(2.06) The Line

The real hero is always a hero by mistake; he dreams of being an honest coward like everybody else.

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

(2.06) The Line

Bericht door Karanov »

De preview uitgezonden op NBC: http://nl.youtube.com/watch?v=1Edu-HAyx3o

De preview uitgezonden op Global: http://nl.youtube.com/watch?v=kL1K-4pB4_E

Heb de gisteren iets vreemds gedaan. Ik heb de laatste aflevering van seizoen 1 gekeken met direct daarna de eerste aflevering van seizoen 2... en het viel me helemaal niet tegen. Kijk dus best wel uit naar deze nieuwe aflevering.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het valt ook helemaal niet tegen. Als je begin seizoen 2 ziet en dat vergelijkt met de eerste eps van seizoen 1 vind ik zelfs dat je een redelijke opbouw kan zien. Ik ben ook niet langer boos dat Sylar niet dood is. Feitelijk kon hij namelijk helemaal niet dood...das trouwens hoe dan ook nog een leuke twist: Hoe willen ze 'm ooit wel dood krijgen?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Waarom kan ie niet dood?
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

CC zou best wel eens gelijk kunnen hebben dat Sylar met al z'n krachten praktisch onmogelijk is om dood te krijgen. Net als Peter trouwens.

Daarom vind ik het ook zo leuk dat ze Sylar niet dood hebben gemaakt maar 'm in een situatie hebben gezet die voor hem een hel moet zijn: zonder krachten en geen mogelijkheid meer te vekrijgen en in dezelfde auto als de meest dodelijke Hero sinds Ted Sprague. >)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Hmm, maar hij heeft geen regeneration krachten, zoals Peter of Claire. In principe zou hij dus net zo kwetsbaar moeten zijn als een gewone sterveling imo.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Bericht door Karanov »

Ace of Spades schreef:Hmm, maar hij heeft geen regeneration krachten, zoals Peter of Claire. In principe zou hij dus net zo kwetsbaar moeten zijn als een gewone sterveling imo.
In het vorige seizoen heeft hij een val overleeft die Peter gedood had (als hij geen Regen krachten had gehad), is hij in de borst geschoten zonder dat het hem echt veel deed, en heeft hij een zwaard door z'n torso overleeft. Ook heeft hij een resistentie tegen verlammende middelen laten zien. Hij mag dan wellicht geen regen. krachten hebben maar hij heeft wel zeker een vorm van damage control. We weten immers nog steeds niet precies welke krachten hij heeft.

Veel wat we hebben gezien kan verklaart worden als een vorm van Telekinesis (om de val te breken, de impact van kogels beperken e.d.), maar niet alles.

Aan de andere kant, niet alles hoeft precies in de serie verklaart te worden... zoals hoe Nathan's onderbroek supersonische snelheden kon overleven. ;)

Karakters die verbazingwekkend snel genezen van, en verdomd resistent zijn tegen verwondingen is immers een "comic book trope", en Heroes is een poging om die tropes in een TV serie te gebruiken.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Karanov schreef:In het vorige seizoen heeft hij een val overleeft die Peter gedood had (als hij geen Regen krachten had gehad), is hij in de borst geschoten zonder dat het hem echt veel deed, en heeft hij een zwaard door z'n torso overleeft.
ik denk niet dat ie daadwerkelijk in z'n borst is geschoten. z'n telekinese lijkt redelijk acuut te werken (f*ck inertia en wrijving :P ), dus het is best mogelijk dat ie gewoon de kogels gestopt heeft en zichzelf naar achter heeft gegooid om een impact na te bootsen (vergeet niet dat t ook erg donker was) :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Sylar kan in ieder geval dood spelen, dat weten we uit de manier waarop hij uiteindleijk uit de papierfabriek ontsnapt is. Ik geloof zelf ook niet dat hij zijn krachten permanent kwijt is (najah dat gelooft niemand natuurlijk) wel boeiend is om eens na te denken hoe hij ze terug gaat krijgen. Ik denk aan Linderman die hoe dan ook wil dat zijn plan, wat dat ook precies mag zijn, toch doorgaat. Misschien kan Linderman wel meer dan alleen fysiek genezen. Maar, zou hij Jessica en Nikki dan ook tot een geheel kunnen maken?
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Hoewel ik inderdaad ook nog helemaal zie waar die stukjes met Claire naar toe gaan, komt het natuurlijk op een gegeven moment wel bijeen als haar vader en die jongen die kan vliegen elkaar tegen komen.

Deze was verder best wel goed, dat stukje van Sylar was wel aardig en arme Hiro..
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Best leuke aflevering en idd arme Hiro. Wel vond ik de laatste scene met Peter in de toekomst 2008 wat fake uitzien. Was duidelijk te zien dat ze voor green screen stonden.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Trekscaper schreef:wat fake uitzien.
Ik dacht eerst dat ze in een comic book terecht gekomen waren :') Ik dacht werkelijk de hele scene dat ze voor een decor stonden. Was dan ook redelijk geschokt toen ik er eindelijk achter kwam dat het 'echt' was.

Maar zou de hele ontruimingsorder kunnen zijn dat de firma een dodelijke versie van het virus hebben gecreerd? Of misschien Suresh zelf wel?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Najah of mevrouw die iedereen ziek maakt (naam kwijt, Maja?) Zij wilde daarheen, Sylar wil daarheen, Sylar krachten terug en Maja dood...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

plus, sylar wil zichzelf waarschijnlijk nog steeds opblazen. hoewel ik me daarbij afvraag of ze genoeg tijd voor een ontruiming zouden hebben :')
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

trouwens die slechte SFX, is dat niet deels omdat Peter de toekomst ziet zoals Isaac die ook ziet - in comic schilderingen?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

mwa, ik kreeg meer de indruk dat ie hier Hiro's powers aan het gebruiken was. denk ook niet dat dat meisje (naam kwijt) het had kunnen zien als het op de mendez-manier was
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Najah het zou hoe dan ook logisch zijn als hij de krachten van Hiro heeft...

whahahaha das nog wel een stoere ontwikkeling: Peter herstelt de geschiedenis in het oude Japan...nah denk 't ook niet, maargoed ;)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Het begint wel te komen, maar ik vind 6 afleveringen om een verhaal op te zetten wel erg lang.

Nou ja, aflevering 8 is de prequel van seizoen 2(wat er tussen seizoen 1 en 2 gebeurde) en ik denk dat er dan wel wat stukjes op hun plek vallen.

Maar toch, na 6 afleveringen gebeurt er pas iets....vind het echt té langzaam. Het werkt echt veel beter één keer per jaar in een weekend kijken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

en dat is dus helemaal niet waar! Er gebeurt vanaf ep 1 al van alles en er is al van alles gebeurd. Deze serie biedt eindelijk weer eens de ruimte voor speculatie door ons niet in een rechte lijn te vertellen wat er gebeurd is en nog staat te gebeuren. Daarbij gaat het verhaal ook gewoon door.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

captain crash schreef:en dat is dus helemaal niet waar! Er gebeurt vanaf ep 1 al van alles en er is al van alles gebeurd. Deze serie biedt eindelijk weer eens de ruimte voor speculatie door ons niet in een rechte lijn te vertellen wat er gebeurd is en nog staat te gebeuren. Daarbij gaat het verhaal ook gewoon door.
Niet mee eens. In 6 afleveringen zijn we naar mijn gevoel geen steek verder. Paolo en Nikki zijn al 6 weken bezig bij de grens te komen, en telkens vermoordt ze iedereen met die kracht. De verhaallijn van Claire is al even belachelijk, dat gedoe dan kijk ik wel een tienerfilm.

Ik vind het gewoon niet interessant meer. Misschien stoppen met kijken, maar toch geef ik toe: ik houd hoop. We zien wel hoe ze de rest van het seizoen uitspelen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Sylar is bij ze gekomen en dat noem je geen ontwikkeling?

Ik ben het eens met Claire (zie ander topic) maar die speelt gelukkig eigenlijk niet zo'n grote rol momenteel. Het verhaal van Hiro is gewoon goed en bouwt voort op vorig seizoen. Ditzelfde geldt voor het verhaal van Parkman, Mohinder en Molly (verkeerde naam trouwens vanuit Star Trek fans gezien ;) ). Dat verhaal is ook al in het vorige seizoen opgezet en gaat nu verder. Het verhaal van Peter is gewoon goed.

Feitelijk is het enige verhaal dat naar mijn mening niet lekker loopt dat van Claire (zie topic) maarja daar had ik zelf in het vorige seizoen al vrij weinig mee. Het is ook niet zo dat de serie opeens begonnen is allemaal nieuwe verhalen op te zetten, een groot deel was er al. Het stoppen van "de bom" was alleen maar een onderbreking in verhalen die al opgezet werden. Feitelijk de climax van seizoen 1 maar, natuurlijk, niet de climax van de serie. Ben wel benieuwd waar ze heen aan het werken zijn, maar dat was ik seizoen 1 ook al. Nu is het misschien mijn geluk dat ik heel seizoen 1 in vier dagen heb gezien voor ik aan 2 begon en je daardoor die lijnen beter ziet. Maar echt, ze hebben op Claire na nog niets gemist (en Claire mag om mij ook wel dood ;) ).
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Sylar is een slechte ontwikkeling. Hij is al zijn vergaarde krachten kwijt en nu doet hij weer gewoon hetzelfde als vorig seizoen. Hij is een bad guy die zonder reden gewoon mensen vermoord. Hij had van mij dood mogen blijven na seizoen 1.

Maar wat je zegt, is waar. Heroes is niet episodisch, maar één verhaal. Het is dus beter om hele volumes in één keer te bekijken. Keek afgelopen week twee episodes achter elkaar, toen werd het al wat beter.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

zonder reden? hij heeft z'n redenen juist in deze aflevering nog eens een keertje zonneklaar opgesomd :')
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jep Sylar moort zeker niet zonder reden en daarbij is nu al duidelijk dat het kwijt zijn van zijn krachten iets van tijdelijke aard is. Daarbij is dan nog de vraag, is hij wel een echte "bad guy"? Hmz, dat is nog wel een leuke aparte discussie.

En je hebt gelijk: Heroes kijk je het beste met meer eps achter elkaar. Dat is net als hij WW en bij Alias en Lost. Wat dat betreft dus echt een serie voor mij :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Haha ja daar hou ik ook wel van. Helaas pik ik ze tegenwoordig altijd direct op, waardoor ik altijd moet wachten.

Maar ik blijf het volgen. Vind dit seizoen wat minder, maar kan goedkomen.

Misschien ben ik wel te veel verwend met Lost. :+
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En ik vind Lost nu dus juist minder geworden (maar nog lang niet slecht of op het punt dat ik het niet meer zou willen zien hoor). Ik heb daar dus juist wel het idee van "Get on with it" (monthy piton ;) ). Dat heb ik met Heroes nog niet gehad, maar nu heb ik ook seizoen 2 tot nu toe in een keer gekeken. Ga net als bij Lost nu eps sparen om zo door te kunnen kijken. Is meteen ook handig want ik heb niet altijd evenveel tijd.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik maak er tijd voor:)

Enfin Lost is gewoon briljant opgebouwd. Het duurt altijd wat langer, maar uiteindelijk is het altijd de moeite waard. Na 3 seizoenen ken je de serie, weet je het tempo en nu komen de pay-offs. De serie klopt gewoon, goed in elkaar.

Heroes...tsja, we maakten net een vergelijking met Sylar. Het is net alsof we een heel jaar iemand Flippo's hebben zien sparen, alles is kwijtgeraakt en nu weer opnieuw gaat verzamelen. Ik ben dus nog niet impressed dit seizoen.

SPOILERS


Gelukkig is deze Volume snel voorbij, kijken wat de derde brengt.
Plaats reactie