Star Trek Into Darkness - Spoilers

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Star Trek Into Darkness - Spoilers

Bericht door The Snob »

Ik ben een dwaas................ Ik kon me niet bedwingen............ Ik moest lezen waar STID over ging, wie de villain zou zijn, etc....

Voor wie ook dwaas wil zijn, zie hieronder:"







Spoiler (weergeven)
A few hours ago, the movie had its huge world premiere in Sydney. While spoiler free reviews are popping up online, due to Abrams begging the press to not bust his lies wide open, people are leaking out the truth that JJ Abrams has been trying to hide for over a year. And it’s a truth everyone already suspected.

Benedict Cumberbatch is playing Khan in Star Trek Into Darkness. All that bullshit of him not being Khan and really “John Harrison” was just a cover to hide the truth from moviegoers. Oh, he does go by “John Harrison” in the movie…but that’s not his real name. He reveals his name to Kirk later in the movie.

Thanks to an IMDB poster who goes by the name of “Kaz_Lucas”, this is specifically how Khan fits in to the movie. As it’s a major spoiler I’m putting it in white text and you’ll need to highlight the stuff below:


“The Klingons are becoming more of a threat to the Federation. Try have already invaded two planets and are threatening more. Admiral Marcus thinks Starfleet is too weak ne focused on exploration and needs more superior weaponry to protect earth.

“Section 31 is involved. They have been scanning the region of space where presumably they tracked the Botany Bay to find the 300 year old augments and use their superior skills and intellect to build up Earth’s defences.

They find and revive Khan and use his crew’s lives against him to force him to do their dirty work…. But we only find this out as the story progresses.”

That’s all fine, and I really don’t have a problem with how they bring Khan into the picture. However, how the movie plays out actually pisses me off a little.

The Wrath of Khan isn’t just the best Star Trek movie, it’s one of the best science fiction movies ever made. The way Into Darkness plays out is like an alternate universe version of The Wrath of Khan, only without any of the lasting effects or emotional resonance of that movie.

If you want to know more you can highlight these spoilers:


-Pike dies, but this is sort of to be expected.

-Spock Prime shows up in one of the dumbest cameos ever. Basically when Khan is causing all his trouble, Spock calls his older self. Spock Prime basically says “I promised I wouldn’t reveal details of our lives, but Khan is super bad and we only defeated him with great sacrifice.” GROAN.

-Admiral Marcus is on Khan’s side, duh.

-”Khaaaaaan!” is yelled, but not by Kirk.

But if you want to know the part the made me rage, it’s the ending. I liked 2009′s Star Trek, but when you start to screw with The Wrath of Khan, then you face my wrath. This really pissed me off when I found out about it…

DO NOT HIGHLIGHT IF YOU DON’T WANT TO KNOW HOW STAR TREK INTO DARKNESS ENDS

The end of the movie is basically the end of Wrath of Khan, only with the Kirk and Spock roles reversed. Kirk goes down into the radiation in the Budweiser plant and the hands on the glass scene is there, only it’s Kirk dying.
Here’s the big stinger, Kirk does die like Spock did at the end of Wrath of Khan. However, it’s established early in the movie that Khan’s blood has magical healing properties. He’s the Holy Grail in a bottle, basically.

McCoy earlier injected some of Khan’s blood into a dead Tribble. After Kirk dies, McCoy sees the Tribble alive and realizes he can save Kirk. So Spock pursues Khan in a big chase scene, he and Uhura knock him out, and they use his blood to save Kirk who wakes up in a hospital bed. He gives a big speech and they begin the five year mission.

So instead of doing Star Trek III: The Search for Kirk, they inject some of Khan’s blood into dead Kirk and he comes back to life. Now Kirk has a little bit of Khan in him.
 
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door Nemesis »

kijk er naar uit :)
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door Capt.Jay »

Goh, voorspelbaar (Kahn gedeelte dan)

en ik had al een vermoeden dat Section 31 erin voor zou komen
''De donkere pakjes met starfleet logo van Cumberbatch en zn minions''
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door GPS »

Als dit het werkelijk is, dan denk ik dat ik die film maar oversla. :-(
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door Mr Hayes »

Capt.Jay schreef:Goh, voorspelbaar (Kahn gedeelte dan)

en ik had al een vermoeden dat Section 31 erin voor zou komen
''De donkere pakjes met starfleet logo van Cumberbatch en zn minions''

Ik heb toch al weken gezegd....dat 'Star Trek Into Darkness' heel erg DS9-achtig van stijl en sfeer zou zijn ;-).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door The Silencer »

Torrent?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door DataLord »

Ik ga hem sowieso niet supporten door hem in de bios te zien :-(
Ik download een extra crappy cam versie en ga er dan op bitchen! Khan.. really.
Er wordt gedacht dat met deze nieuwe tijdlijn en het verdwijnen van Vulcan dat er van alles gedaan kan worden.
Maar technisch gezien hebben deze tijdlijn en TOS nog steeds dezelfde history.. Ze kunnen Khan zelf niet zomaar veranderen..
Van wat ik gelezen heb lijkt deze film ook meer een parodie op TWOK. Alsof de film al bedoeld is om in de schaduwen te leven van het origineel.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door The Snob »

DataLord schreef:Ik ga hem sowieso niet supporten door hem in de bios te zien :-(
Ik download een extra crappy cam versie en ga er dan op bitchen! Khan.. really.
Er wordt gedacht dat met deze nieuwe tijdlijn en het verdwijnen van Vulcan dat er van alles gedaan kan worden.
Maar technisch gezien hebben deze tijdlijn en TOS nog steeds dezelfde history.. Ze kunnen Khan zelf niet zomaar veranderen..
Van wat ik gelezen heb lijkt deze film ook meer een parodie op TWOK. Alsof de film al bedoeld is om in de schaduwen te leven van het origineel.
Van wat ik lees is het juist een hele vermakelijke, energieke film, die ik zeker wil zien.

En dat Khan er anders uitziet, tja... Gene Roddenberry legde in 1979 ook nooit uit waarom de Klingons er ineens anders uitzagen...
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door DataLord »

Ik snap dat ze moeten voldoen aan de verwachtingen van deze tijd. Daarom vind ik juist dat ze dit juist hadden moeten vermijden.
Van alle dingen die ermee gedaan kunnen worden wordt het weer oude meuk uit de sloot halen. Ookal is dit misschien een betere Khan op intellectueel niveau, het maakt het niet uniek en voelt als de zoveelste reboot.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door The Snob »

The Silencer schreef:Torrent?
Nu te vinden..! ;)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door Trekscaper »

Dan heb ik dan eindelijk Into Darkness in de voorpremière gezien in een heel drukbezochte bioscoopzaal waarin ook Duitsers en Engelsen aanwezig waren.

Omdat er in het onderwerp van dit topic al de waarschuwing voor spoilers is genoemd ga ik ook niet in spoilerstag werken. Ik heb dit onderwerp sticky gemaakt en titel wat aangepast.

Om maar even te beginnen: Into Darkness heeft mijn torenhoge verwachtingen waargemaakt! Op alle niveaus: zowel op emotioneel gebied als op actiegebied.

Section 31, met Admiraal Marcus was de grote dreiging. John Harrison c.q. Khan was een betere badguy dan Nero en je kreeg ook nog wat sympathie voor hem. Totdat hij meedogenloos Marcus vermoorde. Ik had geen moeite ermee dat Khan zo werd neergezet en anders was dan Ricardo Montalban's Khan. Het is een reboot.

En toen kwam de Wrath of Khan herhaling. Woord voor woord was precies gelijk aan The Wrath of Khan opofferingsscene. Dit had niet zo gehoeven van mij. Maar ik vond het wel een emotioneel moment om te zien dat Kirk zich opofferde voor de crew van de Enterprise en dat Spock nu moest toekijken hoe zijn beste vriend dood ging. Dat Kirk weer makkelijk tot leven werd gewekt was ook geen verrassing.

De special effects waren uitmuntend, je zag goed waar de 190 miljoen dollar budget heen was gegaan. De Enterprise kreeg het maar zwaar te verduren tijdens deze film. De muziek was ook weer dik in orde. 4/5 sterren en beter dan Star Trek uit 2009. :thumbs:
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door sonpas »

Trekscaper schreef:De special effects waren uitmuntend, je zag goed waar de 190 miljoen dollar budget heen was gegaan. De Enterprise kreeg het maar zwaar te verduren tijdens deze film. De muziek was ook weer dik in orde. 4/5 sterren en beter dan Star Trek uit 2009. :thumbs:
Ik heb hem gisteren gezien en dit verwoordt zowat wat ik er ook van denk......
Je kan altijd wel over iets zeuren en dat ga ik nu eens niet doen want dit is een waardige StarTrek film met een uitstekende Benedict Cumberbath als villain en vind ik, een mooie ode aan TWOK. :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door Mansfeld »

ik wist nog maar sinds kort dat er "een nieuwe" was. Dus ik ben al erg blij dat de nieuwe StarTrek binnenkort in de bioscoop komt.

En naar de reacties hier, lijkt het veel belovend. Ik ga zeker kijken zoals altijd :-)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: ULTIMATE SPOILERS: ST Into Darkness (ULTIMATE SPOILERS!!

Bericht door mr_Vulcan »

Trekscaper schreef:Dan heb ik dan eindelijk Into Darkness in de voorpremière gezien in een heel drukbezochte bioscoopzaal waarin ook Duitsers en Engelsen aanwezig waren.

Omdat er in het onderwerp van dit topic al de waarschuwing voor spoilers is genoemd ga ik ook niet in spoilerstag werken. Ik heb dit onderwerp sticky gemaakt en titel wat aangepast.

Om maar even te beginnen: Into Darkness heeft mijn torenhoge verwachtingen waargemaakt! Op alle niveaus: zowel op emotioneel gebied als op actiegebied.

Section 31, met Admiraal Marcus was de grote dreiging. John Harrison c.q. Khan was een betere badguy dan Nero en je kreeg ook nog wat sympathie voor hem. Totdat hij meedogenloos Marcus vermoorde. Ik had geen moeite ermee dat Khan zo werd neergezet en anders was dan Ricardo Montalban's Khan. Het is een reboot.

En toen kwam de Wrath of Khan herhaling. Woord voor woord was precies gelijk aan The Wrath of Khan opofferingsscene. Dit had niet zo gehoeven van mij. Maar ik vond het wel een emotioneel moment om te zien dat Kirk zich opofferde voor de crew van de Enterprise en dat Spock nu moest toekijken hoe zijn beste vriend dood ging. Dat Kirk weer makkelijk tot leven werd gewekt was ook geen verrassing.

De special effects waren uitmuntend, je zag goed waar de 190 miljoen dollar budget heen was gegaan. De Enterprise kreeg het maar zwaar te verduren tijdens deze film. De muziek was ook weer dik in orde. 4/5 sterren en beter dan Star Trek uit 2009. :thumbs:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Topfilm in mijn ogen, een film voor iedereen met verwijzingen die herkenbaar zijn voor de fans. Het Star Trek universum voelt heel wat realistischer en tastbaarder nu de bevolking niet in pyjama's rondlopen en de warpcore op een fusiereactor lijkt i.p.v blauwe TL-buizen.

Ik heb echt genoten.
En wat is de Enterprise toch een prachtig schip. Moar!

Overigens, ik vond juist dat Cumberbatch wel een hintje Montalban had in zijn performance hoor. :)
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door Majoor Tom »

Ik vond het een topfilm. Ik heb van begin tot einde ontzettend genoten. De 3D, alhoewel ook daar vooraf sceptisch over was, voegde letterlijk en figuurlijk een extra dimensie toe. Je bent echt in de ruimte. Ik moest er in het begin wel een beetje aan wennen, kreeg ook een beetje hoofdpijn, maar dat had ik graag voor de ervaring over.
Wel vond ik, maar misschien ben ik een oude zeur, dat het geluid belachelijk hard was (is de jeugd van tegenwoordig doof?) en dat het tempo wel een tandje lager en rustiger had mogen liggen (dan had de film 20 minuten langer geduurd, but who cares?).

Wat het verhaal betreft. De inleiding voor de titelrol was een complete aflevering van de Old Series samengedrukt op moordend tempo in 10 minuten en zou volledig zijn goedgekeurd door Roddenberry. Ik vond het het hoogtepunt van de hele film.
De film daarna was ook wel top, maar had duidelijk een minder Roddenberry-gehalte en was daardoor eigenlijk ook minder in mijn mening. Het was meer Star Wars dan Star Trek. Het was zoals iemand hierboven al zei een soort mirror van de Wrath of Khan, maar waar is de filosofische inhoud gebleven, die kenmerkend was aan Star Trek?
Als Star Trek wil overleven, zal het in de volgende film meer moeten terugkeren op haar roots. Het is waarin het zich kan onderscheiden van elke andere actiefilm. De verdieping die ik had gehoopt na de vorige introductiefilm is niet gekomen en ook de karakters zijn niet verder uitgewerkt. In dat opzicht is de film een teleurstelling.

Maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Ik heb genoten van de prachtige beelden, de goede performance van de acteurs en ook wel de spannende plot zelf en de vele verwijzingen naar de canon. De wijze waarop de Enterprise in warp ging; om kippenvel van te krijgen. Nou, dat is werkelijk Where No Man has Gone Before. Deze film kan onder jongere generaties dezelfde geestdrift voor natuurkunde, techniek en ruimtevaart geven als de Old Series dat in mijn jeugd deed. De mensheid kan veel bereiken, zelfs de sterren. In die zin dus een positieve boodschap in een wereld met net zulke grote problemen als destijds bij the Old Series.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door el spoque »

Ik heb me geamuseerd met de film, maar ben toch minder enthousiast dan jullie.
Ik zal de dvd afwachten (of misschien een tweede keer gaan kijken in de bioscoop), om mijn mening volledig te vormen.
Dit schreef ik op een ander forum (Star Trek leken, daar), maar misschien was ik iets te streng. Ik weet het niet...

Star Trek Into Darkness gezien. Tja...
Bij bepaalde stukken heb ik me echt goed geamuseerd als fan sinds lang, maar... de film duurde te lang, was te luid (soms leek het Rambo in Space), en mistte de impact van The Wrath of Khan. Wie beide zag, weet wat ik bedoel. ;)
Goed gemaakt amusement, maar om Star Trek te zijn, véél te vrijblijvend. Dan vond ik JJA's eerste ST, die ook heel vrijblijvend was natuurlijk, toch een heel stuk beter. En die had ook meer impact voor bepaalde personages.
Hrmpf. Gemiste kans. Nu ja, nu we JJA kwijt zijn aan de concurrentie ;) zoeken ze nu misschien een regisseur die wel terug wat diepgang geeft aan de franchise.
Nog een geluk dat de personages wel goed werden neergezet.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door sonpas »

Majoor Tom schreef: Als Star Trek wil overleven, zal het in de volgende film meer moeten terugkeren op haar roots. Het is waarin het zich kan onderscheiden van elke andere actiefilm. De verdieping die ik had gehoopt na de vorige introductiefilm is niet gekomen en ook de karakters zijn niet verder uitgewerkt. In dat opzicht is de film een teleurstelling.
Persoonlijk vind ik het net een goed gegeven dat men afgestapt is van het oude stramien. Als men nieuwe markten en fans wil aanboren is dit wel de juiste manier....... en film. :)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door mr_Vulcan »

De zaal trilde als de Enterprise voorbij kwam. Vet! :*)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door Nemesis »

Majoor Tom schreef:Ik vond het een topfilm. Ik heb van begin tot einde ontzettend genoten. De 3D, alhoewel ook daar vooraf sceptisch over was, voegde letterlijk en figuurlijk een extra dimensie toe. Je bent echt in de ruimte.
Helemaal mee eens. Ik heb in het begin zelfs gebukt vanwege de speren die je om de oren vlogen. Ik waande me helemaal in een "efteling/Disney" achtige 3D :) Erg leuk gedaan. Op sommige punten werd er gewoon goed ingespeeld in 3D en was het echt meerwaarde, terwijl het op ook heel veel punten geen meerwaarde is. Desondanks erg leuk.
Ik moest er in het begin wel een beetje aan wennen, kreeg ook een beetje hoofdpijn, maar dat had ik graag voor de ervaring over.
Wel vond ik, maar misschien ben ik een oude zeur, dat het geluid belachelijk hard was (is de jeugd van tegenwoordig doof?) en dat het tempo wel een tandje lager en rustiger had mogen liggen (dan had de film 20 minuten langer geduurd, but who cares?).
Ik vond het tempo wel meevallen, ook de hoeveelheid actie. Er werd veel gepraat, veel discussie, ook veel "look nice" shots. Herkenbaar aan de muziek.
Wat het verhaal betreft. De inleiding voor de titelrol was een complete aflevering van de Old Series samengedrukt op moordend tempo in 10 minuten en zou volledig zijn goedgekeurd door Roddenberry. Ik vond het het hoogtepunt van de hele film.
Was echt prachtig! helemaal eens, erg leuk en humoristisch ook.
De film daarna was ook wel top, maar had duidelijk een minder Roddenberry-gehalte en was daardoor eigenlijk ook minder in mijn mening. Het was meer Star Wars dan Star Trek. Het was zoals iemand hierboven al zei een soort mirror van de Wrath of Khan, maar waar is de filosofische inhoud gebleven, die kenmerkend was aan Star Trek?
Je moet rekening houden dat in TWOK, Kahn een bekend verleden bij de crew had. Het was ook allemaal iets te klassiek geschoold met al dat gepreek. Het achtergrond verhaal van Kahn in XII is compleet anders, compleet andere insteek.

Als Star Trek wil overleven, zal het in de volgende film meer moeten terugkeren op haar roots. Het is waarin het zich kan onderscheiden van elke andere actiefilm.
Wat is hier anders aan, dan bijv. First Contact?
De verdieping die ik had gehoopt na de vorige introductiefilm is niet gekomen en ook de karakters zijn niet verder uitgewerkt. In dat opzicht is de film een teleurstelling.
Ik vond juist dat er een enorme verdieping in de karakters plaats vond, in alle karakters. van Kirk tot Chekov Kirk van verwaand tot nederig en zijn wederopstandig. Spock van kill tot emotioneel. Uhura van doos tot inzicht, etc.. Dat was misschien allemaal nog wel het mooiste in de film.
Maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Ik heb genoten van de prachtige beelden, de goede performance van de acteurs en ook wel de spannende plot zelf en de vele verwijzingen naar de canon. De wijze waarop de Enterprise in warp ging; om kippenvel van te krijgen. Nou, dat is werkelijk Where No Man has Gone Before. Deze film kan onder jongere generaties dezelfde geestdrift voor natuurkunde, techniek en ruimtevaart geven als de Old Series dat in mijn jeugd deed. De mensheid kan veel bereiken, zelfs de sterren. In die zin dus een positieve boodschap in een wereld met net zulke grote problemen als destijds bij the Old Series.
ondanks dat ik al veel van het verhaal wist en daardoor weinig verassingen had, was het een heerlijke film die langzaam door"ramt!".. hiermee bedoel ik. Na afloop kon ik er niet veel over zeggen, maar hoe meer ik er over denk, hoe mooier ik hem vind. Heb ook echt het idee dat de herkijkwaarde velen malen hoger ligt dan de XI (2009).

Dus om even samen te vatten:

Pluspunten:
- Veel mooie actie
- Karakterbuilding
- Goed verhaal
- Goed gekozen einde
- 3D is toegevoegde waarde

Minpunten:
- Kon men niet zelf wat verzinnen
- Wederom een groot schip dat vele malen sterker is
- zelfde muziek (die wel past, maar totaal geen melodie heeft)
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door HelloCath »

Echt, was een hele leuke film.
Leuke twists, leuke knipogen naar de oude fans, goed acteerwerk, goede emoties etc etc etc.
Heb de geheletijd met open mond gekeken en ik ga hem meteen halen zodra hij op DVD uit komt.

Maar.. ik vond toch dat er een paar dingen niet klopten..
Zoals.. waar bleven de klingons?
Ik bedoel... het zijn klingons.. waarom vielen ze de Enterprise niet aan nadat Kirk en zijn vriendjes 10tallen van hun neergeschoten hebben..
Waren ze bang voor de super Enterprise ofzo.. Klinkt nou niet echt klingon achtig..
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door Majoor Tom »

HelloCath schreef:Echt, was een hele leuke film.
Leuke twists, leuke knipogen naar de oude fans, goed acteerwerk, goede emoties etc etc etc.
Heb de geheletijd met open mond gekeken en ik ga hem meteen halen zodra hij op DVD uit komt.

Maar.. ik vond toch dat er een paar dingen niet klopten..
Zoals.. waar bleven de klingons?
Ik bedoel... het zijn klingons.. waarom vielen ze de Enterprise niet aan nadat Kirk en zijn vriendjes 10tallen van hun neergeschoten hebben..
Waren ze bang voor de super Enterprise ofzo.. Klinkt nou niet echt klingon achtig..
Heel goed. Dat vroeg ik mij ook af. Een gigantisch zwart gat in de plot.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door Majoor Tom »

Nemesis schreef: Wat is hier anders aan, dan bijv. First Contact?
Dat is waar. Ook First Contact was een vrij platte actiefilm, zonder al te veel Rodenberry-inhoud.
Nemesis schreef: Minpunten:
- Kon men niet zelf wat verzinnen
- Wederom een groot schip dat vele malen sterker is
- zelfde muziek (die wel past, maar totaal geen melodie heeft)
Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek Into Darkness - Spoilers

Bericht door USS Enterprise »

Ik heb hem ook gezien.
Ik wist helemaal niks van de film voor ik hem zag, wat een geweldige film, ook al was het laatste half uur voorspelbaar.
Grootste minpunt was de 3D, waardoor sommige scenes niet helemaal scherp waren.
En hoop dat in een eventuele volgende film geen supergroot schip met super wapens in voorkomt.
En hadden de Klingons nou oorbellen aan hun voorhoofd?
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Star Trek Into Darkness - Spoilers

Bericht door Majoor Tom »

Star Trek into Darkness draait nu in 2 Amsterdamse boiscopen, lijkt mij een goed teken.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek Into Darkness - Spoilers

Bericht door USS Enterprise »

Om nu ruim 2 uur te rijden om naar een film te gaan vind ik iets te ver
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Star Trek Into Darkness - Spoilers

Bericht door Guess who? »

Gematigd positief

Sfx waren prachtig, verhaal was bij tijd en wijlen aanwezig en zelden origineel. Het acteren vind ik redelijk matig en repetitief. De echte ST feel ontbrak. Er werd veel gevochten, de muziek kende ik al. De sfx waren prachtig.
Fijn om een keer te kijken.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Het Star Trek: Into Darkness Spoilers Topic!!!

Bericht door HelloCath »

Majoor Tom schreef:
HelloCath schreef:Echt, was een hele leuke film.
Leuke twists, leuke knipogen naar de oude fans, goed acteerwerk, goede emoties etc etc etc.
Heb de geheletijd met open mond gekeken en ik ga hem meteen halen zodra hij op DVD uit komt.

Maar.. ik vond toch dat er een paar dingen niet klopten..
Zoals.. waar bleven de klingons?
Ik bedoel... het zijn klingons.. waarom vielen ze de Enterprise niet aan nadat Kirk en zijn vriendjes 10tallen van hun neergeschoten hebben..
Waren ze bang voor de super Enterprise ofzo.. Klinkt nou niet echt klingon achtig..
Heel goed. Dat vroeg ik mij ook af. Een gigantisch zwart gat in de plot.
Danku, ben dus niet de enige.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek Into Darkness - Spoilers

Bericht door USS Enterprise »

Misschien dat ze niet wisten dat het Starfleet was die aanvielen?
Of dat ze de Enterprise niet konden zien, we weten ook niet hoe lang ze daar bleven.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek Into Darkness - Spoilers

Bericht door HelloCath »

USS Enterprise schreef:Misschien dat ze niet wisten dat het Starfleet was die aanvielen?
Of dat ze de Enterprise niet konden zien, we weten ook niet hoe lang ze daar bleven.
Ik vind het nogal ongeloofwaardig als Klingons weten dat de Enterprise wordt aangevallen, maar ze weten niet wie het was dat ze dan zelf niet durven om hun mensen (eh klingons) te wreken.
Kirk had genoeg tijd om terug te gaan naar zijn schip, aangevallen te worden door super enterprise etc. Dus hoe kunnen de klingons geen tijd genoeg hebben om een paar schepen te sturen?
Plaats reactie