Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door captain crash »

Star Trek: Countdown, the new comic prequel series that will take fans up to the timeframe of Star Trek XI will kick off in January 2009.

As reported by TrekMovie.com, the series, written by Mike Johnson and Tim Jones, is based on a story by Star Trek XI Director J.J. Abrams and writers Roberto Orci and Alex Kurtzman, will run for four issues.

The series will "cover the origin of Nero, the mysterious Romulan who will ultimately threaten the survival of the whole universe." Nero is the villain of Star Trek XI and will be traveling back in time to cause problems. The time frame for the comics is in the Star Trek: The Next Generation era, after Star Trek: Nemesis. Main characters in the prequel will be Nero, elder Spock and possibly other familiar characters from the Next Generation timeframe.

The first issue will appear in January 2009. Subsequent issues will appear every month afterwards, with the final issue and a trade paperback collection of the series to appear in April 2009.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Is het ook geweten of ze hier op tv uitgezonden worden voordat de film komt ?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door captain crash »

...op de belgische tv zenden ze misschien stripboeken uit, maar zover ik weet zijn de Amerikanen daar nooit aan begonnen ;) Ik neem aan dat de boeken wel verkrijgbaar zullen zijn bij de betere speciaalzaak.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Guess who? »

captain crash schreef:...op de belgische tv zenden ze misschien stripboeken uit, maar zover ik weet zijn de Amerikanen daar nooit aan begonnen ;) Ik neem aan dat de boeken wel verkrijgbaar zullen zijn bij de betere speciaalzaak.

Schitterend antwoord :*) :lachhuil:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Oe, 't zijn boeken :bloos: Ik ging ervan uit dat 't tekenfilmpjes waren :lachhuil:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Master Vanhu Botie »

captain crash schreef:
Star Trek: Countdown, the new comic prequel series that will take fans up to the timeframe of Star Trek XI will kick off in January 2009.

As reported by TrekMovie.com, the series, written by Mike Johnson and Tim Jones, is based on a story by Star Trek XI Director J.J. Abrams and writers Roberto Orci and Alex Kurtzman, will run for four issues.

The series will "cover the origin of Nero, the mysterious Romulan who will ultimately threaten the survival of the whole universe." Nero is the villain of Star Trek XI and will be traveling back in time to cause problems. The time frame for the comics is in the Star Trek: The Next Generation era, after Star Trek: Nemesis. Main characters in the prequel will be Nero, elder Spock and possibly other familiar characters from the Next Generation timeframe.

The first issue will appear in January 2009. Subsequent issues will appear every month afterwards, with the final issue and a trade paperback collection of the series to appear in April 2009.
't Enige waaruit je kan afleiden dat 't stripboeken zijn ipv filpjes is de melding "a trade paperback collection of the series", daar heb ik blijkbaar over gelezen O-)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Guess who? »

Dan zijn t cartoons :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door captain crash »

najah en het feit dat als het een animatieserie zou zijn geweest ze wel over "animation" zouden hebben gesproken ;)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Master Vanhu Botie »

captain crash schreef:najah en het feit dat als het een animatieserie zou zijn geweest ze wel over "animation" zouden hebben gesproken ;)
Zal ik moeten zien te onthouden voor een volgende keer (en dat met mijn geheugen :{ )
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door captain crash »

helemaal niet...hoe zouden we anders goede belgengrappen kunnen maken ;)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Master Vanhu Botie »

;(
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Blind Guardian »

Master Vanhu Botie schreef:;(
Als mede-brabander, leef ik met jouw mee :aai:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Master Vanhu Botie »

:*D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door captain crash »

jah ok, udengrappen zijn ook leuk om te maken :P
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Mr Hayes »

Ladies & gentlemen, hier is de promo-image van de aankomende vier stripboeken die een directe prequel zijn van de aankomende Trek-film. Net zoals Star Trek: Generations, wordt het een echt 'overbruggingsverhaal'. Het verhaal is geschreven door Robert Orci, Alex Kurtzman, Mike Johnson en Tim Jones. De tekeningen, dus ook die van de poster, zijn gemaakt door David Messina:

Afbeelding

Reken er maar op dat continuïteit in de vier stripboeken erg belangrijk gaat worden. Zoals te zien is zullen Data (B4?) en Captain Picard weer hun opwachting maken. Er zal dus hoogstwaarschijnlijk verwezen worden naar de ietwat beter geworden verhoudingen tussen de Romulans (Commander Donatra, einde Star Trek: Nemesis) en de Federation. Ook maakt Ambassador Spock (Kijk Star Trek: TNG, 'Unification' nog eens) zijn opwachting en ook een jongere ongetatoeëerde Nero.

Ik ga de stripboeken absoluut aanschaffen. Ik ben meteen al benieuwd of er misschien een film gemaakt kan worden over deze prequel.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door uss defiant »

Oh, we hadden er zelfs een topic over. :+
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Guess who? »

Een film? Met een NOG oudere Picard en NOG oudere Data? pfff :P

Nouja, we zullen zien.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Blind Guardian »

Guess who? schreef:Een film? Met een NOG oudere Picard en NOG oudere Data? pfff :P

Nouja, we zullen zien.
Data is een android die worden niet ouder weet je wel :Y)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Guess who? »

maar de acteurs wel :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Blind Guardian »

Guess who? schreef:maar de acteurs wel :lachhuil:
Je had het over Data niet over de Acteur die hem speelt ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Guess who? »

Nouja, aangezien je Stewart en Spiner op de omslag ziet, ga ik er vanuit dat ze die bedoelen. En ik denk sowieso dat ze die mastodonten niet zo snel vervangen. Helemaal niet als ze een crossover moeten filmen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door uss defiant »

Het is een comic he, geen film. ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Guess who? »

^ Ja, maar ik haakte in op het idee van Gert dat het verfilmd zou kunnen gaan worden.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Blind Guardian »

ik ben dan benieuwd of stewart en spinner (en de rest van de club) dat gaan trekken ... het zal moeilijk worden voor mij om nemesis* te accepteren in het star trek universum, aangezien ik nemesis aan het negeren ben, heel misschien maar dan fantaseer ik wel dat shinzon, tomalak was die een staatsgreep op romules pleegde die niet gelukt is met dank van interventie van picard en donatra ...

* niet de user d'oh
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Mr Hayes »

Het is onderdeel van de canon....of het nou een slechte film is of niet. Slaat toch nergens op dat je slecht geproduceerd Star Trek materiaal negeert en je als fan alleen je eigen canon creeert door alleen al het goede te accepteren.

Trouwens, ik ben nog steeds reuzebenieuwd wat voor rol de Romulans kregen vlak na Shinzon's staatsgreep. Om nog maar niet te spreken van de terroristische aanslag op de Romulan senate. Het is in principe gewoon politiek in het Star Trek universum en ook Nemesis had wat dat betreft raakvlak met hedendaagse gebeurtenissen.

Ik stel me een soort re-allignment a la Obama voor op Romulus. Ik ben ergg benieuwd naar Commander Donatra. Ineens krijgt Ambassadeur Spock verdomd veel meer te doen en wordt een centraal figuur in de opbouw van betere politieke betrekkingen tussen de Federation en Romulus.

Ach, en laat ik maar meteen toegeven: De Romulans zijn altijd mijn favoriete aliens geweest in het Trek-universum ;). Klingons? Leuk. Cardassians? Interessant. Maar de uiterlijke stijl gecombineerd met de valsigheid van de Romulaanse natuur (Zie 'Inter Arma Enim Silent Leges') hebben me altijd reuze gefascineerd. Ooowh, en Deanna met puntoren staat me ook nog bij ;). Dat was ook een toffe aflevering ;).

Romulans rulezzzz
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Blind Guardian »

ik zeg maar een ding, berman en braga hebben de romulans veel dommer neergezet dan ze werkelijk zijn, da's het enige , fan of niet kritiek mag je leveren :) ... die parodie op een ander gedeelte van dit forum is best wel naar waarheid gebaseerd
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door captain crash »

CR negeert toch ook alle voorgaande Bondfilms als het om het verhaal gaat...zouden ze met deze Star Trek film ook het beste kunnen doen als ze ECHT een remake zouden willen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Mr Hayes »

Waarom heb je het over remakes als Trek XI een reboot is? De comic books zijn een ander verhaal. Die proberen voor de die-hard fans nog wel dat stukje continuïteit in het verhaal tussen Nemesis en Trek XI terug te brengen. Nou, als DAT geen mooi gebaar is, dan weet ik het niet meer ;).

Trouwens, ik snap al dat drastische gedoe niet. Waarom Nemesis 'negeren'? Is dat puur uit protest? Wil je als fan gewoon een statement maken? Irriteer je je groen en blauw als je al de eerste openingsscene ziet (Deanna's en Riker's trouwerij), zodat je 'm dan helemaal niet afkijkt? Ik vind dat nogal...ehm....kinderachtig en onvolwassen. Probeer Nemesis ook eens als filmliefhebber te beoordelen en niet alleen als Trek-fan.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door renegaderene »

Daarom vond ik Nemesis niet zo heel slecht. Dat Riker en Deanna zouden gaan trouwen, dat zag je mijlen ver aan komen. Dat het toevallig in deze film zou gaan gebeuren. Dat kon je verwachten. Maar ik vond deze film niet slecht. het enige wat ik echt miste was de spanning en actie van First contact. de beste NG tot nu toe.(Je weet maar nooit) Toch ben ik wel nieuw schierig geworden naar deze comic.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Star Trek: Countdown (Comic Prequel)

Bericht door Trutgras »

Mr Hayes schreef:Het is onderdeel van de canon....of het nou een slechte film is of niet. Slaat toch nergens op dat je slecht geproduceerd Star Trek materiaal negeert en je als fan alleen je eigen canon creeert door alleen al het goede te accepteren.
Persoonlijk vond ik Nemesis best aardig genoeg... maar waarom zou je 'm niet mogen negeren als je 'm slecht vond? Het is toch je eigen hoofd, je eigen tijd en je eigen DVD?

Re: de comic: Ik vind het hoofd van Picard op de voorkant er prachtig uitzien. Alsof ie uit hout is gesneden.
Plaats reactie