Het project Zello

PeaceCraft

Moderator: captain crash

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Het project Zello

Bericht door captain crash »

Ik denk helemaal niet dat we op contabil moeten wachten, heeft er gewoon de vloot niet voor. Ik sel voor dat we dit zelf opzetten en wel zo snel mogelijk.
Gebruikersavatar
starbuck
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 441
Lid geworden op: 05 dec 2004, 01:09
Locatie: Zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door starbuck »

Met 200 bw / 250 des /200 megaton winst in 8 tot 10 ronden en een verlies van 26k tot 36k

dus nog nodig:
79 (of meer bw's)
162 (of meer destroyers)
140 (of meer megatons) (12 al aan het bouwen)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

en een ploffer...;)
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

die mega's kan ik verkopen zodra ik uit vakantie kom.

Hangt er van af wanneer dat de aanval gepland staat.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Uit het andere topic:

Ik heb in de markt nog resources voor precies 100 destroyers voor 80%. Ik wil dit best doneren aan Starbuck (of Jadje) om Zello neer te halen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Overigens vind ik persoonlijk dat Zello nu even een top prioriteit moet worden. De rest van Traders is op sterven na dood, maar Zello is nog nooit door ons aangepakt.

Bovendien is Zello een verraderlijke hond die tot twee maal tot NAVs geschonden heeft, 1 keer toen hij nog bij goodplayer zat en mijn vrachtvloot vernietigde (true, dat deel van de vloot was slecht gefleetsaved) en een keer een aanval op Vis als ik me niet vergis (of was dat op S31). Daarvoor dient hij te sterven. Zoals de grote Cato van Rome ooit eens zei:

"Ceterum censeo Zelloem delendam esse" (Overigens ben ik van mening dat Zello verwoest dient te worden) wat zou de vervoeging van Zello in het Latijns eigenlijk zijn?

Laten we dus een gezellig gemeenschappelijk project opzetten om dit figuur neer te halen, en niet alleen neerhalen, maar op zijn weerloos lichaam blijven inhakken tot ie opgeeft. Dat betekent ook dat er kleine spelers staande bij moeten zijn om de fakkel van Starbuck over te nemen, mocht hij te groot worden. Aangezien Starbuck zelf ook verliezen gaat lijden zal dit niet na de eerste keer zijn hoop ik. Maar we moeten hierop wel voorbereid zijn. We hebben er niks aan om zijn vloot neer te halen. Als wij hem niet meteen helemaal doodmaken komt hij gewoon weer terug.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik kan het niet meer met je eens zijn...daarbij is het makkelijk om kleine doelen te pakken, dat hebben we nu wel gedaan. Als we willen winnen moten ook de grote vissen uit het spel. Ik denk dat wij de enige alliantie zijn die dat kan doen omdat we kunnen samenwerken - ofwel, zullen we dat ook maar eens laten zien aan Zello.

De vraag is: Wie is de beste kandidaat? Er zijn resources voor de aanschaf van 100 destroyers, darko heeft nog megatons en bombers kunnen we bouwen. We moeten een heel eind komen. Gaat Starbuck of Jadje het doen? Mijn level 30 metaalmijn staat trouwens aan op 3 41 15
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik wil het ook zelf doen als starbuck of jadje het te moeilijk vinde.

Persoonlijk heb ik weinig te verliezen en ik heb al de grootste vloot, daar komt nog is bij dak nog resources ind e scheepsmarkt heb, ik nog wat leningen kan terugroepen + ik blij fdan wsl binnen het bereik van zello.

Jullie beslissen maar, ikz eg gewoon dat ik kandidaat ben:)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Persoonlijk Starbuck denk ik. Jadje is meestal de eerste dagen van de week in vakantiedienst en bovendien heeft ze het zeker deze week te druk om iets te doen. Ben dus ook bang dat zij niet van nut kan zijn in een andere capaciteit. Ook is Jadje nooit echt laat meer online, Starbuck wellicht wel, want als we Zello willen pakken, dan met dit wel 's nachts gebeuren als hij niet online is. We moeten ook even zijn spionage niveau proben, ivm eventueel SMS alert.

Hij had vorige week maximaal niveau 12, want ik kreeg een email waarschuwing van een aanval van hem, mijn niveau is 12. Ik zal even vlug een verkennert bouwen en kijken of die wordt opgemerkt. Zello heeft mij NIET opgemerkt. Dus hij heeft maximaal niveau 11 en dat zal hij ook hebben denk ik. Kan iemand met spio11 hem even aanvallen met een verkennert? Als die gedetecteerd wordt, weten we het zeker.

Verder, ik ben bezig geweest om te investeren in mijn mijnen, metaalmijnen op de hoofdplaneten zijn nu 25/23/22 (22 is nog in aanbouw) en ik wilde de resources die ik momenteel in fleetsave heb ook nog aanwenden om mijnen uit te bouwen. Mijnproductie is verder wat mij betreft beschikbaar voor het project Zello (we moeten nog een mooie codenaam verzinnen. Zelf dacht ik aan iets als "Unternehmen Merkur", wellicht vertaalt naar het Nederlands). Als er mensen zijn die willen bijdragen in de vorm van resources maar te klein zijn om resources naar Starbuck te sturen, dan zullen we resource ketens moeten vormen. Ik ben daarvoor altijd beschikbaar maar ben door recente investeringen zelf ook flink gegroeid. Maar daar zullen we wel uitkomen.

EDIT: dit was in reactie op CC, Darkowa had nog niet gepost toen ik postte.
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

darkowa moet denk ik eerst even vakantie vieren (en aandacht geven aan zijn Lief), laten we inderdaad starbuck maar nemen als beul. Ik zal ASAP mijn eerste transporten richting Starbuck laten gaan.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

daarbij heeft darkowa de kans gehad dit type spelers te pakken toen we z'n vloot weer aan het spekken waren, hij heeft er zelf voor gekozen naar Warcraft te gaan en dat vergt nu eenmaal een andere manier van aanvallen - pakken wat pakbaar is door slechte fleetsaves. Als je nu weer aan een gecoordineerd plan begint stap je af van die strategie. Komt nog bij dat warcraft nog steeds een nav heeft met traders, je kan zello dus helemaal niet aanvallen.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

wazzek vergete.

Ma ik heb nooit echt kans gemaakt om zello's vloot neer te halen. Met de meeste optimistische sims on ik net en hield ik nog 50 destroyers over ofzo. Dus zegge da ik mijn kans gehad heb is een beetje oneerlijk.

En cc, ik begrijp da ge ni al mijn keuzes apprecieert ma ze iets minder duidelijk ventileren zou leuk zijn
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee daar heeft het niet mee van doen, ik vind het best dat je bij Warcraft zit ik wil je alleen duidelijk maken dat dit wel inhoudt dat je niet aan dit soort projecten kan meedoen (op grondstoffen na natuurlijk ;) ). Wat je wel zou kunnen doen is Haldamir pakken, die heeft ondertussen 2 DS, maar volgens mij is dat momenteel ook niet helemaal haalbaar. Wat betreft je kans gehad: Er was te recyclen zooi overgebleven waaruit je nieuwe schepen had kunnen bouwen/kopen...en er was een zello minder geweest ;)
hogemaas
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 sep 2007, 16:21
Locatie: Rotterdam

Bericht door hogemaas »

ik kan voor het project de resources leveren
5 mil metaal
2 mil kris
1 mil gas
80 bommenwerpersa 80%
100 destroyers a 80%
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

cc ik heb elke mogelijke grondstof meegetel, ik had er zelfs grondstoffe bijgerekend die ik op magische wijze moest laten tevoorschijn kome en nog kwam ik ni in de buurt
.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

jah maar je hebt niet de grondstoffen en schepen meegerekend die wij hadden kunnen leveren. Iemand als zello neerhalen is hoe dan ook een groepsactie (van welke alliantie dan ook). En dat gaan we maar eens doen ;)
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

hogemaas schreef:ik kan voor het project de resources leveren
5 mil metaal
2 mil kris
1 mil gas
80 bommenwerpersa 80%
100 destroyers a 80%
ik denk dat ik hoe dan ook de resources van Hogemaas ga matchen. Ik heb geen bommenwerpers (vanavond 10), maar de resterende destroyers kan hij ook aan 80% bij mij kopen.
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

ik kan inmiddels ongeveer 20M recyclen. Vraag is of dat genoeg is, en wie er nog meer kan bijdragen aan recyclers wanneer het moment daar is. Heeft er ook al iemand nagedacht over het ideale tijdstip om hem aan te gaan vallen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

ploffer bouwen en ergens in de ochtend of na 0100 uur 's nachts. Het liefst door de week en niet in het weekend. Hoe dan ook een hoger spionageniveau hebben dan hij. Tot de aanval is het wijs als vis hem zou piraten.
hogemaas
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 126
Lid geworden op: 08 sep 2007, 16:21
Locatie: Rotterdam

Bericht door hogemaas »

ik kan ongeveer 10M recyclen
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

ik weet niet in hoeverre een ploffer tot de mogelijkheden behoort voor Starbuck, maar het is geen strikte noodzaak. De aanval gaat veel gas kosten -> so be it. Een ploffer kan ook van een willekeurig ander alliantie lid komen, die hem na de aanval klein moet houden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik wil hoe dan ook wel gas gaan sparen voor de aanval.
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

het begint erop te lijken guys..... best een leuk idee dat we op dit moment het afscheid van Zello aan het orchestreren zijn, en hij zelf is nog volop aan het proberen om zich te ontwikkelen (heeft mijn laatste 10 tankers op de scheepsmarkt nog ff gekocht)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik stel hierbij ook mijn vloot beschikbaar ter verkoop te weten:

107 Destroyers
63 Bommenwerpers


Ik wil wel een gedeelte behouden om uit eindelijk ook Zello te kunnen blijven pesten :D

Mijnen zullen vanaf nu ter beschikking staan aan starbuck :)


Ik kan btw 4M recyclen
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik ben helaas pas volgende week weer beschikbaar. Mocht dit project dan nog niet afgerond zijn, dan heb ik iig 50 Tankers beschikbaar. Mijn vlootje is in principe verkoopbaar, maar zou me wel redelijk vleugellam maken en draagt niet erg veel bij.
Verder heb ik op het moment een aardige voorraad gas die uiteraard gedoneerd kan worden als doel om de vloot te transporteren.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

OK, even kort opsommend de aankomende Fall Zello.

Wanneer: nog nader te bepalen, eerst vloot opbouwen
Uitvoerende macht: Starbuck
Schepenleveranciers: Iluvatar, Hogemaas (en CC?)
Grondstofleveranciers: Iluvatar, Hogemaas, CC, Slicer, Paulstartrek, Ace (gas voor brandstof indien volgende week)

Recyclecapaciteit:
Iluvatar - 20M (vanaf welke planeet en hoe lang gaat dat ongeveer duren?)
Silencer - 4M vanaf 5:205:10 (zijn nu nog in fleetsave, weet dus nog geen vliegtijd)
Paulstartrek - 4M (vanaf waar, hoe lang?)
Hogemaas - 10M (vanaf waar, hoe lang?)

Doorgeefketen:
Ik voorzie al doorgeefproblemen. Ik stel voor dat de top 2 grondstoffen via CC doorsluist naar Starbuck (in feite, er is volgens mij geen andere optie). Paul en Silencer zijn binnen bereik. Ace kan grondstoffen via mij leveren als Fall Zello nog loopt als hij terug komt.

Ceterum censeo Zelloem delendam esse
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

nee, kan rechtstreeks. Ik weet niet waarom, maar ik kan sinds een poosje rechtstreeks grondstoffen sturen naar iedereen (> 10K)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Prima, kan Hogemaas dat ook? Anders zal hij wel via CC moeten.

Ceterum censeo Zelloem delendam esse
iluvatar
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 08 jul 2007, 23:49

Bericht door iluvatar »

even een waarschuwing aan Vis en/of CC : Zello heeft inmiddels ook meer dan 1100 level 10 fieldfighters.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Recylcetijd is bij mij 1 uur en 28 minuten
Plaats reactie