Star Trek XI: De feiten

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door SpaceWally »

Ik heb even geGOOGLEd en deze bron zegt dat R2D2 elders in de film zit:

"When we first meet Scotty on Delta Vega and he is sitting at his desk (the first desk, NOT when he gets up and moves to the other one to talk about beaming), watch VERY CAREFULLY when he is talking to the little alien about food. Look in the very back of the shots with Pegg and the little alien during this moment. There’s a brightly lit area in the back of the room, and R2 is sitting right there. He’s damn near in the middle of the shot. He’s out of focus, but there is no doubt that it’s him. Best way to catch him: watch for when Pegg holds up his hand to mimic a bean when he says “You can eat a bean and you’re done”. When he holds up his hand, he blocks R2 from the shot. Look in the space between Scotty and the alien. R2 is sitting right there at the back wall."
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Nemesis »

dat wordt meer gezegd, maar is dus niet waar. Het was een prijsvraag, en dit was het antwoord.


bron: http://www.facebook.com/StarTrek?v=app_ ... =617958789

kwam van paramount.. dus helaas :)
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door SpaceWally »

Dank. Ik heb inderdaad op jouw link het volgende antwoord gevonden:

"During the Drill Machine sequence as the Enterprise comes out of its barrel role amidst destruction of the other Federation ships above Vulcan, we cut to an interior Enterprise bridge over the shoulder of Kirk that is looking out through the front viewscreen. In space, R2-D2 is floating in the debris from about the top middle of the screen to the bottom right."

Het was mij niet opgevallen! Het wachten is nu op de DVD zodat we het alsnog kunnen zien! Wanneer zou die komen?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:Is het werkelijk? Ik heb hier nog nooit van gehoord. EN ik geloof het pas als ik screenshots zie.... ;) (van alledrie crossovers)
Millenium falcon in Star Trek
Afbeelding
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door SpaceWally »

Dank. Alleen zie ik een rood kruisje ipv een plaatje.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door R2D2 »

Afbeelding

Afbeelding

verbaast me overigens niets :lachhuil:
ik zat ook in Close Encounters:
Afbeelding


kwam tijdens Google-search ook mijn nieuwe slaapzak tegen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Capt.Jay »

Lol ode aan Lucas neem ik aan?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door HorckDude »

Dat had niet gehoeven hoor.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door SpaceWally »

Op het eerste plaatje is volgens mij een glazen koepel te zien, het lijkt van een extra brug zoals die ook bovenop het schip bevindt. Misschien de battle bridge. Let ook op de schaal. Als daar werkelijk R2D2 zou zitten, zou hij veel kleiner moeten zijn. De Enterprise is een groot schip, deze Enterprise zelfs groter dan de oorspronkelijke Enterprise.. Op het tweede plaatje is vaag wel iets te zien dat op R2D2 lijkt, maar erg overtuigend is het niet. Volgens het citaat dat ik hier heb geplaatst, zou R2D2 op een heel ander moment door het beeld zijn gevlogen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Mr Hayes »

HorckDude schreef:Dat had niet gehoeven hoor.
De Star Wars link is back :D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door captain crash »

SpaceWally schreef:Op het eerste plaatje is volgens mij een glazen koepel te zien, het lijkt van een extra brug zoals die ook bovenop het schip bevindt. Misschien de battle bridge. Let ook op de schaal. Als daar werkelijk R2D2 zou zitten, zou hij veel kleiner moeten zijn. De Enterprise is een groot schip, deze Enterprise zelfs groter dan de oorspronkelijke Enterprise.. Op het tweede plaatje is vaag wel iets te zien dat op R2D2 lijkt, maar erg overtuigend is het niet. Volgens het citaat dat ik hier heb geplaatst, zou R2D2 op een heel ander moment door het beeld zijn gevlogen.
eerste plaatje is ook r2 hoor, gezien het feit dat ILM de SFX gedaan heeft een JJA naast Star Trek fan ook een groot Star Wars fan is is het ook niet zo heel bijzonder. In zijn vorige films zaten ook altijd verwijzingen naar Trek.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door uss defiant »

Die glazen koepel zit er al sinds TMP...
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door SpaceWally »

Het is volgens mij de koepel van een tweede bridge die in noodgevallen gebruikt kan worden als de bridge onklaar is gemaakt. In de Enterprise D is er ook nog een battle bridge maar die bevindt zich niet in de sauser section.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Nemesis »

onzin van spacewally en het is ook geen r2d2. Het is gewoon iets anders. Het is veels te klein om een 2e brug te zijn, daarnaast had men geen 2e brug in die tijd.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Capt.Jay »

het zal dan misschien geen 2e brug zijn omdat dat niet in het orrigineel was.

maar ik ken me vaag herinneren dat ze ook voor de constitutions een sepperation hadden van Saucer en rear ship..

Ken geen bronnen vinden of zoeken. dus of het waar is weet ik hellaas niet(het is gewoon eens gelezen door me enkele jaartjes terug)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Nemesis »

je kan geen bronnen vinden om het het complete kul is :)
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door SpaceWally »

Ik geef toe dat ik geen bronnen kan vinden. Ik putte uit mijn geheugen. Ik meen het toch ergens gelezen te hebben.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Capt.Jay »

Ik bedoelde niet dat ze de optie hebben!
maar dat ze wouden dat die schepen het ook konden net als de Galaxy.
maarja ik kan het inderdaad fout hebben.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door captain crash »

waarom zou het zo erg zijn als het wel een verwijzing naar Star Wars is? Zelfs als het op het schip een andere functie heeft is de gelijkenis te groot om toevallig te zijn (op trekbbs staat een uitvergrote foto maar daar kan ik niet naar linken).
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door uss defiant »

Maar het zit er wel al op sinds 1979, dus dan was het toen al een verwijzing naar Star Wars en niet speciaal een referentie bedacht door het huidige team.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door captain crash »

uss defiant schreef:Maar het zit er wel al op sinds 1979, dus dan was het toen al een verwijzing naar Star Wars en niet speciaal een referentie bedacht door het huidige team.
wat ook best zou kunnen gezien het feit dat ILM toen ook de sfx (nog) deed
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Nemesis »

maar R2 is geen glazen koepel. En ik denk dat de afmetingen ook niet overeenkomen.
ik vind het helemaal niet erg dat er R2's inzitten.. misschien is gewoon de koepel vorm een verwijzing naar R2.. maar dan kan het ook een verwijzing zijn naar een kapel of een BH of het Joodse hoofddeksel..
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Miriam »

Ik kan er persoonlijk ook niet echt wakker van liggen dat er een paar R2's in zitten typisch gevalletje van een LB
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door captain crash »

Nemesis schreef:maar R2 is geen glazen koepel. En ik denk dat de afmetingen ook niet overeenkomen.
ik vind het helemaal niet erg dat er R2's inzitten.. misschien is gewoon de koepel vorm een verwijzing naar R2.. maar dan kan het ook een verwijzing zijn naar een kapel of een BH of het Joodse hoofddeksel..
De laatste twee niet omdat je het over een Amerikaanse mainstream film hebt waarin het vooral de bedoeling is zo weinig mogelijk mensen te ergeren.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Nemesis »

nee, maar qua vorm maakt het niets uit. het mag dan misschien niet de bedoeling zijn, het ligt ook aan de perceptie van de persoon die er naar kijkt.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door SpaceWally »

captain crash schreef:
Nemesis schreef:maar R2 is geen glazen koepel. En ik denk dat de afmetingen ook niet overeenkomen.
ik vind het helemaal niet erg dat er R2's inzitten.. misschien is gewoon de koepel vorm een verwijzing naar R2.. maar dan kan het ook een verwijzing zijn naar een kapel of een BH of het Joodse hoofddeksel..
De laatste twee niet omdat je het over een Amerikaanse mainstream film hebt waarin het vooral de bedoeling is zo weinig mogelijk mensen te ergeren.
Ik vind dit een opmerking die onaardig overkomt. Maar goed, ik denk dat het gewoon is wat het is: een glazen koepel.
Toegevoegd: De studio heeft zelf al bekend gemaakt waar R2D2 zich bevindt in de film. Verdere speculatie is dus niet meer nodig, in mijn bescheiden mening.
Laatst gewijzigd door SpaceWally op 17 jun 2009, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Guess who? »

^ Denk nou eens na over wat CC schreef en ga niet gelijk zo zitten miepen. Ongelofelijk zeg. Ze zegt toch dat ze in die films een groot publiek willen aanspreken en dan is het niet juist om er religieuze of seksuele "grapjes" in te doen. Niet op dit niveau.
Dus alsjeblieft stel je niet zo aan, ik ben het echt zat.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Nemesis »

Ik vind trouwens de plaatjes wel belabberd van gizmodo.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door captain crash »

SpaceWally schreef:
captain crash schreef:
Nemesis schreef:maar R2 is geen glazen koepel. En ik denk dat de afmetingen ook niet overeenkomen.
ik vind het helemaal niet erg dat er R2's inzitten.. misschien is gewoon de koepel vorm een verwijzing naar R2.. maar dan kan het ook een verwijzing zijn naar een kapel of een BH of het Joodse hoofddeksel..
De laatste twee niet omdat je het over een Amerikaanse mainstream film hebt waarin het vooral de bedoeling is zo weinig mogelijk mensen te ergeren.
Ik vind dit een opmerking die onaardig overkomt. Maar goed, ik denk dat het gewoon is wat het is: een glazen koepel.
Toegevoegd: De studio heeft zelf al bekend gemaakt waar R2D2 zich bevindt in de film. Verdere speculatie is dus niet meer nodig, in mijn bescheiden mening.
Het is beleid van filmstudio's, ze hebben zelfs mensen in dienst die zoveel mogelijk controleren of bevolkingsgroepen niet onnodig gekwetst worden. Gezien je eigen standpunten zou je dat juist aan moeten spreken lijkt mij zo ;) Ik kan je dus wel met zekerheid vertellen dat de vorm van die koepel absoluut geen bewuste religieuze betekenis heeft. Misschien wel onbewust, maar dan is er gewoon niet over nagedacht.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XI: De feiten

Bericht door Nemesis »

nee, dat klopt. maar ik denk ook niet dat deze bewust naar R2 verwijst.
Plaats reactie