StarTrek: XII

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

Guess who? schreef:Dit wel:
Alice Eve in Star Trek 2
Laatste update: 1 december 2011 18:25 info
AMSTERDAM - Alice Eve gaat een rol spelen in Star Trek 2. De blondine is vooral bekend van de romkom She's Out of My League en was ook even te zien in Sex and the City 2.
Foto: ANP

Welke rol Eve gaat spelen is nog onbekend, schrijft het Amerikaanse filmtijdschrift Variety.

Vorige maand werd bekend dat Benicio del Toro de schurk gaat spelen in de sciencefictionfilm.
Nou, niet echt een lijst films om trots op te zijn. Ik ken 'r alleen uit Entourage, daarin speelde ze mee in de laatste paar afleveringen, en was ze totaal niet bijzonder, afgezien van d'r afschuwelijke accent. Laat 'r maar een mute alien spelen die wordt opgeblazen na 5 seconden screentime.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

Flashback schreef:
Nemesis schreef:hopelijk maakt hij dan eens een echte soundtrack...
Vind ik leuk!!
USS Enterprise schreef:
Majoor Tom schreef:Erg veel feiten zijn er nog niet. We weten dat het een vervolg is op de vorige film en dat Kirk en de Enterprise er weer in voorkomen, dezelfde spelers en ook de muziek net zo slecht zal zijn als in de eerste film. En dat we nog meer dan een jaar moeten wachten. Dat is het zo ongeveer of ben ik nog een non-feit vergeten?
Dat de muziek zo slecht zou zijn is toch geen feit?
Ok, wat is er mis met de muziek uit de eerste film? Ik vond die zelf namelijk erg goed. Paste goed bij alle gebeurtenissen, veel symfonie-muziek, en creëerde een mooie sfeer. Ook werd de oude en bekende Star Trek-tune er hier en daar mooi in verwerkt.

Vond vooral dit een mooi stuk, wanneer ze voor het eerst rondom de Enterprise vliegen: http://www.youtube.com/watch?v=-TUptZhKkMo. Ze laten nog meer zien in dit compilatiefilmpje, maar deze muziek speelde in die scène.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

OK, dat was wel aardige muziek, maar als je de hele CD beluistert dan is het geen prettige muziek om naar te luisteren. Aan de andere kant is filmmuziek niet om zelfstandig naar te luisteren. Het is echte filmmuziek, terwijl de scores van vorige films aardig waren om naar te luisteren, los van de film.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: StarTrek: XII

Bericht door USS Enterprise »

BTW, ik vind de muziek uit de eerste (11e) ook goed.
Misschien een domme vraag, maar waarom zijn ze opnieuw begonnen met het nummeren van de films?
Aangezien het niet echt een reboot is,omdat de oude Spock meedeed en ze terug in de tijd reisde.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

USS Enterprise schreef:Misschien een domme vraag, maar waarom zijn ze opnieuw begonnen met het nummeren van de films?
Aangezien het niet echt een reboot is,omdat de oude Spock meedeed en ze terug in de tijd reisde.
Het is wel een reboot. De oude Spock was dezelfde acteur, maar speelde gewoon de oude variant van het nieuwe Spock-karakter uit deze nieuwe reeks. Dit is dus de 11e, of de 1e Star Trek-film sinds de reboot.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

Wij Trekkers bepalen wat de nummering wordt. Dus ik stel voor dat wij het voortaan over Star Trek 11 en 12 hebben, zoals hier op dit forum terecht al gebeurt. Ik vind het ook logischer, om bovenstaande reden, de aanwezigheid van de oude Spock. Hoe dan ook, ik ben hier op dit forum gekomen om toe te leven naar de nieuwe Star Trek film en ik hoop de komende maanden veel feitjes te vernemen. Zoals wie er in de film acteren. Bovenstaande filmster ken ik niet, maar ze ziet er wel goed. :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

Maar wie heeft 't überhaupt over Star Trek 1 als 't gaat over XI? Zou niet echt weten wanneer je er naar zou verwijzen als de éérste film. Iedere geek die weet wat Star Trek is weet ook dat dit niet de eerste film is... :P
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

De filmmakers zelf beschouwen het als de No. 1, want de film heet officieel Star Trek, zonder enige aanduiding. Ik ben dus benieuwd hoe het vervolg gaat heten.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:De filmmakers zelf beschouwen het als de No. 1, want de film heet officieel Star Trek, zonder enige aanduiding.
Hoe hadden ze 't dan moeten noemen? Star Trek 11: The Reboot? "Star Trek" was nog nooit gebruikt, dus ideaal voor de reboot. En ze hebben 't voor zover ik weet nooit "Star Trek 1" genoemd.
SpaceWally schreef:Ik ben dus benieuwd hoe het vervolg gaat heten.
Me too.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

Waarschijnlijk wordt het: Star Trek, the Wrath of Khan.
Ik vermoed namelijk dat de boef in Star Trek 12 Khan zal zijn.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: StarTrek: XII

Bericht door Capt.Jay »

Hoewel ik er een beetje op tegen ben dat het khan wordt..
Ik moet ook wel toegeven die kerel heeft wel een face om een khan te kunnen zijn! dus doen ze Khan dan hoop ik op een legendarische film miss 2 delig???
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

Ik hoop ook op een legendarische Khan. Het is de beste boef in Star Trek ooit.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: StarTrek: XII

Bericht door GPS »

Ik hoop van niet. Nu we een reboot achter de rug hebben moeten ze een nieuwe weg inslaan en geen remakes van vroegere films/episodes er tegen aan gooien.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: StarTrek: XII

Bericht door Blind Guardian »

ben bang dat alle khans een beetje tegen zullen vallen eigenlijk, montalban was een perfecte acteur ... zit niet te wachten op imitatie khans ...
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

We zaten toch ook niet te wachten op een imitatie-Kirk, een imitatie-Spock, een imitatie-Mc Coy, een imitatie-Uhura? En die bevielen ook.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: StarTrek: XII

Bericht door GPS »

Majoor Tom schreef:We zaten toch ook niet te wachten op een imitatie-Kirk, een imitatie-Spock, een imitatie-Mc Coy, een imitatie-Uhura? En die bevielen ook.
Dit zijn geen imitatie figuren. Maar een heel andere cast, met "oude" namen. Het verhaal werd in de laatste film een heel andere richting uitgestuurd. Daar kun je voor of tegen zijn, dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik dat prima. Maar dan moet men wel op de ingeslagen weg doorgaan en niet gaan teruggrijpen. Dat zou zonde zijn en een gemiste kans.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door CmdrCrichton »

En op een imitatie-spacewally zaten we ook niet te wachten, maar die is er nu ook... :rolleyes:
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

GPS schreef:
Majoor Tom schreef:We zaten toch ook niet te wachten op een imitatie-Kirk, een imitatie-Spock, een imitatie-Mc Coy, een imitatie-Uhura? En die bevielen ook.
Dit zijn geen imitatie figuren. Maar een heel andere cast, met "oude" namen. Het verhaal werd in de laatste film een heel andere richting uitgestuurd. Daar kun je voor of tegen zijn, dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik dat prima. Maar dan moet men wel op de ingeslagen weg doorgaan en niet gaan teruggrijpen. Dat zou zonde zijn en een gemiste kans.
De nieuwe Khan zal ook geen imitatie-Khan zijn, maar een totaal andere acteur, op precies dezelfde wijze. Ik zie niet in waarom Kirk en Spock wel een reboot kunnen krijgen en Khan niet. Een alternatief universum betekent immers dat alles net iets anders is, maar er komen dezelfde werelden en personen in voor, dacht ik zo.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:
GPS schreef:
SpaceWally schreef:We zaten toch ook niet te wachten op een imitatie-Kirk, een imitatie-Spock, een imitatie-Mc Coy, een imitatie-Uhura? En die bevielen ook.
Dit zijn geen imitatie figuren. Maar een heel andere cast, met "oude" namen. Het verhaal werd in de laatste film een heel andere richting uitgestuurd. Daar kun je voor of tegen zijn, dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik dat prima. Maar dan moet men wel op de ingeslagen weg doorgaan en niet gaan teruggrijpen. Dat zou zonde zijn en een gemiste kans.
De nieuwe Khan zal ook geen imitatie-Khan zijn, maar een totaal andere acteur, op precies dezelfde wijze. Ik zie niet in waarom Kirk en Spock wel een reboot kunnen krijgen en Khan niet. Een alternatief universum betekent immers dat alles net iets anders is, maar er komen dezelfde werelden en personen in voor, dacht ik zo.
Kirk en Spock vertellen een nieuw verhaal en slaan daarmee een nieuwe weg in voor Star Trek. Waarom zouden ze een oud verhaal moeten gaan herhalen? Dan kunnen ze net zo goed alle oude films 1:1 namaken, maar dan met nieuwe acteurs en fancy FX.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

Kloontje van Miriam schreef:
SpaceWally schreef:
GPS schreef:
SpaceWally schreef:We zaten toch ook niet te wachten op een imitatie-Kirk, een imitatie-Spock, een imitatie-Mc Coy, een imitatie-Uhura? En die bevielen ook.
Dit zijn geen imitatie figuren. Maar een heel andere cast, met "oude" namen. Het verhaal werd in de laatste film een heel andere richting uitgestuurd. Daar kun je voor of tegen zijn, dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik dat prima. Maar dan moet men wel op de ingeslagen weg doorgaan en niet gaan teruggrijpen. Dat zou zonde zijn en een gemiste kans.
De nieuwe Khan zal ook geen imitatie-Khan zijn, maar een totaal andere acteur, op precies dezelfde wijze. Ik zie niet in waarom Kirk en Spock wel een reboot kunnen krijgen en Khan niet. Een alternatief universum betekent immers dat alles net iets anders is, maar er komen dezelfde werelden en personen in voor, dacht ik zo.
Kirk en Spock vertellen een nieuw verhaal en slaan daarmee een nieuwe weg in voor Star Trek. Waarom zouden ze een oud verhaal moeten gaan herhalen? Dan kunnen ze net zo goed alle oude films 1:1 namaken, maar dan met nieuwe acteurs en fancy FX.
Je kunt ook nieuwe verhalen bedenken met dezelfde personen. Waarom zou Khan in een alternatief universum NIET bestaan?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:Je kunt ook nieuwe verhalen bedenken met dezelfde personen. Waarom zou Khan in een alternatief universum NIET bestaan?
Wie zegt dat Khan niet bestaat? Het is gewoon achterlijk om oude verhalen te gaan recyclen. Is altijd achterlijk geweest, en zal altijd achterlijk blijven. Komen ze dan heel toevallig weer een schip tegen met een bevroren Khan, maar dan 9 jaar eerder? Dat zou net zo lame zijn als 80% van Star Trek: Enterprise. In plaats van iets nieuws verzinnen steeds maar blijven hangen aan oude verhalen en geforceerd connecties proberen te maken met de oudere series/films, om te laten zien dat het toch écht Star Trek is.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

Kloontje van Miriam schreef:
SpaceWally schreef:Je kunt ook nieuwe verhalen bedenken met dezelfde personen. Waarom zou Khan in een alternatief universum NIET bestaan?
Wie zegt dat Khan niet bestaat? Het is gewoon achterlijk om oude verhalen te gaan recyclen. Is altijd achterlijk geweest, en zal altijd achterlijk blijven. Komen ze dan heel toevallig weer een schip tegen met een bevroren Khan, maar dan 9 jaar eerder? Dat zou net zo lame zijn als 80% van Star Trek: Enterprise. In plaats van iets nieuws verzinnen steeds maar blijven hangen aan oude verhalen en geforceerd connecties proberen te maken met de oudere series/films, om te laten zien dat het toch écht Star Trek is.
Dan is het ook lame om überhaupt Star Trek te rebooten. Khan hoort net zo goed bij de canon als Kirk en Spock. Ik zou het heel gek vinden als we Khan nooit meer zouden zien. En de acteur die ze hebben gekozen, kan heel goed voor Khan doorgaan, dus het zou mij verbazen als er geen Khan voorkomt in de nieuwe film. Maar we zullen zien..... :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:
Vis schreef:
SpaceWally schreef:Je kunt ook nieuwe verhalen bedenken met dezelfde personen. Waarom zou Khan in een alternatief universum NIET bestaan?
Wie zegt dat Khan niet bestaat? Het is gewoon achterlijk om oude verhalen te gaan recyclen. Is altijd achterlijk geweest, en zal altijd achterlijk blijven. Komen ze dan heel toevallig weer een schip tegen met een bevroren Khan, maar dan 9 jaar eerder? Dat zou net zo lame zijn als 80% van Star Trek: Enterprise. In plaats van iets nieuws verzinnen steeds maar blijven hangen aan oude verhalen en geforceerd connecties proberen te maken met de oudere series/films, om te laten zien dat het toch écht Star Trek is.
Dan is het ook lame om überhaupt Star Trek te rebooten.
Is het ook, naar mijn mening, maar niet om die reden.
SpaceWally schreef:Khan hoort net zo goed bij de canon als Kirk en Spock.
Waarom?
SpaceWally schreef:Ik zou het heel gek vinden als we Khan nooit meer zouden zien.
Waarom? Aangezien het alternatieve universum pas begon in 2233 oid, zou Khan gewoon in de SS Botany Bay moeten zitten, die ergens door de ruimte zweeft. Tenzij ik 't mis heb was 't toeval dat ze dat schip tegenkwamen. Aangezien de ruimte best wel groot is zou het wel héél toevallig zijn dat het wéér Kirk is dat in dit alternatieve universum dat schip tegenkomt, Khan ontdooit en er problemen mee krijgt.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: StarTrek: XII

Bericht door Majoor Tom »

Kloontje van Miriam schreef:
SpaceWally schreef:Khan hoort net zo goed bij de canon als Kirk en Spock.
Waarom?
Nou, omdat The Wrath of Khan als één van de beste ST films wordt gezien en Khan, die immers ook al voorkwam in The Old Series, als één van de belangrijkste ST boeven wordt gezien.
Kloontje van Miriam schreef:
SpaceWally schreef:Ik zou het heel gek vinden als we Khan nooit meer zouden zien.
Waarom? Aangezien het alternatieve universum pas begon in 2233 oid, zou Khan gewoon in de SS Botany Bay moeten zitten, die ergens door de ruimte zweeft. Tenzij ik 't mis heb was 't toeval dat ze dat schip tegenkwamen. Aangezien de ruimte best wel groot is zou het wel héél toevallig zijn dat het wéér Kirk is dat in dit alternatieve universum dat schip tegenkomt, Khan ontdooit en er problemen mee krijgt.
Met die redenering zou Khan überhaupt niet gevonden zijn, want hoe groot is de kans dat de SS Botany Bay toevallig in het onmetelijke universum zou zijn gevonden?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:
Vis schreef:
SpaceWally schreef:Khan hoort net zo goed bij de canon als Kirk en Spock.
Waarom?
Nou, omdat The Wrath of Khan als één van de beste ST films wordt gezien en Khan, die immers ook al voorkwam in The Old Series, als één van de belangrijkste ST boeven wordt gezien.
En alle belangrijke gebeurtenissen uit TOS met volwassen Kirk moeten per se terugkomen in een reboot met jonge Kirk? En wie vindt dit boeiend? Juist, een paar geeks die TOS kennen en een film uit 1982. Wordt de Star Trek-reboot daarvoor gemaakt? Nope. Is Abrams te beroerd om zelf iets te verzinnen? Hopelijk niet.
SpaceWally schreef:
Vis schreef:
SpaceWally schreef:Ik zou het heel gek vinden als we Khan nooit meer zouden zien.
Waarom? Aangezien het alternatieve universum pas begon in 2233 oid, zou Khan gewoon in de SS Botany Bay moeten zitten, die ergens door de ruimte zweeft. Tenzij ik 't mis heb was 't toeval dat ze dat schip tegenkwamen. Aangezien de ruimte best wel groot is zou het wel héél toevallig zijn dat het wéér Kirk is dat in dit alternatieve universum dat schip tegenkomt, Khan ontdooit en er problemen mee krijgt.
Met die redenering zou Khan überhaupt niet gevonden zijn, want hoe groot is de kans dat de SS Botany Bay toevallig in het onmetelijke universum zou zijn gevonden?
Die kans doet er helemaal niet toe, hij werd gevonden. Waar het om gaat is om Khan wederom als badguy te kunnen gebruiken Kirk wederom dat schip moet vinden. Hoe je 't ook went of keert, dat deel van de geschiedenis is niet anders, want zo is de reboot niet opgezet. Dus het zal hoe dan ook neerkomen op een deel gaan herkauwen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: StarTrek: XII

Bericht door GPS »

Majoor Tom schreef:
GPS schreef:
Majoor Tom schreef:We zaten toch ook niet te wachten op een imitatie-Kirk, een imitatie-Spock, een imitatie-Mc Coy, een imitatie-Uhura? En die bevielen ook.
Dit zijn geen imitatie figuren. Maar een heel andere cast, met "oude" namen. Het verhaal werd in de laatste film een heel andere richting uitgestuurd. Daar kun je voor of tegen zijn, dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik dat prima. Maar dan moet men wel op de ingeslagen weg doorgaan en niet gaan teruggrijpen. Dat zou zonde zijn en een gemiste kans.
De nieuwe Khan zal ook geen imitatie-Khan zijn, maar een totaal andere acteur, op precies dezelfde wijze. Ik zie niet in waarom Kirk en Spock wel een reboot kunnen krijgen en Khan niet. Een alternatief universum betekent immers dat alles net iets anders is, maar er komen dezelfde werelden en personen in voor, dacht ik zo.
Nu spreek je jezelf tegen. Zei je in TMH niet, dat als je één ding in de geschiedenis verandert, je een kettingreactie van veranderingen in gang zet?

Maar daar gaat het mij niet om. Weer met Khan op de proppen komen (hoe goed de ep en de film ook zijn) zou een gewone remake zijn. Remakes zijn over het algemeen zeer teleurstellend. Ze bevatten of geen nieuwe zaken en zijn dan slaapverwekkend, of ze zijn niet meer dan technisch opgepoetste films, of ze zo anders dat het hele verhaal nergens meer op lijkt, maar toch te veel vast zit in het oude verhaal om verfrissend te zijn. Nee, een super-schurk is best, maar dan een compleet nieuw exemplaar.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: StarTrek: XII

Bericht door Miriam »

CmdrCrichton schreef:En op een imitatie-spacewally zaten we ook niet te wachten, maar die is er nu ook... :rolleyes:
[RR sez no....]
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door CmdrCrichton »

:yawn:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: StarTrek: XII

Bericht door Vis »

Anyway, ik zou 't wel mooi vinden als ze doorgingen op het verdwijnen van Vulcan en de gevolgen daarvan. Volgens mij was Vulcan toch vrij belangrijk voor de Federation, en dit zou het hele evenwicht moeten aantasten. Nog een reden waarom Kahn me geen goed idee lijkt; die hoeft er helemaal niet bijgehaald te worden want de hele nieuwe situatie biedt al genoeg mogelijkheden voor nieuwe badguys die nu hun slag willen slaan.
Plaats reactie