Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Mr Hayes »

X-File schreef:Vulcans, die op het randje van uitroeiing staan, zoeken toenadering tot de Romulans. De Federatie verliest op den duur een van z'n oudste leden wat voor interne paniek zorgt.

Om BG's plot erbij te pakken: dit verzoorzaakt grote problemen onder de mensen, voor wie de Vulcans heel belangrijk zijn als bondgenoot.
Wellicht groeit het sentiment dat de mensheid zich in de steek gelaten voelt waardoor de Federatie op scheuren staat, mensen die meer op het eigen ras gefocussed zijn en andere wezens maar als 2e rangs gaan beschouwen; 'Uiteindelijk staan we alleen."

Uiteindelijk toch nog een rolletje voor Nimoy, die -dankzij jarenlange ervaring in het old-Trek universum- de overgang voor de Vulcans vergemakkelijkt, en ook op de gevoelens van de Romulans weet in te spelen dat het lot van de Vulcans ook die van de Romulans had kunnen zijn.

In dit universum zou het zomaar kunnen voorkomen dat de Romulans en de Federatie nader tot elkaar komen dankzij het Vulcan incident (op gang gezet door een Romulan nog wel!). Maar zijn de Klingons daar wel blij mee?
Ik wil gewoon oorlog tussen de Romulans en de Federation..die verspreid over een aankomende trilogie z'n hoogtepunt bereikt in het laatste deel van deze filmtrilogie.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Trekscaper »

Mr Hayes schreef:
X-File schreef:Vulcans, die op het randje van uitroeiing staan, zoeken toenadering tot de Romulans. De Federatie verliest op den duur een van z'n oudste leden wat voor interne paniek zorgt.

Om BG's plot erbij te pakken: dit verzoorzaakt grote problemen onder de mensen, voor wie de Vulcans heel belangrijk zijn als bondgenoot.
Wellicht groeit het sentiment dat de mensheid zich in de steek gelaten voelt waardoor de Federatie op scheuren staat, mensen die meer op het eigen ras gefocussed zijn en andere wezens maar als 2e rangs gaan beschouwen; 'Uiteindelijk staan we alleen."

Uiteindelijk toch nog een rolletje voor Nimoy, die -dankzij jarenlange ervaring in het old-Trek universum- de overgang voor de Vulcans vergemakkelijkt, en ook op de gevoelens van de Romulans weet in te spelen dat het lot van de Vulcans ook die van de Romulans had kunnen zijn.

In dit universum zou het zomaar kunnen voorkomen dat de Romulans en de Federatie nader tot elkaar komen dankzij het Vulcan incident (op gang gezet door een Romulan nog wel!). Maar zijn de Klingons daar wel blij mee?
Ik wil gewoon oorlog tussen de Romulans en de Federation..die verspreid over een aankomende trilogie z'n hoogtepunt bereikt in het laatste deel van deze filmtrilogie.
De Romulanen hebben we in de laatste films al genoeg gezien (Nemesis en Trek:XI). Waarom geen oorlog tussen de Klingons en de Federation? Ik vond de Klingons in de deleted scenes wel vrij cool uitzien.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Mr Hayes »

Omdat ik dat gewoon niet logisch vind. In 'Star Trek: Enterprise' kon je al zien hoe de Romulans maar al te graag een wig wilden drijven tussen enerzijds de mensen van United Earth en anderzijds de Vulcans.

Romulans en Vulcans zijn nog steeds bloedbroeders. Ik vind het daarom logischer dat de Romulans meteen gaan inhaken op het nieuwe 'alien scum of the Galaxy'; de Vulcans. Ik zou niet weten wat de rol van de Klingons hierin zou moeten zijn.

Komt nog bij dat ik van continuiteit hou. De Klingons kwamen we al tegen in ZES Star Trek films. De Romulans hadden nochtans maar één keer een hoofdrol, in 'Nemesis'. En ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de Romulan Star Empire een betere film verdient.

En tot slot: Mijn voorkeur is altijd al uitgegaan naar de Romulans. Mijn favoriete ras. Allemaal Maxime Verhagentjes bij elkaar :P. Heerlijk. Bij Klingons denk ik teveel aan Griekse eerwraak en hersenloos geschreeuw. Romulans zijn slimmer en kunnen daarom alleen al psychopatischer zijn.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door USS Enterprise »

Ik vond niet dat de Romulans echt een hoofdrol hadden in deel 10.
Het ging eerder over Shinzon en de remans, Dus van mij mogen de Romulans een hoofdrol krijgen.
Want dan hadden de Klingons in 9 films een grote rol
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Miriam »

Mr Hayes schreef:Komt nog bij dat ik van continuiteit hou.
En dan kijk je enterprise :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Vis »

Mr Hayes schreef:Komt nog bij dat ik van continuiteit hou. De Klingons kwamen we al tegen in ZES Star Trek films. De Romulans hadden nochtans maar één keer een hoofdrol, in 'Nemesis'.
In dat opzicht zouden we dus gewoon weer een Klingon-film moeten krijgen? :)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:
Mr Hayes schreef:Komt nog bij dat ik van continuiteit hou. De Klingons kwamen we al tegen in ZES Star Trek films. De Romulans hadden nochtans maar één keer een hoofdrol, in 'Nemesis'.
In dat opzicht zouden we dus gewoon weer een Klingon-film moeten krijgen? :)
Je bent ook echt een pestkopje hè :*) .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Vis »

Mr Hayes schreef:
Vis schreef:
Mr Hayes schreef:Komt nog bij dat ik van continuiteit hou. De Klingons kwamen we al tegen in ZES Star Trek films. De Romulans hadden nochtans maar één keer een hoofdrol, in 'Nemesis'.
In dat opzicht zouden we dus gewoon weer een Klingon-film moeten krijgen? :)
Je bent ook echt een pestkopje hè :*) .
Je spreekt jezelf gewoon tegen, kan ik ook weinig aan doen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Blind Guardian »

ik wil de borg in en veel flashbacks en tijd reizen :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Vis »

Kate Mulgrew is inmiddels oud genoeg om zonder make-up een tijdreizende Admiral Janeway te spelen. Ik zie wel een plot voor me waarbij dit alles het gevolg was van Janeway die scheuren aan maken was in de tijdlijn omdat ze op zoek was naar de beste koffie. En waar Janeway is zijn Borg.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:
Mr Hayes schreef:
Vis schreef:
Mr Hayes schreef:Komt nog bij dat ik van continuiteit hou. De Klingons kwamen we al tegen in ZES Star Trek films. De Romulans hadden nochtans maar één keer een hoofdrol, in 'Nemesis'.
In dat opzicht zouden we dus gewoon weer een Klingon-film moeten krijgen? :)
Je bent ook echt een pestkopje hè :*) .
Je spreekt jezelf gewoon tegen, kan ik ook weinig aan doen.
Ik doelde meer op de Romulans uit 'Enterprise'. En om dan maar heel gemakzuchtig te reageren. Ik vind de Romulans als ras 10x interessanter dan de Klingons. En.....de Romulans verdienen mijns inziens een grote film. In 'Generations' zag je enkel wat Romulan-lijken op het Amargosa-station. In 'Nemesis' waren de Romulans ineens verworden tot slaven van Shinzon. En in 'Star Trek' (2009) waren de Romulans qua gedrag verworden tot Klingons met puntoren en een kaal hoofd.

De Klingons hebben al genoeg films gehad. En in 'The Undiscovered Country' hebben ze dé hoofdrol gespeeld die mijns inziens de Romulans nu ook verdienen. En ik heb het dan over de Romulans uit de TNG-afleveringen 'Redemption', 'Unification', de Enterprise-afleveringen 'Babel One', 'United', 'The Aenar' en de DS9-afleveringen 'In The Pale Moonlight' en 'Inter Arma Enim Silent Leges'. DIE Romulans wil ik terug. DIE stijvolle, maar ook psychotische, bijna homoseksuele arch villains. DIE Romulans wil ik weer zien :) .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Vis »

Mr Hayes schreef:DIE stijvolle, maar ook psychotische, bijna homoseksuele arch villains. DIE Romulans wil ik weer zien :) .
En daar gaan we weer :') . Maar ik ben blij dat je je seksuele frustraties kwijt kunt door het kijken naar Romulans :) .
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door X-File »

Hayes doet in de bioscoop wel zelf boter op de popcorn. :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Miriam »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XII - Post hier serieuze én originele plots

Bericht door Mr Hayes »

Ik dacht dat ik in m'n voorlaatste post wel iets meer had gezegd.
Plaats reactie