Hoe moet de USS Enterprise er uit gaan zien?
Moderator: Trekscaper
- Section31
- Moderator
- Berichten: 7164
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03
Vergeet niet dat men op dit moment al ruim 1,5 jaar bezig is aan het project Star Trek: XI.sonix666 schreef:Het lijkt me wel erg vroeg om nu al definitief CGI materiaal te laten zien van de nieuwe Enterprise.
Het filmen mag dan net onderweg zijn, maar de look van een film ligt al vast ver voor er begonnen wordt met de opnamen. Omdat er natuurlijk tijd nodig is voor het realiseren van de sets/kostuums en ook CGI shots.
ILM is waarschijnlijk al maanden bezig aan de Enterprise en andere visual effects.
- Section31
- Moderator
- Berichten: 7164
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03
- Mr Hayes
- Fleet Captain
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
- Locatie: Barcelona
- Contacteer:
Re: Hoe moet de USS Enterprise er uit gaan zien?
Hoe denken we er dikke 7 maanden later over?Mr Hayes schreef:Ook het fenomeen Star Trek is aan de tand des tijds onderhevig. Zo kan iedereen de uniformen van de originele TOS crew uit de jaren 60 nog herinneren. Maar tijdens de TOS-film 'The Wrath Of Khan' draagt de TOS-crew voor het eerst het bekende rode uniform.
Iedereen kan wel zeggen dat deze rode uniformen mooier zijn dan die mostergele en lichtblauwe fluwelen 'sweaters', maar beide ontwerpen geven ook onmiskenbaar weer in welke tijdgeest de film 'The Wrath of Khan' en de originele TOS-serie zich bevonden. De uniformen uit The Original Series zijn toch echt wel ontworpen met de toenmalige, typisch jaren 60, visies op het gebied van wetenschap.....én science-fiction. De uniformen zien er dus erg jaren 60 uit en zijn absoluut niet tijdloos te noemen.
Hetzelfde geldt voor de meer tijdlozere rode uniformen uit 'The Wrath of Khan'. De rode uniformen zijn duidelijk naar de jaren 80-leest ontworpen. De films moesten sowieso een groter publiek aanspreken en daarom is er een duidelijke link naar de traditionelere, minder sci-fi-uitziende, naval uniforms uit de jaren 80 gemaakt.
En dat is toch eigenlijk absoluut niet 'canon'? Want in de wereld van The Federation en Starfleet zit tussen de episode 'All Our Yesterdays' uit seizoen 3 van TOS en de film 'Star Trek II: The Wrath Of Khan' hooguit 6 jaar. De netgenoemde episode speelt zich af op stardate 5943.7 en de film speelt zich af op Stardate 8130.4. En dat terwijl er tussen het jaar van de productie van de netgenoemde episode, 1969, en het jaar van productie van de film, 1982, een flinke 'gap' van 13 jaar zit!
Je ziet het ook aan de USS Enterprise zelf. De USS Enterprise uit The Original Series zag er voor 1968 erg sci-fi uit, maar als ik de rode warp nacelles van deze Enterprise zie, dan hebben ze geen rode bussard collectors, maar..........een ronddraaiende propellor ! Hetzelfde voor de deflector. Voor de inzichten van 1968 moest een deflector blijkbaar een domme....kinderachtige.......schotelantenne zijn .
De refit van de USS Enterprise uit de 2e Star Trek film heeft compleet andere nacelles.......INEENS zijn de inwendige propellors in de nacelles verdwenen en is de deflector dish geen 'dish' meer maar een voor 1982 begrijpelijkere 'auto-inlaat'.
Oooowh, en dan hebben we het nog helemaal niet gehad over het interieur van de 1968-USS Enterprise en de 1982-USS Enterprise.
Mijn vraag is dan ook: Hoe moet de 2008-USS Enterprise er uitzien? Moet ie 'canon' ontworpen worden naar voorbeeld van de kinderachtig uitziende 1968-USS Enterprise? Moet wij de crew van de USS Enterprise volgend jaar in de bios zien met die kotslelijke fluwelen jaren 60 pullovers? Of moet de 2008-USS Enterprise canon gemaakt worden aan de USS Enterprise van Captain Jonathan Archer? Of moet de 2008-USS Enterprise weer de rechthoekige nacelles van de refitted USS Enterprise uit de 2e Star Trek film krijgen?
Wat denken jullie??? Ik denk dat het 'canon' houden van Star Trek er uiteindelijk steeds moeilijker op wordt. Vooral als Star Trek in 2070 nog steeds 'hot' is en de 35e Star Trek film in de bios draait. Immers.........de Federation, Starfleet en alles wat met Trek te maken heeft is oorspronkelijk gemaakt om het 'canon' te houden aan de huidige Aardse levensloop.
Aaaargh, lastige discussie, maar ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen
-
- Ensign
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16
Zo lang ze zich maar aan de Star Trek stijl houden, hebben ze verder wat mij betreft alle vrijheid om het schip er futuristisch uit te laten zien voor deze tijd.
Met stijl die niet veranderd moet worden bedoel ik dus:
- Vorm van Starfleet schepen, dus saucer section, engineering section, externe warp nacelles.
- 'Glad' uiterlijk van de Starfleet schepen, dus niet al te veel externe apparaten op die buitenkant.
- De vorm van de brug, waar de kapitein centraal staat met daarom heen de overige consoles.
- De vorm van de generator in engineering.
De buitenkant mogen ze wat mij betreft wel aanpakken op zo'n manier dat het schip er realistischer uitziet en vooral grootser. Vaak stralen de modelen niet echt uit dat ze honderden meters groot zijn. Vooral de raampjes mogen ze wat mij betreft veel tijd aan besteden. Dat zijn voor mij meestal het onderdeel in close-ups waarbij de schepen hun geloofbaarheid verliezen voor mij.
De consoles mogen ze ook behoorlijk aanpakken zodat deze er voor de korte toekomst er echt futuristisch uit zien. En als een console allerlei animaties toont dan zou ik die graag er prachtig uit willen hebben zien. Dus niet allerlei lelijke draadjesmodellen (die nog niet eens anti-aliased zijn vaak) of 3D animaties die 10 jaar terug in PC spellen al beter gedaan werden.
En vooral de generator in engineering mogen ze wat mij betreft aanpakken. De vorm en stijl ben ik zeer tevreden mee. Maar het effect wat ons moet doen geloven dat het apparaat geweldige hoeveelheden energie opwekt ziet er altijd goedkoop uit. Dus weg met die goedkope lichtjes animatie en vervangen met CGI die er complex uitziet.
Dat waren dan ook vaak de kleine dingen die voor mij de geloofwaardigheid van Star Trek omlaag haalden.
Met stijl die niet veranderd moet worden bedoel ik dus:
- Vorm van Starfleet schepen, dus saucer section, engineering section, externe warp nacelles.
- 'Glad' uiterlijk van de Starfleet schepen, dus niet al te veel externe apparaten op die buitenkant.
- De vorm van de brug, waar de kapitein centraal staat met daarom heen de overige consoles.
- De vorm van de generator in engineering.
De buitenkant mogen ze wat mij betreft wel aanpakken op zo'n manier dat het schip er realistischer uitziet en vooral grootser. Vaak stralen de modelen niet echt uit dat ze honderden meters groot zijn. Vooral de raampjes mogen ze wat mij betreft veel tijd aan besteden. Dat zijn voor mij meestal het onderdeel in close-ups waarbij de schepen hun geloofbaarheid verliezen voor mij.
De consoles mogen ze ook behoorlijk aanpakken zodat deze er voor de korte toekomst er echt futuristisch uit zien. En als een console allerlei animaties toont dan zou ik die graag er prachtig uit willen hebben zien. Dus niet allerlei lelijke draadjesmodellen (die nog niet eens anti-aliased zijn vaak) of 3D animaties die 10 jaar terug in PC spellen al beter gedaan werden.
En vooral de generator in engineering mogen ze wat mij betreft aanpakken. De vorm en stijl ben ik zeer tevreden mee. Maar het effect wat ons moet doen geloven dat het apparaat geweldige hoeveelheden energie opwekt ziet er altijd goedkoop uit. Dus weg met die goedkope lichtjes animatie en vervangen met CGI die er complex uitziet.
Dat waren dan ook vaak de kleine dingen die voor mij de geloofwaardigheid van Star Trek omlaag haalden.
- Zimmerman
- Ensign Junior Grade Class
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
- Locatie: Ammerzoden
- Contacteer:
- Dawn
- Commander
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
- Locatie: Hier!
- Contacteer:
- Blind Guardian
- Fleet Admiral
- Berichten: 18796
- Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
- Locatie: Postbus
- Contacteer:
- Section31
- Moderator
- Berichten: 7164
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03
Over de look van Star Trek XI verscheen dit bericht op AICN:
Alles zal veel grootser aandoen, grotere decors met veel CGI graphics erin verwerkt, meer scènes op locatie (niet meer de eeuwige 'startrek' grotten), shots van planeten en omgevingen die veel indrukwekkender zijn.
Ik bedoel, kijk maar eens wat er allemaal mogelijk was in SW:III, de ontwerper van die visuele pracht is nu bezig met Star Trek: XI.
Of het waar is laat ik even in het midden, maar het is iig wel in lijn met datgene wat veel mensen verwachten.I've seen some footage of the new Star Trek flick and I must say I am impressed. I am not a Trekkie and I am not working for the movie industry. It was due to other reasons I got to visit the production faclities and people showed me some scenes that showed what I would call "the Star Trek world". Let me explain. If you watch the TV series and many of the movies than - if you are a Star Wars fan like me - you always have the feeling that there is a discrepancy between the size of the alien worlds / the space ship(s) of the Federation and the locations where most of the scenes have been shot. In other words, the Bridge is more like a living room and does not match the size nor style of gigantic size of the Enterprise at all. It is certainly unbelievable because it's mostly the only place we get to see (and of course three or four other places, but all in all just 1 percent of the ship, I presume).
We'll, this movie is gonna end all that for sure. The "stage play" and Disney like nature of the TV episodes is gone, the "we'll only show you three locations but trust me, this really is a gigantic spaceship we're flying around in"-feeling will also be gone. I would argue that this movie is making use of the Star Wars like decors (as implemented later in the sequels and used immediately in the prequels) therefore expanding our universe more directly (leaves less room for imagination) and making the story a lot more believable, at least to me.
I thought it was very cool. Not sure if the Trekkies will like this move though.
By the way when I saw the new look of the Enterprise, I just wanted to go out and buy a model kit of that or something. I'm quite sure it will get as much positive response as the Milennium Falcon did. Yes, the stuff is that detailed.
Alles zal veel grootser aandoen, grotere decors met veel CGI graphics erin verwerkt, meer scènes op locatie (niet meer de eeuwige 'startrek' grotten), shots van planeten en omgevingen die veel indrukwekkender zijn.
Ik bedoel, kijk maar eens wat er allemaal mogelijk was in SW:III, de ontwerper van die visuele pracht is nu bezig met Star Trek: XI.
- uss defiant
- Rear Admiral
- Berichten: 5700
- Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49
Van een van de set designers:
De buitenkant zal dus ongeveer/helemaal gelijk zijn, de binnenkant kan nog alle kanten op.Since production on the new Star Trek film began, there have been several reports as to what the interior and exterior of the newly-designed USS Enterprise will look like. Now, comes more clues from someone who actually worked on the sets. Dawn Brown, one of the film’s set designers, tells SyFy Portal that fans should come to the movie prepared for a new look and hopes they will have an open mind. More below (some minor spoilers)
Brown tells SyFy Portal:
I think a lot of hardcore fans are going to freak out. As far as I know, only the exterior of the Enterprise had to stay the same. I don’t know if that came from J.J. or Paramount. … If you see this movie with an open mind and take it at face value, you may have a great time.
Brown naturally could not go into great detail, but she did offer some insight
into the film’s use of green screens.
I’m not a fan of the digital and green screen or blue screen sets. I understand they have their place, but I think it usually looks better when things are physically built. It gives the actors something to react to. The design of the film belongs to the art department, not the visual effects department. I worked on a very large set on ‘Star Trek’ that would have been an absolutely fantastic physical build. But it became a visual effects shot instead. My involvement was reduced to marking out blue screens and platforms. We have so many talented carpenters and scenic artists and sculptors, and I have seen some truly amazing sets. It is a shame to trade their contributions for green screens.
- captain crash
- Administrator
- Berichten: 26503
- Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
- Locatie: Nowhereland
- Contacteer:
Buitenkant zal heus wel gepimpt worden hoor, maar lijkt me idd logisch dat die herkenbaar blijft. Immers, het schip is een icoon geworden en daarmee herkenbaar voor zowel fans en niet-fans. Binnenkant moet natuurlijk andes, zijn toch niet serieus mensen die verwachten dat we de blije jaren '60 look houden