Als we het dan toch over een prequel hebben...

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Als we het dan toch over een prequel hebben...

Bericht door Section31 »

Hoewel het op dit moment slechts geruchten zijn, heeft het hele academy verhaal me wel aan het denken gezet.

Zo lees ik op een aantal forums echte TOS-fanboys die Star Trek XI willen zien in de stijl van TOS. Maar in hoeverre is dit haalbaar en zou het er überhaupt wel uitzien?
Ik denk dat je bepaalde elementen wel terug kan laten komen, maar overall gezien zal je toch te maken hebben met een complete re-design.

Want zeg nou zelf, hier krijg je anno 2008 toch niemand meer de bios voor in, wat TOS-fanboys daargelaten.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En in hoeverre denken jullie dat de 'oude' Constitution class USS Enterprise nog bruikbaar is in een film van 2008?
Afbeelding

Het ziet er wel leuk uit voor mensen die van de oude star trek houden, maar spreek je hier ook een groot publiek mee aan?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik denk het niet. Die TOS dingen is pure nostalgie. Leuk voor de oude generatie fans.
Maar je hebt kans dat je zelfs het riscio loopt dat de fans teleurgesteld worden.
Ik denk zelf dat het beter is dat je TOS in z'n waarde moet laten en met iets nieuws moet komen.
Je krijgt geen breed publiek voor de film op deze manier.

Maar het Starfleet Academy gebeuren zou op zich wel kunnen natuurlijk als zelfstandig idee. Het hoeft niet perse over Kirk, Spock etc te gaan en eigenlijk hoeft het dan ook niet eens perse een prequel te zijn.
Gebruikersavatar
Klasien
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 mar 2006, 18:57
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Klasien »

Nee, StarFleet Academy zou in iedere tijdlijn kunnen spelen.
Bovendien krijg je dan hetzelfde effect als bij Star Wars, dat de eerdere films betere effects ed hebben dan de latere, omdat de latere eerder zijn gemaakt...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

EMH schreef:Ik denk het niet. Die TOS dingen is pure nostalgie. Leuk voor de oude generatie fans
Nou dat denk ik dus niet. Die generatie keek niet alleen Star Trek vanwege Sci-Fi. Maar ook vanwege de maatschappelijke interactie. En voor zover die fans niet dood of afgehaakt zijn, zitten zij ook niet te wachten op namaak jaren zestig. Die doe je daar echt geen plezier mee.

Kijk er is gewoon niets wat aan de echte Star Trek kan tippen. Maar dat komt niet alleen door het decor. Als ze echt slim zijn blijven ze daar af.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Natuurlijk moeten ze de oude sets niet (her)gebruiken, wat ook meteen aangeeft waarom het een slecht idee is om een film in die tijd te laten spelen. Maargoed, er schijnt dus nog geen script te zijn dus misschien krijgen mensen nog verstand voordat er daadwerkelijk aan de feitelijke productie begonnen wordt.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Dat bedoedel ik eigenlijk ook te zeggen.
En niet alleen de oudere generatie zou t niks vinden.
Vooral de jongere generatie, die commercieel gezien interessant is, niet.
(Tja het gaat uit eindelijk toch om het geld en aan jongeren valt meer te verdienen)
Deze zijn immers opgegroeid met TNG, DS9, VOY en ENT. En de meeste hebben TOS mischien ook niet eens gezien.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het kan toch gewoon niet werken? Het ziet er niet uit (toen al niet trouwens) en het is op geen enkele manier serieus over te brengen naar een moderne film...dan zou je de eerste Star Trek lachfilm moeten maken.

Het probleem met deze film, of welk Star Trek project dan ook, is dat er hele hoge verwachtingen zijn binnen de fanbase maar de fanbase NIET de prmiaire doelgroep kan zijn. Als ze er geld aan willen verdienen moet er meer publeik getrokken worden....dus tjah...ze moeten er nog maar even over denken. Persoonlijk ben ik van mening dat dit te vroeg is, de fans verlangen nog niet te erg naar nieuwe Star Trek en er zijn genoeg Sci Fien actie films in productie voor de komende jaren om Star Trek voor het grote publiek niet echt nodig te maken.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

EMH schreef:Tja het gaat uit eindelijk toch om het geld en aan jongeren valt meer te verdienen
Dat komt omdat ze zo weinig dingen uitbrengen die ik leuk vind. Anders konden ze veel meer aan me verdienen. :*)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Onmogelijk ja. Ik ben het met Visitor eens. Ook al was 'Trials and Tribble-ations' een superleuke episode van DS9, iedereen leek te vergeten dat die toenmalige TOS-sets gebouwd werden in de jaren 60 van de vorige eeuw. Die sets (knopjes, stoelen, geluidjes, apparaatjes, communicators, pakken) zijn allemaal ontworpen naar de design-, fashion- en architectstandaarden van 1967 of 1968. Das dus compleet onmogelijk om dat nu nog te laten zien. En hier zien we ook meteen een probleempje van Star Trek. Het Star Trek universum omvat vele eeuwen, maar de tijd waarin Star Trek zich heeft kunnen ontwikkelen omvat ook al bijna 40 jaar.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ook al was 'Trials and Tribble-ations' een superleuke episode van DS9, iedereen leek te vergeten dat die toenmalige TOS-sets gebouwd werden in de jaren 60 van de vorige eeuw. Die sets (knopjes, stoelen, geluidjes, apparaatjes, communicators, pakken) zijn allemaal ontworpen naar de design-, fashion- en architectstandaarden van 1967 of 1968. Das dus compleet onmogelijk om dat nu nog te laten zien.

En voor "Trials..." zijn toch oude sets herbouwd.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Exacte kopieën welteverstaan :). Het productieteam van 1997 (weet het jaartal niet meer pcies) moest in de archieven kruipen en zich echt even in 1967 ofzo wanen.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Je laatste opmerking Bram: "maar spreek je hier ook een groot publiek mee aan?" Daarmee sla je de spijker op de kop.
Ik heb persoonlijk echt géén zin om te betalen voor de film in de bios dat gaat over de "academy days" van Spock en Kirk. Blegh..
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Mr Hayes schreef:Exacte kopieën welteverstaan :). Het productieteam van 1997 (weet het jaartal niet meer pcies) moest in de archieven kruipen en zich echt even in 1967 ofzo wanen.
Er zijn maar kleine delen van sets herbouwd, voor het grootste gedeelte was dat een computer-ep en zijn de ds9 acteurs in de originele scenes geplakt.
Gebruikersavatar
SimmerALPHA
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 dec 2005, 12:55
Locatie: Heythuysen
Contacteer:

Bericht door SimmerALPHA »

TOS moet inderdaad in zijn waarde gelaten worden. Gewoon een serie in de 25ste eeuw en de film moet de het hoofdonderwerp van de serie inleiden (De reis van Voyager, Dominion War, Romulan War).
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Re: Als we het dan toch over een prequel hebben...

Bericht door Mescalino »

Section31 schreef: Ik denk dat je bepaalde elementen wel terug kan laten komen, maar overall gezien zal je toch te maken hebben met een complete re-design.

Want zeg nou zelf, hier krijg je anno 2008 toch niemand meer de bios voor in, wat TOS-fanboys daargelaten.
Kijk en dit is nu precies de problematiek die de serie enterprise ook had. De NX-01 ziet/zag er al veel beter/geavenceerder uit dan de eerste enterprise waar Kirk in vloog. (Enterprise had nog we wat meer problemen)

Dit is daarom ook mijn argument om GEEN prequel te maken. Enter prise heeft maar 4 seizoenen geduurd terwijl eigenlijk 7 de bedoeling was. HALLO mensen bij startrek, dit moet een signaal voor jullie zijn.

Het best voor een film is gewoon de tijd waarin DS9/TNG/Voyager zich afspeelde. Misschien iets na de film nemessis (wat ik al eerder genoemd heb) met riker en vrouw en een compleet nieuwe crew waarin hij als Captain al meteen voor een hele moeilijke missie komt te staan. (Een cameo misschien met patrick steward aan wie riker advies vraagd ofzo)

Ik denk dat dat de beste kans van slagen heefd. Uiteindelijk draait het voor een groot deel om geld en dus moet je een onderwerp kiezen dat niet alleen startrek fans aanspreekt maar ook andere sci-fi fans.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Dit is daarom ook mijn argument om GEEN prequel te maken. Enter prise heeft maar 4 seizoenen geduurd terwijl eigenlijk 7 de bedoeling was.
Zo doe je het lijken alsof de look van Enterprise datgene was wat de show uiteindelijk de das om deed.
Dat lijkt me wat te makkelijk, door hoofdreden voor het floppen van Enterprise ligt imo bij de zwakke (uitgekauwde) verhaallijnen en ontinteressante hoofdpersonages.

En alle respect voor Jonathan Frakes, maar die ga je toch niet een hele film laten dragen als hoofdpersonage? Dan zou ik eerder Riker en Troi laten gaan en met een spraakmakendere naam komen.
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Bericht door Mescalino »

Section31 schreef:
Dit is daarom ook mijn argument om GEEN prequel te maken. Enter prise heeft maar 4 seizoenen geduurd terwijl eigenlijk 7 de bedoeling was.
Zo doe je het lijken alsof de look van Enterprise datgene was wat de show uiteindelijk de das om deed.
Dat lijkt me wat te makkelijk, door hoofdreden voor het floppen van Enterprise ligt imo bij de zwakke (uitgekauwde) verhaallijnen en ontinteressante hoofdpersonages.

En alle respect voor Jonathan Frakes, maar die ga je toch niet een hele film laten dragen als hoofdpersonage? Dan zou ik eerder Riker en Troi laten gaan en met een spraakmakendere naam komen.
Je moet wel de zin ervoor ook quoten dan. Dit was niet DE redenen maar een redenen. De verhaallijn, personage waren idd niet "startrek waardig".

Maar een groote discussie kan ik me nog herrineren was de verschrikkelijke soundtrack, en hoe de enterprise er uit zag. Het was heel moeilijk om de nieuwe enterprise van voor kirk er minder geavenceerd uit te laten zien terwijl we al, technologisch gezien, veel verder zijn dan toen de serie TOS gemaakt werd.

Ik ben van mening dat, gezien het einde van nemesis, Riker en Troi, de enige zijn die een film kunnen dragen. Ik zie dat chakotay (Robert beltran) niet doen.

In DS9 is al gezegd dat Worf nooit zijn eigen schip zal krijgen dus er blijven niet veel opties over.

Ook een film over een ander ras is ooit genoemd hier maar de groote vraag bleef welk ras.

Maar de film wordt gedragen door 3 personen : Riker, Troi en de slechterrik.

Ik zou er in ieder geval wel wat voor voelen. Denk alleen niet dat het ooit gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Mescalino schreef:Maar een groote discussie kan ik me nog herrineren was de verschrikkelijke soundtrack, en hoe de enterprise er uit zag. Het was heel moeilijk om de nieuwe enterprise van voor kirk er minder geavenceerd uit te laten zien terwijl we al, technologisch gezien, veel verder zijn dan toen de serie TOS gemaakt werd.
Iedereen snapt dat je in 2001 geen sets gaat gebruiken van 35 jaar geleden, lampjes van 5x5cm op kartonnen bordjes en jaren 60 kleding. Tuurlijk is er een discussie over geweest, maar mensen gaan echt niet wegzappen omdat televisie 35 jaar later nou eenmaal moderner is geworden :)
Mescalino schreef:Ik ben van mening dat, gezien het einde van nemesis, Riker en Troi, de enige zijn die een film kunnen dragen. Ik zie dat chakotay (Robert beltran) niet doen.
Je hebt 't toch niet over een nieuwe film hoop ik? :{
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Bericht door Mescalino »

Ja ik heb het wel over een nieuwe film ST-XI.
Ik ben van mening dat een prequel niet zo'n goed idee is. Ze mogen naar mijn mening verder gaan waar nemesis is geeindigd.

Een film over de nieuwe Captain Riker spreekt mij meer aan dan een prequel.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Maar je hebt 't toch niet over de originele acteurs dan hoop ik? Gezien de pens van Jonathan Frakes en Sirtis is ook niet de jongste meer :')

Ik zie niet in waarom ze uberhaupt de bestaande series erbij moeten betrekken. Ze maken het StarTrek universum - net als bij Enterprise - onnodig klein door steeds maar in dezelfde hoek te blijven draaien. De mogelijkheden zijn eindeloos; laat die oude acteurs en series voor wat 't is.

Je focussen op oude series is imho ook geen goede manier om nieuwe kijkers aan te trekken. Stel we krijgen een film over de jonge jaren van Kirk en Spock. Wat dan? XII weer een prequel? Of verwachten ze dat mensen die na de film geïnteresseerd raken in Trek ineens 5 series gaan inhalen?

Het mooie van StarTrek is dat er een enorm universum is met vele invalshoeken, alleen gebruiken ze het niet.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

de dikke pens van Frakes en het rode opgezwollen hoofd van Shatner passen wel samen in een film.
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Bericht door Mescalino »

Vis schreef:Ik zie niet in waarom ze uberhaupt de bestaande series erbij moeten betrekken. Ze maken het StarTrek universum - net als bij Enterprise - onnodig klein door steeds maar in dezelfde hoek te blijven draaien. De mogelijkheden zijn eindeloos; laat die oude acteurs en series voor wat 't is.
Ja daar heb je wel gelijk in. De poster zoals hij nu bekend is niet hoopgevend daar in.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

In DS9 is al gezegd dat Worf nooit zijn eigen schip zal krijgen dus er blijven niet veel opties over.
Worf is ambasodeur op Kronos
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uiterlijk Klingons

Bericht door 3rd RemataKlan »

Als we het dan toch over een prequel en Klingons hebben, hoe moeten die er uit gaan zien?
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik denk nog steeds dat een prequel geen goed idee is, maar een 're-imagining' wel erg goed kan werken. Geen enorm universum waar je rekening hoeft te houden met de vele series en films die er al speelden, waar nieuwe kijkers niet honderden afleveringen en 10 films hebben gemist die dat universum definieren; nee, een nieuwe Star Trek die wel dezelfde 'feel' heeft als de oude, maar die nu een frisse start geeft voor de schrijvers en de kijkers.

Nu is het een (heel) ander medium, maar kijk bvb. naar Marvel comics. Op een gegeven moment zijn ze de 'Ultimate ...' versies begonnen van verschillende strips. Een fris begin, omdat veel comic-series al lang lopen en het een steeds complexer universum werd. De 'Ultimate ...' series doen het erg goed, vooral ook omdat het een erg goed nieuw beginpunt was voor een nieuw publiek.

Ik stel dan ook als titel voor 'Ultimate Star Trek' :D (j/k)
Laatst gewijzigd door WeyounsLastClone op 21 aug 2006, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Daar ben ik het geheel mee eens, op de titel na dan ;)

Zoals ik al vaker heb gezegd, niemand dwingt de StarTrek schrijvers in de hoek van de oude series/films te blijven. Dit doen ze geheel zelf, en ze zoeken zelf de problemen op. Bij Enterprise zochten ze TOS op (tot in het extreme) met alle gevolgen van dien. En door een nieuwe film over Kirk te maken krijg je ook te maken met mogelijke continuiteitsproblemen.

En dat is helemaal niet nodig! Ik ben ook voor een frisse start, en daarvoor kun je de series en films gewoon laten voor wat het is. Het StarTrek universum is niet zo klein als dat de schrijvers het hebben gemaakt. Het is reusachtig, en er is ontzettend veel ruimte voor nieuwe series en films, die geheel los kunnen staan van de oude producties, hun gehele eigen identiteit op kunnen bouwen.

Het enige waar ze rekening mee moeten houden zijn een aantal randvoorwaarden van het StarTrek universum; rassen, planeten, belangrijke ontwikkelingen, etc. voor een betreffende periode. Referenties naar oude series of films kan, maar het is helemaal niet nodig. Zelfde geldt voor overlapping.

Behoudt de continuiteit, zet de oude films en series in de kast en verzin iets nieuws. Iets waar de komende generatie nog op kan worden doorgebouwd.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Dat laatste wat je zegt is inderdaad erg belangrijk. Mensen moeten weten dat het niet de 'Star Trek' is die al 40 jaar loopt, maar dat het 'nieuwe' Star Trek wordt, interessant is voor de huidige tijd en toegankelijk voor nieuwe kijkers. Als het bij Batman kan met 'Batman Begins', waarom dan niet bij Star Trek 11? 'Batman Begins' staat al in de IMDB top 250; dat lijkt me ook een leuke doelstelling voor Star Trek 11.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef: Ik denk nog steeds dat een prequel geen goed idee is, maar een 're-imagining' wel erg goed kan werken. Geen enorm universum waar je rekening hoeft te houden met de vele series en films die er al speelden, waar nieuwe kijkers niet honderden afleveringen en 10 films hebben gemist die dat universum definieren; nee, een nieuwe Star Trek die wel dezelfde 'feel' heeft als de oude, maar die nu een frisse start geeft voor de schrijvers en de kijkers.
Dit is echt onzin.
Van de tien flms, hoeveel grijpen er dusdanig terug op afleveringen die je gezien moet hebben om het te snappen?

Wat zeg je? Nee fout. Het zijn er NUL!

Er zijn maar twee van de tien films die gebaseerd zijn op afleveringen. Namelijk The Wrath Of Khan en First Contact. Beide populaire en financieel succesvolle Trek films. En voor beide films is het niet nodig om de afleveringen te kennen.


Is het nodig om eerdere series te hebben gezien om de nieuwe serie te volgen?

Ik versta je niet? Het juiste antwoord is NEE! Om TNG te snappen is het niet nodig om TOS te kennen. Om DS9 te snappen is het niet nodig om TOS en/of TNG te kennen. Om VOY te snappen is het niet nodig om TOS en/of TNG en/of DS9 te kennen. Om ENT te snappen is het niet nodig om TOS en/of TNG en/of DS9 en/of VOY te kennen. Hooguit TOS/TNG bij seizoen 4 wanneer er complete afleveringen worden gemaakt die teruggrijpen om punten uit de eerdere series maar die verder weinig effect hebben op ENT zelf. In het geval het niet duidelijk is, dat laatste was een blunder van de serie.

TNG was amper een vervolg op TOS. De serie bracht geen bezoekjes aan planeten die 100 jaar eerder door Kirk waren bezocht om te kijken wat ervan terecht was gekomen.

De Defiant ging niet de rassen bezoeken die eerder door Picard waren bezocht.

Kortom, is het onzin dat het publiek de series en films moet kennen. Ook is het onzin dat schrijvers belemmerd worden door de continuiteit. Het is mooi uitgewerkt universum waar ze gebruik van kunnen maken ipv alles zelf te moeten verzinnen zonder dat het als gejat overkomt.

En met een film die zicht afspeelt kort voor TOS is er nog meer dan genoeg om mee te spelen. Er is maar weinig bekend van de 23e eeuw.

Roepen om al die seizoene en films, al die jaren aan materiaal te wissen, is niets meer dan de handdoek in de ring werpen en toe te geven niet in staat te zijn om te werken in een groot, uitgebreid en rijk fictief universum.

En wat gebeurt er met een reboot/reimage? Overnieuw beginnen waarbij alles opnieuw geintroduceerd gaat worden? Wat is het nu daarvan?

Je kunt Batman Begins wel gebruiken maar dat slaat nergens op. Dan hebben we het over vier eerdere films waarvan de Schumacher films maar weinig aansluiting hebben op de Burton films. En alle vier de films zijn aparte verhalen die bar weinig met elkaar te maken hebben. Ook draaien ze nauwelijks om Batman en is Batman niets meer dan een pak. In tegenstelling tot Begins, een film die eindelijk om Batman draait. Bovendien is het gebaseerd op een stripfiguur en de bekende kenmerken worden behouden. Het is niet zo dat Bruce Wayne een normale jongen is ipv een rijkaard. En dat Alfred een forse automonteur is met de bijnaam Big Al.

BSG kun je ook gaan opnoemen. Maar waar hebben we het dan over? Een serie van één op zijn best middelmatig seizoen en één slechter dan slecht spin off. Verder niets. Daarna was het dood. Wat hopeloze fans die achter Richard Hatch aanhuppelden voor een sequel! :lol:

Star Trek heeft een veel te rijke geschiedenis om het maar te wissen. Wat onnodig is. Wat zou deze JJ Abrams film last van hebben? De 24e eeuw staat toch vrij los van de 23e eeuw. De 23e eeuw is weinig belicht althans op TV/films.

TNG/VOY rassen kunnen ze niet gebruiken maar dat was hoogstwaarschijnlijk toch niet de bedoeling.

Romulans die niet mogelijk zolang het zich voor TOS afspeelt. Maar zou Paramount Pictures na Nemesis zich nog wel willen wagen aan Romulans? De eerste film waarschijnlijk niet.

Van de rassen waarmee Kirk eerste contact maakte, zijn de Gorn misschien wel de bekendste. Pech voor ze. Er zijn toch nog rassen over die we nooit zagen of ergers op de achtergrond.

De Aarde of andere bekende planeten kunnen niet opgeblazen worden maar dat zijn ze toch niet van plan.

Qua technologie zullen ze weinig afwijken aangezien het toch de bekende Trek zaken zijn. Men verwacht transporters, phasers, het uiterlijk van de Enterprise.

Net als dat men verwacht dat Spock puntoren, een bloempot kapsel en een logisch denkpatroon heeft.

Sowieso is er niet de belemmering van de "evolved human begins" shit uit TNG.

Het is goed mogelijk om de film over te laten komen als 'nieuwe' Star Trek zonder alles te wissen.

Ik begin warm te lopen voor deze nieuwe film zolang het maar in de huidige continuiteit afspeelt. Dat ik het gevoel krijg dat deze film zich voor kort voor TOS afspeelt, dezelfde magie, stijl, en dan bedoel ik niet de productiewaarden, dezelfde personages, de 23 eeuw van Star Trek.

Als dat allemaal weg zou zijn kan het nog wel de naam Star Trek hebben maar dat zou dan ook het enige zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Volgensmij bedoelde WLC niet dat er helemaal overnieuw begonnen moet worden, en de hele continuiteit wissen. Maar gewoon een nieuwe setting, zonder Kirk of iets anders wat te maken heeft met de bestaande series/film. Dat begreep ik iig, en daar ben ik ook voor.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Oke.
Maar daar lijkt het in zijn post niet op.

Voor het grote publiek zijn Kirk en Spock Star Trek. Zo simpel is dat.

Een jongere Captain Kirk, vlak voor de start van TOS, kan dan goed werken. Het waren maar drie seizoenen dus de setting is nog vrij nieuw.

Of het moet Pike worden. 8-)
Gesloten