Battle bridge + schotelprobleem

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

Thierry schreef:Tja, maar je zou dan kunnen zeggen dat, aangezien de schotel niet meer aan de warpdrive vast zit, de schotel verder zou gaan op warp, en de warp drive uit warp gaat. Dan gaat schotel mooi aan stukjes
Dit is al niet mogelijk, omdat in de ruimte(ook bij lichtsnelheid) geen wrijving is. Het gaat wat te lang duren om uit te leggen waarom niet(referentie naar Steven Hawking etc). Dus ik neem aan dat de "warp shell" er enkel voor zorgt dat warp-snelheid gehaald wordt, en dat men hieruit kan terugvallen. Indien men een object er uit zou verwijderen, zou die op constante snelheid moeten blijven voortdrijven...

Ik neem aan dat bij "encounter@farpoint", men heeft berekend dat de schotel tijdig kon afremmen op impulsmotoren... :cocktail:
Of misschien is de "inertial dampeners"-technologie wat uitgebreider toegepast dan aangenomen.
Plaats reactie