Ik ben er weer

PeaceCraft

Moderator: captain crash

Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Ik ben er weer

Bericht door SCC Dauntless »

Lieve mensen,

ook SCC gaat weer actief bulfleet spelen. Heb mij een hele tijd op de achtergrond gehouden om mijn vloot iets wat op te bouwen, ben ik nog steeds mee bezig maar heb nu weer iets zodat ik een beetje mee kan doen met iedereen:

Huidige vloot:
Vrachtschip ( 7 )
Verkenner ( 20 )
Field Fighter ( 37 ) [worden er 49 dadelijk]
Guardian ( 29 )
Battlecruiser ( 19 )
Recycler ( 2 )
Spioneer sonde ( 57 )

Ik ga na mijn battlecruisers op 30 gebracht te hebben weer wat Recyclers bouwen.

SCC is ready for some action.
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

welcome back zou ik zeggen. Inderdaad als eerste maar eens wat aan je recycler capaciteit doen, dat is toch de sleutel tot succes. Zonder recyclers, geen resources.....
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

ben er 5 aan het bouwen nu
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Nou, wb dan.
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Fijn dat je weer mee doet.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Jah, als je een beetje snel groeit dan kan de onderkant van de alliantie tenminste omhoog en zal onze alliantie gemiddelde misschien nog boven die van Warcraft kunnen komen :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

jep en dat doe je op jouw puntenniveau dus NIET door het bouwen van een vloot. Ding stelt toch feitelijk geen donder voor. Bouw je mijnen uit, doe onderzoek en ga schepen bouwen als je destroyers op een fantsoenlijke snelheid van de band kan laten rollen (ofwel: Tertethfabriek bouwen).
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Marlies,

dit heb ik al vaker gezegt dacht ik. Laat iedereen het op zijn/haar manier spelen. Ik stijg heus wel in punten, misschien niet zo snel als iedereen wil. Maar het lukt me wel.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En ik heb al veel vaker gezegd: Waarom dezelfde fouten maken die anderen voor je al gemaakt hebben? Dat supervlaai dat nou doet is een ding, maar van jou verwacht ik toch iets meer dan dat. Luister naar mensen die ervaring opgedaan hebben met spelen, fouten gemaakt hebben en doe het niet nog een keer. In principe kan je in twee tot drie weken een account opbouwen waar je daadwerkelijk wat mee kan...en daarmee wij dus ook.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

captain crash schreef:En ik heb al veel vaker gezegd: Waarom dezelfde fouten maken die anderen voor je al gemaakt hebben? Dat supervlaai dat nou doet is een ding, maar van jou verwacht ik toch iets meer dan dat. Luister naar mensen die ervaring opgedaan hebben met spelen, fouten gemaakt hebben en doe het niet nog een keer. In principe kan je in twee tot drie weken een account opbouwen waar je daadwerkelijk wat mee kan...en daarmee wij dus ook.
Marlies, met alle respect. Ik ben misschien nog niet erg nuttig voor de alliantie in mate zoals Ilu en zo; maar ik vind het spel leuk om het op deze manier te spelen. Dus laat me
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

We hadden het er van het weekend toevallig nog over...soms heb je zo'n enorm bord voor je kop. Als je een studie doet dan ga je de dingen toch ook niet doen zoals jij denkt als ze moeten maar doe je ze op de manier die je voorgedaan wordt? Jij zit straks aan de onderkant veel moeilijker dan Ilu aan de bovenkant - hij kan niet aangevallen worden en het zal ook nog wel ff duren voordat dit wel weer kan. Als er dus weer eens een nieuw conflict komt waar PC in betrokken is, en dat komt er vroeg of laat, zal jij een van de eersten zijn die op de targetlijst staat. Omdat je: a. geen echte oorlogservaring hebt en b. nog bereikbaar bent. Het is voor jou dus zaak zo snel mogelijk een stevig account te maken...en in dit forum kan je vooral zien hoe dat niet moet. Maar verder: I rest my case, je zoekt het maar uit, maar zolang je het zo speelt krijg je in ieder geval van mij geen resources voor snelle doorontwikkeling.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

En niet te vergeten dat die vloot zo kapot te krijgen is... Als ik me niet vergis heb ik jou ook al is op msn duidelijk gemaakt hoe je fouten kunt voorkomen. Geloof me SCC aan vloot heb je op dat niveau niks. Mijnen en onderzoek zijn veel belangrijker wacht tenminste tot je op redelijke snelheid bommenwerpers kunt.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Laat mij nou spelen zoals ik wil mensen!
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Ok je moet het zelf weten maar dan haal ik even een quote terug waar ik me volledig bij aansluit
Maar verder: I rest my case, je zoekt het maar uit, maar zolang je het zo speelt krijg je in ieder geval van mij geen resources voor snelle doorontwikkeling
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

sry jongens ma ik ben he met scc eens.

Jullie vergeten soms da het een spelleke is en als andere mense zegge hoe ge moet spele kunde eve goe ni spele.

Persoonlijk heb ik alles zelf gedaan en daar hebbek nog geen seconde spijt van gehad.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

dank darkowa
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Just being honest :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik ben het eens met darkowa, je moet het spelen zoals je het zelf wilt.

Ik moet er alleen een kanttekening bij plaatsen. Je bent lid (geworden) van een alliantie.
De alliantie vraagt aan jou een bepaalde ontwikkeling te maken ten bate van de gehele alliantie.
Hiertoe ben jij niet bereid. Gevolg kan zijn dat er besloten wordt om je dan uit de alliantie te zetten.

Persoonlijk zou ik dat jammer vinden aangezien ik goed met jou kan opschieten.

Een compromis waartoe ook kan worden besloten is ook dat je deze kans krijgt, alleen bij een 'domme' fout. Bijvoorbeeld je vloot kwijtraken door niet goed te fleetsaven of verkeerd spioneren, dat dan tot verwijdering besloten wordt.

( Ik vind wel btw dat Supervlaai eenzelfde beslissing moet krijgen )
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik ben mijn volledige vloot al meerdere keren kwijt geraakt, 2 keer door slecht fleetsaven en 1 keer (toen ik pas begon) door niet te spioneren.

Is de macht een beetje naar iedereen's hoofd aan het stijgen dat we zeggen hoe ze moeten spelen anders kick.
Geen fouten maken anders kick...

Komaan he zeg....
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Ik ben het opnieuw eens op Darkowa en wat Paul zegt is inderdaad zo. Maar juist de gecombineerde talenten en speelwijze van de leden maken een alliantie machtig in mijn ogen.

Kijk mensen; ik zal niet mijn rug toekeren aan PC maar door mensen te vertellen hoe te spelen, wordt wel een stukje lol van het spel weggehaald.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik zal nog even reageren hier voordat ik ook boze mensen achter me aan krijg :P

Ik wil uiteraard niemand iets opdringen, maar wij bieden alleen onze ervaring aan.
Wij begonnen in het begin ook met verkenners, guardians enzovoort een vlootje op te bouwen en kwamen er later achter dat je er niet veel aan hebt en beter had kunnen investeren in onderzoek ed. om uiteindelijk gewoon Destroyers te bouwen.

Ikzelf heb bijvoorbeeld gigantisch geinvesteerd in plasmawapens. Ik had er 120 stuks, liep een klein stukje achter op iluvatar met 180 stuks.

Vervolgens komt Slevin in 1 week over ons beiden met 400 Bommenwerpers en 400 Destroyers. Alles kunnen afbreken (met 40% verlies). Als we dit van te voren hadden geweten hadden we er niet mee begonnen.
Dat bedoel ik met ervaring.
Darkowa, jij bent een sterke speler met veel online tijd, ook jij hebt fouten gemaakt die voorkomen hadden kunnen worden indien je meer ervaring had gehad (zoals het geval met spioneren).
Je bent overeind gekrabbeld en doet nu weer mee dankzij de hulp en ervaring van anderen.

Kevin heeft een andere speelstijl en ook andere online tijden. Als hij graag met een vloot in de weer is moet dat ook kunnen. Uit ervaring gesproken, ook bij Darkowa, blijkt dat het betekent goed fleetsaven. Vooral als ze bij renswoude besluiten terug te slaan.
Dat 'de top' vindt dat SCC daar niet klaar voor is is een andere zaak. Geef hem het voordeel van de twijfel.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik ben niet boos, ik vind gewoon da een aantal mensen soms the bigger picture vergeten.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

darkowa schreef:
Is de macht een beetje naar iedereen's hoofd aan het stijgen dat we zeggen hoe ze moeten spelen anders kick.
Geen fouten maken anders kick...

Komaan he zeg....
Ik moet me hier bij aansluiten. Dit begint op Shirarara's nazi regime te lijken "heb aan het einde van de week spio13, ook al moet je twee planeten afbreken, anders wordt je gekicked...oh ja, ook nog eens 2M doneren aan Jeruhn die zijn sats als sitting ducks voor PC laat zitten".
Gebruikersavatar
Harry Mudd
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 jun 2007, 18:11
Locatie: Hoorn NH
Contacteer:

Bericht door Harry Mudd »

Ik ben het met Darkowa eens. Ik heb zelf ook kostbare fouten gemaakt, maar ook zelf mijn boeltje opgebouwd tot waar ik nu ben. Laat de kleinste drie het spel spelen zoals zij dat willen.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

thx guys,

scc bewijs eens da ge het op u eentje ook kunt.
Dit betekent natuurlijk niet da ge geen hulp meer krijgt. Als ge da wilt zulle we(ik althans) altijd antwoorde.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Niet alleen de kleine 3 ;) .

Wat meer cc der punt is (denk ik), is dat de spelers die al wat langer bezig zijn nuttige tips hebben en bereid zijn deze te delen. Dit is voor de beginner in zoverre leuk, dat deze waarschijnlijk een snelle groei kan doormaken en kostbare fouten kan vermijden. Dit is leuke voor de beginner en leuk voor de alliantie, omdat een sterke speler zorgt voor een sterke alliantie. Let op, er worden hier geen speelstijlen opgedrongen.
Echter, het advies wordt door de beginner verworpen en deze denkt het beter te weten. Dit kan irriterend zijn voor de ervaren speler, omdat deze graag ziet dat de beginner het goed doet en snel een rol van betekenis kan spelen.
Vanuit mijn oogpunt wil cc niemand een speelstijl opdringen, maar vindt ze het vervelend dat goedbedoeld advies en hulp op een dergelijke manier wordt verworpen.

Mijn eigen mening in deze kwestie:
We willen geenzins een scheiding laten ontstaan tussen de kleine en grote spelers. Een gedeelde alliantie is wel eens een idee geweest, maar werd snel verworpen, omdat het bij Pc gaat om leuk met andere forummensen dit spel te spelen. En dankzij dit forum is het makkelijk om tips en ideeën met elkaar te delen en op een redelijk efficiente manier samen te spelen en te overleggen.
Zoals we allemaal weten heeft dat erin geresulteerd dat we de nummer 2 alliantie zijn en twee oorlogen die we begonnen als underdog als overwinnaar hebben afgesloten.
Dat er daarbij enkele lage spelers blijven kwakkelen in de lagere regionen is jammer, zeker gezien de snelle groei van sommigen. Hierbij moeten we wel de online tijden en fanaticiteit voor het spel in het oog houden. Ikzelf (en niemand anders denk ik zo) wil deze lagere spelers iets opdringen, we willen ze echter wel adviseren in hoe ze bepaalde dingen beter kunnen aanpakken. Dat er dan niet geluisterd wordt is jammer, maar kan vervelend zijn. We spelen immers voor een alliantie om die alliantie sterker te laten worden. Dat brengt enige verantwoordelijkheid mee.
Echter, Pc wil geen Shirasaya worden waarbij je verplichte doelstellingen moet halen, want anders lig je eruit. We spelen allemaal nog steeds voor de lol en omdat je het spel anders wil spelen zal niemand gekicked worden.
Voor zover het algemene verhaaltje. Om even terug te komen op SCC. Wat betreft cc het probleem is, is vermoed ik dat SCC wel hier steeds om hulp kwam vragen (met problemen die hij ook kon oplossen door de Bulfleet info tekstjes goed te lezen), maar als dat nu wordt geboden door middel van tips om het spel beter te spelen wordt dit afgewezen. Kan me voorstellen dat ze dat niet leuk vindt. Maar ik herhaal, dat heeft verder geen consequenties wat mij betreft. Wat mij betreft loopt dit topic uit de hand en zoeken mensen er meer achter dan er daadwerkelijk is.
Gewoon lekker blijven spelen en Pc naar de overwinning leiden!
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

coildn't agree more

(denkek want het was een lange tekst en mijn concentratue staat op een laag pitje:p)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik was een beetje in een typingspree. Gebeurt wel eens vaker :P .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb een redelijke overproductie momenteel. Die heb ik in het verleden al voor andere kleine spelers ingezet en die wil ik in de toekomst nog steeds inzetten, maar niet in een bodemloze put. Er zijn eindeloos veel stijlen waarin succesvol gespeeld kan worden. Dat hebben verschillende mensen ondertussen bewezen. Er zijn echter ook een aantal stijlen waarin je zeker weet dat er geen sprake is van optimale groei en/of optimale ontwikkeling van een vloot. Investeren in een vloot van verkenners, FF en battlecruisers is zinloos zeker als je met wat hulp van de alliantie een vloot kan bouwen bestaande uit destroyers, guardians en speeders. What the hell, waarom zou je uberhaupt zelf schepen bouwen als je die kan kopen van alliantiegenoten die een T4 hebben staan? En dan nog met korting ook...dat is wat ik bedoel. Wat je vervolgens met die bende doet kan mij niet schelen.

Wat betreft de breuk tussen kleine en grote spelers: Die is er al en als de kleine spelers niet wat gaan groeien wordt die alleen maar groter. Vroeg of laat kan er niet eens meer getransporteerd worden op die spelers en dan heeft het dus ook nog amper nut om deel uit te maken van deze alliantie...tenzij je als schietschijf wil fungeren natuurlijk. Groei is dus essentieel...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik bedoelde een ander soort breuk ;) .
Plaats reactie