IDW's Star Trek ongoing (comics)

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door el spoque »

Star Trek Countdown to Darkness
Ik vond dit een goed boekje. In hoeverre deze prequel belangrijk is voor de nieuwe film, dat zal dan wel blijken, maar ik heb alleszins zin gekregen in de nieuwe film. Twee maand wachten nog…
De vorige prequel strip bevatte eigenlijk heel veel belangrijke informatie voor de eerste JJA Star Trek film. Deze keer lijkt het me iets minder belangrijk, maar deze strip bevat toch de kiemen voor een oorlog tussen de Federatie en het Klingonrijk.
Maar los daarvan : zeer graag gelezen. :)
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Beetje oud topic maar ik wil toch graag even reageren.

Ik de publicaties (deftig woord voor de strips) nu een tijdje gevolgd en buiten twee schrijvers (John Byrne en Peter David) en wat losse verhalen vind ik de IDW Star Trek run ongelooflijk slecht, en ik koop al Star Trek strips sinds de jaren 90.

Nu ben ik geen fan van Star Trek 2009 en Into Darkness (hou niet van reboots) maar zelfs als losse Star Trek verhaaltjes is de maandelijks series van een erg bagger niveau, het is maar een keer zo geweest dat ik ook maar echt geïnteresseerd was in het tweede deel van een tweedelig verhaal.

De hele Countdown Into Darkness mini serie heeft bijna niks te maken met Into Darkness behalve wat referenties hier en daar en ik vraag me af wat echt het nut van deze mini serie was anders dan uit te leggen waar een schip vandaan kwam die in de film voor komt en even te laten zien wat de Klingons uit spoken.

Ik ga het nog een paar maanden aanzien hoe IDW met de Star Trek licentie om gaat maar als de kwaliteit echt niet verbetert en ze brengen echt niet wat meer verhalen uit in de 'echte' tijdlijn dan hou ik er mee op.
Op het moment voelt het aan als een verkwisting van goed geld.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door el spoque »

Ik vind dat IDW het lang niet slecht doet. Het is niet van het niveau van DC, maar het is beter dan wat Marvel deed, toen ze de franchise om zeep hielpen eind de jaren 90.

Ik las als kind begin de jaren 80 bijna de volledige Gold Key run in het nederlands. Nu is die onleesbaar geworden. Behalve dat er Star Trek op de cover stond, en dat Kirk and crew en de Enterprise er in voor kwamen, had dat voor de rest bijna niks met ST te maken. In de jaren 90 las ik er enkele in het engels, en ook de Powers/Peter Pan record/comics. Nope, dit is geen Star Trek ;)

Ik heb zopas de eerste Marvel run gelezen (1981-1982)... mja. Kan er hier en daar mee door. Maar lastige materie, enkel voor die hard comic fans. :)

Van de DC reeksen (1984 tot midden/eind de jaren 90 ergens) heb ik het meeste gelezen, en dat was van goeie tot zeer goeie kwaliteit.
Van Malibu Comics heb ik alles gelezen indertijd, en hun DS9 was goed.
Toen kocht Marvel Malibu op, en kregen ze de ST licentie te pakken, en hielpen ze de franchise om zeep (ST/X-men crossover, really ? )...
Daarna probeerde Wildstorm (DC) het nog eens. Verdienstelijke poging, maar het kalf was verdronken.

Toen bijna vijf jaar geen comics, voor IDW er mee begon. En ik vind dat ze dat helemaal niet slecht doen.
De Ongoing is misschien niet al te origineel, voor het moment, maar ik lees ze graag. Star Trek Into Darkness is ook niet origineel, en dat is een veel groter probleem, vind ik.
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Hoi el spoque ,
Ik vind dat IDW het lang niet slecht doet. Het is niet van het niveau van DC, maar het is beter dan wat Marvel deed, toen ze de franchise om zeep hielpen eind de jaren 90.
Ben ik niet helemaal met je eens, ik vond bijvoorbeeld Star Trek Early Voyages en Starfleet Academy erg leuk om te lezen, verhaaltjes zaten lekker in elkaar en er was continuity.

Star Trek Unlimited had wel aardige verhaaltjes maar in het algemeen niet erg bijzonder (wel leuke Telepathy War tie in), de Deep Space Nine en het meeste van Voyager uiteraard was om te huilen. (toch vind ik de laatste vijf verhaaltjes van de 'Monthly Run', en 'Splashdown' toch leuk om te lezen)

Tja, de Star Trek/X Men crossover was gewoon vergezocht en ik denk dat ze dit eerder deden voor de Marvel fans dan Star Trek fans. (hey laten we de X Men de Star Trek casts ontmoeten)

Marvel had op een gegeven moment door wat ze slecht deden en probeerden het roer om te gooien maar het was helaas al te laat (ze wouden DSN en VOY omzetten naar limited series in de plaats van maandelijkse boekjes)
En ze wouden Star Trek Phase 3 doen die ik toch erg graag had willen lezen (nieuw schip, nieuwe bemanning, nieuwe missies; uitvoeren van Black Ops missies)


Wat ik het probleem met DC vond was dat alle verhaaltjes behoorlijk standaard waren, misschien trouw aan de Star Trek formule maar behoorlijk droog en niet memorabel.
Alleen de verhaaltjes van Peter David konden me echt interesseren. De TNG verhalen van Michael Jan Friedman waren van zo'n belabberd niveau soms, op het allerlaatst nieuwe plot elementen er bij halen om een verhaal af te kunnen maken.

Heh en Bane als een Borg drone.

Mailbu's Deep Space Nine, tja, ik heb er wat verhaaltjes van gelezen, het is uiteraard van een beter niveau dan Marvel's Deep Space Nine maar ik vond het toch niet erg bijzonder.
Het viel me op dat beiden behoorlijk de saaiheid van de serie wisten te recreëren, ze deden ook bijna niks met de Dominion waar mensen toch wel nieuwsgierig naar waren .


Wildstorm was echt hits en misses, sommige verhaaltjes waren echt goed of leuk, maar er zaten ook verhalen bij waarvan ik toch denk dat ze die beter niet hadden kunnen uitbrengen (Star Trek Voyager Elite Force, tof spel nog steeds trouwens)

Leuke verhaaltjes waren; Enter the Wolves, All of Me, Double Time, Forgiveness, Avalon Rising.


IDW, wel ik vind het gewoon 'run of the mill' of nog slechter. De eerste TNG mini serie was verspilde moeite, 'Intelligence Gathering' ging wel was was ook niet bijzonder.
Ik vond om eerlijk te zijn geen enkel van de orginal series strips bijzonder, inclusief die van D.C. Fontana, uitzondering zijn de verhaaltjes van John Byrne (Star Trek Crew, McCoy Frontier Doctor, de Klingon/Romulan Arc en Assignment Earth die plezierig zijn om te lezen)

De Klingon serie kon me niet interesseren want ik ben geen Klingon fan.

Deep Space Nine was snel te vergeten en ik snap niet waarom ze de moeite deden om deze strip te maken behalve dat ze misschien DSN fans wouden aanspreken.

De film tie ins waren ook niet echt bijzonder, hoewel Countdown waarschijnlijk leuker is dan Star Trek 2009, tenminste de oorspronkelijke bemanning hoe belachelijk het verhaal ook is.

De Spotlight series en die Captain series hadden wel leuke verhalen tussendoor maar ook best belabberde. Het Borg verhaal competeert met Brannon Braga's TNG Hive, en de TNG/Doctor Who crossover als een van de slechtste Borg verhalen die ik gelezen heb.
Tijdreizen, Omega moleculen, rassen uit andere dimensies en al die flauwe kul. Wie kwam er trouwens op het verschrikkelijke slechte idee om Brannon Braga een TNG verhaal te laten maken om de verjaardag van TNG te vieren?

Ze mogen van mij de nieuwe maandelijkse strip serie echt stop zetten, de kwaliteit is gewoon echt niet goed en ik denk niet de 'nieuwe' bemanning de aantrekkingskracht van de klassieke bemanningen heeft.

Van mij mogen ze best wat meer experimenteren met nieuwe creaties in de oorspronkelijke tijdlijn zoals met Early Voyages en Starfleet Academy.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door USS Enterprise »

Het viel me op dat beiden behoorlijk de saaiheid van de serie wisten te recreëren, ze deden ook bijna niks met de Dominion waar mensen toch wel nieuwsgierig naar waren .
Ds9 saai??
Heb je de serie wel gezien?
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Hallo USS Enterprise,

Zeker, voor elke goede episode waren er een behoorlijke lading saaie episodes.
Op een gegeven moment werd ik dat gedoe betreft de Bajorans en de Prophets behoorlijk zat, en ik snap nog steeds niet waarom ze zo nodig Sisko een zoon van een vrouw moesten maken die 'bezeten' was door een Wormhole alien.

Was ook geen fan van die obsessie met Klingon Cultuur en hoe Dax hier allemaal een rol in speelde.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door el spoque »

Hoi TDG

Mocht ik al niet zovéél andere comics lezen, en dvd's moeten kijken, ik zou waarschijnlijk alle experimenten lezen. Maar door tijdsgebrek heb ik mijn aankopen van al mijn comics beperkt tot bundels, en die van Star Trek tot TOS (ouwe en nieuwe tijdslijn) en TNG. Dat daar minder goeie dingen tussen zitten, dat geef ik grif toe. Maar meestal amuseer ik me daar toch wel mee. Vooral met die van DC en IDW dus. 't Is een cliché, maar smaken verschillen ;)

Early Voyages (nooit afgewerkt, Marvel) en Starfleet Acadamy (idem) heb ik indertijd wel in losse comics gelezen, maar daar zou ik nu niet meer aan beginnen. Dat zegt niks over die strips, dat is gewoon een keuze die ik gemaakt heb. :)

Dus ook van IDW heb ik de Klingon boekjes, de Alien reeks, de Captain reeks, DS9 enz niet gelezen. Keuzes nietwaar.

Dat niet iedere schrijver van het niveau is van Peter David, dat is een feit. Dat is ook zo bij X-men of X-Factor bijvoorbeeld. Maar niet iedere schrijver van het niveau van PAD wil ST schrijven...

Nu, ik ben content dat hier andere meningen over comics ook te lezen vallen, want eerlijk gezegd ging ik deze thread stil leggen. Het leek een beetje teveel op een blog van mij, op den duur. ;)

mvg
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Hallo el spoque,
Nu, ik ben content dat hier andere meningen over comics ook te lezen vallen, want eerlijk gezegd ging ik deze thread stil leggen. Het leek een beetje teveel op een blog van mij, op den duur.
Kan ik wel inkomen, klinkt zo ego centrisch he wanneer je een topic opent en je bent bijna de enige die er in schrijft omdat de rest geen idee of opinie heeft over het onderwerp.

Early Voyages (nooit afgewerkt, Marvel) en Starfleet Acadamy (idem) heb ik indertijd wel in losse comics gelezen, maar daar zou ik nu niet meer aan beginnen. Dat zegt niks over die strips, dat is gewoon een keuze die ik gemaakt heb.
Snap het, maar dat waren de stripjes waar ik nu echt in kon komen omdat de schrijvers waarschijnlijk gewoon lekker zelf hun gang konden gaan en niet de hele tijd moesten zorgen dat het verhaaltje wel paste in het seizoen dat op dat moment op TV draaide.
Wat erg leuk was dat op een gegeven moment Starfleet Academy zich echt in de tijdlijn van DSN kon plaatsen waardoor zoals een reviewer al zei "Het bijna een soort side story van DSN is"

Okay het was soms wel een beetje overdreven met de cadetten die bijna super krachten hadden maar dat verpestte de pret niet ook al was het soms inderdaad vreemd dat ze zoveel avonturen konden hebben naast naar de klas te gaan.

Ik raad je toch aan om de stripjes eens te lezen als je ooit een momentje tijd hebt.

Dat niet iedere schrijver van het niveau is van Peter David, dat is een feit. Dat is ook zo bij X-men of X-Factor bijvoorbeeld. Maar niet iedere schrijver van het niveau van PAD wil ST schrijven...
Eigenlijk wel jammer want sommige van de schrijvers in het verleden en in het heden waren van zo'n gemiddeld niveau en wisten soms niet wat Star Trek allemaal inhield, zaten de hele tijd maar referenties naar de episodes en series te doen of zaten zelfs gewoon de plot lijnen van episodes weer helemaal over nieuw te doen.

Ik ben helaas ook nog geen enkele schrijver tegen gekomen zowel als strip schrijver of boeken schrijver die de Borg goed kan doen. (Sorry dat ik dit zo vaak op breng, was vroeger zo gek op de Borg). Het concept van een post humanistische intelligentie is waarschijnlijk wat te complex voor de meeste schrijvers die al gauw toch de Borg individualistische trekjes gaven en zelfs emoties zoals het genoegen geven in het vernietigen van anderen. Zelf de 'great PAD' kon daar niet aan ontsnappen in 'Vendetta'.
En toen we de Borg Queen kregen en onzin zoals tijdreizen in overdrive gingen was het hek helemaal van de dam.

Ben helemaal pissig op de schrijvers van Pocket Books nadat ze de Borg uit Star Trek hebben geschreven maar niet voordat ze met een heel slecht 'origin' verhaal zijn gekomen.

Sorry ik hou op met zeiken.


Misschien is het leuk als we samen eens een lijstje maken van Star Trek strips die we andere op het forum kunnen aanraden.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door el spoque »

Oei... 't is lang geleden dat ik mijn bundels gelezen heb (behalve dus die laatste met ouwe Marvel comics in)...
Nu ja, alles van voor DC (1984) raad ik sowieso AF. ;)
En voor de rest... ik denk niet dat hier veel comicliefhebbers komen.

Er is er altijd één die ik direct kan aanraden : The Universe Mirror Saga. Uitgekomen bij DC, herdrukt door IDW.
Ok, deze strip spreekt de ST canon tegen, maar who cares, huh ?
:)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door el spoque op 25 jun 2013, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Hallo El Spoque,

Okido, misschien ga ik zelf wel een lijstje in elkaar zetten dit weekend voor nieuwsgierige mensen die het leuk lijkt om eens wat Star Trek strips te lezen.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door el spoque »

Star Trek : Debt of Honor mag wat mij betreft ook op die lijst. :)

Afbeelding

Afbeelding
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Ben niet verdwenen hoor, was even erg bezig met 'real life'.

Ik heb Debt of Honor gelezen en hoewel er leuke kanten aan zaten was ik er zelf niet helemaal verrukt van.
Moet straks maar even aan de gang met mijn lijstje.
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Hallo allemaal,

Zoals ik al een paar dagen eerder schreef, wil ik graag een lijstje op het forum zetten van mijn meest favoriete Star Trek strip verhalen die ik anderen ook aan kan raden.

Ik had al even met El Spoque besproken aan welke uitgevers ik zelf zat te denken waarvan ik titels wou noemen en ik wou vandaag in elk geval even mijn favoriete Star Trek strips van de Marvel run van '96 - '98 noemen en de volgende keer die van de Wildstorm run.
DC comics en Gold Key (en de kranten strips) hebben misschien ook wel leuke verhalen maar ik heb maar heel weinig van die gelezen en wanneer ik ze nu probeer te lezen merk ik toch echt wel dat ze gewoon te oud zijn voor mijn smaak, dus die laat ik even aan mijn 'collega' over.

Ik ga geen geschiedenis geven over de Marvel run, vind ik zelf niet interessant en als mensen echt meer er van willen weten kunnen ze altijd op het internet gaan zoeken.
Wat ik wel even leuk vind om te vertellen dat Marvel naast strips gebaseerd op de bestaande series ook twee eigen creaties in de mix gooide die op een gegeven moment gewoon leuker waren om te lezen dan de strips van series die nog liepen (Deep Space Nine en Voyager, hoewel de Voyager strips beter werden nadat Marvel het op de mini serie boeg gooide)

Mijn meest favoriete Marvel Star Trek strips

Star Trek Early Voyages

Deze strip serie was gebaseerd op de oorspronkelijk pilot van Star Trek; "The Cage" en verteld de avonturen van Captain Christopher Pike en zijn bemanning (inclusief een jongere Spock) van de vijf jaar missie waarin ook de gebeurtenissen van de pilot gebeurde.
Helaas eindigde de serie met een cliff-hanger waar we nooit een antwoord op kregen.

Deze serie heeft waarschijnlijk een van de beste 'classic Star Trek' gevoelens en ze valt lekker te lezen zonder dat je ook maar een van de andere strips series hoeft te lezen of bewust moet zijn van allerlei episodes.


Star Trek Starfleet Academy

Marvel's andere creatie, deze serie verteld de avonturen van de studenten van Omega Squad terwijl ze aan de Academie studeren om Starfleet officieren te worden.
Een van de studenten is familie van Captain Decker van de klassieke Star Trek episode "The Doomsday Machine" en Nog van Deep Space Nine duikt ook op in de eerdere verhalen, de rest van de karakters zijn allemaal nieuw.

Nu moet ik eerlijk zijn dat deze serie wel wat een 'X men' niveau heeft en dat de karakters soms excentriek zijn en vreemde krachten hebben waardoor ze aan kunnen voelen als pseudo super helden, maar in het algemeen zijn het leuke verhalen van officieren in wording.


Star Trek Unlimited

Dit was volgens mij een twee maandelijkse uitgaven waarvan in het begin er twee verhalen werden verteld; een met de klassieke bemanning en een met de Next Gen bemanning.
Op een gegeven moment werd het boekje wat anders ingericht en richtte een nummer bv. op de klassieke crew en het volgende op de Next Gen crew.

Ik vond niet alle verhalen fantastisch dus ik noem alleen de nummers die ik leuk vond.

#4 - None but the Brave/Inheritance
#9 - Trekkers
#10 - A piece of reaction

In de andere nummers waren ook wel verhalen die ik leuk vond maar vaak het boekje met een wat minder verhaal moesten delen, daarom dat ik ze niet noem.


Star Trek Untold Voyages

Klassieke bemanning verhalen die zich na Star Trek The Motion Picture afspelen.
Niet elk van de verhalen is fantastisch maar op zich wel een leuke run en niet te lang.


Star Trek Voyager

Deze serie begon helaas wat mager met verhalen die soms gewoon te lang duurden en niet erg interessant waren om te lezen maar op een gegeven moment begon het toch wat zijn eigen draai te krijgen.

#11/#12 - Leviathan (op zich een standaard verhaal maar wel leuk vorm gegeven)
#13 - Telepathy War part 5: Cloud Walkers (ze is een soort tie in naar de Telepathy War crossover maar dat is meer een referentie dan een verhaal dat er direct mee te maken heeft, daarom dat ik ze straks niet noem)
#14/#15 - Survival of the Fittest

#1/#2/#3/#4 Star Trek Voyager Splashdown


Star Trek Telepathy War

Dit was een crossover met de Next Gen bemanning, DSN bemanning, en de Marvel Starfleet Academy karakters en speelde zich vlak voor de Dominion War af.
De Dominion maakt zich klaar voor een oorlog met het de beschavingen van het Alpha Kwadrant en wil alle telepathische rassen doden om infiltratie makkelijker te maken.

Captain Pike verschijnt eigenlijk ook in het verhaal wat zich vooraf speelt maar het is geen crossover met Early Voyages, toch noem ik ook die verhalen want anders is de Telepathy War arc niet helemaal duidelijk.

Starfleet Academy

#9 - Return to the forbidden planet
#10 - A prelude to war
#11 - Judgement
#12 - Telepathy War part 1: Renegades

Deep Space Nine

#12 - Telepathy War part 2: Command Decisions
#13 - Telepathy War part 3: Day of Honor

Star Trek Unlimited

#6 - Telepathy War part 4: Heart of Darkness

Star Trek Telepathy War Special

#1 - Star Trek Telepathy War Special
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Dag mede Trekkers,

Zoals ik al in mijn vorige postje al schreef, wil ik graag ook een lijstje van de Wildstorm Star Trek strips toevoegen die ik denk toch de moeite waard zijn als mensen graag een Star Trek strip boek of mini series willen lezen.

Wildstorm dat deel uitmaakte van DC Comics (was daarvoor een independent publisher) bracht een aantal Star Trek One-shots (een boekje, een verhaal) en mini-series uit van 2000 tot er met 2001 waarna het een tijd stil werd om Star Trek strips totdat IDW de licentie overnam.

Interessant aan de Wildstorm run is dat ook een aantal schrijvers van Simon and Shuster a.k.a. Pocket Books ook wat verhalen maakten waarin elementen voorkwamen die later weer in de boekjes zoals de Deep Space Nine Relaunch werden genoemd.
Sommige verhalen waren zelf deel van de 'canon' zoals de TNG/DSN crossover "Divided We Fall" waarin DSN Relaunch karakters in voorkwamen.

Ook bracht Wildstorm een strip uit gebaseerd op het Star Trek spel "Star Trek Voyager Elite Force"

Zoals voorheen, verhaaltje per licentie


Star Trek (de klassieke)

Verhalen van de oorspronkelijke crew die zich tijdens de vijf-jarige missie of daarna (zoals de films) afspelen

All of Me Een verhaal in de klassieke trend, Kirk en Spock moeten een ongelooflijk nieuwe ontdekking van een wetenschapper inspecteren met alle gevolgen van dien.
Enter the Wolves (hoewel het een tie in naar de Star Trek boeken van dezelfde schrijvers kon zijn sluit ze ook perfect aan bij enkele TNG episodes)


Star Trek The Next Generation

Embrace the Wolf (vervolg op "Wolf in the fold")
#1/#2/#3/#4 The Killing Shadows (TNG crew versus ruimte ninjas, eigenlijk erg overdreven maar ik heb er een persoonlijk zwak voor)
Forgiveness (mooi geïllustreerd verhaal over de ontwikkelaar van de Transporter totdat Enterprise dit anders deed. Toch de moeite waard om te lezen)


Star Trek Voyager

Avalon Rising (een avontuur met de Dokter vanuit het perspectief van een fantasy roman)
#1/#2/#3 Planet Killer (vervolg op de klassieke episode "The Doomsday Machine")


Star Trek Special

Star Trek Special (verschillende losse verhalen met verschillende crews)


Star Trek New Frontier

Double Time (dit is eigenlijk weer een persoonlijke voorkeur vooral, ik lees de de boekjes dus daarom dat ik ook de strips las. Helaas denk ik dat niet iedereen zijn smaak zal zijn)
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door el spoque »

preview Star Trek 25 : http://www.comicbookresources.com/?page ... w&id=18092


Oorlog tussen de Klingons en de Romulans...
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Hoi el spoque,

Ik ben d'r mee gestopt, als ze alleen maar verhaal lijnen en concepten van 'the original universe' herhalen en voor de clichés gaan dan is voor mij ook de lol er wel af.

Erg jammer, nu heb ik bijna helemaal geen nieuwe science fiction strips om te lezen, en er is al bijna niks meer op TV.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door Miriam »

Je hebt altijd nog boeken
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door el spoque »

Star Trek vol. 6 After Darkness heb ik weer graag gelezen. :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door Miriam »

el spoque schreef:Star Trek vol. 6 After Darkness heb ik weer graag gelezen. :)
Laat me raden "er kwam licht?"
TDG
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2013, 21:09

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door TDG »

Miriam schreef:Je hebt altijd nog boeken
Tijdje gedaan maar de kwaliteit ging ook heel snel neer.

De DSN/TNG relaunch voelt aan als een poging on Star Trek in Star Wars te veranderen, en in korte tijd zijn er wel drie verhalen uitgekomen waarin de Melkweg of het universum zelf dreigde vernietigd te worden als Starfleet niet tussen beide was gekomen.

Doet je afvragen hoe het universum het ooit heeft kunnen uithouden voordat wij mensen gingen ruimte reizen.

Het 'Trek' is er wel zo'n beetje uit.
Sorry dat ik als een zeikerd klink maar de verhaaltjes zijn gewoon niet meer plezierig om te lezen voor mij.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: IDW's Star Trek ongoing (comics)

Bericht door Miriam »

Misschien moet je eens rondvragen hier. Ik geloof dat er best veel mensen zij die de boeken lezen.
Plaats reactie