alternatief

PeaceCraft

Moderator: captain crash

Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

alternatief

Bericht door R2D2 »

Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Qua speelplezier vind ik Cyber Nations de perfecte opvolger. Hoe langer je het speelt hoe leuker zit een hele hoop politiek achter. Zoals nu een alliantieoorlog waar met echte eer gevochten word. Beide partijen kunnen elkaar bijvoorbeeld vernielen met Kernwapens(soort iets als ds op bulfleet) maar kiest ervoor het niet te doen uit respect en het feit dat je er dan zelf aangaat. Het is net iets als de huidige politiek met het verschil dat het Warschaupact bv nooit de oorlog aan de NAVO heeft verklaard.

En het is gewoon een lekker makkelijke game op zich is een minuutje of 10 genoeg om even alles af te handelen pas als je echt in de ingame politiek betrokken raakt moet je jezelf er wat meer in betrekken.

Mocht dit een forumgame worden adviseer ik voorlopig alleen niet een eigen alliantie op te richten je moet op een redelijk hoog niveau zitten om een Sanctioned alliantie(Door het spelbeheer erkende alliantie te worden). Lijkt een bestaande alliantie zoals NADC(mocht die dan nog bestaan/oorlog waar ik over vertelde) en NpO(de vijand maar toch goed georganiseerd) me toch beter.

Maargoed ik ga intern hier is wat algemene info: http://cybernations.net/about.asp

En een plus is dit spel is goed georganiseerd qua beheer. Als je een regel breekt ze vinden je en als je een vraag hebt is die binnen no-time beantwoord.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

hoe werkt het spel?
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Welke CN of het spel van R2?

Indien je CN bedoeld:

Het is gewoon een browsergame zoals Bulfleet en de basis van het spel zelf is heel simpel, echter zit er een veel grotere en compexere wereld achter verborgen. Tussen de allianties zijn ook echte politieke oorlogen feiten worden verdraaid en af en toe zelfs logs vervalsd. Het is gewoon een spel dat de echte gang van zaken weergeeft mede doordat er zoveel spelers(31,344) zijn.

Maar CN in een notendop.
Je hebt Infrastructure,land,military(onderverdeeld in tanks, luchtmacht, soldaten, kruisraketten, spies en atoomraketten), technology, improvements en wonders.

De 3 belangrijkste zijn infrastructure, land en military aangezien die je bevolking direct beïnvloeden en aan elkaar verbonden zijn.

Je bouwt gewoon zo veel mogelijk Infrastructure, land en military zodat je meer belasting ophaalt van je burgers waar je weer meer dingen mee kunt halen.

Improvements &Wonders zijn extra's deze geven je een boost maar zijn eigenlijk wel luxe. Het vorodeel van deze 2 is dat ze niet in een gevecht kunnen worden gestolen of vernield.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ja ik bedoelde da van u:p

ziet er wel leuk uit, en zelf allianties oprichten gaat als je de toestemming van de spelleiding krijgt?

Voor de rest geen crashes of tekenen van wanbestuur?

Werkt het ook met rondes en zo ja hoe lang is de huidige al bezig en wanneer begint en nieuwe?
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

darkowa schreef:ja ik bedoelde da van u:p

ziet er wel leuk uit, en zelf allianties oprichten gaat als je de toestemming van de spelleiding krijgt?

Voor de rest geen crashes of tekenen van wanbestuur?

Werkt het ook met rondes en zo ja hoe lang is de huidige al bezig en wanneer begint en nieuwe?
1. Je kunt altijd zelf een alliantie oprichten door er 1 te bedenken en er een forum bij te maken, echter kan een alliantie een zogenaamde sanctioned alliance worden dit betekend dat het een officïele alliantie op het spel en forum word maar zonder dat recht kun je gewoon een alliantie beginnen zolang je maar een forum en animo hebt.

2. Eens in de 2 weken wil de server wel eens 5 minuten onbereikbaar zijn, qua bestuur werken ze heel effectief. Bij enkele teken dat je regels breekt heb je een ban en op het forum beantwoorden ze de vragen ook snel.

3. Nee het werkt niet met rondes. Het spel gaat gewoon door maar je kunt er makkelijk inkomen aangezien ze ook beginnersbescherming kennen. Speel draait al sinds 2006 volgens mij
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

worde bepaalde spelers dan niet veel te groot als die al twee jaar voorsprong hebbe?
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

darkowa schreef:worde bepaalde spelers dan niet veel te groot als die al twee jaar voorsprong hebbe?
Nop want hoe hoger je zit hoe moeilijker je stijgt :) Bijvoorbeeld Infrastructure word per aankoop duurder in het begin kost het je misschien 200 maar op een bepaald moment ben je er makkelijk een paar duizend aan kwijt.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

dus buite de mogelijke ervaring en sociale contacten geen nadeel aan later starten?

Wat heb je er dan aan om langer te blijven spele?
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Bepaalde extra's zoals Wonders welke je een kleine boost geven en als je daar uiteindelijk alles van hebt een heel politiek verhaal achter het spel. De politiek is nog wel het mooiste aan het hele spel
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

even vraagje van mij;

1e is het mogelijk dat je zelf invloed hebt op je government en heeft dit voor en nadelen, ik weet van civilization spellen dat als je een democratie hebt je allemaal nadelen hebt t.o.v oorlog voeren, en als je bijvoorbeeld een communistisch regering hebt je productie snel gaat maar je technologie een enorme terug vang heeft, op zich zelf is dat een van de interessante aspecten van dit spel.

2e ben je als beginnend speler beveiligd, alsmede niet dat grote naties je landje kunnen veroveren.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Vraag 1:
Ja je kunt zelf een regering kiezen en dit heeft ook voordelen. Het volk heeft alleen ook een voorkeur als je de regering kiest die zij willen krijg je een bonus op je inkomsten, maar als je daar niet omgeeft kun je zelf kiezen ze hebben alles van Capitalisme tot Communisme en van Democratie tot Totalitair Regime

Vraag 2:
Ja er zijn 2 dingen die je beschermen. Peace Mode(ook wel is hippie mode genoemd) en de NS(Nation Strength) limiet. Peace Mode is in de eerste week gratis daarna gaat er iets van je inkomen af. en de NS limiet houd in dat er bepaalde eisen zijn voor een oorlog. Als je NS bijvoorbeeld 500 is kunnen alleen mensen tussen 250 NS en 1000NS je aanvallen. Datzelfde geld als jij iemand de oorlog wil verklaren.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Even een screenshotje over verschillende government typen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ja... ik heb hem al gesproken, ik ben misschien wel geinterseerd maar het ligt een beetje aan animo van trek.nl (teminste vind dit spel interessanter overkomen dan bulfleet) ... totalitaire staat me wel aan 8-)
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

En het spel zelf is niet zo intensief om te spelen. Het is zoals AJ al zegt, het politieke gebeuren met de allianties is wat het spel interessant maakt. En daar kun je je zo veel of zo weinig je wilt mee bezig houden...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ja, daarom staat het me wel aan
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

En gezien het onderwerp achter een geheim forum hier denk ik dat politiek de meesten hier wel aanstaat in een spel :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

kijk wel even of ik dit weekend nog registreer heb vanavond even geen zin meer... is er een ally die ik eventueel kan joinen
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Blind Guardian schreef:kijk wel even of ik dit weekend nog registreer heb vanavond even geen zin meer... is er een ally die ik eventueel kan joinen
Euh genoeg. Lijkt me het beste dat je bij een alliantie gaat waar ook andere st'ers zitten dan heb je de keuze tussen NADC(sterker) en PLUS(Geeft je meer beginnersaid).
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Paul en ik zitten in NADC.
We hebben net een alliantie oorlog achter de rug, en zijn in een wederopbouw fase gekomen.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Dawn schreef:Paul en ik zitten in NADC.
We hebben net een alliantie oorlog achter de rug, en zijn in een wederopbouw fase gekomen.
Uhu maar het is de afweging waar heb je als noob meer aan. 1 Miljoen aid geeft je uiteraard een kick maar bescherming is ook wat waard.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik ga maar voor die bescherming vooral omdat ik het spel nog niet ken
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Dan kun je zodra je geregistreerd bent aanmelden op forum.nadc-alliance.com
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik heb een landje onder de monarchy van jan marijnissen, het landje heeft de naam Brabant ga er later verder aan werken
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Ik ben ook voor, lijkt me idd leuk en late we eerlijk zijn, de politiek was wat ons in bulfleet bijeen heeft gebracht, anders kunnen we gewoon niet online spelletjes spelen.

Dus voor mij part goeie keuze van r2 en mooie samenvatting van aj.
Mss een lijstje van iedereen die speelt of gaat spelen...?

Gaat spelen:
Darkowa

Speelt(in zoverre ik het begrepen heb):
AJ
BG
Dawn
R2
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

ik speel het niet;
kwam het toevallig tegen
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

euhm... nog niet echt moet zeggen, ik heb een land aangemaakt maar ben nog niet echt actief bezig.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

darkowa schreef:Gaat spelen:
Darkowa

Speelt(in zoverre ik het begrepen heb):
AJ
BG (nog niet actief)
Dawn
Paulstartrek
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Dawn schreef:Paul en ik zitten in NADC.
We hebben net een alliantie oorlog achter de rug, en zijn in een wederopbouw fase gekomen.
Ow :O Hoe heet je daar dan?
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Paulstartrek schreef:
Dawn schreef:Paul en ik zitten in NADC.
We hebben net een alliantie oorlog achter de rug, en zijn in een wederopbouw fase gekomen.
Ow :O Hoe heet je daar dan?
Blazing Angel van Seraphia ;)
Plaats reactie