Pagina 1 van 6

Eindspel

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:08
door Vis
Zie: http://forum.bulfleet.nl/index.php?showtopic=442
en: http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 687#670687

"Een Deathmatch is een strijd waarbij iedereen elkaar aanvalt tot er slechts enkele over blijven."

Is dit dan 1 vs 1 gewoon? Saai :Z

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:10
door darkowa
eeeeen ik stop trg met spelen:p

no way da ik een fatsoenlijke vloot op die tijd kan klaar krijgen.

Linblin gaat dit wsl winne

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:15
door Vis
Mwah, niet per se.

Blin moet 't 90% van de markt hebben, zelf bouwt hij niet zo veel, en hij heeft geen mijnen.

Iluvatar bijvoorbeeld kan veel sneller een monstervloot bouwen en is veel stabieler omdat hij mijnen heeft.

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:15
door Vis
Ik kan nu al wel voorspellen dat die klote server nog 100x zo traag gaat worden :Z

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:16
door darkowa
bwa ja we zulle wel zien.

Ik heb me trg aangemeld voor peacecraft trouwens, kzou graag als pc'er de ronde afsluiten:)

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:18
door The Silencer
De vraag is, wat gaan 'we' hierna doen? Ronde 2 een nieuwe alliantie opstarten (wellicht onder andere naam om represailles in het begin te voorkomen)? Of samen een ander online spel uitzoeken? Ik ben eens verkennend met Travian begonnen. Wellicht een optie?

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:19
door Ace of Spades
Ik ruik de 200 Nanocredits al :P .
Aan de ene kant ben ik wel blij dat het al zo snel is, ben ik er binnekort vanaf en kan ik toch zeggen dat ik de ronde heb afgemaakt ;) . Aan de andere kant is het niet echt een interessant eindspel, maar het is wel prettig dat de 'winnaars' al voor het eindspel bekend zijn, oftewel wij winnen 8-) .

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:23
door Vis
Zeker niet interessant. In een week gebeurt toch niks?

Het hele idee van een DM is dat er écht maar een paar overblijven, in een week gebeurt niks. Misschien dat een paar crashen, verder niks. Ze moeten wel VK en immuniteit opheffen, anders is er nog minder aan.

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:24
door The Silencer
Aangezien vrijdag de eindscore bepaald wordt is het wellicht een idee om de spelers net onder de top 10 nog te gaan boosten met grondstoffen en schepen om zo zoveel mogelijk PC'ers in de top 10 te krijgen. Paul en ik zouden met zulke donaties dat nog wel kunnen halen. Aidoann eventueel ook, maar die is tot zaterdag in vakantie mode. Gezien iedereen elkaar kan aanvallen maakt het kwa punten ook niet meer veel uit als we nu teveel in punten stijgen, we kunnen straks toch iedereen aanvallen

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:26
door Paulstartrek
dat was idd mijn idee, gewoon vakantiemode aanzetten en de dm uitzitten. Ben niet zo voorstander van een dm waarbij je nog sneller kan bouwen/vliegen etc. Iedereen zit toch wel in fleetsave :s

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:31
door The Silencer
ik heb zojuist mijn eerste immuniteit aangezet. Ik heb nog geen immuniteit gebruikt hiervoor, dus als die niet wordt uitgezet, kan ik tot de 24e immuun blijven, heb er ook de credits voor. Maar aangezien ze zeggen dat je iedereen kunt aanvallen denk ik dat je oko echt iedereen aan kunt vallen, ongeacht vakantiemode, punten of immuniteit.

We kunnen trouwens de gehele top 10 bezitten als we willen (zodra darkowa in onze alliantie zit). Anubis en Linbin zijn dan de voornaamste concurrenten. Dan zou darkowa meoten zorgen dat hij boven Linbin komt en blijft en dat Paul en ik boven Anubis en Linbin komen en blijven.

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:35
door Vis
Hoe wordt de "beste alliantie" bepaald?

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:37
door The Silencer
Nummer 1 in alliantieranking lijkt me.

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:38
door darkowa
zal moeilijk worden, ik heb geen mijnen en mijn vloot gaat geen brokken meer maken.

Ik denk ook niet dat er iemand nu resources kan missen om mij die boost te geven(kzou natuurlijk graag die 200 credits opstrijken:p)

btw: ik heb travian is geprobeerd en kvondet ni zo leuk.

Misschien een idee om ons geluk op de .com te gaan beproeven? De tegenstand zal alleszins zwaarder zijn.

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:38
door Ace of Spades
Alliantieranking neem ik aan. Hoogste coefficient dus en eenmansallianties zullen wel niet meetellen. Tenminste, dat lijkt mij het eerlijkst aangezien alle users op die manier konden zien welke alliantie hoog stond.

Ik wil trouwens mijn gehele vloot en productie beschikbaar stellen aan Pc'ers. Ik ben toch van weinig nut in een Deathmatch vanwege tijdgebrek en het feit dat ik geen fleeter ben en heb liever dat mijn schepen naar actievere spelers gaan.

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:40
door Vis
Kun je die credits alleen in 1 gebruiken?

Of ook in 2? Want universums staan verder helemaal los van elkaar lijkt me.

En 200 is erg weinig eigenlijk; 2x general. En voor weglenen schiet 200 ook niet op :')

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:46
door darkowa
ik zal wa kolonies enz aanvalle, ma deelname aan het eindspel moet ge van mij ni verwachte:)

Zou leuk zijn als ik mijn top 10 plaats behoud, maar paul en slicer verdienen die iets meer

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:47
door Vis
Alliantie Leden Punten Coefficient
Peacecraft 22 3504063 159276

Als Blin en Anubis bij elkaar gaan zitten:

180+170/ 2 = 175

:)

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:49
door darkowa
ik denk dat het op aantal punten gaat neerkomen en niet op coefficient.

Ofwel een gemiddelde van de twee ofzo

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:50
door Ace of Spades
Dat is idd een nadeel van het coefficientensysteem.

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:51
door Vis
Denk 't wel, nu wordt 1e alliantie ook al zo bepaald.

Zal niet ineens een andere berekening voor gaan komen?

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:51
door Vis
Ohja, blin gaat 7 dagen niet slapen :')

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:54
door darkowa
sliep die vroeger wel?:p

En wa doet die eigenlijk van werk of studies ofzo?:d

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:57
door Vis
Hij studeert accountancy, soms.. :')

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:58
door The Silencer
Ik ben iig immuun tot de eindronde begint...en als de immuniteit doorwerkt ben ik de rest van de ronde immuun.

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:58
door Ace of Spades
Aargh..een accountant.
Wij hadden een accountant als buurman...maaide bijna elke dag zen gras ;-( .

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:59
door The Silencer
darkowa schreef:ik zal wa kolonies enz aanvalle, ma deelname aan het eindspel moet ge van mij ni verwachte:)

Zou leuk zijn als ik mijn top 10 plaats behoud, maar paul en slicer verdienen die iets meer
Hogemaas en Iluvatar hebben zoveel punten, die worden echt niet meer ingehaald....R2 denk ik ook niet. Die zouden eventueel kunnen zorgen dat op zijn minst jij en paul in de top 10 blijven. Dat is belangrijker dan dat ik er nog in kom, maar het zou wel leuk zijn natuurlijk. Maar prioriteit ligt me in het behouden van alle top 10 plaatsen.

Geplaatst: 14 nov 2007, 15:00
door Vis
Ik hoop toch echt dat immuniteit niet werkt, en vk mode ook niet. Anders heeft DM geen zin :) .

Nu moet trouwens niet iedereen z'n vloot gaan verkopen. Als we onze top echt willen helpen, moet iedereen gewoon inactives en kleintjes aan gaan vallen. Met 50 destroyers kun je zo veel kleintjes neervegen. En de opbrengsten daarvan doorsturen ofzo. En dat kan best hoog oplopen.

Geplaatst: 14 nov 2007, 15:08
door The Silencer
Ik zeg ook niet dat lagere spelers vloten moeten verkopen, alleen de top zou zich kunnen veroorloven om mensen zo te steunen.

Ik ben het er niet mee eens dat vakantiemode afgezet wordt...want wat als je gisteren ee nweekje weg bent gegaan? Dan kom je er ten eerste achter dat het eindspel begonnen is en ben je ook nog eens flink anaal genomen omdat je vakantie uitgezet is. Voor immuniteit valt wat te zeggen, maar ook voor de andere kant. Ik heb nooit immuniteit gebruikt, omdat ik het wilde bewaren voor echte noodgevallen. Er waren echter een paar momenten, ook zeer recentelijk waar ik dat eventueel had willen doen. Als ik geweten had dat deze rond zo vroeg eindigt, dan had ik dat ook gedaan. Dus ik zit nu met vier niet gebruikte immuniteiten waarvan ik er zeker nog wel twee had willen aanwenden eerder.

Geplaatst: 14 nov 2007, 15:10
door Ace of Spades
Dit eindspel is dan volgens mij ook zo vroeg begonnen wegens de vele problemen met het spel en de crew probeert er zo vanaf te komen. Dat is tenminste het idee wat ik krijg van dit gehaast doorzetten van het eindspel.