Wat gaat 'Star Trek' (2009) opbrengen?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie

Wereldwijd gaat 'Star Trek' (2009) in Dollars opbrengen........

100 miljoen Dollar of minder...........
8
17%
.....tussen de 100 en 150 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 150 en 200 miljoen Dollar
8
17%
.....tussen de 200 en 250 miljoen Dollar
7
15%
.....tussen de 250 en 300 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 300 en 350 miljoen Dollar
6
13%
.....tussen de 350 en 400 miljoen Dollar
3
7%
.....tussen de 400 en 450 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 450 en 500 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 500 en 550 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 550 en 600 miljoen Dollar
1
2%
600 miljoen Dollar of meer..........
6
13%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door GPS »

Nemesis schreef:daarnaast verschilt het bioscoop gebruik hier behoorlijk. Denk maar niet dat er bij ons veel mensen op zondag naar de bios gaan. Uberhaupt vind ik Zwolle helemaal geen bios-stad. Als je naar pathe arena keek, daar leek de drukte op DONDERDAGavond niet op te houden. Als het zo druk is in een bioscoop in Zwolle, zit die tot de nok toe gevuld.

Moet wel zeggen dat die drukte niet altijd prettig is, maar stel je eens voor hoe druk het dan op vrijdag en zaterdag is.
Nu is het in Amsterdam op donderdag wel koopavond en met de Mediamarkt er tegenover, het oriëntaalsbuffet er tussen in. Een trein en metrostation er naast en nog wat van die dingen, is het altijd wel een trekpleister. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het voor Amsterdamse begrippen meestal stil is. Tenzij er wat in de Arena te doen is.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Guess who? »

@S31, Finnen? Sinds wanneer hebben we een probleem met Finnen?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Tactical_Cube »

^ die zijn meestal niet zo lekker toch?
Star Trek steered the weekend as a whole to nearly $148 million, which was the biggest total ever for a second weekend in May and up nearly 18 percent over last year. The picture also yielded the most-attended start ever for a movie debuting in that timeframe, topping Twister. Unlike Twister, Star Trek opened in the wake of another big movie, X-Men Origins: Wolverine, which wilted to an X-Men franchise low.

Included in Star Trek's total was the biggest-grossing weekend ever in IMAX history. The picture raked in an estimated $8.3 million at 138 IMAX venues, surpassing The Dark Knight's previous benchmark of $6.3 million. According to Paramount's exit polling, Star Trek's overall audience composition was 60 percent male and 65 percent over 25 years old.
http://www.boxofficemojo.com/news/?id=2585&p=.htm
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

[quote="Tactical_Cube"]^ die zijn meestal niet zo lekker toch?

Haaievinnensoep?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

Ook in Nederland was Star Trek de best bezochtste film van vorige week:

http://www.boxofficemojo.com/intl/nethe ... =19&p=.htm

Kan me niet herinneren dat dit ooit was..
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Blind Guardian »

Netjes en ook nog op een veilige positie :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

Trekscaper schreef:Ook in Nederland was Star Trek de best bezochtste film van vorige week:

http://www.boxofficemojo.com/intl/nethe ... =19&p=.htm

Kan me niet herinneren dat dit ooit was..
ook kiele kiele.. het is duidelijk zichtbaar dat wolverine het vele malen beter deed!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Blind Guardian »

Hou er wel even rekening mee als ik aanneem dat 'Screens' zoiets zal betekenen als Bioscoop of Zalen, dat Wolverine wel in meer 'screens' word gedraaid dan Star Trek ;) ... Star Trek 76 screens, Wolverine 103 screens dat is nog altijd 27 zalen meer dan Star Trek.

Voor een Star Trek film is dat ongeloofelijk zal me niks verbazen dat een Berman en Braga en een Frakes nou op het randje staan van de Golden Gate brug :lachhuil:
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

Na slechts 1 week is Star Trek al Insurrection, The Final Frontier en Nemesis gepasseerd:

$227.0 million - The Motion Picture
$212.9 million - The Voyage Home
$173.9 million - Wrath of Khan
$156.6 million - The Search for Spock
$124.8 million - First Contact
$116.9 million - The Undiscovered Country
$108.6 million - Generations
$104.0 million - Star Trek
$90.6 million - Insurrection
$89.6 million - The Final Frontier
$50.6 million - Nemesis

Bron: http://trekweb.com/stbbs/showThread.php ... de3087e47e
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door uss defiant »

volgens boxofficemojo heeft de film al 165 miljoen binnengehaald...
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door martine »

Dat is inclusief de rest van de wereld. Misschien dat ie alleen bij Amerikaanse Boxoffice kijkt?

Domestic Total staat tot 15 mei op zo'n 116,461 miljoen
Foreign zo rond de 49 miljoen volgens Boxoffice Mojo
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

martine schreef:Dat is inclusief de rest van de wereld. Misschien dat ie alleen bij Amerikaanse Boxoffice kijkt?
Klopt. Dit is alleen de Amerikaanse cijfers.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

Heeft Nemesis in Amerika nog 50,6 miljoen opgebracht (neem aan dat ze geen inflatiecorrectie toepassen)...best nog veel eigenlijk :lachhuil:
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door KillaH »

Nemesis schreef:daarnaast verschilt het bioscoop gebruik hier behoorlijk. Denk maar niet dat er bij ons veel mensen op zondag naar de bios gaan. Uberhaupt vind ik Zwolle helemaal geen bios-stad. Als je naar pathe arena keek, daar leek de drukte op DONDERDAGavond niet op te houden. Als het zo druk is in een bioscoop in Zwolle, zit die tot de nok toe gevuld.

Moet wel zeggen dat die drukte niet altijd prettig is, maar stel je eens voor hoe druk het dan op vrijdag en zaterdag is.
zwolle heeft dan ook wel een baggerbios eigenlijk, de enige luxe die er in 20 jaar bij is gekomen is een bekerhouder aan de stoel voor je, de prijs is veel te hoog juist omdat er totaal geen luxe is (en ze hebben ook geen acties meer zoals 5 kaartjes voor €28,-) instap prijs van €8,- met €1,- extra omdat het een langere film is (langer dan anderhalf uur volgens mij al) en op zaterdag kost het je nog een €1,- extra omdat het zaterdag is, alleen op dinsdag heb je studentenkorting. en als je pech hebt zoals ik bij batman begins staat er een amateur bij de projector die het geluid veelte hard heeft staan en de film al start na de pauze als de gordijnen nog dicht zijn.

nemesis draaide er niet eens.

de andere bios is tegelijk ook een meeting center en zalenverhuur e.d. en daar draait star trek niet eens dus daar hoef ik verder geen woorden aan vuil te maken maar op de 4 personen voor €5 of €6 p.p. actie na is het daar niet veel beter. bij the dark knight zaten we in een zij zaaltje omdat de grote zaal nog niet omgebouwd was en er was geen airco op die 30 graden warme avond waardoor je dan een film zit te kijken met de nooduitgangen open en ventilatoren in de gangpaden.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door uss defiant »

captain crash schreef:Heeft Nemesis in Amerika nog 50,6 miljoen opgebracht (neem aan dat ze geen inflatiecorrectie toepassen)...best nog veel eigenlijk :lachhuil:
43 miljoen in Amerika, 67 miljoen wereldwijd.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

Hier nog een keer de lijst met zowel de VS-opbrengsten alsmede de overzeese opbrengsten. Daarachter de wereldwijde totalen. En nu nieuw binnen op ! ;) :

01 ---> 'Star Trek XI': $ 147.6 miljoen + $ 49,2 miljoen = $ 196,9 miljoen
02 ---> 'Star Trek: First Contact': $ 92.0 miljoen + $ 54.0 miljoen = $ 146.0 miljoen
03 ---> 'Star Trek I: The Motion Picture': $ 82.3 miljoen + $ 56.7 miljoen = $ 139.0 miljoen
04 ---> 'Star Trek IV: The Voyage Home': $ 109.7 miljoen + $ 23.3 miljoen = $ 133.0 miljoen
05 ---> 'Star Trek: Generations': $ 75.7 miljoen + $ 44.3 miljoen = $ 120.0 miljoen
06 ---> 'Star Trek: Insurrection': $ 70.1 miljoen + $ 42.4 miljoen = $ 112.5 miljoen
07 ---> 'Star Trek II: The Wrath Of Kahn': $ 78.9 miljoen + $ 18.1 miljoen = $ 97.0 miljoen
08 ---> 'Star Trek VI: The Undiscovered Country': $ 74.9 miljoen + $ 22.0 miljoen = $ 96.9 miljoen
09 ---> 'Star Trek III: The Search For Spock': $ 76.5 miljoen + $ 10.6 miljoen = 87.1 miljoen
10 ---> 'Star Trek V: The Final Frontier': $ 55.2 miljoen + $ 7.8 miljoen = $ 63.0 miljoen
11 ---> 'Star Trek: Nemesis': $ 43.1 miljoen + $ 18.0 miljoen = $ 61.1 miljoen

En dan te bedenken dat 'Star Trek XI' nog maar net twee weekenden gedraaid heeft. In de VS heeft 'Trek XI' het met $ 43 miljoen in het tweede weekend onverwacht goed gedaan. 'Angels & Demons' kwam nipt aan de $ 48 miljoen in de VS, terwijl men een weekend opener van rond de $ 65 miljoen had verwacht.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

Nemesis schreef:
Trekscaper schreef:Ook in Nederland was Star Trek de best bezochtste film van vorige week:

http://www.boxofficemojo.com/intl/nethe ... =19&p=.htm

Kan me niet herinneren dat dit ooit was..
ook kiele kiele.. het is duidelijk zichtbaar dat wolverine het vele malen beter deed!
Onzin. Trek draait 'maar' op 76 bios-schermen, Wolverine op meer dan 100 bios-schermen. Als je dan nog 1e staat, dan is dat uiterst knap. Ik snap ook niet dat Pathé nu het aantal schermen lichtjes opschroeft naar 85 ofzo. Lijkt me puur uit winstoogpunt handig nu....
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Punisher »

Mr Hayes schreef:Hier nog een keer de lijst met zowel de VS-opbrengsten alsmede de overzeese opbrengsten. Daarachter de wereldwijde totalen. En nu nieuw binnen op ! ;) :

01 ---> 'Star Trek XI': $ 147.6 miljoen + $ 49,2 miljoen = $ 196,9 miljoen
02 ---> 'Star Trek: First Contact': $ 92.0 miljoen + $ 54.0 miljoen = $ 146.0 miljoen
03 ---> 'Star Trek I: The Motion Picture': $ 82.3 miljoen + $ 56.7 miljoen = $ 139.0 miljoen
04 ---> 'Star Trek IV: The Voyage Home': $ 109.7 miljoen + $ 23.3 miljoen = $ 133.0 miljoen
05 ---> 'Star Trek: Generations': $ 75.7 miljoen + $ 44.3 miljoen = $ 120.0 miljoen
06 ---> 'Star Trek: Insurrection': $ 70.1 miljoen + $ 42.4 miljoen = $ 112.5 miljoen
07 ---> 'Star Trek II: The Wrath Of Kahn': $ 78.9 miljoen + $ 18.1 miljoen = $ 97.0 miljoen
08 ---> 'Star Trek VI: The Undiscovered Country': $ 74.9 miljoen + $ 22.0 miljoen = $ 96.9 miljoen
09 ---> 'Star Trek III: The Search For Spock': $ 76.5 miljoen + $ 10.6 miljoen = 87.1 miljoen
10 ---> 'Star Trek V: The Final Frontier': $ 55.2 miljoen + $ 7.8 miljoen = $ 63.0 miljoen
11 ---> 'Star Trek: Nemesis': $ 43.1 miljoen + $ 18.0 miljoen = $ 61.1 miljoen

En dan te bedenken dat 'Star Trek XI' nog maar net twee weekenden gedraaid heeft. In de VS heeft 'Trek XI' het met $ 43 miljoen in het tweede weekend onverwacht goed gedaan. 'Angels & Demons' kwam nipt aan de $ 48 miljoen in de VS, terwijl men een weekend opener van rond de $ 65 miljoen had verwacht.
Is deze lijst gecompenseerd voor inflatie?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

volgens mij niet.. want ik heb met inflatie al wel een st film gezien over 200 miljoen.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

In het bericht van SpaceWally is totaal opbrengst met inflatie erbij. Ik heb de totale opbrengst van StarTrek van afgelopen week erin gezet.
SpaceWally schreef:
$227.0 million - The Motion Picture
$212.9 million - The Voyage Home
$173.9 million - Wrath of Khan
$156.6 million - The Search for Spock
$147.6 million - Star Trek
$124.8 million - First Contact
$116.9 million - The Undiscovered Country
$108.6 million - Generations
$90.6 million - Insurrection
$89.6 million - The Final Frontier
$50.6 million - Nemesis
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

onvoorstelbaar dat TSFS nog zo goed heeft gedaan. Het is ook wel een entertaining film, maar beduidend minder dan TWOk of TVH
ben benieuwd of STXI nog de 200 gaat halen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:onvoorstelbaar dat TSFS nog zo goed heeft gedaan. Het is ook wel een entertaining film, maar beduidend minder dan TWOk of TVH
ben benieuwd of STXI nog de 200 gaat halen.
Volgens mij wou iedereen die naar de Wrath of Khan is geweest weten of Spock echt weg was :*)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

Nemesis schreef:onvoorstelbaar dat TSFS nog zo goed heeft gedaan. Het is ook wel een entertaining film, maar beduidend minder dan TWOk of TVH
ben benieuwd of STXI nog de 200 gaat halen.
Daar kun je nog niks over zeggen. Het resultaat van First Contact, met inflatiecorrectie, is het uiteindelijke resultaat, toen de film na vele weken draaien langzaamaan uit de bios verdween. ST XI is nog maar toe aan z'n 2e week :{ ! Ik durf te wedden dat de komende weken de 11e Trek-film ook in de top terecht komt van het lijstje met inflatiecorrectie.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door TMar »

The Search for Spock is wel een mooi verhaal, maar het gaat dan vooral om het terughalen van Spock en is daarom echt meer voor de fans gemaakt dan voor algemeen publiek. Voyage Home vind ik een leuke feelgood movie voor iedereen. Bovendien krijg je bij deze film eerst een terugblik zodat je de achtergrond van het verhaal een beetje begrijpt.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

TMar schreef:Bovendien krijg je bij deze film eerst een terugblik zodat je de achtergrond van het verhaal een beetje begrijpt.
Dat was alleen in Europa. Waarom? The Search for Spock was in sommige Europese landen niet eens uitgebracht in de bioscoop. Om toch mensen op de hoogte te brengen van die film hadden ze een samenvatting gemaakt in de vorm van een terugblik.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

Mr Hayes schreef:Hier nog een keer de lijst met zowel de VS-opbrengsten alsmede de overzeese opbrengsten. Daarachter de wereldwijde totalen. En nu nieuw binnen op ! ;) :
01 ---> 'Star Trek XI': $ 147.6 miljoen + $ 49,2 miljoen = $ 196,9 miljoen
JJ Abrams, gefeliciteerd! You did it! :*D
Met dit resultaat kunnen wij meer Star Trek verwachten. Hopelijk ook een nieuwe TV-serie!

Ik hoop dat de volgende film verder gaat waar Star Trek is geeindigd. En dus niet dat ze een prequel gaan maken van deze prequel door het verhaal van Nero te verfilmen (zie de comic Countdown). Ik heb wel een beetje genoeg van het terugreizen in de tijd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

Als er een nieuwe TV-serie komt zal dat in ieder geval nog minstens twee films duren dus minimaal vijf jaar...daar ga ik me nu dus nog niet druk over maken ;)

Is XII als officieel aangekondigd?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

nope
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

Dacht ik dus inderdaad ook, doen her en der wel wilde verhalen de ronde maar ik heb nog nergens een officiele aankondiging gelezen.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

Ik meen toch echt ergens gelezen te hebben dat er al gewerkt wordt aan een vervolg,
Plaats reactie