StarTrek XI gepland voor 2008 onder J.J Abrams

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gesloten
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Och of hij het nu zelf doet of een van zijn close friends maakt niet zo heel veel uit (zie Alias, zie Lost). Ik ben wel benieuwd wat er van die budget roddel waar is. Als dat zo is moeten ze ook wel met een grote naam komen vrees ik.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Of ze gaan heel geavanceerde techniek gebruiken zodat het precies de echte kirk en spock lijken, maar eigenlijk gewoon 3d animaties zijn :P
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:lachhuil: :+

ik zie er nog steeds niet naar uit :+
brad pitt als kirk? :P
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Guess who? schreef:J.J. Abrams will likely not direct Star Trek XI

Klinkt ook hoopvol :{
Matt Damon
Zou best kunnen want hij schijnt iets anders te willen doen. Voorals nog is dit een gerucht maar dat is 99% over ST XI ook.

IGN reported this today:

February 13, 2007 - IGN has exclusively learned that J.J. Abrams is poised to direct The Dark Tower, based on the Stephen King literary series.

Sources advised us that an official announcement is forthcoming. We have been unable to determine whether Dark Tower will be a film project or a TV miniseries, although the latter is a more likely prospect given the complex nature of King's seven-book series. Given Abrams' success on the small screen -- and King's well known love for the Abrams-produced TV series Lost -- the tube seems a better fit for The Dark Tower.

Sources also added that Abrams is indeed only producing Star Trek XI. It was recently reported that Abrams would not direct Trek XI, as many had assumed, but would instead turn his attention to a secret Paramount project titled Cloverfield. Might Cloverfield be a codename for The Dark Tower? Or a completely separate project?

(Interestingly enough, Entertainment Weekly did an interview last year with King, Abrams and his Lost producing partner Damon Lindelof, who reportedly brought a rare first edition of The Gunslinger to the meeting.)

Often described as King's magnum opus, The Dark Tower, as Wikipedia reminds us, "tells the tale of lead character Roland Deschain's quest for the 'Dark Tower.' The Dark Tower is often described in the novels as a real structure, and also as a metaphor. Part of Roland's fictional quest lies in discovering the true nature of the Tower. The series incorporates themes from multiple genres, including fantasy fiction, science fantasy, horror, and western elements."

"In the story, Roland is the last living member of a knightly order known as gunslingers. The world he lives in is quite different from our own, yet it bears striking similarities to it. Politically organized along the lines of a feudal society, it shares technological and social characteristics with the American Old West, as well as bearing magical powers and the relics of a highly advanced, but long vanished, society. Roland's quest is to find the Dark Tower, a fabled building said to either be, or be located at, the nexus of all universes. Roland's world is said to have 'moved on,' and indeed it appears to be coming apart at the seams — mighty nations are being torn apart by war, entire cities and regions vanish from the face of the earth without a trace, time does not flow in an orderly fashion; even the sun sometimes rises in the north and sets in the east. As the series opens, Roland's motives, goals, and even his age are unclear, though later installments shed light on these mysteries."

This news about J.J. Abrams comes on the heels of Marvel's recent launch of the limited comic book series The Dark Tower: The Gunslinger Born
BRON http://movies.ign.com/articles/764/764210p1.html
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

En de zoektocht gaat verder naar een geschikte regisseur. Misschien Josh Whedon? Nu hij ontslagen is geworden door Joel Silver voor Wonder Woman heeft hij genoeg vrije tijd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah maar heeft nog wel een doorlopend contract en dat niet bij Paramount. Denk niet dat Paramount een deel van het budget wil opofferen om dat af te kopen.

Wat lees ik daar? Eindelijkj een Dark Tower film? Wow, nog iets om naar uit te kijken ;) :P
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

JJ Abrams regisseert The Dark Tower

Afbeelding

We kennen hem natuurlijk allemaal van Alias en Lost, maar het zit er dik in dat J.J. Abrams zich gaat voegen in de lange rij van personen die ooit een Stephen King-film regisseerde. De Dark Tower-serie is met maar liefst 7 delen behoorlijk uitgebreid. Wellicht dat Abrams (en King natuurlijk) hopen op een Lord of The Rings-achtig effect. Het zijn overigens goede tijden voor King-fans, ook Cell (Eli Roth) en The Mist (Frank Darabont) staan in de planning.

bron: Filmtotaal.nl
Dus geen J.J. Abrahms als regisseur voor Trek XI?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Kan er ook wel mee leven als ie een Dark Tower film gaat maken hoor ;)

Maar schijnbaar niet, zal wel een van z'n vriendjes worden.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

J.J. Abrams ook regie Star Trek XI

Afbeelding

Het is al even bekend dat Lost- en Alias-bedenker JJ. Abrams de elfde Star Trek film zal producen, maar nu is ook het gerucht bevestigd dat hij de regie op zich zal nemen

Star Trek XI wordt een prequel en zal zich richten op de ontmoeting tussen James T. Kirk en Mr. Spock in de StarFleet Academy en hun eerste ruimtemissie.

bron: Filmtotaal
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Yep, officieel bevestigd dat ie 'm gaat regisseren.

http://trekweb.com/articles/2007/02/23/ ... rams.shtml
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

heerlijk he die roddels ;)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Blij dat er eindelijk duidelijkheid is. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

een ruimteschip stort neer op een verlaten planeet, een stuk of 40 man overleven het.....
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

De setting vind ik alleen niet zo geweldig, ik had liever iets anders gezien. :)
Uss-Microsoft
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 mar 2005, 19:20

Bericht door Uss-Microsoft »

Leuk leuk allemaal,

Al met al, na de cyclus van tng en voy, zal het lang duren wil ik mezelf weer aanpassen aan een nieuwe crew.

Vooral tng, dat mis ik enorm, dat was een gewaardeerd team!!



Maar goed, patrick stewart is inmiddels ook al 67, ook hij is niet onsterfelijk.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik denk dat men niet eeuwig door kan gaan met de TNG crew/formule en zeker na Nemesis is er weinig aanleiding om er daadwerkelijk verder mee te gaan.

Men wil een nieuwe start maken, TNG past niet in dat plaatje en daar kan ik me eigenlijk best wel iets bij voorstellen.
Ik vraag me zelfs af of Abrams getekend zou hebben voor Trek XI in het geval het een voortborduursel zou worden op de TNG verhaallijn met TNG crew...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Iedere keer als ik hier meer over na ga denken, en dat doe ik als ik dit topic lees, word ik persoonlijk vrolijker bij het idee van deze film. Ik denk dat het heel goed is voor Star Trek om eens met nieuw bloed iets nieuws te doen. Ik denk dat wij als fans wat minder stug moeten zijn. Dit laatste is dan ook mijn enige bron van zorg. De fans, misschien is het nog wel te vroeg voor een nieuwe, modernere, start van Star Trek. Want, feitelijk is er na het begin van TNG niets meer gedaan aan upgrading van Trek. Er is alleen maar doorgegaan op dezelfde weg. En, met Nemesis mag duidelijk geworden zijn dat anno nu dat niet meer de stijl is die het grote publiek aanspreekt. Stel nu dat je met de nieuwe weg niet kan leven, er is zoveel oude Trek dat je opzich voor de rest van je leven genoeg kan hebben.

Ofwel, kraak dit eens niet vooraf af, geef het een kans en we kunnen altijd achteraf nog vinden dat het de verkeerde doorstart was. Feit is dat we Trek zoals het was hoe dan ook niet meer terug zullen zien. Netzo als met BSG en zelfs James Bond.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Goed gesproken Chrash, alhoewel na TNG was er toch met DS9 toch iets vernieuwend ingebracht? Het meer duistere aspect van het Star Trek wereldje te laten tonen? Of op welk opzicht bedoel je dan?

Verder ben ik het zeer met je eens dat er nieuw bloed nodig is om het weer op te doen leven
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ds9 mag vernieuwend genoemd worden in de zin dat het een andere setting had (geen ruimteschip) en later een doorlopend verhaal.

Ds9 is niet vernieuwend in de zin dat het in dezelfde stijl (decors zijn donkerder maar de basis is hetzelfde) in opgenomen als TNG. De scripts zijn ook van dezelfde traagheid als bij TNG. Als een ep DS9, TNG of VOY vergelijkt met bijvoorbeeld BSG zijn ze gewoon traag. Wat dat betreft was Ent de laatste incarnatie van trek op die manier. Ik denk niet dat een serie in die stijl en met die scripts heden ten dage nog een kans maakt op tv. Niet omdat mensen geen SF meer willen zien maar omdat men simpelweg gewend is geraakt naar een andere, vlottere, stijl te kijken. BSG zou in de oude stijl ook niet gewerkt hebben ;)
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Zo had ik het nog niet bekeken Chrash daarin heb je gelijk ja :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat gold trouwens ook toen TNG op tv kwam. Een serie geheel in de stijl zoals TOS was toen het op tv kwam had nooit het succes behaald wat de nieuwe serie wel deed.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik had het nog liever gezien dat ze met alleen nieuwe personages voor de dag zouden komen en niet het teruggrijpen naar Kirk & Spock.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik niet. Je moet oe dan ook een groot publiek aanspreken en dat doe je makkelijker door namen te gebruiken die je niet meer hoeft te promoten. Die gaat om de toekomst van Trek, niet om het verleden.

Daarbij is bijna iedereen er bij BSG ook over heen gestapt...en daar hadden ze zelfs het geslacht veranderd ;)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik denk niet dat Star Trek nog gepromoot dient te worden. Iedereen kent het.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ben het met crash eens met wat ze paar posts hierboven heeft gezegd, maar ik wil nog steeds geen kirk en spock, hoe vernieuwend het ook mag wezen, ik zou het dan wel gaan kijken maar zou me er waarschijnlijk gewoon aan ergereren.
Nieuw bloed is goed, maar bedenk dan ook gelijk nieuwe karakters.

Want op zich vind ik het niet erg dat ze oude karakters gebruiken, maar wat mij zo tegenspreekt aan dit hele idee is dat het zich in het verleden van trek afspeelt.
Niet eens zozeer het feit dat het Kirk en Spock zijn hoe kut ik dat ook mag vinden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je snapt het niet he. Star Trek in de verdere toekomst (na Voy) kan niet omdat de fans nu nog een bepaald beeld hebben van wat ze verwachten. Dus, geen vernieuwing. Karakters uit TNG, ds9 of voy gebruiken kan ook niet omdat de acteurs nog op een leeftijd zijn dat ze deze zelf kunnen spelen. Daarbij heb je het eerder aangehaalde probleem dan ook nog steeds. De enige manier, zonder helemaal af te wijken van wat mensen verwachten bij een Star Trek film, is dus karakters of een tijd gebruiken waar je nog nieuwe dingen kan doen. Sinds ent kan dat in het verdere verleden niet. Daarom is het opnieuw uitvinden van Kirk en Spock de best haalbare optie op dit moment. Laat ze dat dus goed doen en dan is er misschien ook ruimte voor nieuwere trek in de verdere toekomst.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

En waarom zou STXI zich niet in de toekomst, jaren na VOY afspelen ? Ze hebben dat met TNG na TOS toch ook succesvol gedaan. Kwestie van gewoon met 'n propere lei te starten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Master Vanhu Botie schreef:En waarom zou STXI zich niet in de toekomst, jaren na VOY afspelen ? Ze hebben dat met TNG na TOS toch ook succesvol gedaan. Kwestie van gewoon met 'n propere lei te starten.
Omdat veel fans en vooral mensen die Trek van een wat grotere afstand een idee hebben over hoe dat eruit moet zien. Dat komt omdat er zoveel Trek in die periode gemaakt is. Er bestaat dus een bepaald verwachtingspatroon over hoe het eruit moet zien en wat voor verhaal er verteld kan worden. Of je moet alweer in de giga veel verdere toekomst gaan zitten. Maar dan zit je dus weer met het feit dat je een groot publiek wil aanspreken en dat lukt vermoedelijk niet met zo'n veel. Of, vanuit commercieel oogpunt gezien, de kans is gorter dat je dit wel kan met een film over Kirk en Spock. Ik kan de afweging dus goed begrijpen, ik kan er goed mee leven en ik kijk er ondertussen erg naar uit.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:) ik dus totaal niet :)

dikke bull is het gewoon om kirk en spock te gaan gebruiken tenzij ze het hele star trek opnieuw willen doen en alle series willen deleten zodat ze nooit hebben plaatsgevonden.

ik ben dan zelf dus ook voor verder in de toekomst als iedereen van de bekenden dood is. Misschien 2450 ofzo of nog verder.

Of star trek helemaal opnieuw doen en alles wissen en gewoon ergens in 2380 beginnen en dan met nieuwe crew, nieuwe acteurs gewoon nix van het oude gebruiken.

wat overigens ook nog met de 2450 versie kan :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Hoewel ik er zelf niet op zit te wachten op een prequel, kan het op zich wel hoor als er goed over nagedacht wordt ook met Kirk en co.

Bij ENT is dat gewoonweg niet gebeurd.

Dus wat jij zegt is dikke bull T_C.
Gesloten