Deathstar

PeaceCraft

Moderator: captain crash

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Deathstar

Bericht door Raynor's Revenge »

okee misschien heb ik het gewoon verkeerd begrepen hoor, maar ik heb nou van verschillende kanten gehoord dat je voor het bouwen van een deathstar heel veel energie nodig hebt, en daarvoor het beste dicht bij de zon kan gaan zitten (ivm satellieten). op de site kan ik hier echter helemaal niks over terug vinden, dusseh... hoe zit dit? :S
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Je kan toch zien hoeveel energie je nodig hebt voor dat ding ;) . Dus als je een planeet wil waar je veel energie wil hebben, sticht je die kolonie op plek 1 v/d zon, gooit heel veel satellieten de lucht in, plempt er heel veel zonnepanelen neer en een hoog genoeg niveau scheepswerf en je bouwt je Deathstar.
More questions?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Graviton wetenschap, hetgeen nodig is voor een Todesstern kost 300000 energie. Verder geld, hoe dichter je bij de zon zit, hoe meer energie leveren zonnesatellieten op. Een zonnesatelliet is vele malen goedkoper als een zonnepaneel op de grond en kun je ook later in grote hoeveelheden bouwen terwijl zonnepanelen steeds duurder worden. Daarom is het voor Death Stars gunstig om een planeet dicht bij de zon te hebben, veel satellieten te bouwen om de benodigde energie te verzamelen en dan Graviton wetenschappen te onderzoeken.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

The Silencer schreef:Graviton wetenschap, hetgeen nodig is voor een Todesstern kost 300000 energie.
kijk, dat was dus de schakel die ik miste :) dank
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ik moet nog 2560 energie voor graviton ;-(
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

energie van sats:
50 - (2xplaneetnummer)
bijvoobeeld op plaats 7; energie per sat: 50-14=36

zoveel energie kun je niet bouwen met generatoren, maar enkel met sats;
dus elke 2/50 = planeetlocatie = 4% helpt...
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

Miriam, hoe heb je dat gedaan ? stel dat je op planeet 1 zit, dan heb je dus 48 energie per zonnesatteliet. 300000 / 48 = 6250 sattelieten. Zodra iemand op het idee komt om jouw planeet aan te vallen, heb je een probleem.....
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Dat klopt ongeveer wel, ik ben alleen 1 '0' vergeten. Maar dan als nog heb je wel een probleem als je zoveel satalieten moet hebben, inderdaad.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

iluvatar schreef:6250 sattelieten
ik zou er mijn hele vloot naartoe sturen met op 1 minuut erachteraan een gigavloot recyclers...

...voordat je aan dit project kan/wil beginnen moet je dus een levensgrote verdedigingsvloot hebben
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Zelfs dan zijn sats nog een makkelijk doel. :)

Beste is op een plek waar haast niemand zit
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik neem aan dat wanneer mensen echt wat groter worden en de mogelijkheid hebben om zoiets te bouwen andere grote spelers ze echt wel in de gaten houden. Of beter, dat zou ik in ieder geval doen...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Zodra ik mijn eerste deathstar heb weet ik nu al wie de kracht gaat voelen van dit volbepantserde en bewapende battlestation 8-)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

captain crash schreef:Ik neem aan dat wanneer mensen echt wat groter worden en de mogelijkheid hebben om zoiets te bouwen andere grote spelers ze echt wel in de gaten houden. Of beter, dat zou ik in ieder geval doen...
Ja oké maar je kunt volgens mij niet elke kolonie van de ander zien alleen de hoofdplaneet denk ik.

@Miriam:Als je 1 uur per dag speelt duurt dat denk ik nog wel even :*)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

.:Admiral-Janeway:. schreef: Ja oké maar je kunt volgens mij niet elke kolonie van de ander zien alleen de hoofdplaneet denk ik.
Hoe bedoel je dit? Ik heb bijvoorbeeld iemand 20 stelsels verder die heeft 4 kolonies, op 1,2, 5 en 15 en 1 in het naburige stelsel.

Het lijkt mij dat je dan ook keurig alles kunt zien. De huidige slachtoffer waar Ace nu mee bezig is heeft hetzelfde dacht ik :)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Paulstartrek schreef:
.:Admiral-Janeway:. schreef: Ja oké maar je kunt volgens mij niet elke kolonie van de ander zien alleen de hoofdplaneet denk ik.
Hoe bedoel je dit? Ik heb bijvoorbeeld iemand 20 stelsels verder die heeft 4 kolonies, op 1,2, 5 en 15 en 1 in het naburige stelsel.

Het lijkt mij dat je dan ook keurig alles kunt zien. De huidige slachtoffer waar Ace nu mee bezig is heeft hetzelfde dacht ik :)
Ik bedoelde meer als iemand besluit een kolonie ergens anders te zetten dan z'n huidige stelsel kun je dat niet zien tenzij je uitgebreid gaat zoeken
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat klopt en is dus ook een reden om te overwegen dat te doen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:Zodra ik mijn eerste deathstar heb weet ik nu al wie de kracht gaat voelen van dit volbepantserde en bewapende battlestation 8-)
Het is "fully armed and operational" niet "fully armoured and armed".
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ik zal voortaan beter de nerd uithangen hoor
Plaats reactie