Star Trek XII: de geruchten

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door GPS »

Vis schreef: (.....) Iets wat zo verschrikkelijk was aan de Enterprise-serie: de obsessie om alles maar moet moeten koppelen met iets uit voorgaande series om zo te "bewijzen" dat het écht een prequel was en ze netjes overal rekening mee hielden. (.....).
Hmm, als ze dat nou wel gedaan hadden..
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:
Nemesis schreef:laat nou alsjeblieft bestaande karakters met rust.. dus heel leuk een vrouwelijke vulcan.. maar wel heel veel toeval als dat weer zo'n muts moet zijn die al in TOS zichtbaar was. Ik zie er totaal het nut niet van in!!. Neem gewoon een nieuw character. Het feit dat wat er gebeurt is op vulcan, ander universe etc zou haar toch zo veranderen dat er niets kenbaars aan is, kan je het net zo goed een andere naam geven!
Geheel mee eens. Iets wat zo verschrikkelijk was aan de Enterprise-serie: de obsessie om alles maar moet moeten koppelen met iets uit voorgaande series om zo te "bewijzen" dat het écht een prequel was en ze netjes overal rekening mee hielden. En voor wie is het nuttig? Nieuwe kijkers snappen het toch niet, en het lijkt me dat de mensen die TOS en de rest van Star Trek al wel kennen liever iets nieuws zien met hier een daar een subtiele verwijzing. Laat ze hier maar gewoon met wat nieuws komen, dat geeft tenminste ook niet het gevoel alsof het hele Star Trek-universum maar zó klein is dat alles altijd om bekenden draait.
Ik zie het probleem niet van het terughalen van een Talosian of een Vulcan zoals T'Pring. Het terughalen van een oud TOS-karakter zegt nog geen moer over het plot; het scenario. Als dat gewoon goed in elkaar zit, dan is het uiteindelijk toch echt enkel jouw irritatie wat betreft het terugbrengen van oude karakters. Immers, nieuwe kijkers snappen het toch niet. Die hebben niet door dat het over een oud karakter gaat of een compleet nieuw karakter.

Hier zit gewoon een verschil in voorkeur. Jij hekelt de so called 'obsessie om alles maar te moeten koppelen met iets uit voorgaan.etc, etc." (Ik kan me trouwens nog heel goed herinneren dat Voyager wat dat betreft het geen zier kon scholen waar de mens voor het eerst First Contact maakte met de Borg. Denk aan Seven's ouders. Dat werd de serie niet in dank afgenomen. En als een serie dan alsnog probeert om, weliswaar te laat, de continuiteit te handhaven met gewoon goede plots (Enterprise, seizoen 4) dan pist men nog steeds over Star Trek heen.). Ik niet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Vis »

Mr Hayes schreef:Ik zie het probleem niet van het terughalen van een Talosian of een Vulcan zoals T'Pring. Het terughalen van een oud TOS-karakter zegt nog geen moer over het plot; het scenario. Als dat gewoon goed in elkaar zit, dan is het uiteindelijk toch echt enkel jouw irritatie wat betreft het terugbrengen van oude karakters. Immers, nieuwe kijkers snappen het toch niet. Die hebben niet door dat het over een oud karakter gaat of een compleet nieuw karakter.
Het gaat om de reden. De enige reden zou zijn: laten zien dat er een link is met TOS, door een karakter uit TOS te gebruiken. Maar waarom zou dit zo nodig moeten? Het zal mij uiteindelijk weinig uitmaken want het plot is inderdaad belangrijker. Maar ik zie het nut er niet van in. En voor de nieuwe(re) kijkers is het dus ook totaal niet relevant. Het gevaar is juist de indruk wekken dat het maar een erg klein universum is en van alle ontelbare mogelijkheden we "toevallig" weer iemand tegenkomen uit TOS. Als ze zonodig willen laten blijken dat ze de oude serie(s) respecteren kan dat op veel simpele en subtielere manieren, en hoef je je als schrijver niet te beperken door een verhaal te moeten schrijven om een bestaand karakter heen, i.p.v. de volledige vrijheid hebben.
Mr Hayes schreef:(Ik kan me trouwens nog heel goed herinneren dat Voyager wat dat betreft het geen zier kon scholen waar de mens voor het eerst First Contact maakte met de Borg. Denk aan Seven's ouders. Dat werd de serie niet in dank afgenomen.
Nee, natuurlijk niet :') .
Mr Hayes schreef:En als een serie dan alsnog probeert om, weliswaar te laat, de continuiteit te handhaven met gewoon goede plots (Enterprise, seizoen 4) dan pist men nog steeds over Star Trek heen.)
Ik denk dat je het vierde seizoen wat te rooskleurig herinnert, of gewoon niet goed hebt opgelet. Het was juist een van de seizoenen waarin de wanhoop van de schrijvers erg duidelijk werd, evenals het gebrek aan inspiratie. En niet te vergeten: waarin het mirror universum wederom ver***. Maar afgezien daarvan was er weinig meer over van Star Trek op dat punt om nog ergens positief over te zijn. Zelfs als losstaande serie was het niveau ver ver te zoeken wat de hoofdreden was voor alle negatieve reacties.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Punisher »

Vis schreef:
Nemesis schreef:laat nou alsjeblieft bestaande karakters met rust.. dus heel leuk een vrouwelijke vulcan.. maar wel heel veel toeval als dat weer zo'n muts moet zijn die al in TOS zichtbaar was. Ik zie er totaal het nut niet van in!!. Neem gewoon een nieuw character. Het feit dat wat er gebeurt is op vulcan, ander universe etc zou haar toch zo veranderen dat er niets kenbaars aan is, kan je het net zo goed een andere naam geven!
Geheel mee eens. Iets wat zo verschrikkelijk was aan de Enterprise-serie: de obsessie om alles maar moet moeten koppelen met iets uit voorgaande series om zo te "bewijzen" dat het écht een prequel was en ze netjes overal rekening mee hielden. En voor wie is het nuttig? Nieuwe kijkers snappen het toch niet, en het lijkt me dat de mensen die TOS en de rest van Star Trek al wel kennen liever iets nieuws zien met hier een daar een subtiele verwijzing. Laat ze hier maar gewoon met wat nieuws komen, dat geeft tenminste ook niet het gevoel alsof het hele Star Trek-universum maar zó klein is dat alles altijd om bekenden draait.
Een fout die dus weer klakkeloos werd herhaald in de laatste film...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Nemesis »

dat ze de main karakters en bijbehorenden terug laten komen kan ik wel begrijpen. Die karakters zijn zo groot dat heeft veel meer voordelen, dan nadelen. Maar al die kleine andere characters kan je beter weglaten.
Gebruikersavatar
Coridan
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:17

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Coridan »

Een bedscene tussen Spock en Uhura zou leuk zijn! Hoe sext een Vulcan? :*D

Of is dat alleen voorbehouden aan Kirk.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door X-File »

Een Vulcan sext niet, een Vulcan Ponn Far'd.
Star Trek XII schreef: Spock: Oh Uhura, I'm gonna Ponn Farr you so hard. I'm gonna Ponn Far you until you beg me to stop. I'll Ponn Far you on your bed. I'll Ponn Farr you in the kitchen. I'll Ponn Far you in your tight Jeffries' Tube... Hmmm...

Uhura: Ponn Far you, you Ponn Far'ing motherponnfar'er. I'm not gonna let you Ponn Far'ing touch me.

Kirk: This sexy alien jibber jabber makes me fucking hard.

Spock: Language captain!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Miriam »

Maar het is toch wel maar 1 keer in de zeven jaar ofzo, dus dat moet er dan wel heel wild aan toe gaan :lachhuil:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Ace of Spades »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Coridan
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:17

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Coridan »

Miriam schreef:Maar het is toch wel maar 1 keer in de zeven jaar ofzo, dus dat moet er dan wel heel wild aan toe gaan :lachhuil:
O my lord. Dan krijgt zo'n mooie meid maar één keer in de 7 jaar een beurt? :?
Afbeelding
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Miriam »

Coridan schreef:O my lord. Dan krijgt zo'n mooie meid maar één keer in de 7 jaar een beurt? :?
Natuurlijk niet. zo'n mooie meid zoals jij het redeneert, heeft natuurlijk ook de keuze om met iemand anders verder te gaan. Daarbij is het nog maar te bezien of zij(spock & uhura) überhaupt iets van een relatie aanhouden.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Guess who? »

Coridan schreef:
Miriam schreef:Maar het is toch wel maar 1 keer in de zeven jaar ofzo, dus dat moet er dan wel heel wild aan toe gaan :lachhuil:
O my lord. Dan krijgt zo'n mooie meid maar één keer in de 7 jaar een beurt? :?
Afbeelding
Waarom zou dat slecht zijn?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Miriam »

Guess who? schreef:
Coridan schreef:
Miriam schreef:Maar het is toch wel maar 1 keer in de zeven jaar ofzo, dus dat moet er dan wel heel wild aan toe gaan :lachhuil:
O my lord. Dan krijgt zo'n mooie meid maar één keer in de 7 jaar een beurt? :?
Afbeelding
Waarom zou dat slecht zijn?
Jij zou het niet erg vinden om 1x in de zeven jaar sex te hebben?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Guess who? »

Miriam schreef:
Guess who? schreef:
Coridan schreef:
Miriam schreef:Maar het is toch wel maar 1 keer in de zeven jaar ofzo, dus dat moet er dan wel heel wild aan toe gaan :lachhuil:
O my lord. Dan krijgt zo'n mooie meid maar één keer in de 7 jaar een beurt? :?
Afbeelding
Waarom zou dat slecht zijn?
Jij zou het niet erg vinden om 1x in de zeven jaar sex te hebben?
Ik ben geen Vulcan.

Mij gaat het er om dat de Vulcans klaarblijkelijk 1 keer in de 7 jaar moeten voortplanten, of in ieder geval bij hun partner moeten zijn. Als de Vulcan biologie slechts dit nodig heeft, waarom zou het dan slecht zijn als ze ook alleen dat zouden doen?
Gebruikersavatar
Coridan
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:17

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Coridan »

Guess who? schreef:
Miriam schreef:
Guess who? schreef:
Coridan schreef:
Miriam schreef:Maar het is toch wel maar 1 keer in de zeven jaar ofzo, dus dat moet er dan wel heel wild aan toe gaan :lachhuil:
O my lord. Dan krijgt zo'n mooie meid maar één keer in de 7 jaar een beurt? :?
Afbeelding
Waarom zou dat slecht zijn?
Jij zou het niet erg vinden om 1x in de zeven jaar sex te hebben?
Ik ben geen Vulcan.

Mij gaat het er om dat de Vulcans klaarblijkelijk 1 keer in de 7 jaar moeten voortplanten, of in ieder geval bij hun partner moeten zijn. Als de Vulcan biologie slechts dit nodig heeft, waarom zou het dan slecht zijn als ze ook alleen dat zouden doen?
Voor zover ik weet is Uhura geen Vulcan?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Miriam »

Nee zover ik weet ook niet.

Maar om nou eens een werkelijk goed punt eens aansnijden: Star Trek is eigenlijk niet meer dan Manifest Destiny in space ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Guess who? »

woeps
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door X-File »

Miriam schreef:
Guess who? schreef:
Coridan schreef:
Miriam schreef:Maar het is toch wel maar 1 keer in de zeven jaar ofzo, dus dat moet er dan wel heel wild aan toe gaan :lachhuil:
O my lord. Dan krijgt zo'n mooie meid maar één keer in de 7 jaar een beurt? :?
Afbeelding
Waarom zou dat slecht zijn?
Jij zou het niet erg vinden om 1x in de zeven jaar sex te hebben?
Comic Book Guy schreef:Inspired by the most logical race in the galaxy, the Vulcans, breeding will be permitted once every seven years. For many of you, this will mean much less breeding. For me, much, much more.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Dark*staR »

Spock is echter half mens. Zou het dan niet om de 3 1/2 jaar zijn?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Nemesis »

het feit dat het biologisch minimaal om de zeven jaar moet gebeuren, wil nog niet zeggen dat het 1x in de zeven jaar gebeurd... Misschien doen ze zoiets ook wel elke dag..

en als ik The Search for Spock mag geloven.. doe je dat toch met je vingers (zoiets zag ik ook voorbij komen in voyager).. dus zo heet gaat dat er niet aan toe :o
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door el spoque »

Jamaar jamaar :
Vulcans also mate outside of Pon Farr, and with species other than Vulcan.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door el spoque »

Maw : Pon Farr is ook gekend als Blood Fever, dat is een aandoening die eens om de 7 jaar voorkomt, en die gepaard gaat met een drang tot voortplanten met de persoon waar ze op jonge leeftijd een soort mindmeld mee hebben ondergaan, maar dat is maar eens om de 7 jaar. Buiten de Pon Farr vozen ze gelijk de konijnen, haja ! 8-)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door X-File »

Ook, ontopic:

Schijnbaar is er onder fans de interesse voor een Pon Farr scene.

JJ Abrams was not available for comment.
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Mescalino »

William Shatner is in consideration to return in this film as an aged James T. Kirk. Although Shatner's Kirk met his end in Star Trek: Generations (1994), with the alternate continuum created in the previous film the writers now see a good opportunity to resurrect Shatner as Kirk.

Uit IMDB. Waarschijnlijk na al dat gezeur van vorig deel.
Persoonlijk laat hem erbuiten. Spock.. oke maar nu ook jim....
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Dark*staR »

^ Laat dat gerucht maar een gerucht blijven.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Blind Guardian »

Mescalino schreef:William Shatner is in consideration to return in this film as an aged James T. Kirk. Although Shatner's Kirk met his end in Star Trek: Generations (1994), with the alternate continuum created in the previous film the writers now see a good opportunity to resurrect Shatner as Kirk.

Uit IMDB. Waarschijnlijk na al dat gezeur van vorig deel.
Persoonlijk laat hem erbuiten. Spock.. oke maar nu ook jim....
Neen, neen, neen, neen, neen, neen, absoluut niet, ....
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door X-File »

Als we dan toch lijken uit de kast trekken: Ik wil James Doohan terug!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Blind Guardian »

X-File schreef:Als we dan toch lijken uit de kast trekken: Ik wil James Doohan terug!
Ik hoop dat de geesten van Doohan en Kelley de film gaan wraken als Shatner er in meespeelt, mocht Shatner niet tijdens de productie sterven. :Y)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Miriam »

Mescalino schreef:William Shatner is in consideration to return in this film as an aged James T. Kirk. Although Shatner's Kirk met his end in Star Trek: Generations (1994), with the alternate continuum created in the previous film the writers now see a good opportunity to resurrect Shatner as Kirk.

Uit IMDB. Waarschijnlijk na al dat gezeur van vorig deel.
Persoonlijk laat hem erbuiten. Spock.. oke maar nu ook jim....

http://www.youtube.com/watch?v=8IXCK1EyP4s
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek XII: de geruchten

Bericht door Trekscaper »

Abrams Still Under Pressure To Make Trek 2 3D, Planning September Start?

J.J. Abrams, maybe the cagiest mainstream director who isn't Christopher Nolan, has managed to avoid saying anything about the still-planned Star Trek sequel for months now; the last time we heard him talk about the project was back in January, when Vulture got him to admit that Paramount had asked him to shoot the new film in 3D, and while he wouldn't say he didn't want to do it, he admitted "I've also never run to the movies because something's in 3D."

Now three months later, What's Playing has a little bit of vague information that suggests the 3D pressure hasn't gone away. Using the somewhat strange logic that Paramount wants Star Trek 2 in 3D because of the Star Wars films that are being post-converted, What's Playing reports that there's "mounting pressure on Abrams and Paramount" to add the third dimension. They also got Simon Pegg to kinda-sorta allow that 3D could play a role. It's not really much of a quote though:

“As far as I know, no…I mean.. it depends. Maybe.”
Bron: http://www.cinemablend.com/new/Abrams-S ... 24217.html

3D ja of nee?
Plaats reactie