Star Trek XI: Een goed of een slecht idee?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Alleen zolang er geld mee verdient kan worden.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Dat is zeker,vroeger had men toch ook na het cancellen van TOS weer de draad opgepakt omdat men inzag na al die reacties van kijkers dat de kassa weer zou kunnen gaan rinkelen?
Met alle nobele redenen ten spijt geld is altijd doorslaggevend
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

johnny sisko schreef:Met alle nobele redenen ten spijt geld is altijd doorslaggevend
Ik zou zelfs durven zeggen de enige reden !
Gebruikersavatar
Duffy
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 okt 2007, 21:51
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Duffy »

Goed of slecht idee? Ik zou niet weten wat ik over Star Trek XI moet denken. Na ST-Enterprise is mijn interesse in de franchise erg beperkt.

Erg veel weet ik niet over de nieuwe film, behalve dan dat het zou plaatsvinden voor de TOS-reeks in Kirk zijn jongere jaren. Ik hoop dat het iets wordt maar ik vraag me af of ze nu niet de franchise aan het opdoeken zijn hiermee? Denk maar aan Star Wars die na 3 films ook terugkeerde naar het begin om de cirkel rond te maken en het voor bekeken te houden.

In ieder geval, ik weet niet of een prequel het beste idee is om in de toekomst verder te gaan indien de film een financieel succes is. Ze lijken ook voor Star Trek de cirkel rond te maken: terugkeren naar het begin om vervolgens aan te sluiten bij 'de toekomst' (= TOS).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik moet bekennen en het is terug te vinden dat ik een andere thread al-eens neergezet heb dat ik na Star Trek X Nemesis geen Star Trek film meer wil zien, ik weet niet of ik dit wil aanpassen of niet, ik weet nou ook nog niet of ik er geld voor over heb om Star Trek XI , in een bioscoop aan te schouwen of rond die periode gewoon een dvd huur, er vanuit gaant dat dan de derde wereld oorlog niet begonnen is.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Blind Guardian schreef:... er vanuit gaant dat dan de derde wereld oorlog niet begonnen is.
Wil je die beginnen dan?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Jadzia schreef:
Blind Guardian schreef:... er vanuit gaant dat dan de derde wereld oorlog niet begonnen is.
Wil je die beginnen dan?
Ja mijn Troepen gaan Nuland Bezetten :Y)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Duffy schreef:Denk maar aan Star Wars die na 3 films ook terugkeerde naar het begin om de cirkel rond te maken en het voor bekeken te houden.
De laatste 3 Star Wars films hebben Fox/LucasArts bepaald geen windeieren gelegd, daar komt in de (verre) toekomst echt nog wel een keer een vervolg op. ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

niet op de films, wel een tv serie volgend jaar (en daar heb ik zin in)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Duffy schreef:Denk maar aan Star Wars die na 3 films ook terugkeerde naar het begin om de cirkel rond te maken en het voor bekeken te houden.
Ik had begrepen dat dat met opzet zo gedaan is. Het was van in 't begin voorzien om eerst de boeken 4, 5 en 6 van het verhaal te verfilmen en daarna pas 1, 2 en 3. Voor zover ik het mij herinner lag dat aan de technische moeilijkheid om bepaalde scènes te verfilmen: de technologie om dit te doen bestond toen nog niet. Lucas heeft eerst moeten technologie ontwerpen om de haalbare scènes uit de eerste drie films te filmen en daarna had hij de middelen en de tijd om de technologie te ontwikkelen om de andere films te draaien.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Gezien hun successen zou ik ook films 7, 8 en 9 gaan doen :)

Maar ik denk dat ik wel in de bios zit voor ST XI :yes:
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Ik denk het ook wel
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Of course ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

eerlijk gezegt ben ik aan het twijfelen om deze film te negeren en pas te kijken als het op dvd verschijnen is ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Goed idee. Star Trek moet weer verder!
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

sonpas schreef:
Nou dan gaan we collectief niet en hebben we daarna helemaal geen Trek meer...ik bedoel...je had die mensen die nadat duidelijk was geworden dat ent echt alleen nog maar bagger produceerde riepen dat we koste wat kost Trek moesten steunen. Toen vond ik dat onzin omdat iets dat stuk gemaakt is nu eenmaal niet meer heel wordt. Maar iets dat er nog niet eens is, waar we nog niets van gezien hebben, bij voorbaat de grond in boren is eigenlijk een tactiek die ik alleen 34d hier tot op heden toeschreef...
Ik help je het echt hopen dat de film goed word CC.......ik laakte in het andere topic enkel de keuze van JJ om terug te grijpen naar Kirk en Spock. We hebben allemaal kunnen zien waar dat naartoe kan leiden met ENT. Een serie die dan ook nooit mijn goedkeuring heeft gehad.
Laat ons ervan uitgaan dat de film een succes word, wat dan?
Leid dat succes dan naar een serie? Weer met Kirk en Spock?
Sorry maar dat heb ik wel al gezien, nee.....dan heb ik liever iets nieuws. :)
Precies dit soort kritiek bedoelde ik CC :). En dat was eind 2006, begin 2007.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XI: Een goed of een slecht idee?

Bericht door captain crash »

While acknowledging Star Trek's past, Star Trek XI will not quite be what one would expect, according to Star Trek XI Director J.J. Abrams.

As reported by A.V. Club, while promoting his new show Fringe, due out in a week, J.J. Abrams had a bit to say about Star Trek XI and why he got involved with Star Trek. "Well, I was never the type of 'Star Trek' fan that had expectations or limits about what the 'right' version of a 'Star Trek' movie should be. But at the same time, one of the reasons I got involved with 'Star Trek' was because it has such devoted fans, so I felt it was critical to honor them and honor the series. I learned as much as I could about the show, and looked for help from Bob Orci, one of the creators of 'Fringe,' who was also one of the writers of Trek, and an avowed Trekker. He knows all the arcane details, so he was the one kind of keeping me honest on the set."

Although Abrams is aware of the devoted fans, Star Trek XI is not aimed solely at them. "Ultimately, though, I wasn't making this movie just for the dedicated fans. I was making the movie for fans of movies. The final product, I think, doesn't require any prior knowledge of the show 'Star Trek.' I mean, almost anyone, if you stopped them on the street and asked who Kirk and Spock are, they'd know. I think people will typically have some sense of those two guys. And then there are fans who know every episode and argue about what the 'Star Trek' canon is. This movie does acknowledge a world that has pre-existed off the screen for decades, but when you see it, it's not going to be quite what you'd expect, and definitely not just a rehash of things you've seen before. It's a very new take on the thing that it's also beholden to. It's a very interesting balance."

Abrams is also aware of the presence of Internet fans, as reported by Buddy TV. Abrams finds what is written online to be useful to him. "Yeah, I'm beholden to the audience, and the Internet is a great way to get a sense of what people hate and what they love and what they want more of or less of. It doesn't mean you follow it all the time, but if something resonates, you can't deny it. It's not a bad tool to have in your toolbox."

Although Abrams has become well-known to science fiction fans for his work on various science fiction projects, he is actually more drawn to the unusual story than to one that is strictly science fiction. "Doing 'Star Trek,' that really is science fiction. On 'Lost,' you can kind of argue it was a science fiction show, but we weren't open about that at the beginning. And then 'Alias' had a sci-fi bent from the beginning. 'Star Trek' is 'Star Trek,' you know what I mean? I don't regard the genre as much as I like stories that are often just a little bit off-center or weirder. That usually means some version of science fiction."
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Star Trek XI: Een goed of een slecht idee?

Bericht door Paulstartrek »

hij is trouw aan de serie, maar toch is het niet wat je ervan verwacht :S :?

Ikke niet begrijpen :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XI: Een goed of een slecht idee?

Bericht door captain crash »

ik had hetzelfde hoor...beetje iedereen tevreden houden in de interviews. Ik vind dat het toch echt tijd aan het worden is dat we wat specifiekere informatie gaan krijgen ;)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Star Trek XI: Een goed of een slecht idee?

Bericht door Paulstartrek »

ja idd, het enigste wat ik me nu kan voorstellen is dat Kirk een charismatic leider is(canon), maar niet meer zoveel achter de vrouwen loopt zoals in TOS was.(niet echt canon, dus niet wat je verwacht)

^^ als voorbeeld
Plaats reactie