Hoe moet de USS Enterprise er uit gaan zien?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

sonix666 schreef:Het lijkt me wel erg vroeg om nu al definitief CGI materiaal te laten zien van de nieuwe Enterprise.
Vergeet niet dat men op dit moment al ruim 1,5 jaar bezig is aan het project Star Trek: XI.
Het filmen mag dan net onderweg zijn, maar de look van een film ligt al vast ver voor er begonnen wordt met de opnamen. Omdat er natuurlijk tijd nodig is voor het realiseren van de sets/kostuums en ook CGI shots.

ILM is waarschijnlijk al maanden bezig aan de Enterprise en andere visual effects. :)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik lees net dat de Special Effects in Transformers ook uitgevoerd zijn door ILM.
En die effecten zijn de laatste maanden toch vaak aangehaald om aan te tonen dat CGI weer een step verder is.

Als ILM deze kennis/technieken ook gaat gebruiken voor Star Trek belooft het heel wat denk ik. :9~
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Hoe moet de USS Enterprise er uit gaan zien?

Bericht door Mr Hayes »

Mr Hayes schreef:Ook het fenomeen Star Trek is aan de tand des tijds onderhevig. Zo kan iedereen de uniformen van de originele TOS crew uit de jaren 60 nog herinneren. Maar tijdens de TOS-film 'The Wrath Of Khan' draagt de TOS-crew voor het eerst het bekende rode uniform.

Iedereen kan wel zeggen dat deze rode uniformen mooier zijn dan die mostergele en lichtblauwe fluwelen 'sweaters', maar beide ontwerpen geven ook onmiskenbaar weer in welke tijdgeest de film 'The Wrath of Khan' en de originele TOS-serie zich bevonden. De uniformen uit The Original Series zijn toch echt wel ontworpen met de toenmalige, typisch jaren 60, visies op het gebied van wetenschap.....én science-fiction. De uniformen zien er dus erg jaren 60 uit en zijn absoluut niet tijdloos te noemen.

Hetzelfde geldt voor de meer tijdlozere rode uniformen uit 'The Wrath of Khan'. De rode uniformen zijn duidelijk naar de jaren 80-leest ontworpen. De films moesten sowieso een groter publiek aanspreken en daarom is er een duidelijke link naar de traditionelere, minder sci-fi-uitziende, naval uniforms uit de jaren 80 gemaakt.

En dat is toch eigenlijk absoluut niet 'canon'? Want in de wereld van The Federation en Starfleet zit tussen de episode 'All Our Yesterdays' uit seizoen 3 van TOS en de film 'Star Trek II: The Wrath Of Khan' hooguit 6 jaar. De netgenoemde episode speelt zich af op stardate 5943.7 en de film speelt zich af op Stardate 8130.4. En dat terwijl er tussen het jaar van de productie van de netgenoemde episode, 1969, en het jaar van productie van de film, 1982, een flinke 'gap' van 13 jaar zit!

Je ziet het ook aan de USS Enterprise zelf. De USS Enterprise uit The Original Series zag er voor 1968 erg sci-fi uit, maar als ik de rode warp nacelles van deze Enterprise zie, dan hebben ze geen rode bussard collectors, maar..........een ronddraaiende propellor :lachhuil:! Hetzelfde voor de deflector. Voor de inzichten van 1968 moest een deflector blijkbaar een domme....kinderachtige.......schotelantenne zijn :{.

De refit van de USS Enterprise uit de 2e Star Trek film heeft compleet andere nacelles.......INEENS zijn de inwendige propellors in de nacelles verdwenen en is de deflector dish geen 'dish' meer maar een voor 1982 begrijpelijkere 'auto-inlaat'.

Oooowh, en dan hebben we het nog helemaal niet gehad over het interieur van de 1968-USS Enterprise en de 1982-USS Enterprise.

Mijn vraag is dan ook: Hoe moet de 2008-USS Enterprise er uitzien? Moet ie 'canon' ontworpen worden naar voorbeeld van de kinderachtig uitziende 1968-USS Enterprise? Moet wij de crew van de USS Enterprise volgend jaar in de bios zien met die kotslelijke fluwelen jaren 60 pullovers? Of moet de 2008-USS Enterprise canon gemaakt worden aan de USS Enterprise van Captain Jonathan Archer? Of moet de 2008-USS Enterprise weer de rechthoekige nacelles van de refitted USS Enterprise uit de 2e Star Trek film krijgen?

Wat denken jullie??? Ik denk dat het 'canon' houden van Star Trek er uiteindelijk steeds moeilijker op wordt. Vooral als Star Trek in 2070 nog steeds 'hot' is en de 35e Star Trek film in de bios draait. Immers.........de Federation, Starfleet en alles wat met Trek te maken heeft is oorspronkelijk gemaakt om het 'canon' te houden aan de huidige Aardse levensloop.

Aaaargh, lastige discussie, maar ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen :{
Hoe denken we er dikke 7 maanden later over?
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

M.. mijn mening is dat ze een schip mogen ontwerpen met de visie van nu (lees: tegenwoordig) op de toekomst. Natuurlijk moet er wel een beetje ontwerp verband zitten met de oudere series.
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Bericht door sonix666 »

Zo lang ze zich maar aan de Star Trek stijl houden, hebben ze verder wat mij betreft alle vrijheid om het schip er futuristisch uit te laten zien voor deze tijd.

Met stijl die niet veranderd moet worden bedoel ik dus:
- Vorm van Starfleet schepen, dus saucer section, engineering section, externe warp nacelles.
- 'Glad' uiterlijk van de Starfleet schepen, dus niet al te veel externe apparaten op die buitenkant.
- De vorm van de brug, waar de kapitein centraal staat met daarom heen de overige consoles.
- De vorm van de generator in engineering.

De buitenkant mogen ze wat mij betreft wel aanpakken op zo'n manier dat het schip er realistischer uitziet en vooral grootser. Vaak stralen de modelen niet echt uit dat ze honderden meters groot zijn. Vooral de raampjes mogen ze wat mij betreft veel tijd aan besteden. Dat zijn voor mij meestal het onderdeel in close-ups waarbij de schepen hun geloofbaarheid verliezen voor mij.

De consoles mogen ze ook behoorlijk aanpakken zodat deze er voor de korte toekomst er echt futuristisch uit zien. En als een console allerlei animaties toont dan zou ik die graag er prachtig uit willen hebben zien. Dus niet allerlei lelijke draadjesmodellen (die nog niet eens anti-aliased zijn vaak) of 3D animaties die 10 jaar terug in PC spellen al beter gedaan werden.

En vooral de generator in engineering mogen ze wat mij betreft aanpakken. De vorm en stijl ben ik zeer tevreden mee. Maar het effect wat ons moet doen geloven dat het apparaat geweldige hoeveelheden energie opwekt ziet er altijd goedkoop uit. Dus weg met die goedkope lichtjes animatie en vervangen met CGI die er complex uitziet.

Dat waren dan ook vaak de kleine dingen die voor mij de geloofwaardigheid van Star Trek omlaag haalden.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Voorlopige versie Star Trek XI Enterprise en CGI set vrijgegeven:
Afbeelding

Overigens de enige keer waarbij ik van mening ben dat het plastieke model uit de originele serie geloofwaardiger over komt. :{
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Oké, iemand had dus serieus teveel tijd en The Sims bij de hand. :')
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Die had ik ook! :*D
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Is dat de Guardian of Forever die daar staat? :lol:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

O gaaf als de effecten er zo mooi uitzien ga ik de film zeker kijken.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

J J Abrahms heeft geen geld meer over voor special effects dus bespaart het op die manier :lachhuil:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

De grote vraag is: Waarom zou je in hemelsnaam zoiets willen bouwen in The Sims? Ik zie de connectie niet. :biggrin:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Over de look van Star Trek XI verscheen dit bericht op AICN:
I've seen some footage of the new Star Trek flick and I must say I am impressed. I am not a Trekkie and I am not working for the movie industry. It was due to other reasons I got to visit the production faclities and people showed me some scenes that showed what I would call "the Star Trek world". Let me explain. If you watch the TV series and many of the movies than - if you are a Star Wars fan like me - you always have the feeling that there is a discrepancy between the size of the alien worlds / the space ship(s) of the Federation and the locations where most of the scenes have been shot. In other words, the Bridge is more like a living room and does not match the size nor style of gigantic size of the Enterprise at all. It is certainly unbelievable because it's mostly the only place we get to see (and of course three or four other places, but all in all just 1 percent of the ship, I presume).

We'll, this movie is gonna end all that for sure. The "stage play" and Disney like nature of the TV episodes is gone, the "we'll only show you three locations but trust me, this really is a gigantic spaceship we're flying around in"-feeling will also be gone. I would argue that this movie is making use of the Star Wars like decors (as implemented later in the sequels and used immediately in the prequels) therefore expanding our universe more directly (leaves less room for imagination) and making the story a lot more believable, at least to me.

I thought it was very cool. Not sure if the Trekkies will like this move though.

By the way when I saw the new look of the Enterprise, I just wanted to go out and buy a model kit of that or something. I'm quite sure it will get as much positive response as the Milennium Falcon did. Yes, the stuff is that detailed.
Of het waar is laat ik even in het midden, maar het is iig wel in lijn met datgene wat veel mensen verwachten.
Alles zal veel grootser aandoen, grotere decors met veel CGI graphics erin verwerkt, meer scènes op locatie (niet meer de eeuwige 'startrek' grotten), shots van planeten en omgevingen die veel indrukwekkender zijn.

Ik bedoel, kijk maar eens wat er allemaal mogelijk was in SW:III, de ontwerper van die visuele pracht is nu bezig met Star Trek: XI. :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Van een van de set designers:
Since production on the new Star Trek film began, there have been several reports as to what the interior and exterior of the newly-designed USS Enterprise will look like. Now, comes more clues from someone who actually worked on the sets. Dawn Brown, one of the film’s set designers, tells SyFy Portal that fans should come to the movie prepared for a new look and hopes they will have an open mind. More below (some minor spoilers)

Brown tells SyFy Portal:

I think a lot of hardcore fans are going to freak out. As far as I know, only the exterior of the Enterprise had to stay the same. I don’t know if that came from J.J. or Paramount. … If you see this movie with an open mind and take it at face value, you may have a great time.


Brown naturally could not go into great detail, but she did offer some insight
into the film’s use of green screens.

I’m not a fan of the digital and green screen or blue screen sets. I understand they have their place, but I think it usually looks better when things are physically built. It gives the actors something to react to. The design of the film belongs to the art department, not the visual effects department. I worked on a very large set on ‘Star Trek’ that would have been an absolutely fantastic physical build. But it became a visual effects shot instead. My involvement was reduced to marking out blue screens and platforms. We have so many talented carpenters and scenic artists and sculptors, and I have seen some truly amazing sets. It is a shame to trade their contributions for green screens.
De buitenkant zal dus ongeveer/helemaal gelijk zijn, de binnenkant kan nog alle kanten op.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Buitenkant zal heus wel gepimpt worden hoor, maar lijkt me idd logisch dat die herkenbaar blijft. Immers, het schip is een icoon geworden en daarmee herkenbaar voor zowel fans en niet-fans. Binnenkant moet natuurlijk andes, zijn toch niet serieus mensen die verwachten dat we de blije jaren '60 look houden ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

zou wel goed zijn voor het budget

paar kartonnen wandjes, zooi kerstboomlampjes en oude crt schermen.. voila 8-)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

En de overige 140 milj dollar steekt JJ in z'n eigen zak? ;)
Plaats reactie