Hoe moet de USS Enterprise er uit gaan zien?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

de shuttles van deze enterprise zijn ook wel vet 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Stoer :)

Lijkt ook wel een beetje op een Runabout
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

1 ding snap ik niet. Het stukje hull waar de nacelle pylons aan vastzitten, past precies in het lege stuk hull erboven, alsof het uitgeklapt is. Zouden de nacelles van deze shuttle omhoog kunnen klappen voor warpflight? zoals voyager? zou wel vet zijn 8-) :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:Dat geluid is dan weer jammer, maargoed, dat is StarTrek.
Heb ik op dit moment geen last van ;) : 'k heb helemaal géén geluid meer op m'n PC nu. Alles lekker muisstil ;-(
Gebruikersavatar
seven of nine 3
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 aug 2003, 22:22

haden shuttles toen wel warp drive?

Bericht door seven of nine 3 »

ik weet het niet zeker. Maar volgens mij waren er in die tijd nog geen
shuttles met warp drive aleen impulse meen ik. In tos haden die geen warp drive aleen impulse drive. Als het klopt dat startrek 11 gaat over de tijd voor tos. Zou het niet klopen dat shuttles warp drive heben.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

volges mij in die episode dat spock de enterprise steelt om naar thalos IV te gaan, achtervolgen kirk en de starbase commander de enterprise in een shuttle op warpsnelheid. dus volges mij waren er wel al shuttles met warpdrive. maar ik kan het mis hebben.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: haden shuttles toen wel warp drive?

Bericht door Ace of Spades »

In de ep. The Galileo Seven heeft de gecrashte shuttle anders gewoon warpnacelles hoor.

DITL
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kan best dat de warp shuttles toen net nieuw waren en dat ze niet voor alles gebruikt werden omdat ze te waardevol zijn ofzo
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

In TNG worden ze ook niet altijd ingezet.
Gebruikersavatar
seven of nine 3
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 aug 2003, 22:22

Bericht door seven of nine 3 »

ik denk dat we het pas zullen weten als startrek 11 uitkomt. Of er toen all warp was voor shuttles. Ik zal eens op google zoeken of er op staat waneer de eerste warp shuttles zijn uitgevonden.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Hadden de shuttles uit TOS geen warp capacity dan? :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je moet hoe dan ook bedenken dat het hele warpsysteem in TOS anders was. Warp 10 was toen nog niet het maximum. Een van de dingen die in de film hoe dan ook wel doorgevoerd zullen worden is het feit dat over de hele tijdlijn hetzelfde warpsysteem gebruikt wordt. Dit is trouwens in Ent ook al gedaan.

Volgens mij had trouwens tng in eerste instantie ook alleen shuttles die met sub-light speed vlogen.
Gebruikersavatar
Jappas
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 jun 2004, 19:54
Locatie: Wageningen

Bericht door Jappas »

Zozo :), als dat werkelijkheid word :clap:, die shuttles (ook al is het fanart) ben ik minder van gecharmeerd. Beetje te lang imho.
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Bericht door sonix666 »

Filmpje is op zich cool gerenderd. Maar ronddraaiende radar achtige animaties in de kop van de motoren is zooooo vorige eeuw. Dat mag absoluut niet meer. En die 'phasers' wil ik ook nooit of te nimmer meer zo zien in Star Trek. Foei foei foei! ;)

Nu we het er dan toch over hebben. Zouden ze de reactor in engineering ook eens kunnen animeren? Zodat we eindelijk eens een reactor zien die er futuristisch uitziet in plaats van een doorzichtige zuil met knipperende lichtjes erin zoals in iedere Star Trek serie en film? :P
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Wat is er mis met de phasers en de Bussard collectors? Dat ronddraaien kan je opvatten als een soort filtermechanisme en de phasers zijn nu eenmaal zo begonnen. Ziet er prima uit, gewoon een vet kanon dat phased energy schiet.
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Bericht door sonix666 »

Even kijken, we hebben het over ruimteschepen die een megaschild genereren wat allerlei wapengetuig tegen kan houden. Die tractor beams hebben. Transporters en god weet wat nog meer. Maar voor het 'filteren' in de motoren moeten we een groot traag ronddraaiend rad hebben? Yeah sure. :P

Voor zover ik weet zijn de stralen in TOS en de TOS films ook gewoon phasers. En aangezien die sinds TNG continue stralen zijn wil ik dat persoonlijk ook zo zien zelfs in een prequel.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik zie het probleem nog steeds niet. Als je iets wil filteren (en dat doen Bussard collectors volgens mij) waarom zou je dan geen ronddraaiend schoep gebruiken?
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Bericht door sonix666 »

Als je iets probeert te filteren dan zal zo'n rad dusdanig hard moeten ronddraaien wil het zulke deeltjes filteren. Zo traag als ze in dat filmpje draaien staat de deur wijd open voor een shuttle om er doorheen te vliegen. Hoe je het ook wend of keert, het ziet er gewoon onrealistisch en outdated uit. Weg ermee mijn inziens.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

uhm volges mij moeten bussard collectors het front lobe van een warpveld vasthouden. Het is niet moeilijk aan te nemen dat oude starships een ronddraaiende bussard hadden omdat het complete warpveld om het schip draaide, misschien om betere stroomlijning te krijgen of om meer waterstofdeeltjes te kunnen channelen naar de bussards.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Goh..onrealistisch. Nee...een rode brei die je ziet rondstromen...veeeel realistischer, oranje energiebundels die veel langzamer gaan dan de lichtsnelheid en ook nog eens zichtbaar zijn en dus zeer veel energie verstrooien naar andere richtingen. Realistisch man :') .
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

star trek = fun
discussies zoals deze = not
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Anders kunnen we helemaal niet meer ontopic reageren op dit forum.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

startrekfan001 schreef:uhm volges mij moeten bussard collectors het front lobe van een warpveld vasthouden. Het is niet moeilijk aan te nemen dat oude starships een ronddraaiende bussard hadden omdat het complete warpveld om het schip draaide, misschien om betere stroomlijning te krijgen of om meer waterstofdeeltjes te kunnen channelen naar de bussards.
En jij speelt engineer in de SIM? :lachhuil:
ff kort
In Star Trek:

Deze rode dingen aan de voorkant van de nacelles verzamelen deeltjes die als brandstof kan dienen voor de warpcore. Meestal is dit Hydrogen. Je verzameld dus eigenlijk ook brandstof tijdens je reizen. Het is niet genoeg om alleen van te draaien, maar het geeft net dat beetje extra. Een soort reserve zeg maar. Belangrijk dus.

In theorie:
Een Bussard-collector gebruikt een krachtig magnetisch veld (de "scoop" of "schep") waarmee waterstof uit het Interstellair medium opgevangen en samengedrukt wordt. Dit waterstof wordt dan gebruikt als brandstof voor kernfusie, waarna de reactiematerie versneld wordt uitgestoten door een plasma- of ionen-raketmotor. (ooit kan misschien zelfs een materie-antimaterie-motor worden gebruikt)

Dus....
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

Ik WEET dat de bussards waterstof opvangen, ik ken het systeem van reservebrandstof.

Wat wel nieuw voor me is is dat dat magnetische veld ervoor gebruikt word. Ik verwarde dat veld met het warpveld :o

maar hee, ik ben 16. verwacht niet dat ik alles van startrek weet. :{
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

startrekfan001 schreef:Ik WEET dat de bussards waterstof opvangen, ik ken het systeem van reservebrandstof.

Wat wel nieuw voor me is is dat dat magnetische veld ervoor gebruikt word. Ik verwarde dat veld met het warpveld :o

maar hee, ik ben 16. verwacht niet dat ik alles van startrek weet. :{
Daar heeft men Memory Alpha voor gemaakt :lachhuil:
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
startrekfan001 schreef:Ik WEET dat de bussards waterstof opvangen, ik ken het systeem van reservebrandstof.

Wat wel nieuw voor me is is dat dat magnetische veld ervoor gebruikt word. Ik verwarde dat veld met het warpveld :o

maar hee, ik ben 16. verwacht niet dat ik alles van startrek weet. :{
Daar heeft men Memory Alpha voor gemaakt :lachhuil:
en ik lees memory alpha ff in n paar jaar uit zeker. ik k en MA, maar ik ga er niet elke dag heen.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

En dan snap ik nog steeds niet waarom in een TOS film de Phasers uit de TNG serie gebruikt moeten worden.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

zeur niet zo! de phasers van die gast zijn prachtig, heel erg plasma-like. zoveel realistischer!! of wou je liever een blauwe tl-balk als phaser zien :lachhuil: zoals in de remastered TOS :*)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

die sonic nog wat wilt niet de phasers uit het filmpje. Maar TNG phasers. In het filmpje ziet het er goed uit :)
Plaats reactie