Wat ik eigenlijk bedoelde was: als ze erachter komen dat er iets mis is gaan ze het weer onderzoeken, komen ze achter het probleem, wordt de klok teruggezet etc. Dan zouden ze eindeloos door kunnen gaan. Dan zijn ze 10 jaar ouder terwijl de klok aangeeft dat er 2 dagen voorbij zijn.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Maar voor de bemanning is er niets mis wanneer Data met het idee komt dat de wormhole het schip twee dagen de toekomst heeft ingestuurd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

en daarom staat de computer niet gelijk met dat?

Als voyager in het aq komt zien ze toch ook dat het 1996 is

dus dan zouden hun moeten zien dat het 2 dagen later is in plaats van een aantal seconden
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:en daarom staat de computer niet gelijk met dat?

Als voyager in het aq komt zien ze toch ook dat het 1996 is

dus dan zouden hun moeten zien dat het 2 dagen later is in plaats van een aantal seconden
Ten eerste, waarom reageer je eigenlijk nog?
Tactical_Cube schreef:op elke beslissing kan je wel foute dingen bedenken, alles heeft een goede en een slechte kant.

Het gaat erom of die beslissing goed gemaakt is niet of je toevallig ook wel wat anders had kunnen doen.
Ten tweede, waarom zou de computer anders moeten staan? Het HELE schip zou de toekomst zijn ingegaan.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

jou laatste zin volg ik niet

maar de reden waarom ik zulke topics open is gewoon de beslissing bespreken had jij het zo gedaan of anders niet helemaal de beslissing onderuit gaan halen omdat die door een bepaalde captain is gemaakt
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:jou laatste zin volg ik niet
Waarom zou de Enterprise's computer een andere tijd moeten aangeven als het HELE schip de toekomst is ingegaan? De Enterprise computer loopt dan simpelweg achter op een Federatie tijdboei.
Tactical_Cube schreef:maar de reden waarom ik zulke topics open is gewoon de beslissing bespreken had jij het zo gedaan of anders niet helemaal de beslissing onderuit gaan halen omdat die door een bepaalde captain is gemaakt
Ach lul niet!

Elke belissing van Janeway vind jij supergoed en van Picard minder maar fatsoenlijk uitleg geven ho maar en wanneer mensen kritiek geven op de beslissing kom je aanzetten met achterlijke onzin dat mensen alleen zo doen vanwege het personage zelf.

Weet je wat, blijf die onzin maar lekker geloven, de rest van de mensen met een verstand weten gelukkig wel beter.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ten eerste: ik vind niet elke beslissing van Janeway goed,
Ten tweede: Picard maakt ook wel goede beslissingen maar bij de beslissingen die hij maakt zijn er echte alternatieven (paar keer dus)


Ik heb in mijn eerste post ook niet gezegd dat Picard een slechte beslissing had genomen ik zei
was het niet handig geweest .....
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

T A C T I C A L _ E R R O R

Bericht door 3rd RemataKlan »

Maar wanneer anderen duidelijke argumenten geven waarom Janeway's beslissing FOUT is en vervolgens BETERE alternatieven geven dan kom je met onderstaande uitspraak:

"Het gaat erom of die beslissing goed gemaakt is niet of je toevallig ook wel wat anders had kunnen doen.".

Die je nu finaal tegenspreekt.

Goed zo TC :thumbs:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

mjah zo bedoelde ik het niet

maar ach laat ook maar ik ga nu een spel spelen
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ik begrijp de heisa rond deze beslissing helemaal niet......

De wormhole was een aanvaarbare verklaring, zeker komende van Data, die niet in staat word geacht om te liegen.
Bovendien is het voor Data geen leugen maar een direct bevel van zijn captain.
Voor Picard is het al helemaal geen gegeven om meer van de species te weten te komen, maar is het enkel de menselijke nieuwsgierigheid die hen telkens weer de das omdoen............dus is zijn beslissing, vooral geen "Clues" achterlaten (wat overigens hun einde zou betekenen!) de enige juiste. :)
Plaats reactie