Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Section31 »

Een nieuw universum, nieuwe kansen!
Als jullie JJ Abrams een advies mee mochten geven voor dit nieuwe universum, welke species zou hij dan op de plank mogen laten liggen in het Roddenberry universum?

Ik begin maar meteen met de grootste inkopper:

Afbeelding
The Borg
Tot op het bot uitgemolken en in Voyager gereduceerd tot personal playtoys van Janeway. Ik zou JJ het advies mee willen geven om met een grote boog om de Borg heen te lopen.

Afbeelding
Betazoids
Zijn telepathisch en kunnen je gedachten lezen (tot op zekere hoogte?). Ik zou me er hoe dan ook niet erg prettig bij voelen. Vond het in TNG nogal onrealistisch dat iedereen dat gewoon doodnormaal leek te vinden.
Hoeven er niet zozeer uit, maar de relatie tussen Betazoids en non-telepathic species zou anders ingevuld moeten worden in dit universum. :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Nemesis »

wat dat betreft was betazoids in ds9 beter uitgewerkt dan in TNG. want in TNG konden ze wel Ferengi's uitlezen.

Ik zou de "alien van de week" zeker weglaten. Houd het op de vaste rassen, dat maakt het realistischer(?) ik ben het even kwijt hoe je het schrijft..

De wereld ligt kennelijk weer open. zal ook wel moeten want kirk heeft nog op vele schepen gezeten als lieutenant voordat hij op de enterprise kwam.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Voor mij hoeven de Kazon niet terug te komen.

Afbeelding

Vond dat een van de minst geloofwaardige rassen die ooit in ST getoond werden.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door EMH »

De Talaxians en Ocampa mogen ze van mij ook weglaten. Nu is dat simpel, gewoon niet in het Delta komen. :*)
(Vraag me eigenlijk af in hoeverre ze dit soort dingen als kwadranten in stand houden in de nieuwe versie)

Q mag van mij er wel in maar dan niet op de manier zoals ze de Q in Voyager hebben verkracht.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Blind Guardian »

species 87462 ofzoiets, kom op
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door EMH »

Als Abrams Trek volgens zijn idee kan gaan uitbouwen ben ik sowieso benieuwd of hij met al bestaande rassen verder gaat of dat tie compleet nieuwe verzint.

Klingons, Romulans en Vulcans blijven er wel in, maar verder zal dit nieuwe productieteam (hopelijk) een eigen weg in slaan.
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door sonix666 »

Laten we beginnen met het verbieden van alle nieuw geintroduceerde rassen uit Star Trek Voyager. Daarnaast hoeven de Borg niet meer terug te komen, tenzij ze perfect als hive mind gebracht worden, en niet de verbastering die het na een paar afleveringen/films is geworden. En de Ferengi mogen ze wat mij betreft per direct kapot schieten, voordat ze ook maar een woord hebben uitgekraamd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Xindi
Verbazend dat niemand hier over is begonnen nog?
Laat ze hier alsjeblieft niet over beginnen, waardeloos idee dat je maar beter kan vergeten.

Afbeelding
Sphere Builers
AAARG!!!!!!! Wat voegt het toe? Wat hielt het uit? Wat had je er aan?

Trouwens om het makkelijker te houden:

Afbeelding
Enterprise
Probeer..... Nee wacht! NEGEER alles wat er in deze serie is gebeurd.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door X-File »

Relaunch wensen:
Compacter universum, in Star Trek reizen ze van hot naar her over onrealistische afstanden. Houd de melkweg een stuk compacter, met een duidelijke galaxy map, maak je de kaartlezende star trek fans na ruim 40 jaar ook eens blij.

Een overheersend plot -per serie-. DS9 deed dit leuk, helaas niet consistent. Eerst maar eens een globaal avontuur verzinnen voordat we geforceerde verhaallijntjes voor de kiezen krijgen.

Als we dan toch vervolgseries in Star Trek plakken: geen overlapping. Maak een sprongetje van een jaar of 80 per serie, stuk prettiger. Hoef je minder rekening te houden met elkaars serie en kan je elke keer wat origineels voorschotelen. Plus: meest ergelijke karakters kun je dan lekker dood en begraven laten.

Minder perfect universum. Mag het wat rauwer? Het perfecte mens geneuzel kennen we zo langzamerhand wel.

Prime Directive. Deze regel kwam alleen voor wanneer iemand duidelijk bezig was om hem te overtreden. Loos deze regel, gaat perfect samen met de vorige wens.

Begin dan ook echt vooraan, laat de geboorte van de federatie een keer goed zien, en probeer niet alle technocrap te introduceren in de eerste serie. Fed-Romu oorlog werd eerst nog lekker balistisch uitgevochten met kernkopjes aan de kant van de feds, weg dus met phasers en photons.

Minder technobabble, meer persoonlijke kwesties. "Oh nee, we hebben nog 5 minuten zendtijd over, waar is het wonderkind met de ubertechnische oplossing?".

Vage op mens gelijkende rassen. Hee, deze planeet bevat alleen maar jaren '20 gangsters. Hee, deze bevat een of andere vage indianenstam die vecht met aziaten en hebben een exacte kopie van de onafhankelijkheidsverklaring, que VS vlaggewapper op het deuntje van het US volkslied. Hee, dit ras lijkt precies op mensen, afgezien van het feit dat ze hele voor ons achterlijke regels en wetten hebben waardoor ons wonderkind nu ter dood veroordeeld is.

Tijdreizen, tijdreizen, tijdreizen. Twee uur aan episode waar aan het eind niets veranderd is (year of hell o.a.).

Holodeck avonturen. Een heel universum tot je beschikking hebben en dan elke 8 afleveringen weer vast komen te zitten op het holodeck.

Transporter avonturen. Zie grotendeels mijn vorige opmerking.

99% menselijke bemanning. Wat is er gebeurt met al die andere rassen? Al die ongelijke aandacht voor de rassen. Mensen super populair, klingons die overal vandaan komen... wanneer krijgen de Romulans nu eindelijk echt goede aandacht?

Supergelikte schepen vol exploderende panelen. Serieus, wie kiest er nu voor om de hele dag gebogen te staan over een paneel, waar de kans op explosie zo'n 50% is zodra je op een knopje drukt? Hoe kan een schip zo geavanceerd zijn en tegelijkertijd de meest basale arbo wetgeving negeren?
Laatst gewijzigd door X-File op 25 apr 2009, 10:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Je bent weer lekker op dreef, X :lachhuil:
We hadden het hier over rassen, weet je wel, niet de hele santeboetiek wat jij niet leuk vindt aan ST (ben je wel een fan ?).
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door X-File »

Iemand moet de 3rd uithangen op dit forum. :*)

Om mij aan dit onderwerp te houden: alle rassen met niet meer dan een raar ribbeltje op het hoofd om het 'niet menselijk' te laten lijken.
M.a.w.: alle keek- op-de-week rariteiten die te zien zijn in het gros van de episodes. Dragen niet bij tot het overkoepelende verhaal, en komen totaal ongeloofwaardig over: hoe vaak kan je een 'mens' tegenkomen die niet van oorsprong van de aarde komt? Star Trek, met name de TNG/DS9/VOY varianten hebben niet echt te klagen gehad over het budget, dus waarom ging het geld niet op aan de ontwikkeling en visagie van de aliens.
Ik snap best dat pyrotechnics duur zijn, een paneel ontploft immers niet uit zichzelf, maar wat meer biodiversiteit zou wonderen doen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Guess who? »

Nou ik vind dat X-file wel een aantal terechte punten heeft. En hij kraakt het niet alleen af (ook al lijkt het misschien zo), maar wil wel graag veel veranderen. En op een groot deel van de punten zou het al fijn zijn als ze gewoon íets minder voorkomen.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Capt.Jay »

Wie het verzon dat Red shirts altijd dood moesten op away missions :P
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door EMH »

Verder wil ik er nog aan toevoegen dat ik gaarne geen huisdieren in welke vorm dan ook meer wil zien op een starship of een 14 jarig betweterig, in de laatste 10 minuten "saves the day" kutkind.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Miriam »

Het klinkt raar maar X-file heeft wel een aantal goede punten er tussen zitten, wellicht kunnen we hier over een ander topic openen.
Sowieso ben ik het wel eens dat het universum een stuk rauwer moet zijn ipv dat 'softe' onzinnige zoals het nu gaat in Star Trek.

Aan de andere kant het moet wel een grote ego-trip voor de mens zijn anders kijkt er niemand. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Capt.Jay »

om serieuzer te zijn na mn laatstse post.

Ik hoop! dat er een duistere kant van ST wordt geopend door JJ of door de persoon die de vervolgen gaat doen (of de serie als dat er nog van komen gaat)
Het mag allemaal flink duister van mij
laat maar zien wat er mogelijk is.

Rauwer, Duisterder, flink gevechten, natuurlijk ook wat gevlieg door de galaxy :P
Ik zou wel eens wat willen zien van de Romulaanse oorlog (ook al is dat nog jaren na Kirk)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Mr Hayes »

Jezus, als ik dit zo lees, dan blijft er geen drol over van Star Trek. En om van Star Trek nu een veredelde Battlestar Galactica te maken, daar ben ik niet echt voor.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Blind Guardian »

Hoezo, meeste van deze rassen kun je erg classiferen als overgebruikte alien van de week, daarnaast zo het gebruik van Voyager rassen nergens op slaan en Enterprise tjah daar heb ik al vaak zat mijn beklag overgedaan.

Niemand heeft bezwaar met rassen als de Klingons, Romulans, en Cardassians aangezien die juist enorm goed zijn uitgewerkt, in tegenstelling tot sommige andere rassen, die ja vaak in Voyager en Enterprise voorkomen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door uss defiant »

niet alleen Voyager of Enterprise hoor, das wel erg generaliserend. DS9 heeft de Ferengi tot een van de irritantste soorten ooit gemaakt.
Andorians mogen ook wel terug komen, vond ik in Enterprise best goed uitgewerkt.

@ Hayes: Star Trek hoeft geen BSG te worden imo, het mag in Star Trek wel wat optimistischer. Neemt niet weg dat het er wel wat van kan leren. Technobabble, nasleep van gebeurtenissen voor de karakters etc. is in BSG toch wel wat beter aangepakt dan in Star Trek vaak het geval was.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Ace of Spades »

Juist DS9 heeft in mijn ogen de Ferengi echt een waarde toegekend. In TNG waren het niet veel meer dan een nieuwe alien species die vijandig was. In DS9 waren ze zodanig realistischer dat ze juist de handelsmogelijkheden met de Federation gebruikten. Ook werden de Ferengi uitgewerkt als volwaardig ras. Ik heb ze zelf nooit irritant gevonden, maar juist een toevoeging.
Ik zou ze dan ook best willen terugzien in Trek.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Blind Guardian »

Hierbij moet ik even inspringen op mijnheer AoS, in T:NG ergens in Season 1 geloof ik heb je de aflevering Outpost, de 'introductie' met de 'Ferengi', maar daar worden ze neergezet niet meer als een 'Pakled-achtig' - ras, In Deep Space Nine echter jaren later worden de Ferengi inderdaad een volwaardig ras met een eigen 'keizerrijk' en een eigen 'filosofie van leven'.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik zou niet echt de omschrijving 'Pakled-achtig' gebruiken, want ze waren intelligent genoeg om hun eigen warptechnologie te ontwikkelen (dat werd voor zover ik het me herinner niet anders vermeld, dus ga ik daar maar van uit) en niet gestolen zoals de Pakleds dat deden, maar ze werden wel afgetekend als een ras dat maar een ding voor ogen heeft: zoveel mogelijk profijt halen waar mogelijk en daarbij deinzen ze niet terug om van "het doel heiligt altijd de middelen" hun lijfspreuk te maken.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Ace of Spades »

Erg 1-dimensioneel dus. Terwijl dit in DS9 duidelijk niet zo was.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ze zijn inderdaad veel beter uitgewerkt in DS9. 'k Vond 't wel spijtig dat we maar weinig vrouwen gezien hebben toen we eindelijk een ep hadden die zich op hun thuisplaneet afspeelde :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Guess who? »

Ik vond de Ferengi wel goed uitgewerkt juist en ja er zaten een beetje irritante tussen, maar het is wel een compleet en volwaardig ras.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Blind Guardian »

Ace of Spades schreef:Erg 1-dimensioneel dus. Terwijl dit in DS9 duidelijk niet zo was.
Neen daar komen we in contact met Marxistische Revolutionaire Ferengis :Y) , maar meer serieus de Ferengi worden inderdaad veel beter uitgewerkt en okay dat Pakled-Ras was een beetje overdreven van mij maar ik kan me herrineren in de volgende generatie dat ze wel heel erg overkwamen als een soort van 'ratachtig-ras' om maar even te zeggen.

Het grappige is dan wel, 'de mensen ontwikkelde warp-drive veel eerder dan wij, terwijl al een veel ouder ras zijn'.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door X-File »

Master Vanhu Botie schreef:Ze zijn inderdaad veel beter uitgewerkt in DS9. 'k Vond 't wel spijtig dat we maar weinig vrouwen gezien hebben toen we eindelijk een ep hadden die zich op hun thuisplaneet afspeelde :lachhuil:
Naakte Ferengi :r
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Nemesis »

denk ook dat het gecensureerd zou worden in amerika, en je er teveel make-up voor nodig hebt.
Ik ben het trouwens wel eens met X-file, zoals de meesten. Het mag allemaal wel wat rauwer.

Hoe dan ook zal Star Trek een positief toekomst gevoel hebben. geen armoede, ziektes e.d. meer in de Federation/aarde de mensheid heeft zich verenigd en ook met andere soorten. Dat is allemaal positief. Juist inderdaad mogen romulans, cardasians, klingons wel wat meer vijandelijker zijn.

Waren het destijds nog rolmodellen voor de russen en de romeinen ;) zouden ze nu meer een eigen leven kunnen leiden. Bouw er een verhaallijn in zoals in DS9 en pak het eens fatsoenlijk aan.

Alien van de week moet je echt achterwege laten, dat wordt gewoon niet meer geaccepteerd. Je mag best nieuwe rassen bedenken, maar laat ze blijven bestaan. Want ik vond het eigenlijk wel vreemd dat al die supermachten die bij TNG bedacht werden ineens niet meer bestonden toen de dominion het alpha quadrant binnenkwam. Waar was het insect achtige ras dat een paar duizend mensen wilden uitroeien omdat die op hun planeet stonden enz enz. Wat dat betreft zat ds9 een stuk beter in elkaar.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door Mr Hayes »

Blind Guardian schreef:Hoezo, meeste van deze rassen kun je erg classiferen als overgebruikte alien van de week, daarnaast zo het gebruik van Voyager rassen nergens op slaan en Enterprise tjah daar heb ik al vaak zat mijn beklag overgedaan.

Niemand heeft bezwaar met rassen als de Klingons, Romulans, en Cardassians aangezien die juist enorm goed zijn uitgewerkt, in tegenstelling tot sommige andere rassen, die ja vaak in Voyager en Enterprise voorkomen.
Iets over de Vulcans dan. Met alle respect, maar in TNG, VOY en vooral DS9 is dit ras compleet onderbelicht. Ja, je had Tuvok en Spock. Maar in al die drie series heb ik barweinig kunnen terugzien van de Vulcan cultuur, laat staan images van de planeet Vulcan! Niks over de Kir'Shara en de Forge.

Het is toch echt Enterprise die de Vulcan cultuur 10x beter belicht heeft dan TNG, DS9 en VOY samen. Vooral seizoen 4. En God als 't niet zo is, de komende film doet dit ook.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Welke alien species hoeven we niet meer terug te zien?

Bericht door X-File »

Nemesis schreef:denk ook dat het gecensureerd zou worden in amerika, en je er teveel make-up voor nodig hebt.
Ik ben het trouwens wel eens met X-file, zoals de meesten. Het mag allemaal wel wat rauwer.

Hoe dan ook zal Star Trek een positief toekomst gevoel hebben. geen armoede, ziektes e.d. meer in de Federation/aarde de mensheid heeft zich verenigd en ook met andere soorten. Dat is allemaal positief. Juist inderdaad mogen romulans, cardasians, klingons wel wat meer vijandelijker zijn.

Waren het destijds nog rolmodellen voor de russen en de romeinen ;) zouden ze nu meer een eigen leven kunnen leiden. Bouw er een verhaallijn in zoals in DS9 en pak het eens fatsoenlijk aan.

Alien van de week moet je echt achterwege laten, dat wordt gewoon niet meer geaccepteerd. Je mag best nieuwe rassen bedenken, maar laat ze blijven bestaan. Want ik vond het eigenlijk wel vreemd dat al die supermachten die bij TNG bedacht werden ineens niet meer bestonden toen de dominion het alpha quadrant binnenkwam. Waar was het insect achtige ras dat een paar duizend mensen wilden uitroeien omdat die op hun planeet stonden enz enz. Wat dat betreft zat ds9 een stuk beter in elkaar.
Ik meen dat die insecten uit TNG die in de mensen kropen de voorlopers van de Borg waren, maar qua budget was het insectenras niet te realiseren. De Borg zijn uiteindelijk een goedkope oplossing gebleken.
Plaats reactie