StarTrek: XII

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

StarTrek: XII

Bericht door Trekscaper »

Ja je lees het goed. Een topic over StarTrek 12, want:
'Star Trek' sequel on track
Paramount hires trio to pen screenplay

As Paramount Pictures readies the May 8 release of its "Star Trek" franchise relaunch, the studio is moving forward with a sequel, and has hired Roberto Orci, Alex Kurtzman and Damon Lindelof to pen the screenplay.
J.J. Abrams, who directed and produced the latest chapter, is onboard to produce the follow-up alongside his Bad Robot partner Bryan Burk. No decision has been made yet on whether Abrams will return behind the camera for the sequel.

Orci, Kurtzman and Lindelof also are receiving producing credit on the sequel.

Story is still in the embryonic stage, but the trio are aiming to deliver their script to the Melrose studio by Christmas for what would likely be a summer 2011 release.

"There's obviously a lot of hubris involved in signing on to write a sequel of a movie that hasn't even come out yet," said Lindelof, co-creator with Abrams of ABC's "Lost" who produced the upcoming "Trek" but did not contribute to Orci and Kurtzman's screenplay. "But we're so excited about the first one that we wanted to proceed."

As for potential storylines, Kurtzman stressed that the writing team will wait to take a cue from fan reaction about which direction to go.

"Obviously we discussed ideas, but we are waiting to see how audiences respond next month," he said. "With a franchise rebirth, the first movie has to be about origin. But with a second, you have the opportunity to explore incredibly exciting things. We'll be ambitious about what we'll do."

Though Orci and Kurtzman have worked together as a writing team for more than 12 years, the duo has worked with Lindelof on only one screenplay: DreamWorks' "Cowboys and Aliens," which they are currently writing together.

Paramount has high hopes for the "Star Trek" relaunch, and is pulling out all the stops on the marketing front. Studio began a full-scale campaign six months before the film's May bow.

http://www.variety.com/article/VR111800 ... id=13&cs=1
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Galenfuinion »

Laat Damon Lindelof eerst maar eens het einde van Lost schrijven. Maart 2010 mag hij verder met andere projecten.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: StarTrek: XII

Bericht door Capt.Jay »

Ook in NL


Star Trek 2 alweer in de maak
Geplaatst door Jan-Peter op 31-03-2009 18:16 - Bron: Variety

Star Trek 2 alweer in de maakParamount Pictures is, naast de drukte rondom de release van Star Trek, alweer bezig met een vervolg. De studio heeft Roberto Orci, Alex Kurtzman en Damon Lindelof ingehuurd om het script te schrijven.

Het verhaal zit op dit moment in de absolute beginfase, maar het is de bedoeling dat de sequel in de zomer van 2011 uitkomt. Het is trouwens onduidelijk of J.J. Abrams zal terugkeren als regisseur.

Damon Lindelof beseft zich dat het vreemd is, dat er een sequel wordt aangekondigd van een film die nog niet uitgebracht is. Ze zijn echter zo enthousiast over dit deel, dat ze er absoluut mee door willen gaan.

Volgens Alex Kurtzman zal er geluisterd gaan worden naar de fans. De makers wachten de reacties af op dit deel en zullen met die informatie toe gaan werken naar de sequel.

(Bron: filmtotaal)
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: StarTrek: XII

Bericht door IG88 »

Als ze idd luisteren naar het commentaar van de fans en er dan ook er iets mee gaan doen....

Laat die film dan maar komen toch??? :*D
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Nemesis »

Capt.Jay schreef:Ook in NL


Star Trek 2 alweer in de maak
Geplaatst door Jan-Peter op 31-03-2009 18:16 - Bron: Variety

Star Trek 2 alweer in de maakParamount Pictures is, naast de drukte rondom de release van Star Trek, alweer bezig met een vervolg. De studio heeft Roberto Orci, Alex Kurtzman en Damon Lindelof ingehuurd om het script te schrijven.

Het verhaal zit op dit moment in de absolute beginfase, maar het is de bedoeling dat de sequel in de zomer van 2011 uitkomt. Het is trouwens onduidelijk of J.J. Abrams zal terugkeren als regisseur.

Damon Lindelof beseft zich dat het vreemd is, dat er een sequel wordt aangekondigd van een film die nog niet uitgebracht is. Ze zijn echter zo enthousiast over dit deel, dat ze er absoluut mee door willen gaan.

Volgens Alex Kurtzman zal er geluisterd gaan worden naar de fans. De makers wachten de reacties af op dit deel en zullen met die informatie toe gaan werken naar de sequel.

(Bron: filmtotaal)

12.. niet 2... zo'n reboot is het nu ook weer niet :)
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: StarTrek: XII

Bericht door Capt.Jay »

noujah. reboot. of eennieuwe film

ik zou het nog wel realistisch als Star Trek II kunnen zien.
maar voor het ware is het toch XII
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door captain crash »

Inderdaad, ik denk dat we dat gewoon als Star Trek II moeten zien...zijn ze al aan het filmen? Als dat niet het geval is, is dit geen nieuws gezien het feit dat het al bekend is dat ze meer films zouden gaan maken als de eerste een succes zal worden.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Dark*staR »

2 of II of XII of ... het beestje zal toch een naam moeten hebben.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: StarTrek: XII

Bericht door Miriam »

Star Trek XII - Shatner strikes Back
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: StarTrek: XII

Bericht door SpaceWally »

Ik ben ervoor om een film te maken waarin de Enterprise te maken krijgt met Romulanen, een soort remake van Balance of Terror, maar dan spannend en spectaculair en natuurlijk in overeenstemming met de nieuwe tijdlijn. Dat kan ook, omdat in de nieuwe tijdlijn de Romulanen de machtsfactor van betekenis zijn geworden in het universum, nu de Vulcans zijn uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: StarTrek: XII

Bericht door Capt.Jay »

Ik zou het echt niet erg vinden om verder te gaan met de romulanen.. Ook al zou Nero misschien niet eens zoveel verandert hebben in het nieuwe tijduniversum.. denk ik nu toch dat starfleet een grootschalig plan heeft om zich te verdedigen tegen dit soort gebeurtenissen... grotere floot dan normaal.....
grotere angst tegen de romulanen...

Misschien een alsnog verbond tusse federatie en de Klingons maar geen romulanen meer dankzij Nero....
Klingons en starfleet tegen de Romulanen... zou ik wel tof vinden :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: StarTrek: XII

Bericht door Miriam »

Galenfuinion schreef:Laat Damon Lindelof eerst maar eens het einde van Lost schrijven. Maart 2010 mag hij verder met andere projecten.
:stupid:
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: StarTrek: XII

Bericht door SpaceWally »

Capt.Jay schreef:Misschien een alsnog verbond tusse federatie en de Klingons maar geen romulanen meer dankzij Nero....
Klingons en starfleet tegen de Romulanen... zou ik wel tof vinden :P
Is al gedaan: in DS9. Ik denk eerder dat de Klingons worden verslagen door de Romulanen en dat de Federatie alleen tegenover de Romulanen komt te staan. Maar ik zou het fijn vinden als het niet alleen maar oorlog zou zijn in de nieuwe Star Trek. Graag meer exploratie, Picard: "Can anyone remember when we were explorers?"
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: StarTrek: XII

Bericht door Capt.Jay »

dan zou het al een aflevering moeten zijn

Een quote uit Clerks II.

This is how the lord of the rings went..

the first movie.

Walking...walking....walking...


the seccond:

Walking.. walking spitting, walking...

third.

Walking walking... throwing ring into the fire..


Ik zie een 2 en een half uur durende film niet over exploratie gaan eerlijk gezegd.
Dan zou ik het zien als een Search for Spock 2 wat opzich een exploratie film was in mijn ogen.

ik ben echt benieuwd naar een script... want er is nu zoveel te doen in het ST universum dat het gewoon te moeilijk is om te raden tegenwoordig.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: StarTrek: XII

Bericht door SpaceWally »

Citaat van:
http://www.collider.com/2009/06/19/robe ... nd-aliens/:
"I brought up what we talked about and asked Bob and Alex what kind of villain we’d get in the sequel. I also asked if they’d set anything up in part two that might pay off in another film. They say they’re debating between “the exploration sci-fi plot where the unknown and nature itself is somehow an adversary or the villain model. That’s an active discussion we’re having right now."

Ik moet zeggen dat ik dit bijzonder goed nieuws vind. Dat door de schrijvers serieus wordt overwogen om in plaats van het inmiddels afgezaagde 'villain model' een plot te kiezen met als thema "exploration sci-fi", hetgeen betekent dat het onbekende en de natuur de tegenstander is van de Enterprise-crew, is zeer bemoedigend. Dat geeft de mogelijkheid de relatie tussen Kirk en Spock verder uit te werken en terug te keren tot wat Star Trek destijds zo boeiend maakte. Het kan een interessante film opleveren.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Mr Hayes »

Toch........ik vond het in Trek XI erg mooi dat er een prachtige EN natuurgetrouwe cameo was voor de planeet Saturnus en de maan Titan. Werkelijk.....hier hebben ze de NASA voor ingehuurd. Dus DAT was echt geen sci-fi. Ik ben wel beetje verliefd op die prachtige oranje-rode methaanwolken van Titan.....en dan ineens dat gigantische ding genaamd Saturnus. Daar zijn echt de Cassini-foto's voor gebruikt.

En ja, ik zou het fantastisch vinden als men een beetje de exploration kant opgaat. Wat te denken van het Omega-molecuul (Voyager)? Kun je flink veel gedonder mee uithalen. Of een wormhole.......niet naar een ander Kwadrant, maar naar een ander sterrenstelsel? Het zou ook mooi zijn als Mars eens een flinke hoofdrol krijgt in Star Trek. Of wat te denken van de eerste gekken op Aarde die gaan klooien met cybernetische lichaamsdelen >) .
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Blind Guardian »

Een terroristische aanslag bijvoorbeeld op Los Angeles door een of andere terreur organisatie zo ook weleens interessant kunnen zijn in het duistere star trek universum van Abrahms, aangezien dat de Cardassians al betrokken zijn in het geheel vroeg ik me af of de Maquis ook al aanwezig zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: StarTrek: XII

Bericht door Miriam »

Waarom niet een first contact missie met een schip uit een andere dimensie dat aarde aan doet en dat de aarde wil koloniseren omdat er geen intelligent leven op is :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Mr Hayes »

Blind Guardian schreef:Een terroristische aanslag bijvoorbeeld op Los Angeles door een of andere terreur organisatie zo ook weleens interessant kunnen zijn in het duistere star trek universum van Abrahms, aangezien dat de Cardassians al betrokken zijn in het geheel vroeg ik me af of de Maquis ook al aanwezig zijn.
Mwaah, ik ben meer voor SpaceWally's idee van exploration :). Terroristische aanslag hebben we al gehad in 2001 en in Nemesis. Star Trek XII moet ook weer dezelfde feel hebben als XI.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Blind Guardian »

Ik had het eigenlijk over een aanslag op de aarde zelf zulke dingen mis ik enorm in Star Trek en gebeuren wel in andere Science Fiction shows o.a. Babylon 5 heeft aanslagen gehad op de Aarde, zelfs een dictator die de Aarde wil opblazen als hij niet aan de macht kan blijven (Clark).

En dan heb ik niet over een mislukte cloon met autistische dwang-neigingen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Mr Hayes »

Heb je Star Trek XI wel gezien :{ . Ik dacht toch echt dat wat Nero uitvrat met z'n drilmachine op San Fransisco voor Aardlingen veel weg had van een terroristische aanslag. En de vernietiging van Vulcan zal ook op Aarde inslaan als een bom. Nog meer 'kommer en kwel' in Trek XII zie ik niet zo zitten.

Verder 'mis' ik niet een gigantische terroristische aanslag in een volgende Star Trek. Moet alles dan zo...'dark en duister' zijn? Dat is voor mij niet zozeer de essentie van Star Trek. Star Trek té politiek maken op het witte doek werkt mijns inziens ook niet echt. Star Trek is nu net weer toegankelijk gemaakt voor een erg breed publiek: Let's keep it that way.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: StarTrek: XII

Bericht door SpaceWally »

Mr Hayes, helemaal mee eens! We willen weer de echte Star Trek spirit. Daar is juist in onze tijd veel behoefte aan - denk ik.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: StarTrek: XII

Bericht door Miriam »

Hmmm ja. Ik denk ook niet dat zulke ideeën gaan werken, want zoals je zelf al aangaf BG, is het allemaal al een keer eerder gedaan. Dus laten we wel een beetje origineel blijven.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: StarTrek: XII

Bericht door Trutgras »

Ik ben ook voor de ontdekkingen ipv de boeven. Niet omdat ik het een beter vind dan het andere, maar omdat er van het een al zo ontzettend veel meer is tegenwoordig dan van het andere.
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Re: StarTrek: XII

Bericht door Ronald42 »

Misschien kunnen we een technobabbel film maken???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Neeeeh hebben we 7 Saaiezoenen Voyager voor gehad. 8-)


Het zal echt wel weer op een slechterik vs. de Federatie (Ent.) uitdraaien. Dat is niet zo erg mits ze het goed doen.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: StarTrek: XII

Bericht door SpaceWally »

Ik hoop dus van niet. Het slechterikken-thema is nu wel voldoende uitgespit. Het wordt nu tijd voor een echte Star Trek waarin ontdekkingen centraal staan en waarin de crew door vindingrijkheid en eendracht een probleem moet oplossen. Dat is het beste vehikel voor het verder uitwerken van de relatie tussen Kirk en Spock. Het hierboven door mij aangehaalde citaat toont aan dat de schrijvers dat serieus overwegen. Op Amerikaanse forums worden ze daarin ook door de echte Trekkies gestimuleerd.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: StarTrek: XII

Bericht door Capt.Jay »

Gewoon terug naar de oorsprong van Star Trek.. TOS en ook nog wel TNG.
ga terug naar het onderzoeken. het vinden van nieuwe sterrenstelsels, wormholes... planeten. rassen.


of film gewoon de vakantie van de crew.... aangezien Kirk meerdere malen de Mon capitain gedaan heeft... en spock vast nog wel wat singalongs over heeft uit de starfleet database....
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: StarTrek: XII

Bericht door Ace of Spades »

Nu hebben we een mooie nieuwe start van Star Trek. Waarom moet het dan opeens weer terug naar het oude? Blijkbaar toch bang voor vernieuwing?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Guess who? »

Oke lachen als we Kirk in een gouden glimmende onderbroek op Risa zien, maar kom op, we moeten verder! Vooruit! Niet terug naar TNG en TOS.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Blind Guardian »

Neen ik heb er geen problemen mee als ze eens af zien van het 'alien van de week', 'planeet van de week' concept.
Plaats reactie