Wat gaat 'Star Trek' (2009) opbrengen?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Wereldwijd gaat 'Star Trek' (2009) in Dollars opbrengen........

100 miljoen Dollar of minder...........
8
17%
.....tussen de 100 en 150 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 150 en 200 miljoen Dollar
8
17%
.....tussen de 200 en 250 miljoen Dollar
7
15%
.....tussen de 250 en 300 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 300 en 350 miljoen Dollar
6
13%
.....tussen de 350 en 400 miljoen Dollar
3
7%
.....tussen de 400 en 450 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 450 en 500 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 500 en 550 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 550 en 600 miljoen Dollar
1
2%
600 miljoen Dollar of meer..........
6
13%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Ace of Spades »

Omdat er vervelende en irritante knuffelbeestjes inzitten -_-
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Paulstartrek »

heeft st ook :p
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Blind Guardian »

1 Dollar en 50 dollarcent
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Master Vanhu Botie »

't Is sowieso al een goede zaak als ze uit hun kosten geraken, dus $1.50 is op zich al niet slecht :*D
Gebruikersavatar
r2o
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2004, 11:12
Locatie: Arnhem

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door r2o »

ik denk een kleine 350 en 400 miljoen Dollar.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

ah.. de positieveling.

ik verwacht niet dat mensen die nog nooit naar star trek zijn geweest en nog nooit gezien hebben, er naar toe gaan..
star trek heeft een imago waar niemand zich liever mee vergelijkt.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door EMH »

De film gaat heel veel dollars opbrengen die geen reet meer waard zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

Ik heb een paar grote releases van mei op een rijtje gezet, hier gaat Star Trek een hele kluif aan hebben:

- X-Men Origins: Wolverine (1 mei 2009)
- Star Trek (8 mei 2009)
- Angels & Demons (15 mei 2009)
- Night at the Museum 2: Battle of the Smithsonian (22 mei 2009)
- Terminator Salvation (22 mei 2009)

En dan zijn er ongetwijfeld nog een paar onverwacht succesvolle releases in die maand.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

Wat dacht je van Harry Potter

ennuh night at the museum is geen topfilm....
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door uss defiant »

HP is pas in juli en heef dus niet echt invloed.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

Nemesis schreef:ennuh night at the museum is geen topfilm....
Ik heb het over grote releases lees: blockbuster, en Night at The Museum is een grote release in mei 2009.
Deel 1 haalde wereldwijd bijna $575 miljoen dollar op, dat zegt genoeg.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Paulstartrek »

zelfs wij als forum zijn naar die film geweest, dus euh... :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

was ook een erg leuke film om in de bios te zien, zal deel twee ook wel worden :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Ace of Spades »

Bwuh...niet voor mij dan.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

grinnik, dat wordt hoe dan ook geen meet ;) we gaan tuurlijk met z'n allen naar XI toe he :P
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Dennis »

Nemesis schreef:ah.. de positieveling.

ik verwacht niet dat mensen die nog nooit naar star trek zijn geweest en nog nooit gezien hebben, er naar toe gaan..
star trek heeft een imago waar niemand zich liever mee vergelijkt.
Goede PR kan veel doen.
Ik vind de trailer veelbelovend en ga, mits de volgende trailers niet onderdoen aan de gezette kwaliteit, de film in de bioscoop zien. Dat is dus al +1 (+1-... want ik ga niet alleen naar de bios) aan bezoekers. ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

PR kan inderdaad heel veel doen...en wat ook heel veel zal doen is vooral niet al teveel van de oude fans naar de voorgrond halen in de laatste twee maanden voordat de film uitkomt. Deze film is niet primair voor ons...jammer he.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Blind Guardian »

1 dollar en 50 dollarcent nog steeds :*)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

Niet zo dramatisch over Star Trek. Tuurlijk, de concurrentie is hoog. Maar ik snap niet dat er mensen zijn op dit forum die denken dat Trek wereldwijd 250 miljoen Dollar of minder op gaat brengen. Totaal onrealistisch. Ik denk dat Trek XI om de volgende punten sowieso de 500 miljoen dollar-grens wereldwijd gaat halen:

a) De trailer: Sneller, jonger, frisser en erg mooie shots van zowel een Anakin-achtige Kirk alsmede prachtige landscapes met aan de horizon vaak idioot grote scycrapers van wel 3 km hoog. Niet-fans in mijn omgeving vonden de trailer i.e.g. leuk tot gaaf.

b) Een nodige pauze van 7 jaar. Star Trek heeft zelfs eind jaren negentig -te- lang doorgesluimerd bij een klein publiek. Geen hond die b.v. in Nederland wist dat Insurrection en Nemesis in premiere gingen. Dat is in mei 2009 wel anders. Veel nieuwe bioscoopbezoekers gaan kennis maken met Trek XI.

c) Star Trek XI heeft een betere marketingmachine achter zich, mede door een uit de kluiten gewassen budget.

d) Trek XI krijgt een wereldrelease in de stijl van James Bond. Paramount heeft goed gekeken naar b.v. de premiere-opzet van Sony/MGM (James Bond) en Lucasfilm Ltd

e) Paramount wil per jaar alle aandacht uit laten gaan naar één belangrijke franchisefilm. Wat dat betreft is de keuze achteraf logisch dat Star Trek een zelfde releasedatum kreeg als Indiana Jones eerder dit jaar: In mei. Zo niet.....dan zou Star Trek wat meer in de schaduw gelegen hebben van Paramount's Indiana Jones.

f) Niet onbelangrijk: Paramount ziet eindelijk in dat er veel meer leven in Star Trek als filmfranchise. Om nog maar niet te spreken van het feit dat filmfranchises steeds belangrijker worden voor de overlevingskansen van filmmaatschappijen.

g) Series worden steeds minder lucratief i.v.m. het vaak risicovolle voortbestaan. TV-publiek is net als het film-publiek flink verjongd en wil vooral snelheid en bij de lancering iets wat absoluut origineel is en niet lijkt op eerder vertoonde series of spin-off's. Paramount gaat fulltime aandacht besteden aan Trek-films. Voorstellen voor nieuwe Trek-series mogen wat mij betreft in de ijskast blijven liggen!

h) Trek XI is de allereerste Star Trek productie die een co-productie is van Paramount en Bad Robot, waardoor er input is van niet één, maar twee financiële partijen. Bad Robot wordt een beetje de Lucasfilm (Indiana Jones en Star Wars) van Star Trek.

i) Niet onbelangrijk: In het rijtje van die 5 mega-blockbusters is alleen Star Trek volgens mij een film met een wereldpremiere. De recente filmpromotie van Abrahms in b.v. Madrid en London geeft aan dat het menens is bij Paramount met deze film

j) In tijden van economische crisissen, doen escapistische films het vaak wat beter dan real-life thrillers. Het sci-fi genre valt hier absoluut ook onder.

k) Hoe rot het trademark 'Star Trek' ook mag klinken bij niet-fans, het klinkt wel bekend in de oren. Kort na de wereldpremiere zullen word-of-mouth reviews dan ook erg belangrijk gaan worden voor het succes van de film. Tot slot beginnen de eerste Star Trek XI-fans, die een schijthekel hebben aan Trekkies, al te komen. Zie link: http://www.imdb.com/title/tt0796366/boa ... /125986331:
"But these same Trekkies also made it virtually impossible for TV producers at Paramount to do something right. The last 15 years they were the big handbrake on the future ongoing of the Trek-franchise on the big screen. In fact, I think Star Trek is nothing when it's merely a world in our heads that won't be seen in cinema again. Luckily, that's changing with the new Trek-film."
l) Wat betreft awards.........Misschien gaat Trek XI wel weer eens een Oscar nominatie in de wacht slepen voor Best Make-up, Best Visual Effects en Best Music......
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Guess who? »

zo, gelukkig was het dit keer in een paar korte duidelijke punten, ipv één grote lap tekst :P oh wacht.... :P
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door uss defiant »

Over die awards: hoeveel mensen denk je dat dat type oscars interesseert. Beste film, beste regisseur, beste (supporting) acteur/actrice. Dat is waar mensen naar kijken. Een oscar voor beste sfx zal weinig effect hebben.

Daarbij blijft het stigma van star trek erg belangrijk. Star Wars is altijd meer geaccepteerd geweest dan Star Trek. Waar Star Trek op moet mikken is de 2e week, nadat mensen recensies gelezen hebben in gewone bladen (dus geen scifi monthly ofzo). Zijn die recensies minder dan heel positief dan krijgt de film het nog moeilijk.

In Nederland ziet het er nog steeds bleek uit voor de nieuwe film: in de nieuwe Veronica magazine stond een overzicht t/m augustus van de films van 2009 waar naar wordt uitgekeken, met onder andere Harry Potter, Terminator en iets van Pixar (in totaal zo'n 12 films ofzo), maar geen Star Trek.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Miriam »

Als ILM de effects doet verwacht ik op zijn minst een Millenium Falcon ergens in beeld :*)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

uss defiant schreef:Over die awards: hoeveel mensen denk je dat dat type oscars interesseert. Beste film, beste regisseur, beste (supporting) acteur/actrice. Dat is waar mensen naar kijken. Een oscar voor beste sfx zal weinig effect hebben.
Die oscars die je opnoemt zijn idd peanuts. Niemand die er naar kijkt, niemand die het opvalt.

Ik denk dat mensen die er niets mee hadden niet snel naar de bios zullen gaan. Mijn vrienden (zwaar anti-scifi) haakten direct af bij de spock oren in de trailer. :lachhuil:

Ik ben nog steeds erg benieuwd hoe Star Trek zich staande gaat houden in mei tegenover de andere blockbusters.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

Maar maakt dat mij wat uit? Ik als filmliefhebber vind dat soort Oscars ook een bepaalde waarde hebben. En vaak zijn ze een mooi podium voor een bepaald gedeelte van het productieteam. Ook die mensen verdienen een pluim.

Wat betreft de Nederlandse markt. Daar kan ik het wel mee eens zijn. Nederlanders zijn een te nuchter volkje voor sci-fi a la Star Trek. Maar in Amerika zal Trek wel huge ontvangen worden.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Guess who? »

Ik zie de trailer van Trek XI nu ook al maanden op de "voorpagina" van het downloadprogramma Vuze staan. En de rest eromheen vernieuwt wekelijks. Betekent dat wat?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

Mr Hayes schreef:Maar maakt dat mij wat uit? Ik als filmliefhebber vind dat soort Oscars ook een bepaalde waarde hebben. En vaak zijn ze een mooi podium voor een bepaald gedeelte van het productieteam. Ook die mensen verdienen een pluim.
Wat ik en ik denk ook uss defiant ermee wil zeggen is dat die Oscars geen enkele betrekking hebben op de inhoud van de film.
Het is een pluim voor de productiemensen, maar verder totaal niet significant.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

Maar....zo bedoelde ik dat ook :{ . Trouwens zulk soort Oscars worden meestal wel 'uitgedeeld' aan zeer succesvolle blockbusters die normaliter geen Oscar voor beste film winnen. Denk aan Jaws, Thunderball, Goldfinger, Star Wars, Spiderman en straks ook The Dark Knight. Indirect zegt b.v. een Visual Effects Oscar wel degelijk wat. Vaak zijn het baanbrekende films op een bep. gebied van filmen/produceren/editen, die tegelijkertijd dus ultrasuccesvol zijn. Niet meteen zo'n Oscar afschrijven dus.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door uss defiant »

Omdat grote films opvallen bij de oscars. Omdat films met een hoog budget (en dus betere sfx) ook vaker echte blockbusters worden dan goedkoop gemaakte films. Indirect verband dus. Dit type oscars leidt niet tot een significante verhoging van de bezoekersaantallen.

Als Star Trek meer dan 300.000 ophaalt mogen ze heel hard in hun handjes klappen. En met jouw voorspelling van boven de 500.000: in al die jaren (inflatie niet meegerekend) zijn er 62 films geweest die daarboven kwamen. Troy en MI: 3 haalde de 500.000 niet. Beiden zeer populaire films, waarom Star Trek, een totaal niet populair iets op het moment, dan wel?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

Ik heb ook he-le-maal niet beweerd dat zo'n Oscar tot grotere bezoekersaantallen leidt. Dan lees je niet goed. Sowieso worden Oscars niet uitgereikt voordat een film in premiere gaat, maar pas ruim daarna. Dus jouw strekking klopt bij voorbaat al niet. Je gaat trouwens ook veel te diepgaand in op dit punt, terwijl ik met een dozijn andere argumenten aan kom zetten.

Ten tweede denk ik dat we gewoon een erg groot meningsverschil hebben. Als jij gelijk krijgt dan zie ik het helemaal somber in voor de Star Trek franchise. Nogmaals, ik denk dat je niet gelijk krijgt. Maar als dat wel het geval is, verwacht dan maar niet een vervolgfilm. Laat staan een nieuwe serie.

Verder heb ik al genoeg argumenten gegeven die een groot succes van Star Trek XI ondersteunen. Ik ben een rasoptimist, maar in m'n argumenten probeer ik objectief te zijn. Star Trek heeft een 7 jarige hiatus achter de rug ZONDER dat er series of films verschenen. Verder ben ik er ook van overtuigd dat 'word-of-mouth' belangrijk is. Bij Trek XI deze keer geen diepgaande thema's en raakvlakken met de hedendaagse maatschappij, maar vooral een lekker snelle film.

Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat Star Trek XI een groot succes gaat worden....vooral in Amerika. Ook als dat uiteindelijk niet het geval is, laat me dan tenminste in de waan. Ik kijk verschrikkelijk uit naar deze film. Ik volg http://www.trekmovie.com op de voet. Ook zonder succes blijf ik achter het rebootconcept van Star Trek XI staan. Dat zouden meer Star Trek fans PER DIRECT moeten doen. Dat gemiep en gezeur en negativisme in 't kwadraat (niet persoonlijk hoor uss defiant)........Laten we Star Trek weer leuk gaan vinden please. Alleen zo heeft de franchise nog toekomst. Of lees je liever alleen fanbooks?
Plaats reactie