Star Trek XIII: De feiten

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door GPS »

:stupid:
Om te beginnen moet je die film op een groot scherm zien. Daarnaas , pas als je de film helemaal van het begin tot het inde hebt gezien kun je er echt over oordelen.
En ja, dat kan mee-, maar ook tegenvallen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Blind Guardian »

Ik heb alle star trek films vanaf Generations bij release in de bioscoop gezien dus de volgende gaat ook wel weer worden is een soort van tradities in de huize hier.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Punisher »

GPS schreef:Om te beginnen moet je die film op een groot scherm zien. Daarnaas , pas als je de film helemaal van het begin tot het inde hebt gezien kun je er echt over oordelen.
Dus als ik een drol aan het eten ben mag ik pas oordelen als ik het helemaal opgegeten heb?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door The Silencer »

Als GiPS dat zegt, dan wel ja. Hij is ouder dan de oerknal. Hij kan het weten. De oerknal live meemaken was ook beter dan plaatjes achteraf zien heb ik me door hem laten vertellen.

Wat was de koffie overigens slap vanochtend, ouwe.
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door eman »

En krijg ik weer de schuld als je voor de dienst wordt afgewezen. Sticht een gezin.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door R2D2 »

eman schreef:En krijg ik weer de schuld als je voor de dienst wordt afgewezen. Sticht een gezin.
heb ik gedaan
maar ik krijg nog steeds de schuld
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Trekscaper »

Afbeelding
Rihanna’s “Sledgehammer” on TREK BEYOND Soundtrack

Award-winning mega-star Rihanna will be contributing a new song to the STAR TREK BEYOND soundtrack when the film releases this summer, as the news of the upcoming single arrived on the iTunes store last night.
http://trekcore.com/blog/2016/06/rihann ... oundtrack/
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Trekscaper »

Voor wie het graag wilt zien, de volledige muziekvideo van Rihanna met enkele mooie beelden van de Enterprise:


http://www.youtube.com/watch?v=BXhIT4MpRis

Aparte PR door Paramount. Hopelijk trekt het wat Rihanna fans naar de zalen, en dus beter voor de opbrengst van de film :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door GPS »

Punisher schreef:
GPS schreef:Om te beginnen moet je die film op een groot scherm zien. Daarnaast , pas als je de film helemaal van het begin tot het inde hebt gezien kun je er echt over oordelen.
Dus als ik een drol aan het eten ben mag ik pas oordelen als ik het helemaal opgegeten heb?
ALS je echt een drol wilt eten... Ja. Maar als je dat echt wilt zou ik toch hulp gaan zoeken. En nee, niet om aan die drol te komen.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door GPS »

R2D2 schreef:
eman schreef:En krijg ik weer de schuld als je voor de dienst wordt afgewezen. Sticht een gezin.
heb ik gedaan
maar ik krijg nog steeds de schuld
Ik kan je uit ervaring vertellen: dat blijft zo, maar je went er aan. :+
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:Als GiPS dat zegt, dan wel ja. Hij is ouder dan de oerknal. Hij kan het weten. De oerknal live meemaken was ook beter dan plaatjes achteraf zien heb ik me door hem laten vertellen.

Wat was de koffie overigens slap vanochtend, ouwe.
Je hebt het zelf gezet......
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door GPS »

Trekscaper schreef:Voor wie het graag wilt zien, de volledige muziekvideo van Rihanna met enkele mooie beelden van de Enterprise:


http://www.youtube.com/watch?v=BXhIT4MpRis

Aparte PR door Paramount. Hopelijk trekt het wat Rihanna fans naar de zalen, en dus beter voor de opbrengst van de film :)
Wat het publiek betreft, hoop ik dat je gelijk hebt. Wat Rihanna betreft. Het had van mij ook echt zonder haar gemogen.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Trekscaper »

Vanavond ga ik de film zien in IMAX 3D in Kerkrade met wat vrienden die Into Darkness ook gezien hebben in 2013. De reviews zijn erg lovend en momenteel heeft Beyond een 88% rating op rottentomatoes.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door MajinSource »

Ik heb hem vanmiddag gezien bij de kuip, geen imax, wel 3D. 8-)
Spoiler (weergeven)
Tot nu toe beste vermakelijke film van de gereboote franchise, zat goed in elkaar van wat je dan van JJ kan verwachten, af en toe met (ruimte) combatgevechten was het door de drukke camera bewegingen wat lastig te volgen. Tis net of Star Trek met een Star Wars sausje is ingezeept. Stoort opzich ook weer niet zo erg, het is ook hoe vele scifi/actie films tegenwoordig worden geschoten :)

Groot pluspunt: de flares zijn weg, dus nu kon je heel goed zien hoe schitterend de sets van de Enterprise waren waaronder de brug: *D :*D
 
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Trekscaper »

Gisteravond gezien en bij verre de beste van de drie. Visueel erg sterk, met (veel) indrukwekkende actie scenes. Door de film heen zijn talloze referenties naar de hele franchise te vinden. De film voelde echt aan als een big budget TOS aflevering. Absolute aanrader :thumbs:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door USS Enterprise »

Dus het tegenover gestelde van de trailer?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Trekscaper »

USS Enterprise schreef:Dus het tegenover gestelde van de trailer?
Welke van de vier?

Als je de eerste twee films leuk vond, dan ga je deze ook leuk vinden. Vond je de twee films niet goed, dan ga je deze ook niet leuk vinden :) Zowel trekcore als trekmovie waren lovend over de film:

Trekcore 4,5 van de 5 sterren:
STAR TREK BEYOND gives fans a taste of modern-day cinematic fun while still remembering the core of the Trek franchise, keeping exploration and discovery at the forefront of its story.
Trekmovie:
All-in-all, Beyond was really more than I could have hoped for. Action, adventure and emotion. It honors The Original Series, and remembers Leonard Nimoy and Anton Yelchin in ways that are really very touching.The strength (and perhaps weakness) of Star Trek Beyond is that it is, at its core, a big, bold, classic episode of Star Trek: The Original Series.

For Star Trek fans this is absolutely a great thing. Far off locations, cool technology, alien bad guys who are not one-dimensional, character building interactions with the crew in good times and bad, and enough name checks and in-references to make the die-hard fan want to go back and see it again to find more.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Blind Guardian »

Jammer draait niet hier in het dorp :{
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door eman »

En wat mij betreft, wat heb ik te zoeken in een bioscoop.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Nemesis »

ik ga dinsdag naar Imax 3D in amsterdam om de film te zien..
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door eman »

De gaypride is er deze weken, filmgaan moet je zelf weten.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Nemesis »

gaypride heb je geen last van op dinsdagavond bij de arena
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door eman »

Edit Trekscaper: Weer on topic graag!
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door Nemesis »

Ajax daarentegen wel : :lachhuil:

maar we hadden geluk.

wat betreft de film
Spoiler (weergeven)
Ik vond de film by far de beste van de drie. Gelukkig is de film ook prima te zien, zonder de 1e en 2e film, die toch beduidend minder zijn.

Ten eerste de opening, je krijgt een hele andere kant te zien van de Enterprise en de toelichting van het werken in de ruimte. Het geeft ook al aan waar het met de rest vande film naar toe gaat. Wat dat betreft een prima verhaal die ook aansluit bij wat je ziet bij Kirk uit de prime-timeline, maar dan tussen de 5-jarige missie en de 1e film in.

Dan het station de Yorktown.. wow! Daar was wel even een kwijlemmer bij nodig. Wat zag dat er gaaf uit, en ook hier weer, meer leven, meer normaal dagelijks leven. Wat dat betreft zaten er veel meer trage "feel-good", "nice-look" momenten in dan in de 1e en 2e film.

Verder de humor, heerlijk. Je kan echt zien dat Pegg heeft zitten schrijven, wat een talent, wat een kerel. Goede humor, karakters die samenspeelden (kirk-chekov, scotty-jaylah, bones-spock, uhura-sulu) waren ook een leuke match. Langzamerhand kwam in de film naar voren het hoe of wat.

Er zaten behoorlijk wat verwijzingen in naar de Serie Enterprise, maar ook TOS uiteraard en eigenlijk in basis een deel naar Insurrection (met het verlengen van levens etc). Je merkt gewoon dat de film goed in elkaar zat en ook mooi aansluit bij de rest.

Ik heb maar weinig op te merken aan de film. Het tempo was goed, de actie was goed, al vond ik het heel jammer dat de Enterprise zo gemakkelijk werd vernietigd (is een beetje het thema in alle films, vernietig de enterprise).

Ik heb er van genoten en er werd ook regelmatig gelachen in de bios. Wat mij opviel was dat het (ondanks dat het niet zo druk was) er normaal volk zat en ook vooral veel vrouwen, wat toch vrij bijzonder is. :)
 
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Star Trek XIII: De feiten

Bericht door R2D2 »

eman schreef:
Edit Trekscaper: Weer on topic graag!
kan de heer Emanuelle weer on topic gaan s.v.p.?
Plaats reactie