Regels voor de Peacecraft alliantie

PeaceCraft

Moderator: captain crash

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Regels voor de Peacecraft alliantie

Bericht door captain crash »

In dit topic alleen posten als je iets bij te dragen hebt of iets te discussie wil stellen. DUS GEEN OFFTOPIC POSTS!

Onze alliantie wordt groot. Wij verwachten dat niet iedereen blijft spelen, maar het zou natuurlijk leuk (en goed) zijn als dit wel zou gebeuren. Om de alliantie in goede banen te leiden is het belangrijk dat er een aantal regels zijn waar leden zich aan houden.

Deze regels betreffen: Omgaan met elkaar, omgaan met aanvallen op anderen spelers en omgaan met aanvallen van andere spelers/allianties op een van onze spelers.

Als iemand zich niet houdt aan deze regels kan persoon in kwestie uit de alliantie gezet worden.

- Om een sterke alliantie te worden is het belangrijk om loyaal te zijn aan de alliantie. Dit betekent niet ingaan op eventuele verzoeken om lid te worden van een andere alliantie. Als we met z'n allen wel lid worden van andere allianties op het punt dat we zelf wat sterker zijn, had deze alliantie geen nut.

- Suggesties voor regels graag in dit topic.

- Ace is de baas en dus de persoon die uiteindelijk over het toetreden tot de alliantie gaat, maar ook over wie er uitgegooid kunnen worden.

- Communicatie met andere allianties geschied door een a twee personen.
Laatst gewijzigd door captain crash op 01 jul 2007, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

suggestie: niet andere spelers of allianties aanvallen zonder dit tenminste te melden aan de alliantie (evenals aangevallen worden, meld het aan de alliantie?)?
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

- Loyaal zijn aan de alliantie maar elkaar helpen in tijden van nood lijkt me niets te weinig gevraagd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

1. Kom meer dan 1 keer per dag online. Meld het als je een dag weg gaat of op vakantie gaat.
2. Val geen alliantie genoten, Bondgenoten en NAV aan.
3. Kom regelmatig op het forum.
4. Wees trouw aan de alliantie.
5. Hou het gezellig en heb fun in het spelen van het spel.
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Denk niet dat je mensen moet gaan verplichten om te spelen dan is de lol er voor sommigen snel af.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ben ik het mee eens, als mensen niet meer spelen kicken we ze uit de alliantie maar je kan mensen niet verplichten permanent online te zijn. Daarmee is dit punt klaar in dit topic, in het alliantie topic kan er eventueel (indien gewenst) nog verder over gesproken worden.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Meer dan 1 keer per dag online vind ik een pre, maar geen verplichting.
- Trouw aan de alliantie lijkt mij het belangrijkst
- Verder moet je bereid zijn om grondstoffen te delen/verhandelen met andere leden
- Je moet ten alle tijde bereid zijn om andere leden te helpen in een oorlog of om de troepen der alliantie te versterken in tijden van oorlog
- Als je een planeet aanvalt (van een actief account) meldt dat dan op het forum. Voor roofovervallen op inactieve accounts is dit niet nodig.
- Val geen planeten aan van andere allianties (voorlopig willen we de alliantie niet in een oorlog storten)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Niet echt een regel maar een voorstel misschien in de loop van de tijd met divisions gaan werken dus een groep van bijvoorbeeld 5 leden waarvan 1 de leider is en de andere 4 vertegenwoordigt. Alleen als de alliantie groot blijft. En deze dan bijvoorbeeld Luitenant maakt zodat iedereen het kan zien.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

aanvullend idee: ik ga 2 a 3 kolonies plaatsen in hetzelfde zonnestelsel;
1 a 2 kan ik dus in andere stelsels plaatsen;
ik stel voor dat ik die plaats in een van de zonnestelsel van jullie;
wie wil (niet)?
er is in mijn zonnestelsel plaats zat voor kolonies van jullie...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Bij de weg: ik maak na mijn tentamen, vrijdagavond dus vermoedelijk, een samenvatting van de regels zoals voorgesteld hier. Probeer dit topic dus, ook als ik er NIET ben, niet te erg te laten ontsporen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik heb een eventueel doelwit gevonden. Het gaat om een inactieve speler die in een alliantie zit, maar zijn enige alliantiegenoot is ook inactief. Is het dan geoorloofd om te gaan rapen?

Het gaat mij in dit geval om 4:247:8.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

wat mij betreft wel;
heeft ie alliantie andere alliantes?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Nee, hij heeft geen allianties of verbonden met andere allianties en bestaat alleen uit twee inactieve spelers van 200 en 59 punten. De 200 punten speler (4:247:8) heeft een lekkere voorraad grondstoffen waar ik enkele keren voor op en neer moet vliegen, vooral het kristal heb ik hard nodig.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dit type discussies liever niet in dit topic.

Maar om je vraag te beantwoorden: Om mij kunnen i spelers altijd worden aangevallen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:Dit type discussies liever niet in dit topic.
Sorry, mij leek dit juist de plaats om deze vraag te stellen gezien de alliantie regels zeggen om geen leden van andere allianties aan te vallen maar niet expliciet zijn over inactieve leden van (inactieve) allianties. Vandaar dat ik de vraag hier opperde.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Oh ik vond en vind het meer een vraag die gewoon rond gevechten gaat. Maar om duidelijk te zijn: het gaat hier om een inactieve alliantie met inactieve leden. Dus, om mij leef je je uit.

Ik ben zelf nog niet helemaal uit de vraag of we ook inactieve leden van actieve allianties moeten gaan aanvallen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:Oh ik vond en vind het meer een vraag die gewoon rond gevechten gaat. Maar om duidelijk te zijn: het gaat hier om een inactieve alliantie met inactieve leden. Dus, om mij leef je je uit.

Ik ben zelf nog niet helemaal uit de vraag of we ook inactieve leden van actieve allianties moeten gaan aanvallen.
Dat is een goeie, ik wilde die ene persoon aanvallen omdat juist de hele alliantie inactief was, als hij zelf inactief maar bij een actieve alliantie had gehoord, dan had ik het niet overwogen. Ik denk dat we daar nog even voorzichtig mee moeten zijn, misschien dat ze die wel monitoren.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:Oh ik vond en vind het meer een vraag die gewoon rond gevechten gaat. Maar om duidelijk te zijn: het gaat hier om een inactieve alliantie met inactieve leden. Dus, om mij leef je je uit.

Ik ben zelf nog niet helemaal uit de vraag of we ook inactieve leden van actieve allianties moeten gaan aanvallen.
Ben je er al uit?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jep en het antwoord is: leef je vooral uit.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Jeuh, er was al iemand van ons aan het rapen op die planeten die ik in zicht heb, maar hopen dat er iets is overgelaten voor mij.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik wil gerust bulfleet spelen, maar meer dan een een keer per dag, :nothanks: ... als ik een dag of weekend geen zin heb moet dat kunnen
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

dat kan ook best, zolang er weinig te halen is zullen ze ook niet komen. Je moet dus slim investeren.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het delen van informatie die alliantieleden nodig hebben om zich te kunnen verdedigen tegen andere grote spelers is essentieel. Als leden van de alliantie dit meerdere keren bewust niet doen kan dit een reden zijn om ze uit de alliantie te zetten. Waarschuwingen zullen natuurlijk een uitzetting vooraf gaan, maar eigenlijk hoop ik dat het helemaal niet nodig is. Je speelt een spel samen en dat betekent ook het delen van informatie. Anders kan je het netzo goed alleen spelen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Regels voor de Peacecraft alliantie

Bericht door The Silencer »

13 jaar later nog steeds zo relevant als toen.
Plaats reactie