Wat gaat 'Star Trek' (2009) opbrengen?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie

Wereldwijd gaat 'Star Trek' (2009) in Dollars opbrengen........

100 miljoen Dollar of minder...........
8
17%
.....tussen de 100 en 150 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 150 en 200 miljoen Dollar
8
17%
.....tussen de 200 en 250 miljoen Dollar
7
15%
.....tussen de 250 en 300 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 300 en 350 miljoen Dollar
6
13%
.....tussen de 350 en 400 miljoen Dollar
3
7%
.....tussen de 400 en 450 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 450 en 500 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 500 en 550 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 550 en 600 miljoen Dollar
1
2%
600 miljoen Dollar of meer..........
6
13%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

maakt niet uit hoor ;)

maarruh. je kan op het bord beneden zien hoeveel plaatsen er nog vrij zijn.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

Ik was zaterdagavond 9 uur in Pathé De Munt in Amsterdam en daar draaide Star Trek in zaal 3, wat een heel grote zaal was, terwijl de film in Amsterdam ook nog in het IMAX theater draait, en de zaal was helemaal uitverkocht. Gegeven het feit dat er nauwelijks reclame is gemaakt in Nederland en de film het moet hebben van mond-op-mond reclame verwacht ik dat het bezoek eerder toe- dan af zal nemen.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door WeyounsLastClone »

Gisteren rond zeven uur de film gezien. De zaal zat iets minder dan halfvol denk ik, zullen iets van 120-150 man geweest zijn.
Laatst gewijzigd door WeyounsLastClone op 10 mei 2009, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

Ik was naar de film met iemand die niet speciaal van Star Trek hield en er niets van wist en zich toch heel erg heeft vermaakt en na afloop zei dat het een GEWELDIGE film was. Ik denk dat de film ook aantrekkelijk is voor niet-Trekkies, gewoon omdat het een goed gemaakte film is.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

weyounlastclone daar is een ander topic voor, hier moet je het wel in spoiler tags zetten.
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door sonix666 »

Toen ik donderdagavond naar de Pathe in Eindhoven ben geweest voor de 21:00 voorstelling, toen zat de zaal vol behalve de eerste drie rijen. Er werd ook actief mensen gesommeerd aan te schuiven, iets wat de week daarvoor bij Wolverine niet gebeurde. Daar zat de zaal ook behoorlijk vol, maar overal een leeg stoeltje met jassen.

Vrijdagavond ben ik met vrienden naar de nachtvoorstelling geweest in de Pathe in rotterdam (die ene ergens op zo'n lelijk ijzeren plein). Dat was wel dus om 23:00, en daar zaten her en der wat groepjes mensen, maar verre van vol.
Gebruikersavatar
Jappas
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 jun 2004, 19:54
Locatie: Wageningen

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Jappas »

GPS schreef:Maar hoe is het met de bezoekersaantallen in de bioscopen waar jullie zijn geweest? Bij ons vond ik dat tegenvallen. Bij de nachtpremière (waar ik niet geweest ben) en bij de voorstelling die ik gezien heb, zaten er zo'n dertig man in de zaal, waar er plaats is voor 140. Nu was het wel geen prime time, maar ik hoop toch dat de film meer bezoekers gaat trekken.
Wil je het echt weten :')?

Ik ben vanmiddag om 16.00 in Doetinchem (JT CineCity) geweest. Het was mooi weer buiten, lekker om buiten te zijn dus. Het was midden op een zaterdagmiddag, een tijd dat mensen wel iets beters te doen hebben. In de zaal pasten denk ik een kleine 200 man.

Mogen jullie raden:

- 0 - 10
- 10 - 50
- 50 - 100
- 100 - 200

Gok niet te hoog ;).
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

doetichem.. noem je ook een achtergesteld gebied op! ;) jij was de enige.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door martine »

Ben vandaag geweest met 1 iemand die nog nooit iets van Star Trek had gezien, ze vond het een geweldige film, ook iemand die wel bekend is met Star Trek maar er nooit iets mee had, die vond 'm super.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Master Vanhu Botie »

martine schreef:Ben vandaag geweest met 1 iemand die nog nooit iets van Star Trek had gezien, ze vond het een geweldige film, ook iemand die wel bekend is met Star Trek maar er nooit iets mee had, die vond 'm super.
Je kan deze film niet (op cinematografisch gebied dan wel) vergelijken met enig ander ST-related gebeuren !
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door R2D2 »

klinkt als een heuse First Contact ;)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

SATURDAY 10:30 PM: Sources tell me that Paramount's Star Trek did $26M Saturday. That's 9% more than the J.J. Abrams reboot made on Friday, which is a surprise and demonstrates that the pic is widening well beyond its rabid fanbase of Trekkies. I hear the studio is now confident the 3 1/2-weekend total on 3,849 theaters will reach $75M (which includes Thursday night's $7M screenings and Sunday estimate of $18M). The 3-day first weekend total is $68M.
http://www.deadlinehollywooddaily.com/

Vetgedrukte vind ik belangrijk.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

Ik was gisteravond, dus de eerste zaterdagavond na de premiere, in Pathé Arena en de zaal was niet uitverkocht: er waren nog enkele rijen vooraan leeg. Nu was het weliswaar een heel grote zaal, maar toch. Je verwacht op zaterdagavond toch een uitverkochte zaal voor deze MEGA-BLOCKBUSTER ?
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door WeyounsLastClone »

Nemesis schreef:weyounlastclone daar is een ander topic voor, hier moet je het wel in spoiler tags zetten.
Sorry, was even vergeten dat dit niet het review topic was. ik heb dat gedeelte verplaatst naar het goede topic.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

SUNDAY AM: Official Paramount figures for Star Trek's North American grosses: Thursday Pre-Midnight $4M, Friday $26.8M, Saturday $27.4M, Sunday estimate $18.3M
(...Apparently, Paramount's $3M previously attributed to Thursday's 7 PM-Midnight screenings were moved to Friday's take, which isn't kosher in reporting box office.)
Friday-Sunday $72.5M
Total Opening $76.5M
http://www.deadlinehollywooddaily.com/

En meteen heeft Trek:XI Nemesis met bijna het dubbele in 1 weekend het beter gedaan aan de Amerikaanse kassa's.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Blind Guardian »

Kijk netjes Abrahms heeft het (bijna) onmogelijke, mogelijk gemaakt wat Berman en Braga niet eens bij in de buurt kwamen, niet alleen dat hij heeft zelfs een heel schare die-hard star trek fans achter zich weten te houden, chappeu, hulde J.J :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

kijk maar naar ons ;)

maarruh. ik heb de middagscreening van 16:15 in Zwolle bekeken, in Zaal 1, waar ongeveer zo'n 450 man in passen, zaten er hooguit 25. Maar hij draait nu ook weer, maar daar ben ik dus niet bij.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Blind Guardian »

Nog steeds aan Nederland hebben ze niet zo veel ;) , Nederland is toch al snel een land waar ' science fiction' raar word bevonden, en een soort van 'ziekte' is.
Gebruikersavatar
Jappas
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 jun 2004, 19:54
Locatie: Wageningen

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Jappas »

Nemesis schreef:doetichem.. noem je ook een achtergesteld gebied op! ;) jij was de enige.
Tsja, ik kan er niks aan doen dat m'n ouders daar in de buurt wonen en het daar zo ongeveer de enige bios is ;).

We zaten er dus met 7 man, inclusief ons twee :p.

Gaaf om te lezen dat de film het goed doet, nog een zo'n week erbij en ze zijn uit de kosten ;).
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door EMH »

Drive-in bios voor tractoren :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Miriam »

Ooooeee oooeeee oerend hard :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

dan zijn daar de koeien van de leg en geven de kippen geen melk meer ;)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

Blind Guardian schreef:Nog steeds aan Nederland hebben ze niet zo veel ;) , Nederland is toch al snel een land waar ' science fiction' raar word bevonden, en een soort van 'ziekte' is.
Dat merkte ik dus niet gisteravond om 20.15 uur in Geleen (Foroxity). Echt de zaal was op de voorste 3 rijen na helemaal vol, waar plaats is voor 250 - 300 mensen. Ik heb ook goed gekeken naar de samenstelling van de mensen die er zaten: vooral veel twintigers, enkele mensen boven 40 en was ongeveer 60% man en 40% vrouw.

Het waren vooral normale bioscoopgangers die ik zag.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

Mwah, wij waren hier in Leeuwarden en daar viel de opkomst mij eigenlijk tegen.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

Een volle zaal zal ook afhankelijk zijn van het tijdstip, grootte van de stad, populariteit van de bios en vast nog een aantal factoren.
Ik zat in een driekwart volle zaal op vrijdagavond om 21.00u, prime-time dus.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

Is dat normaal, een drie-kwart volle zaal? Of moeten we vrezen dat Star Trek snel weer uit de bios verdwijnt?
Gebruikersavatar
Mr. Janeway
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 sep 2004, 19:05
Locatie: Oostrozebeke (België)
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr. Janeway »

"Star trek" was tijdens zijn openingsweekend de best bekeken film in de Amerikaanse bioscopen. Met een opbrengst van 56,2 miljoen euro staat de film van regisseur J.J. Abrams bovenaan de box office.

Paramount Pictures had gehoopt dat de film tijdens zijn eerste weekend 37 miljoen euro zou opleveren, maar denkt dat de goede recensies ervoor gezorgd hebben dat het openingsweekend zo succesvol was.

In de elfde film in de reeks, een prequel, maken we kennis met James T. Kirk, Spock, Leonard "Bones McCoy en Uhura voor zij van elkaar weten dat ze samen deel zullen uitmaken van de bemanning van het ruimteschip U.S.S. Enterprise.

"X-men: origins: Wolverine", met Hugh Jackman, zakte naar de tweede plaats.

Bron: Deredactie.be

:*D
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

SpaceWally schreef:Is dat normaal, een drie-kwart volle zaal? Of moeten we vrezen dat Star Trek snel weer uit de bios verdwijnt?
Haha dat lijkt me niet. Driekwart vol lijkt me heel normaal.
Nederland is het land van de RomCom's en Mama Mia achtige films.

SciFi/Cartoon verfilmingen blijven bijna altijd achter in Nederland. Zo was Mama Mia veruit de grootste boxoffice hit in Nederland vorig jaar met $9,8 milj en niet The Dark Knight zoals in de VS en andere delen van de wereld.
Met $7,2milj moest TDK het hier flink afleggen, maar ook films als Quantum of Solace, Madagascar: Escape 2 Africa en Oorlogswinter leverden meer geld op.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

daarnaast verschilt het bioscoop gebruik hier behoorlijk. Denk maar niet dat er bij ons veel mensen op zondag naar de bios gaan. Uberhaupt vind ik Zwolle helemaal geen bios-stad. Als je naar pathe arena keek, daar leek de drukte op DONDERDAGavond niet op te houden. Als het zo druk is in een bioscoop in Zwolle, zit die tot de nok toe gevuld.

Moet wel zeggen dat die drukte niet altijd prettig is, maar stel je eens voor hoe druk het dan op vrijdag en zaterdag is.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

Nemesis schreef:daarnaast verschilt het bioscoop gebruik hier behoorlijk. Denk maar niet dat er bij ons veel mensen op zondag naar de bios gaan. Uberhaupt vind ik Zwolle helemaal geen bios-stad. Als je naar pathe arena keek, daar leek de drukte op DONDERDAGavond niet op te houden. Als het zo druk is in een bioscoop in Zwolle, zit die tot de nok toe gevuld.
De Pathe ArenA is een trekpleister als bios zijnde. Net zoiets als dat we met z'n allen graag thematisch gaan winkelen bij de AH XL ipv de AH om de hoek. :+
Hier heb je twee grote bioscopen, bij de Pathe hang je met de voeten buiten, bij de concurrent moet je zoeken naar andere bezoekers.
Moet wel zeggen dat die drukte niet altijd prettig is, maar stel je eens voor hoe druk het dan op vrijdag en zaterdag is.
Ik zit liever in een volle zaal, mits ik een goede plek heb.
Het nadeel van die avonden zijn de aanwezigheid van ander bioscoop publiek (lees: aso's en Finnen die niet komen om de film te zien maar om ruzie te zoeken), maar dat valt me de laatste tijd reuze mee.
Plaats reactie